Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Erik86: rondreis in 2 weken proppen Washington --> Toronto --> New York.
Reis Erik86: rondreis in 2 weken proppen Washington --> Toronto --> New York.
Hallo allemaal,
Het is weer tijd voor een tripje naar Amerika! Deze keer is het de bedoeling om in een mooie ford mustang het noord oosten van Amerika te gaan verkennen. Uiteraard heb ik al wat tips opgedaan hier op het forum, maar ik wilde toch het reisschema even laten zien en ben benieuwd naar jullie mening. Helaas hebben we maar 2 weken vrij kunnen regelen, dus is de tijd niet erg ruim.
Dag 01 Aankomst Washington DC
Dag 02 Washington DC
Dag 03 Washington DC namiddag --> Niagara waterfalls
Dag 04 Niagara waterfalls --> Toronto (mocht dat niet helemaal lukken voorgaande dag)
Dag 05 Toronto
Dag 06 Toronto --> Kingston Via Lake Ontario
Dag 07 Kingston --> Montreal
Dag 08 Montreal --> Quebec - eventueel -> Tadoussac
Dag 09 Quebec --> White mountain national forest
Dag 10 White mountain National forest --> Boston
Dag 11 Boston
Dag 12 Boston --> New York
Dag 13 New York
Dag 14 New York
Dag 15 New York
Dag 16 flight back to europe
Is deze tijdsindeling te doen, of is het echt te krap georganiseerd?
Is de walvistour in Tadoussac te moeite waard om daar nog naar toe te rijden? Ongeveer 220 km extra.
Hebben jullie tips over het huren van een ford mustang? Ik hoorde dat via budget cars het niet zeker is dat je ook daadwerkelijk een mustang krijgt (las ik hier op het forum).
Bedankt alvast voor jullie input!
Gr, Erik
Het is weer tijd voor een tripje naar Amerika! Deze keer is het de bedoeling om in een mooie ford mustang het noord oosten van Amerika te gaan verkennen. Uiteraard heb ik al wat tips opgedaan hier op het forum, maar ik wilde toch het reisschema even laten zien en ben benieuwd naar jullie mening. Helaas hebben we maar 2 weken vrij kunnen regelen, dus is de tijd niet erg ruim.
Dag 01 Aankomst Washington DC
Dag 02 Washington DC
Dag 03 Washington DC namiddag --> Niagara waterfalls
Dag 04 Niagara waterfalls --> Toronto (mocht dat niet helemaal lukken voorgaande dag)
Dag 05 Toronto
Dag 06 Toronto --> Kingston Via Lake Ontario
Dag 07 Kingston --> Montreal
Dag 08 Montreal --> Quebec - eventueel -> Tadoussac
Dag 09 Quebec --> White mountain national forest
Dag 10 White mountain National forest --> Boston
Dag 11 Boston
Dag 12 Boston --> New York
Dag 13 New York
Dag 14 New York
Dag 15 New York
Dag 16 flight back to europe
Is deze tijdsindeling te doen, of is het echt te krap georganiseerd?
Is de walvistour in Tadoussac te moeite waard om daar nog naar toe te rijden? Ongeveer 220 km extra.
Hebben jullie tips over het huren van een ford mustang? Ik hoorde dat via budget cars het niet zeker is dat je ook daadwerkelijk een mustang krijgt (las ik hier op het forum).
Bedankt alvast voor jullie input!
Gr, Erik
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Re: Reis Erik86: rondreis in 2 weken proppen Washington --> Toronto --> New York.
De afstand tussen Montreal en Tadoussac is nog een flink stuk rijden. Ik zou dat skippen. Tadoussac is wel mooi, alleen daar heb je beluga's.
Maar in de buurt van Boston kun je ook walvistochten maken.
Maar in de buurt van Boston kun je ook walvistochten maken.
Rondreis USA 1997 - NY-Florida-Zw
1995 Rondreis Canada (O en W)
2012 O-Canada en staat NY (camper en auto)
2014 W-Canada en NW-USA (camper)
2016 Canada - Ontario
2017 Ontario en NO-USA
2018 Canada -Ontario
1995 Rondreis Canada (O en W)
2012 O-Canada en staat NY (camper en auto)
2014 W-Canada en NW-USA (camper)
2016 Canada - Ontario
2017 Ontario en NO-USA
2018 Canada -Ontario
Re: Reis Erik86: rondreis in 2 weken proppen Washington --> Toronto --> New York.
Mooie vooruitzichten hoor. Mijn eerste reactie is wel dat je gezien je maximale reisduur een strak en ambitieus schema hebt opgesteld. Veel grote afstanden, je rijdt van stad naar stad , waar je relatief weinig tijd neemt Washington in 1 dag vindt ik echt te weinig. Een jullie hebben wel wat weinig tijd voor de natuur ingeruimd, je kruist door/langs een paar geweldige plekken om te overnachten en te wandelen of fietsen.
Zeker de eerste dag, van Washington naar de Falls, dat is 700 km en je wilt in de namiddag weg? Lijkt me onhaalbaar. Maar ja, jullie hebben een Mustang gehuurd dus dat rijden zo zomaar eens de bedoeling kunnen zijn?
Mijn advies zou zijn om de bovenkant van je rondje af te halen, op weg naar de Falls 1 overnachting inplannen, en ook "naar beneden" ergens nog een dag/nacht natuur in te plannen. Watkins Glenn/finger Lakes, Lancaster, Lake Placid, Cape God (terug weg) je vindt op het forum iid zat mogelijkheden.
Maar goed, dit zijn slechts mijn 5 cent....Hoe dan ook heel veel plezier, bij de voorbereiding en de uitvoering
Zeker de eerste dag, van Washington naar de Falls, dat is 700 km en je wilt in de namiddag weg? Lijkt me onhaalbaar. Maar ja, jullie hebben een Mustang gehuurd dus dat rijden zo zomaar eens de bedoeling kunnen zijn?
Mijn advies zou zijn om de bovenkant van je rondje af te halen, op weg naar de Falls 1 overnachting inplannen, en ook "naar beneden" ergens nog een dag/nacht natuur in te plannen. Watkins Glenn/finger Lakes, Lancaster, Lake Placid, Cape God (terug weg) je vindt op het forum iid zat mogelijkheden.
Maar goed, dit zijn slechts mijn 5 cent....Hoe dan ook heel veel plezier, bij de voorbereiding en de uitvoering

Grote Amerika fan
Voor Quebec zou ik zeker een dagje extra inplannen.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik vind het erg vele, maar het is inderdaad afhankelijk van jullie plannen. Wij hadden een dag meer in Washington, wat je eigenlijk ook wel nodig hebt, en twee stops tussen Washington en de Niagara Falls. Misschien heb je iets aan ons 2012-verslag ter voorbereiding.
Marianne
Marianne
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
De tijd voor Washington is zeer beperkt. Je hebt er maar een anderhalve dag. Washington verdient veel meer tijd dan dit.
Je wil in de namiddag vertrekken naar Niagara Falls ? Het is 650 km en een 7 uur rijden. Je moet dan ook nog eens de grens over naar Canada.
Ook in Canada is het vooral veel rijden en weinig tijd ter plaatse. Daarenboven keer je nog eens terug naar NYC en ook daar heb je maar 3 volle dagen.
Je wil in de namiddag vertrekken naar Niagara Falls ? Het is 650 km en een 7 uur rijden. Je moet dan ook nog eens de grens over naar Canada.
Ook in Canada is het vooral veel rijden en weinig tijd ter plaatse. Daarenboven keer je nog eens terug naar NYC en ook daar heb je maar 3 volle dagen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
- Hans B
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 25
- Contacteer:
Als je het leuk vindt om veel inde auto te zitten moet je het zeker zo doen.
Ik vind hetzelfde dan voorgaande schrijvers.
Misschien het Canadese deel de volgende keer?
Ik vind hetzelfde dan voorgaande schrijvers.
Misschien het Canadese deel de volgende keer?
In 29x
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika
1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika