Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6
Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6
Werkt skip the counter dan sowieso niet als je het nog niet betaald hebt?
Suzie
2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Ik heb nog niks betaald. Je moet alleen je CC-gegevens geven bij skip the counter om het te garanderen.
2015 Rondje Zuidwesten
2017 Rondje Zuid westen + Yellowstone
2018 Rondje Miami en Keys
2019 Texas New Mexico
2017 Rondje Zuid westen + Yellowstone
2018 Rondje Miami en Keys
2019 Texas New Mexico
Je vult de kaartgegevens niet in om iets te garanderen! Het is slechts een verificatie of men een charge kan doen op je kaart. Let op: je _moet_ diezelfde kaart overhandigen bij het uitrijden van de garage op je verhuurlokatie.
Maar als je niet komt opdagen is er nog steeds niets aan de hand. De reservering vervalt dan kostenloos.
Maar als je niet komt opdagen is er nog steeds niets aan de hand. De reservering vervalt dan kostenloos.
*zucht*
Ik wil heel graag een hyundai santa fe of jeep grand cherokee rijden voor mijn vakantie eind september naar los angeles 3 weken maar omdat ik 24 jaar ben is alles heel onrealistisch. De meeste leveranciers staan niet eens toe dat ik een auto rij van zo een grootte en accepteren alleen auto's zoals hyundai tuscon en toyota rav4 en mocht ik het wel ergens vinden dan is het 1300-1400 euro wat ik weer te veel vindt.
Ik wil het liefst max 1000 betalen (1100 wil ik nog wel doen).
Ik wil heel graag een hyundai santa fe of jeep grand cherokee rijden voor mijn vakantie eind september naar los angeles 3 weken maar omdat ik 24 jaar ben is alles heel onrealistisch. De meeste leveranciers staan niet eens toe dat ik een auto rij van zo een grootte en accepteren alleen auto's zoals hyundai tuscon en toyota rav4 en mocht ik het wel ergens vinden dan is het 1300-1400 euro wat ik weer te veel vindt.
Ik wil het liefst max 1000 betalen (1100 wil ik nog wel doen).
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Nog maar 1 jaartje wachten. 

Tickets zijn al geboekt anders had ik het zeker gedaan haha!Harry schreef:Nog maar 1 jaartje wachten.
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Bij Alamo op LAX mag je zelf je huurauto uitzoeken (uit de rij van je gereserveerde categorie).
De Mid-size SUV's (zoals RAV4, Ford Escape) staan in dezelfde rij als de Standaard SUV's (Jeep Grand Cherokee, Chevrolet Equinox).
Dus: reserveer bij Alamo LAX een Mid-size SUV en je hebt redelijke kans met een Standaard SUV weg te rijden
De Mid-size SUV's (zoals RAV4, Ford Escape) staan in dezelfde rij als de Standaard SUV's (Jeep Grand Cherokee, Chevrolet Equinox).
Dus: reserveer bij Alamo LAX een Mid-size SUV en je hebt redelijke kans met een Standaard SUV weg te rijden

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Zou dat bij Alamo Atlanta ook zo zijn? Ik heb 'n midsize suv gereserveerd. Nu ben ik alleen dus het is groot zat, maar ik heb ook geen bezwaar tegen 'n gratis upgrade naar 'n nóg stoerdere bak natuurlijk! 

-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Wij hadden vorig jaar vanaf Seattel een RAV4, deze deed qua grootte niet onder voor de Santa Fe, hadden we niet verwacht maar was een heerlijke ruime wagen
We hadden 2 grote koffers(kampeerspullen), 2 trolleys, een grote koelbox, allemaal in de achterbak.

Wegbrengcamper 2018 http://deepsouthusa2018.wordpress.com
Denver2017 http://vakantieusa2017.blogspot.nl/
LV2016 http://usnov2016.blogspot.nl
Seattle 2016 http://rondjeseattle2016.wordpress.com/
Denver2017 http://vakantieusa2017.blogspot.nl/
LV2016 http://usnov2016.blogspot.nl
Seattle 2016 http://rondjeseattle2016.wordpress.com/
ina schreef:Wij hadden vorig jaar vanaf Seattel een RAV4, deze deed qua grootte niet onder voor de Santa Fe, hadden we niet verwacht maar was een heerlijke ruime wagenWe hadden 2 grote koffers(kampeerspullen), 2 trolleys, een grote koelbox, allemaal in de achterbak.
En waar reserveer je dan bij Alamo? Doe je dat op de alamo website zelf of via een externe partij?
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Waar je boekt maakt niet uit voor de keuze of autotoewijzing ter plekke; aan de balie (of skip-the-counter) is iedereen gelijk
Dus ga voor de beste/goedkoopste mogelijkheid. Vaak is dat via een (Europese) broker. Zorg er wel altijd voor dat je aangeeft uit Nederland te komen zodat automatisch alle noodzakelijke verzekeringen (zonder eigen risico) inclusief zijn.

Dus ga voor de beste/goedkoopste mogelijkheid. Vaak is dat via een (Europese) broker. Zorg er wel altijd voor dat je aangeeft uit Nederland te komen zodat automatisch alle noodzakelijke verzekeringen (zonder eigen risico) inclusief zijn.

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Bedankt voor de informatie. Ik ga eind september voor 21 dagen naar amerika en ben op arguscarhire.com een "Hyundai Santa Fe of vergelijkbaar" tegengekomen voor 1125 euro, hoe vind je dat? Hyundai santa fe is best wel een grote auto. PS: IK betaal ook under age fee sinds ik 24 ben.Frasi schreef:Waar je boekt maakt niet uit voor de keuze of autotoewijzing ter plekke; aan de balie (of skip-the-counter) is iedereen gelijk![]()
Ben even er tussenuit geweest, maarde vakantie komt er weer aan, dus het gaat weer kriebelen. We willen 22/9 weg naar ORD en terug 13/10 vanaf LAS. Nu schrik ik van de autohuur prijzen. Mijn hemel wat is daar gebeurd???
Een midsize SUV voor € 1300,- en oneway fee van € 500,-.
Die Amerikanen zijn helemaal doorgeslagen joh! Normaliter betaal ik ergens tussen de 650 en 850. Ik herinner me dat de oneway fees iets van € 200,- waren.
Wat is er gebeurd, wat heb ik gemist? Of is Chicago zo duur?
Die Amerikanen zijn helemaal doorgeslagen joh! Normaliter betaal ik ergens tussen de 650 en 850. Ik herinner me dat de oneway fees iets van € 200,- waren.
Staten bezocht sinds 1997: AZ,CA,CO,CT,DC,DE,FL,ID,IL,IN,LA,MA,MD,MS,MT,NJ,NM,NV,NY,OH,PA,RI,SD,TX,UT,VA,WA,WV,WY
Aantal keren naar USA: 22 (inclusief komende reis)
Aantal keren naar USA: 22 (inclusief komende reis)
Ik heb het gevoel dat met name Chicago O'Hare Airport (ORD) om de een of andere reden erg duur is. Daarom heb ik bijvoorbeeld besloten (omdat ik toch eerst een paar dagen in Chicago blijf) de huurauto op te halen bij een downtown filiaal van Hertz. Dat scheelde € 400 met huren vanaf ORD. Prijsverschil voor dezelfde auto in dezelfde periode tussen ophalen op ORD en ophalen op MDW was ongeveer € 500. Het geeft uiteraard gedoe met ophalen, maar je zou kunnen kijken of het ophalen van een huurauto op Chicago Midway Airport of een ander filiaal betere prijzen oplevert.
Weet niet exact wanneer normaliter was, maar met een relatief sterke dollar die net sinds een paar weken weer boven de $1,10 per euro uitkomt zijn de huidige prijzen niet echt schrikbarend te noemen in vergelijking tot de $1,30-1,50 voor een euro van een paar jaar geleden....RR2USA schreef:Ben even er tussenuit geweest, maarde vakantie komt er weer aan, dus het gaat weer kriebelen. We willen 22/9 weg naar ORD en terug 13/10 vanaf LAS. Nu schrik ik van de autohuur prijzen. Mijn hemel wat is daar gebeurd???
Ik kan bij Alamo voor 1000 euro een Toyota rav4 huren incl under age fee voor 3 weken eind september. Hoe groot is de kans dat ik er met een grotere auto vandoor ga? Zo niet, kan ik beter hier online een grotere auto zoals hyundai santa fe huren of is het goedkoper als ik daarnaar toe ga en vraag om een upgrade.
@Stan.Gobien Thanks voor je reactie. Partner en ik hebben dezelfde achternaam maar verschillende voorletter. Misschien helpt dat? Partner heeft geen cc en kan er ook geen meer krijgen voor die tijd (we gaan bijna weg). Onze bank hier wilde er geen geven voor hem vanwege geen inkomen in de VS. Kon wel als ik zou co-signen, maar dat hele proces duurde te lang, dus hebben we de credit kaart niet op tijd. Partner heeft wel een Amerikaanse debitcard. Lastig zeg. Kan het echt zo zijn dat we de auto niet meekrijgen?@Nomad
Voor de zekerheid zou je beter zorgen voor een CC op naam van de bestuurder. Doen ze moeilijk dan kan je die geven.
Nomad schreef:@Stan.Gobien Thanks voor je reactie. Partner en ik hebben dezelfde achternaam maar verschillende voorletter. Misschien helpt dat? Partner heeft geen cc en kan er ook geen meer krijgen voor die tijd (we gaan bijna weg). Onze bank hier wilde er geen geven voor hem vanwege geen inkomen in de VS. Kon wel als ik zou co-signen, maar dat hele proces duurde te lang, dus hebben we de credit kaart niet op tijd. Partner heeft wel een Amerikaanse debitcard. Lastig zeg. Kan het echt zo zijn dat we de auto niet meekrijgen?@Nomad
Voor de zekerheid zou je beter zorgen voor een CC op naam van de bestuurder. Doen ze moeilijk dan kan je die geven.
Zover ik weet gaat dit echt een probleem worden voor jou. Het wordt altijd nadrukkelijk verplicht gesteld dat de creditcard staat op naam van de hoofdbestuurder. Maar goed ik weet niet hoe dit in USA gaat, maar in de meeste landen waar ik ben geweest was dit echt een verplichting, er wordt ook gecheckt naar je CC en je rijbewijs.
Wat je kan doen: Heb je bij Fox direct geboekt? Annuleer het dan (mocht dit gratis mogen). Huur ergens bij rentalcars.com, arguscarhire.com of skyscanner.nl hier heb je meestal betere deals dan op de fox website zelf (waar je overigens niet verzekerd bent). En meestal heb je dan een extra driver erbij! Dan doe je de auto op jouw naam met jouw credit card en geef je jouw man op als extra driver.
Ik heb ongeveer 1 uur geleden een auto gehuurd via arguscarhire.com en daar kreeg ik een gratis extra driver bij, dan kan mijn vrouw ook gewoon rijden.
Thanks bzawity!Zover ik weet gaat dit echt een probleem worden voor jou. Het wordt altijd nadrukkelijk verplicht gesteld dat de creditcard staat op naam van de hoofdbestuurder. Maar goed ik weet niet hoe dit in USA gaat, maar in de meeste landen waar ik ben geweest was dit echt een verplichting, er wordt ook gecheckt naar je CC en je rijbewijs.
Wat je kan doen: Heb je bij Fox direct geboekt? Annuleer het dan (mocht dit gratis mogen). Huur ergens bij rentalcars.com, arguscarhire.com of skyscanner.nl hier heb je meestal betere deals dan op de fox website zelf (waar je overigens niet verzekerd bent). En meestal heb je dan een extra driver erbij! Dan doe je de auto op jouw naam met jouw credit card en geef je jouw man op als extra driver.
Ik heb ongeveer 1 uur geleden een auto gehuurd via arguscarhire.com en daar kreeg ik een gratis extra driver bij, dan kan mijn vrouw ook gewoon rijden.
Ik heb in andere landen geen problemen hiermee gehad. De auto is geboekt via carrentals voor 185 USD voor 8 dgn. Leek me een prima deal?
Aan de extra driver hebben we denk ik niet zoveel omdat ik geen rijbewijs heb. Wel een creditcard dus maar geen rijbewijs

Toch even gezocht op het www, Fox voorwaarden gevonden en het blijkt dat partner ook met debit card de auto op kan halen. Hij heeft een Amerikaanse debit card en als we zorgen dat er geld op die rekening staat en we alle documenten meenemen die in de voorwaarden staan, is het geen probleem. Ik zal later laten weten of het inderdaad gelukt is 

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 20559 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 4 Reacties