Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Ervaringen met Uber

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Ervaringen met Uber

Bericht door roelb »

Ionnie schreef:Of we hartje zomer met veel bagage over straat willen zeulen, weet ik nog niet maar ik ga er zeker naar kijken!
Tja, wat is zeulen? Ik heb er zelf nooit zoveel moeite mee om een paar blocks te lopen met wat bagage, maar goed, dan is dat met een spinner + cabin sized trolley die gewoon soepel rijden.

Als je de PATH pakt kom je uit op de nieuwe transit hub bij het WTC. Die heeft gewoon liften. Ik weet niet waar je uiteindelijk precies moet zijn, dan had ik wellicht een wat gedetailleerder advies kunnen geven.
Wat Las Vegas betreft, daar blijven we maar 1 dag. Overal vooral bij het zwembad en 's avonds de Strip op. Auto is dus niet nodig denk ik. En ik weet niet goed hoe we dan van het vliegveld naar het hotel (MGM) moeten komen.
Je kunt het bijna zien liggen :-) Maar helaas, de al jaren lang veelbesproken monorail extension is er nog steeds niet..

Je hebt dus de keuze tussen taxi of auto. Of Uber, maar goed, als je geen telefoon met data hebt dan valt die optie af. Dus taxi of auto.

Ook al is het maar een dag, dan nog zou ik denk ik een auto huren. Het zal de kosten van twee keer een taxi niet veel ontlopen en je hebt wel alle vrijheid. Met de shuttlebus ben je vanuit de terminal binnen 10 minuten op het rental car center, en als je bijvoorbeeld bij Alamo huurt met online check-in en skip-the-counter ben je binnen een paar minuten onderweg.
Amikix
Amerikakenner

Bericht door Amikix »

Amikix schreef:Sorry enigszins :offtopic:

Van het vliegveld naar je hotel neem je toch gewoon een taxi? (Of Uber/Lyft/iets dergelijks) Dat lijkt me ook flink wat goedkoper dan $80 ( :shock: ) voor een shuttle. Eén van die shuttlediensten heeft mij ooit mooi 'vergeten' toen ik naar van het hotel naar het vliegveld moest. En maar wachten op uiteindelijk niks. Het leek zo handig dat van tevoren al geregeld te hebben maar a) het werkte dus niet en b) was de toen maar genomen taxi nog goedkoper ook.
Sorry voor de verwarring! Dit was in antwoord op hoe in Las Vegas van het vliegveld naar het hotel te komen.
1BJK903
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door 1BJK903 »

Hele positieve ervaringen met Uber. Leuke mensen leren kennen en bovenal: spotgoedkoop, snel en efficiënt.
Gast

Bericht door Gast »

Ik zou in West Virginia een andere vorm van vervoer kiezen en niet met uber reizen...

Kiaora
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Kiaora »

Wij hadden in Florida wat problemen met de app van Uber dus overstapt op Lyft. Werkte prima! Veel chauffeurs gebruiken zowel Lyft als Uber. Leuke mensen tegengekomen tijdens onze ritjes met Lyft!
elninjoo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door elninjoo »

Ik heb nog nooit Uber gebruikt, maar wat voor prijzen kun je verwachten gemiddeld per km?
Ik verwacht er in Orlando en Savannah wellicht gebruik van te maken.
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Als je de app dowload kun je dat precies zien.
Groetjes,
Daniel
Rachel.
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Rachel. »

vinceG schreef:
Rachel. schreef:Uber is in Amerika veel goedkoper dan een taxi! In Europa verschilt het vaak minder. Zeker een aanrader. Af en toe zit er een chauffeur bij die het niet helemaal snapt en je niet kan vinden, maar dan annuleren we de rit en boeken een nieuwe.

Ik heb maar een probleem met Uber en dat is hun cultuur.

https://www.susanjfowler.com/blog/2017/ ... ar-at-uber
Wel bijzonder dat op basis van een blog(niet-geverifieerde mening) van zomaar iemand Uber afgeserveerd wordt. Bij veel bedrijven scheelt er wel wat aan. En omdat Uber anders en vernieuwend is vallen ze ook erg op. In veel steden zijn er ook veel Uber chauffeurs, dus het zal het vast wel waard zijn voor hun.
Het is niet alleen die blog, Uber is regelmatig negatief in het nieuws en ik sta niet achter hun bedrijfscultuur. Aangezien Lyft hetzelfde werkt en ik nooit iets negatiefs lees is de keuze voor mij snel gemaakt. Overigens kun je bij Lyft ook fooi geven in de app.

Elninjo, mijn ervaring is dat ik inclusief fooi ongeveer een dollar per minuut spendeer. De prijs kan hoger zijn wanneer het druk is, dat zie je voordat je boekt. Ik heb daar in Florida zelden mee te maken maar het hangt van je locatie af.

De meeste vliegvelden hebben inderdaad speciale pick up zones voor rideshare, de collectieve naam voor Uber en Lyft diensten. De app vertelt je voor je boekt waar op het vliegveld dat is.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer