15 minuten. Da's wel heeeel snel.....ervan uitgaande dat je deze pas in Newark tegenkomt.
Bij vertrek heb je -alleen- de security check en immigratie/paspoortcontrole (Kon. Marechaussee)
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Je kunt er over lachen maar de douane en paspoortcontrole zijn twee heel verschillende diensten. De één is voor de passagiers, de andere voor de koffers.
En waar moest je nu zolang wachten In Newark, immigrations of customs?
Was vanochtend om 6.15 op Schiphol, koffers ingecheckt bij Iberia, kon gratis de handbagage ook inchecken als ruim bagage (via Madrid naar Miami) en hoefde ze pas weer in miami op te halen. Om 6.40 al achter de controle, na wel extra handmatige controle op rugzak te hebben gehad.
Omdat we via Madrid vlogen geen vragen gehad over esta, wellicht ook door API gegevens via website. In Madrid wel extra door paspoortcontrole. In Miami de APC counters gepakt, dat duurde nog geen 10 minuten, bij de controle konden we zodoende in een aparte rij zo doorlopen naar iemand van de controle die nog even keek of het ticket uit de APC machine wel overeenkwam met paspoort en binnen 20 minuten na het verlaten van het vliegtuig stonden we aan de lopende band voor de koffers.
Afgelopen week met United naar Chicago gevlogen.
Om 08:10 stond ik op het station van Schiphol en om 08:50 achter de douane. Inclusief vragen vuur bij de incheckbalie ( normaal kreeg ik dit bij gate D )
Ging allemaal super vlot.
Net 10min moeten wachten voor in te checken en ik denk 5 min voor de securitycheck.... alleen wel nog 15min lopen naar het einde vd B-gates.
Het is wel enorm druk met onze marechaussee. Dat hrb ik nog nooit zo gezien. Ook veel mensen die gewoon tijdens het lopen even worden aangesproken en/of gecontroleerd.
Vorige week teruggevlogen van Schiphol naar FL en er was werkelijk niemand voor ons bij security. Ging allemaal lekker snel dus.
De vorige keren dat we vlogen kregen we bij de eerste gate of na security een gesprekje waarin gevraagd werd of je je bagage zelf had ingepakt etc. Doen ze dat tegenwoordig niet meer?
Die vraag heb ik in december nog gehad.
Volgens mij krijg je alleen een gesprek en wat vragen als je met een Amerikaanse maatschappij vliegt.
Vlieg je met Delta dan moet je je eerst melden bij "gate" D1 of E4. Voor United en AA weet ik niet. Dit zal wel bij de gate zijn?
Als je vliegt met KLM en Delta moet je er rekening mee houden dat je lang staat te wachten in vakantietijd. Wij vlogen in februari (schoolvakantie) naar London met KLM. Voor een vlucht van 50 minuten hebben we 2u in de rij gestaan voor de security. Gelukkig waren we op tijd aanwezig. Het is voornamelijk druk bij KLM in vertrekhal 2. Wij stonden in de rij met mensen die naar Tokio, Vancouver enz gingen. Allemaal intercontinentaal dus. Al die mensen die in die grote vliegtuigen gaan moeten door die 4 open balies voor de controle. Dat kost zeer veel tijd. Als je vertrekt vanuit andere vertrekhallen heb je minder lange rijen maar vlieg je met KLM (of een dochtermaatschappij) vanuit AMS dan moet je in de vakantietijd er zeeeeeeer op tijd zijn en een broodje meenemen.
Ik heb een vraag die redelijk samenhangt met dit topic maar waar ik niet veel (recente) informatie over kan vinden.
Als je van AMS naar LAX vliegt via Heathrow (met bagage, beiden lijnvluchten in één boeking met BA) moet je dan 3 uur voor vertrek op schiphol zijn of 2 uur? Volgens mijn redenatie is de eerste vlucht een vlucht binnen europa waardoor twee uur voldoende zou moeten zijn. Ik kan er echter niets over vinden en ben benieuwd hoe jullie dat zien of wat jullie daarvan weten.
En als je via IJsland vliegt (wow-air), dan is het dus ook een Europese vlucht?
Rondreis USA 1997 - NY-Florida-Zw
1995 Rondreis Canada (O en W)
2012 O-Canada en staat NY (camper en auto)
2014 W-Canada en NW-USA (camper)
2016 Canada - Ontario
2017 Ontario en NO-USA
2018 Canada -Ontario
Inges schreef:intercontinentaal dus. Al die mensen die in die grote vliegtuigen gaan moeten door die 4 open balies voor de controle. Dat kost zeer veel tijd. Als je vertrekt vanuit andere vertrekhallen heb je minder lange rijen maar vlieg je met KLM (of een dochtermaatschappij) vanuit AMS dan moet je in de vakantietijd er zeeeeeeer op tijd zijn en een broodje meenemen.
Je kan na het inchecken ook naar vertrekhal 3 lopen, je moet niet door vertrekhal 2.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Ik moest inchecken in vertrekhal 3 en daarna volgde ik dus de borden naar mijn gate, welke in dit geval B was. Dat hield ook voor mij in dat ik door vertrekhal 2 werd gestuurd (volg de borden). Daar was het in mijn geval ook echt veeeel drukker dan in hal3.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.