Zoals gezegd, helemaal eens met jouw visie erop, we staan aan dezelfde kant. Het màg niet.
Maar in de praktijk is het alleszins vlugger afgehandeld door gewoon te wissen. En het ging over op Sociale Media plaatsen. Dat maakt één en ander gevoeliger.
Inderdaad dit gaat over acties van de KMar, paspoort controle dus, niet van de security check. Zou je dus geen last van moeten hebben als je via ander Schengen land naar de VS vliegt.
Wij vliegen via FRA naar Hawaii
Snelle vlucht! Met dien verstande dat je de douane pas tegenkomt bij aankomst .
Gelukkig zelf nog nooit echt lange rijen gehad bij vertrek (alleen bij aankomst wel eens 30min gestaan).
En nu als FB Elite mag ik komende vakantie de rij helemaal voorbij .
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Inges schreef:intercontinentaal dus. Al die mensen die in die grote vliegtuigen gaan moeten door die 4 open balies voor de controle. Dat kost zeer veel tijd. Als je vertrekt vanuit andere vertrekhallen heb je minder lange rijen maar vlieg je met KLM (of een dochtermaatschappij) vanuit AMS dan moet je in de vakantietijd er zeeeeeeer op tijd zijn en een broodje meenemen.
Je kan na het inchecken ook naar vertrekhal 3 lopen, je moet niet door vertrekhal 2.
Huh is dat zo? Je moet toch langs de KLM balie om je koffers in te leveren? Daarna moet je doorlopen, je boardingpas scannen bij de trap en achteraan in de rij aansluiten. Je kunt toch niet na het inleveren van je koffer weer teruglopen en via een andere maatschappij de controle en douane door? Volgens mij sturen ze je dan gewoon terug. Zeker als je met Delta vliegt want dan moet je bij de controle eerst even langs een aparte balie.
De controle van Delta is aan airside: gate E1 (dus ná security en paspoortcontrole).
Afhankelijk van de bestemming van je vlucht moet je inchecken en verder gaan via Vertrek 1, 2, 3 of 4. Vertrek 1 is alleen voor Schengenbestemmingen; voor een directe vlucht naar de VS zullen ze je daar niet doorlaten. Dus grote kans dat je wordt teruggestuurd naar de vertrekhal volgens je boardingpass. Is mij wel eens gebeurd (toen ik met alleen handbagage via een andere vertrekhal door de security wilde).
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Vertrek 1(a) = Schengen (KLM, Transavia, Lufthansa)
Vertrek 2 = oa KLM, Delta, non Schengen
Vertrek 3 = Schengen en non Schengen. Emirates maar ook bv Easy jet, Tui en United.
Je kunt gerust met je boarding pass naar vertrekhal 3 lopen als je een non Schengen KLM vlucht hebt. Koffers droppen doe je wel in vertrekhal 2.
Ik zou bij Europese bestemmingen altijd bij 1 of 1a door de controles gaan.
Als je bij vertrekhal 2 of 3 erdoor gaat krijg je als je naar de B/C/D gates (Schengen gates) wel weer een paspoortcontrole (dubbel dus!) omdat je dan het Schengen gebied betreed.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.