Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Telefonie en mobiel internet in de VS

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Ing
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS

Bericht door Ing »

Maarten-Annique schreef: Met de code STSF2017 krijg je nog 5% korting.
Zojuist met deze korting de onbeperkte sim besteld! Bedankt!
Ik ben benieuwd. Voor 42 euro vind ik onbeperkte data, bellen, smsen binnen de VS en naar Nederland echt een koopje. Eens kijken hoe het bereik in het diepe zuiden is.

Heeft iemand nog een goede tip waar ze hun eigen SIM kaart bewaren tijdens de trip? Ik heb helaas geen dualsim en ik ben nog een beetje in dubio waar die simkaart handig bewaren is... Zo'n klein dingetje maar.
45 states done, 5 to go (HI, KS, NE, ND, IA)!
Duklo
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 21

Bericht door Duklo »

Rolletje plakband mee en bij aankomst in the States je eigen simkaart op het kaartje plakken waar je Arieli simkaart uit komt. Dat kaartje, heeft de grootte van een creditcard, bewaren in je portemonnee. Overigens vergeet niet een paperclip mee te nemen zodat je je simkaart ook kunt verwisselen. Ik ben die standaard Apple clips altijd kwijt en heb nu standaard een paperclip in mijn portemonnee zitten. Werkt prima :D
itafroma
Amerika-ontdekker

Bericht door itafroma »

Ik doe 't zelf altijd met mijn oorbel i.p.v. een paperclip. :D

Voor wie binnenkort nog een Arieli wil bestellen, ik kreeg onderstaande code vandaag via mail:
SUMMER2017 of SUMMER17 (niet helemaal duidelijk uit de mail).

Ook 5% korting - vorig jaar waren kortingscodes cumuleerbaar, ik weet niet of dit nog steeds zo is.
karenkdg
Amerika-ontdekker

Bericht door karenkdg »

Ik zie in dit topic even door de bomen het bos niet meer. Ik ga volgende week 3 weken rondje zuidwesten doen en ik ging er van uit dat enkel de wifi in de hotels zou kunnen gebruiken en als ik zou willen bellen dan doe ik dit wel met mijn eigen telefoon (= hoge kosten). Nu bedacht ik, ik neem een extra simlock vrije telefoon neem, koop daar een prepaid simkaartje voor internet (met 'beltegoed') en gebruik die extra telefoon als hotspot zodat ik tegen wat lagere kosten kan internetten. Wellicht hebben ze ook bundels waaruit je kan bellen EN internetten. Maar is dit er uberhaupt?
Ing
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19

Bericht door Ing »

Duklo schreef:Rolletje plakband mee en bij aankomst in the States je eigen simkaart op het kaartje plakken waar je Arieli simkaart uit komt. Dat kaartje, heeft de grootte van een creditcard, bewaren in je portemonnee. Overigens vergeet niet een paperclip mee te nemen zodat je je simkaart ook kunt verwisselen.
Goede tips, bedankt!

Ik doe het ook altijd met mijn oorbel, haha.
45 states done, 5 to go (HI, KS, NE, ND, IA)!
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

Wellicht hebben ze ook bundels waaruit je kan bellen EN internetten. Maar is dit er uberhaupt?
https://www.arielimobile.com/sm4gb/
Jimmy12345
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Jimmy12345 »

Hoi, ik heb vorig jaar voor het eerst de prepaid simcard van het in 2015 opgerichte Arieli gebruikt en het is me uitstekend bevallen. De prijs viel reuze mee en na een maand vervalt de kaart dus geen bijkomende kosten. Soms geen bereik maar dat was geen bezwaar. Steeds onze hotelkamers 's middags online kunnen boeken voor 's avonds en goed bereikbaar voor het thuisfront. Werden wel soms gebeld door Amerikaanse nummers omdat het eerder gebruikte nummers zijn. Was ook geen probleem. De voordelen wegen absoluut op tegen de nadelen. Vind het jammer dat hier de discussie steeds gaat over of je wel overal en altijd bereikbaar moet zijn, voor de een kan het belangrijk zijn en voor de ander absoluut niet :)

Groetjes
boonens
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door boonens »

Excuus voor het herhalen van mijn eerdere vraag. Ik heb een Mifi-router (TP-Link M7310). Zal dit werken met een Arieli kaartje, of kan ik deze niet gebruiken omdat tethering niet werkt? Indien dat het geval is, wat gebruiken jullie voor de Mifi?
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV - NY | '25: TX Gepland: TX (deel 2)
jan_nl
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door jan_nl »

Wel een andere mifi ( een 3g, maar voor appen, mail en wat facebook gaat dat meestal prima), met een kaartje van prepaidzero. At&t netwerk. Engels kaartje trouwens.
sanook
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door sanook »

jan_nl schreef:Voordeel van een mifi is dat je met meer personen tegelijk van 1 simkaartje gebruik maakt. Zoals ik nu.
Nadeel van een mifi is dat je extra kosten hebt ivm de aanschaf van de mifi. Als je een AT&T prepaid plan van $ 40 neemt dan ben je wellicht toch wat goedkoper uit en de hotspot op je telefoon werkt daar ook mee.
Als je nog geen AT&T sim hebt moet je die wel aanschaffen, wij waren incl tax ca $ 56 kwijt en liepen met een werkende hotspot op de telefoon de deur van de AT&T winkel uit. Je hebt dan 4GB, daarna gaat de snelheid omlaag zodat je nog wel kunt appen en mailen e.d.
sanook
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door sanook »

Gtske schreef: Ik ben ook van plan om een AT&T Gophone plan aan te schaffen. Vraagje: moet je bij een iphone (simlock vrij) iets aanpassen aan je instellingen om de simcard te kunnen gebruiken?
Nee, sim kaartje erin en de rest ging vanzelf. Beste is om de sim in een AT&T winkel te kopen, dan weet je zeker dat je met een werkende oplossing de deur uit gaat.
jan_nl
Amerikafan

Bericht door jan_nl »

sanook schreef:
jan_nl schreef:Voordeel van een mifi is dat je met meer personen tegelijk van 1 simkaartje gebruik maakt. Zoals ik nu.
Nadeel van een mifi is dat je extra kosten hebt ivm de aanschaf van de mifi. Als je een AT&T prepaid plan van $ 40 neemt dan ben je wellicht toch wat goedkoper uit en de hotspot op je telefoon werkt daar ook mee.
Als je nog geen AT&T sim hebt moet je die wel aanschaffen, wij waren incl tax ca $ 56 kwijt en liepen met een werkende hotspot op de telefoon de deur van de AT&T winkel uit. Je hebt dan 4GB, daarna gaat de snelheid omlaag zodat je nog wel kunt appen en mailen e.d.
Klopt, het nadeel daarvan is weer dat je niet meer bereikbaar bent op je normale nummer in geval van noodgevallen. En om dan bij je ouders allerlei moeilijke dingen te gaan uitleggen of programmeren...die paar tientjes meer is nog lang geen procent op het totale budget.
karenkdg
Amerika-ontdekker

Bericht door karenkdg »

Kun je zo'n Arieli simkaart ook daar ergens kopen of enkel via internet? Zo nee heeft at&t ook iets dergelijks?
elninjoo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door elninjoo »

Verbruik je in de USA meer data dan in Nederland met hetzelfde surfgedrag? Ik maak in NL nog geen 1000 mb per maand op en mag duidelijk zijn dat ik thuis meer doelloos zit te internetten dan ik tijdens een reis zal doen.
Binnus
Amerikafan

Bericht door Binnus »

Ja ik maak meer gebruik van data omdat een deel normaal via de wifi van huis gaat.
elninjoo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door elninjoo »

Maar in de hotels heb je toch overal wifi? Dus 's avonds netflixen ofzo gaat gewoon via wifi ipv je telefoondata.
iridium
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door iridium »

itafroma schreef:Ik doe 't zelf altijd met mijn oorbel i.p.v. een paperclip. :D

Voor wie binnenkort nog een Arieli wil bestellen, ik kreeg onderstaande code vandaag via mail:
SUMMER2017 of SUMMER17 (niet helemaal duidelijk uit de mail).

Ook 5% korting - vorig jaar waren kortingscodes cumuleerbaar, ik weet niet of dit nog steeds zo is.
De actiecodes zijn NIET cumuleerbaar. Ze voegen de meest recent ingevoerde werkende code in voor korting. Was wel leuk om toch even te testen.
jan_nl
Amerikafan

Bericht door jan_nl »

elninjoo schreef:Maar in de hotels heb je toch overal wifi? Dus 's avonds netflixen ofzo gaat gewoon via wifi ipv je telefoondata.
In sommige hotels is de wifi trager dan met 2 of 3 man surfen via een 3g mifi.
Anonymous123

Bericht door Anonymous123 »

elninjoo schreef:Maar in de hotels heb je toch overal wifi? Dus 's avonds netflixen ofzo gaat gewoon via wifi ipv je telefoondata.
Soms zit je met tientallen of zelfs honderden mensen tegelijk op 't WiFi netwerk, dus zo snel zal die dan ook weer niet zijn. D
Daarbij is het WiFi netwerk in Nederland één van de snelste in de wereld, dus totaal niet te vergelijken. Wij zijn wat verwend ;)
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

Daarbij is het WiFi netwerk in Nederland één van de snelste in de wereld
:?: :?: :?: Wifi is maar net zo snel als de internet verbinding die je er aan vast knoopt.
Snelheden van wifi zijn gestandaardiseerd en over de hele wereld gelijk.
Meest voorkomende:
Name Speed Indoor Range Frequency Released
Wireless AC 1 Gbps 115 Feet 5 GHz 2013
Wireless N 300 Mbps 230 Feet 2.4 GHz, 5 GHz 2009
Wireless G 54 Mbps 125 Feet 2.4 GHz 2003
Wireless B 11 Mbps 115 Feet 2.4 GHz 1999
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer