Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Het Centrale ESTA topic (deel III)
- Souraia
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)
Even een vraag waar ik niet uit kom. Ik heb sinds 2005 de Ned. nationaliteit. Hiervoor had ik een Marokkaans paspoort. Bij de Esta tegenwoordig vragen ze of je ooit van een ander land een reisdocument had om op te reizen. Ja dat had ik, maar die paspoort gebruik ik al jaren niet meer, sterker nog kan hem niet eens vinden. Toch moet ik een document nummer invullen anders kom ik niet verder. Kan ik anders dit veld gewoon nee aanklikken?
Edit ik zie het al. Ik mag bij doc.nummer Unknown invullen.
Edit ik zie het al. Ik mag bij doc.nummer Unknown invullen.
- Souraia
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Ik realiseer mij nu dat ik een fout heb gemaakt. Mijn oudste zoon van 15 jaar kreeg in die tijd geen Nederlandse nationaliteit omdat beide ouders dat niet zijn. Wij hebben toen hem ingeschreven bij het consulaat van zijn vader (Europees land). In 2003 zijn wij naar Amerika gegaan met het paspoort van dat land. In 2005 kreeg ik een Nederlandse nationaliteit en daarna gelijk ook voor oudste zoon aangevraagd. Sindsdien gebruikt hij alleen zijn Nederlandse paspoort, die andere paspoort is allang verlopen. Bij aanvraag van vandaag was ik dat dus helemaal vergeten en heb alleen zijn Nederlandse nationaliteit ingevoerd, en bij andere nationaliteit en /of reisdocument nee ingediend. Aanvraag is echter wel goedgekeurd. IK heb net even gekeken maar deze gegevens kan ik niet meer wijzigen.
Ik denk dat het verstandiger is om gewoon een nieuwe aanvraag te doen?
Ik denk dat het verstandiger is om gewoon een nieuwe aanvraag te doen?
-
- Amerika-newbie
Hallo,
ik ben nieuw hier op dit forum en heb ook een vraag over ESTA. Ik heb voor mijn dochter een nieuwe ESTA aanvraag moeten doen vanwege een nieuw paspoort. de status is goedgekeurd, maar we hebben nooit een bevestigings email ontvangen. Is iemand hier mee bekend?
ik ben nieuw hier op dit forum en heb ook een vraag over ESTA. Ik heb voor mijn dochter een nieuwe ESTA aanvraag moeten doen vanwege een nieuw paspoort. de status is goedgekeurd, maar we hebben nooit een bevestigings email ontvangen. Is iemand hier mee bekend?
Ik heb nog nooit een bevestigingsmail gekregen.
-
- Amerika-newbie
ik heb voor mijn dochter een nieuwe ESTA aanvraag gedaan omdat haar oude paspoort was verlopen. De status van haar ESTA aanvraag is goedgekeurd, maar we hebben nooit een bevestiging per mail gehad. Heeft iemand hier ervaring mee?
-
- Amerika-newbie
okee. Ik hoef hier dus geen actie op te ondernemen.
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Nee, je krijgt nooit een goed keuring mail.
@Aricon: misschien een idee om de openingspost iets uit te breiden en daarin bijvoorbeeld op te nemen dat er nooit een bevestigings- danwel goedkeurings e-mail wordt verstuurd. En als je dan toch bezig bent: zet er dan ook meteen bij dat een ESTA gebonden is aan het ingevoerde reisdocument en dat bij vervanging dus altijd een nieuwe ESTA moet worden aangevraagd.
- sanook
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Je kan ESTA toch ook via third party websites aanvragen ? Zou het kunnen dat sommige van die websites een bevestiging sturen ?
Waarom zou je dat doen? Dat is alleen maar geldklopperij.
-
- Amerika-ontdekker
Even check-check-double check! We hebben onze ESTA vorig jaar al gebruikt, maar deze is nog geldig. Nu gaan we over ruim 3 weken naar de VS, maar we kunnen niet vinden waar we onze verblijfsgegevens kunnen aanpassen. Ik heb al eens gelezen dat dit misschien niet hoeft, maar ik wil het toch nog even zeker weten. Geen risico lopen
Moeten we nog zaken aanpassen? Bij KLM uiteraard onze API gegevens doorgegeven, maar dat was 't verder wel.

Moeten we nog zaken aanpassen? Bij KLM uiteraard onze API gegevens doorgegeven, maar dat was 't verder wel.
ESTA groep, maar reis alleen
Anderhalf jaar geleden heb ik 'n groepesta aangemaakt voor mijn ouders en mijzelf. Deze zijn nog approved tot na mijn komende reis. Maar nu reis ik dus alleen. Maakt 't uit dat mijn esta deel uit maakt van 'n groep?
Nee hoor.
Dus gewoon de status met 3 personen uitprinten en meenemen?
@elninjoo: Je hoeft niets uit te printen of mee te nemen. De airline vraagt voor elke passagier geautomatiseerd toestemming aan de US of deze naar de US mag vliegen. Als je een geldige ESTA (en niet op een no-fly list staat
) hebt is dat antoord ja, anders nee. Als het nee is dan maakt het niet uit wat je overlegt, je krijgt pas een boarding pass als de computer zegt dat je mag vliegen.
@Annemiek94: je hoeft je verblijfsadres niet aan te passen. Het mag (en kan) wel, maar het is optioneel.

@Annemiek94: je hoeft je verblijfsadres niet aan te passen. Het mag (en kan) wel, maar het is optioneel.
Oh das handig om te weten dan!
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Enige uitzondering is Air Europa: Als je via Madrid naar de VS vliegt moet je daar een print kunnen laten zien. Belachelijk maar waar.
Ik vlieg gewoon met Delta/KLM dus das geen probleem
Je bent echt niet verplicht een printje te tonen. Ze kunnen jou niet weigeren als je geen printje hebt.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Wellicht maar mijn tip is het gewoon mee te nemen, ze doen er iig heel moeilijk over.
Moeilijk doen maakt AE sowieso een sport van, voor ons 1x mee gevlogen maar nooit meer
Moeilijk doen maakt AE sowieso een sport van, voor ons 1x mee gevlogen maar nooit meer

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 19880 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 3 Reacties