Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Route door Yellowstone NP en Grand Teton

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
nico.q
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Route door Yellowstone NP en Grand Teton

Bericht door nico.q »

Beste amerika-kenners,

Op korte termijn vertrekken wij voor de tweede keer naar ons favoriet vakantieland (driemaal raden, het is niet Frankrijk).
Nu zijn we druk bezig om de laatste hotels te reserveren. Waar we nog niet helemaal uitkomen is welke route we door Yellowstone gaan volgen.
Ik heb de zoekfunctie redelijk uitgebuit, maar kan niet echt vinden hoe andere door het park gegaan zijn.

Onze situatie:
Vrijdag 23 juni komen we vanaf Salt Lake City. We rijden die dag het park in (waarschijnlijk via West Yellowstone) en hebben die nacht gereserveerd in Old Faithful. Geluk gehad dat we daar nog iets kunnen krijgen!
Voor de rest van de dagen die we voor YS gereserveerd hebben is het ons nog onduidelijk welke route we het beste kunnen volgen.
Daarvoor vaar ik dan graag blind op de ervaringen van anderen die er eerder geweest zijn.

We hebben gereserveerd voor YS:
23 juni (overnachting Old Faithful)
24 juni
25 juni
26 juni Grand Teton, daarna door richting Vernal

Hoor graag jullie ervaringen!
Alvast dank
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Route door Yellowstone NP en Grand Teton

Bericht door Martin & Marianne »

Heb je voor die andere nachten al wel of niet iets gereserveerd? Dat zal toch voor een belangrijk deel je route bepalen. Verder is het afhankelijk van wat je allemaal wilt bezoeken en hoeveel tijd je voor die bezoeken uit wilt trekken.
Je kunt eens in ons 2015-verslag kijken voor onze route - er staat bij elke dag ook een kaartje.
Jullie hebben weinig tijd voor het park, dus kijk goed wat je wel en niet wilt bezoeken. Als je nog tijd wilt hebben voor Grand Teton zou je de laatste nacht kunnen kijken of er iets in Grant Village vrij is.

Marianne
nico.q
Amerika-ontdekker

Bericht door nico.q »

Hallo Marianne!

Bedankt voor de reactie! Jullie route van 2015 komt wel van pas denk ik, heb hem al snel even doorgenomen.

We hebben enkel de overnachting in OF geboekt. Voor de andere overnachtingen ga ik er vanuit dat we iets buiten het park moeten boeken. Echter heb je dan de keuze uit Wapiti /Cody, Cooke City en Gardiner.
Ik kom er alleen niet helemaal uit wat nu na OF de meest logische weg is om te volgen waarbij we toch zoveel mogelijk zien.
Overigens vinden we ver rijden en vroeg opstaan geen probleem, dus zien overnachten buiten het park niet als een grote belemmering.
elninjoo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door elninjoo »

Zelf had ik m'n eerste overnachting in West Yellowstone, daarna 2 in Old Faithful, toen eentje in Colterbay en toen 2 in Canyon lodge en bij vertrek nog eentje in Cody. Vond naar Cody echt een hele lange rit, dus als je buiten het park moet overnachten om nog terug naar 't park te gaan zou ik dat niet kiezen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou dan kiezen voor 1 nacht Gardiner en 1 nacht Cooke City. Of alleen Cooke city; dan kun je Mammoth Hot Springs bezoeken op weg daarnaartoe. De laatste nacht kun je dan kijken of er iets in Grand Teton is (bijvoorbeeld Colter Bay). Dat geeft je niet heel veel tijd voor het gebied rond Canyon, LAke en West Thump maar het kan wel.
En nogmaals: er is geen logische weg. Dat hangt immers af van wat je wilt zien. Je kun niet alles zien dus maak een lijstje met jouw must sees, en zaken die je eventueel kunt doen als je er nog tijd voor hebt.
Je hebt de kaart van het park al eens bekeken?
Ik zou wel proberen om nog iets in het park te vinden, bijvoorbeeld in Canyon, Lake of -voor de laatste nacht - Grant Village. Maar ook als je buiten het park zit lijkt het me verstandig om zo snel mogelijk te boeken. Je zit al buiten de periode dat accommodatie in het park gratis geannuleerd kan worden dus veel zal er niet meer vrij komen in het park.

Edit: ik zie een kamer in Canyon op de 24e. Voor 145 dollar. Zou je kunnen vastleggen. Maar de laatste nacht wordt dan wel lastig. Rij je op de 26e al naar Vernal of heb je nog een nacht in Jackson of Grand Teton?

Marianne
nico.q
Amerika-ontdekker

Bericht door nico.q »

Bedankt voor alle super tips! Hier kan ik zeker iets mee!
Jullie reisverslag van 2015 heeft mij ook goed geholpen Marianne (in die zin dat ik nu goed doorheb dat er inderdaad niet een 'meest logische route' is).

Ik zou graag nog iets langer blijven maar door omstandigheden is onze vakantie helaas niet langer. Toen ontstond de overweging om wel of niet te gaan. Uiteindelijk gekozen om gewoon te gaan maar dan iets korter.

De 26e hebben we overigens geheel ingepland voor Grand Teton, 27e pas door naar Vernal.
nico.q
Amerika-ontdekker

Bericht door nico.q »

Toevoeging:
Canyon village geboekt voor de 24e, bedankt Marianne 8)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer