Hier zou ik niet te licht over denken. Ik zat toevallig ooit voor het instappen in de buurt van iemand die zat uit te leggen hoe je toestemming kunt krijgen om je hond mee de cabine in te nemen. In feite komt het erop neer dat een arts/psycholoog/therapeut officieel verklaart dat je om het zo maar te noemen een emotionele handicap hebt, waar de hond (of ander huisdier) verlichting voor geeft. Het is dan dus officieel onderdeel van je medisch dossier dat je die diagnose hebt, en dat zou ik persoonlijk niet willen. (Tot mijn grote verbazing vond degene van wie ik dit hoorde het allemaal een grote grap, 'want zij kon zo gratis haar hond meenemen en andere mensen niet!' - ik dacht toen dat die andere mensen dan ook niet voor dat voordeeltje een niet op de waarheid berustende medische diagnose in ruil hadden gekregen.)eoms schreef:(...) Nu heeft ze al gevonden dat je via de huisarts een verklaring kunt krijgen dat je hond mee kan in de cabine als een emotionele begeleiding. Voor haar zou dat misschien wel toepasbaar zijn, maar voor is dat helemaal niet het geval. (...)
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
emigreren met hond.
Re: emigreren met hond.
- sanook
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Als die persoon al zo denkt dan is die psychische hulp wel op zijn plaats geloof ik, dus niks aan de hand toch ?
Het gaat ons echt niet om het geld te besparen, maar alleen maar om het welzijn van de honden. Eén is al vrij oud, en de ander is nogal schrikachtig, en het lijkt ons geen goed idee als die ruim acht uur in het ruim zijn opgesloten. Met de boot is ook geen oplossing, omdat ze dan ook de hele tijd in een kooi verblijven. Dit is ons dilemma.
sanook schreef:Als die persoon al zo denkt dan is die psychische hulp wel op zijn plaats geloof ik, dus niks aan de hand toch ?

Zo had ik het nog niet bekeken!sanook schreef:Als die persoon al zo denkt dan is die psychische hulp wel op zijn plaats geloof ik, dus niks aan de hand toch ?

-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Een vriendin van ons heeft een opvang in Azie en vliegt regelmatig honden over de hele wereld. Zwerf honden die gered worden en daarna wordt er over de hele wereld naar nieuwe een eigenaar gezocht via een netwerk van mensen. Ze hebben eigenlijk nooit problemen gehad met het ruim vervoer. Je gaat voor de vlucht lekker spelen zodat ze moe zijn en als ze echt hyper zijn krijgen ze soms een pilletje of iets tegen de stress. Je moet wel op de maatschappij en het vliegtuig (nieuw model = beter) letten want daar kan nog wel verschil in zitten en ze vliegen sowieso nooit met een overstap - altijd directe vluchten. Wij nemen ook altijd honden mee op onze vlucht terug en dat is vrijwel altijd via KLM, die hebben een prima reputatie op dat gebied.
Binnenkort gaan wij de andere kant op met onze 2 (kleine) hondjes. De ene komt ook uit Azie, is een enorme bangerik omdat ze lang op straat heeft geleefd, trilde van de angst/stress toen we haar mee namen naar Nederland maar was het op schiphol al weer vergeten toen we de kooi open maakte. Goed voorbereiden en zelf niet te druk maken want dat merken de honden. Vandaar dat ik apart vlieg met de honden en mijn vrouw, die zich ook enorm druk maakt, met een andere vlucht mee gaat
Binnenkort gaan wij de andere kant op met onze 2 (kleine) hondjes. De ene komt ook uit Azie, is een enorme bangerik omdat ze lang op straat heeft geleefd, trilde van de angst/stress toen we haar mee namen naar Nederland maar was het op schiphol al weer vergeten toen we de kooi open maakte. Goed voorbereiden en zelf niet te druk maken want dat merken de honden. Vandaar dat ik apart vlieg met de honden en mijn vrouw, die zich ook enorm druk maakt, met een andere vlucht mee gaat

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 2341 Weergaves
-
Laatste bericht door kastelke
-
- 0 Reacties