Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Gebruik airco op dak rv tijdens rijden..

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Jacostar
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Gebruik airco op dak rv tijdens rijden..

Bericht door Jacostar »

We maken dit jaar voor de eerste maal een rondreis met een RV door de USA. We rijden in een Apollo Wanderer, nu denk ik dat het voor de mensen die achterin de camper zitten flink warm kan worden als we door de warmere streken rijden. Ik heb iets op internet gevonden dat het mogelijk is om de generator tijdens het rijden te gebruiken om de dakairco van stroom te voorzien. De meneer die dit promote claimde tevens dat het minder brandstof verbruikt dan de airco voorin op volle toeren te laten draaien om zodoende achterin ook enige koeling te verkrijgen. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee, of tips?

Alvast bedankt
Bushmaster
Amerika-expert

Re: Gebruik airco op dak rv tijdens rijden..

Bericht door Bushmaster »

De dak airco kan inderdaad prima draaien op de generator. Wij deden dit altijd als de RV een dag lang in de brandende zon had gestaan bij bijvoorbeeld een pretpark. Kan me niet voorstellen dat het brandstoftechnisch zuiniger is dan de "motor airco"
motor airco: motor ==> aircopomp
dak airco: motor ==> generator ==> aircopomp. één omzetting meer, dus lijkt me minder efficiënt.
Persoonlijk vind ik persoonlijke comfort in deze belangrijker dan eventueel iets hoger brandstof verbruik.
PS: je generator stopt er mee als je branstoftankinhoud onder de 25% zakt.
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Vergeet niet dat het gebruik van de generator meestal ook nog een bedrag per uur kost. Bij Roadbear is dat dacht ik 5 dollar per uur.
Wij hebben nog nooit is het hoogseizoen gereisd maar in oktober was het tijdens het rijden koel genoeg achterin met alleen de airco voorin.
Jacostar
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Jacostar »

Bedankt voor de reacties en ik ga het over een paar weken zeker uitproberen.
Van de 25% brandstoftank weet ik, maar bedankt voor de tip.
Het gebruik van de generator kan ik voor een vast bedrag afkopen en dat was ik eigenlijk van plan, zodat er los van de verbruikte brandstof geen extra kosten meer bijkomen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer