Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hoeveel kleding nemen jullie nou mee?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
SuzieQ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Hoeveel kleding nemen jullie nou mee

Bericht door SuzieQ »

Mijn halve koffer is al gevuld met mijn kussen dus die ruimte ben ik al kwijt (vaccium kan niet zit een nekrol in).
Ik heb altijd een setje kleding in mijn handbagage en soms ook schoenen.
Gewoon volstouwen die hap.
Ik vlieg sowieso standaard met birkenstocks aan omdat deze makkelijk uit kunnen in het vliegtuig.
Suzie

2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Angelique67
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Angelique67 »

Haha, met die vraag loop ik al een tijdje rond! Mijn ervaring is ook dat ik altijd teveel meeneem. Voor de zekerheid nog dit, wat nou als dat... Ik heb me deze vakantie voorgenomen vol te houden aan mijn uitgangspunt: voor alle gezinsleden (man,vrouw en 2 pubers met zga volwassen outfits) gaan er voor 3,5 week max 7 setjes mee van broek/rok en shirt/blouse met korte mouwen en ondergoed. Daarnaast voor iedereen 3 paar schoeisel: 2 x wandel, 1x slippers. De zware wandelschoenen gaan aan tijdens de heen- en terugreis. Dan 1 lange spijkerbroek, ook aan. Ieder 2 paar sokken, 2 paar wandelsokken. 1 Vest, 1 fleece, 1 softshell, 1 opvouwbaar jasje. (Zoveel mogelijk hiervan aan/mee de cabine in). 1 set thermogoed als slaapgoed voor in de tent. Verder 7 slierthemdjes voor de dames. Wij gaan veel kamperen en nemen als ruimbagage alle spullen (tent, matjes enz) zelf mee. De kleding moet dus passen in 2 handkoffers en 2 rugzakken voor in de cabine. En dan nog wat los spul in de cameratas, wandelrugzakjes. Ik heb ook de zakjes van Ikea voor het passen en meten. Echt handig dat iedereen zn eigen spullen bij elkaar heeft en houdt, lekker overzichtelijk. Vuil goed gaat in een luchtdichte zak, pp. Onderweg wat handwasjes op de camping, dat is niet anders dan bij onze zomers in Europa. En inderdaad, de tube wasmiddel van thuis ligt hier al klaar!
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Seriously, een kussen mee op vakantie?

Maar goed, ik merk dat het bij ons niet uitmaakt of we nu 1 week, of 4 weken weg gaan. Ieder een carry-on trolley (en daar leven we over het algemeen vrijwel de hele vakantie uit) met de meeste kleren, elektronica, etc. En daarnaast samen nog een koffer met daarin de koeltas, daypacks en overige hiking gear, schoenen, wat reservekleding en altijd nog wel een setje smart-casual voor ons beiden, voor theater, feestjes, een keer wat uitgebreider dineren, etc. Dat lukt meestal wel binnen de 50lbs, en als het niet lukt gooien we wat spullen in de koeltas en checken we die nog apart in.

Wij nemen ook altijd beiden een softshell jas mee. Warm genoeg voor als het een keer echt slecht weer is, maar wel lekker klein en licht. Ik neem die meestal gewoon mee in de cabin en gooi hem tijdens het lopen over het handvat van mijn trolley heen.

Verder wassen we inderdaad altijd wel 1 of 2 keer. In steden gewoon ergens afdroppen voor fluff&fold, en anders onderweg in een hotel zelf een wasje draaien.

Voor de mensen die hier het advies geven om ook voor kinderen maar gewoon een full-size koffer in te checken: het is voor mij als volwassene al lastig genoeg om met zowel een carry-on als daarnaast een 23kg beladen spinner te navigeren door airports, in metro's, bussen, etc. Dat wil je je kids toch niet aan doen? Ik zou ze gewoon ieder hun eigen carry-on sized trolley kado geven (en kies dan een beetje een goede, lichtgewicht uit). Dat moet toch voldoende zijn? En dan kun je gezamelijk nog een, of misschien twee grote koffers inchecken.
Ionnie
Amerika-ontdekker

Bericht door Ionnie »

SuzieQ schreef:Mijn halve koffer is al gevuld met mijn kussen dus die ruimte ben ik al kwijt (vaccium kan niet zit een nekrol in).
Haha, ja mijn kussen gaat ook mee; ik ga nergens heen zonder mijn eigen kussen. Gelukkig welvacuum ingepakt :clap:
SuzieQ
Amerika-expert

Bericht door SuzieQ »

Haha, fijn dat t kan he. En @roelb, ik heb een wiplash, voor mij is een goed kussen echt heel erg belangrijk.
Suzie

2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Ing
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19

Bericht door Ing »

SanFran schreef:Ik ga hier niet eens plaatsen hoeveel ik meeneem :oops: :oops: Mijn motto is dan ook: If you don't need it, pack it anyway. You might need it. :lol:
Haha fijn, nu voel ik me niet meer zo alleen ;-) :lol:

Overigens de tip van Marianne over het meenemen van een setje kleding in de handbagage een hele erge goede. Vergeet daar ook geen bikini/badpak/zwembroek in te pakken.. Dat zijn toch voor de meeste mensen minder prettige dingen om te moeten zoeken als je op vakantie bent (en je koffer komt niet aan..) en weegt niks om mee te nemen in de carry-on.
45 states done, 5 to go (HI, KS, NE, ND, IA)!
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Jullie zijn echt niet alleen, ik ben dezelfde mening toegedaan. Je moet wel kunnen kiezen tenslotte :wink:
En zoals al aangegeven: wassen op vakantie is voor mij een no go. Ik heb vakantie, dus alle huishoudelijke klussen laat ik graag thuis.
Renée76
Amerikakenner

Bericht door Renée76 »

En wat vinden jullie prettiger, twee grote koffers voor vier personen of ieder een klein koffertje formaat hand bagage
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Formaat handbagage lijkt me erg klein. Waarom niet alle vier een gewoon formaat koffer?
elninjoo
Amerikakenner

Bericht door elninjoo »

Lijkt me erg onhandig om alleen een kleine trolley mee te hebben op reis. Zeker als je ook de nodige apparatuur mee neemt. Een normaal formaat koffer rijdt ook soepeltjes en als carry on gewoon n rugzak.

Qua kleding neem ik ook wel altijd wat teveel mee. Zeker op reizen waar je flinke temperatuurverschillen kunt treffen.
Renée76
Amerikakenner

Bericht door Renée76 »

Past niet in de auto :lol: onze eigen auto dan wel.
markro
Moderator
Contacteer:

Bericht door markro »

Of in plaats van 4 gewoon formaat koffers, 4 grote weekendtassen (al dan niet op wieltjes en met trekstang), of een combi daarvan. Weekendtassen zijn flexibeler qua formaat en zijn in de auto wat makkelijker op te bergen dan koffers.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
SuzieQ
Amerika-expert

Bericht door SuzieQ »

Ik denk dat wij meenemen: twee normale koffers, 1 handbagage trolley en een rugzak. En idd altijd setje kleding( lange broek, korte broek, shirt, ondergoed, zwemkleding) in de handbagage.
Suzie

2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Marlies
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Marlies »

Haha wat een heerlijk topic om te lezen :D Net als een aantal van de anderen die hebben gereageerd zit ik altijd aan de hoge kant met aantal kledingstukken. Deels omdat ik wat te kiezen wil hebben, maar ook omdat ik voor alle weersomstandigheden wat bij me wil hebben. Ook al is dat in de praktijk lang niet altijd nodig (en gaat er geregeld ongebruikte kleding mee terug in de koffer :oops: ) .
Ik denk ook dat het komt, omdat ik vaak pas vlak voor de reis (lees: lastminute) mijn koffer ga inpakken... dan gun ik mezelf dus niet de tijd om er goed over na te denken en pak ik vanuit het principe 'better safe than sorry' liever teveel in dan dat ik op reis dingen mis. Voor onze komende reis heb ik het voornemen om het anders te doen en ruim op tijd na te denken over de kleding die ik mee wil nemen voor mezelf en voor de kinderen. Praktisch gezien ook wel nodig, want ze zijn nog klein (2 en 4) en ik wil echt niet 4 grote koffers meenemen (lijkt me zeker niet nodig), want dan wordt het wel erg veel gesleep voor ons volwassenen. :blink:
Eerdere rondreizen:
Rondje zuidwest USA in 2006
Zuidwest Canada in 2007
Grote ronde vanuit Denver in 2009
Rondreis CA - OR - WA - ID - WY - UT in 2017
Rondreis WA en OR in 2019
Linda85
Amerikafan

Bericht door Linda85 »

Nou alle meningen zijn al wel langs gekomen denk ik, maar ik wilde nog even reageren op de 1 jeans per persoon en de combinatie met paardrijden... Ik zou een tweede lange broek meenemen! Want rijden is inderdaad het prettigst met lange broek, maar als je hebt paard gereden kun je die broek echt niet meer aan tot hij gewassen is hoor! Dus als je de pech hebt van een koude avond op dezelfde dag ben je de sjaak. :sick:

Ik neem nooit het risico het te koud te hebben (uittrekken kan altijd, bijmaken niet), er gaan dus minimaal 2 lange broeken en 2 vestjes mee die ik evt over elkaar kan dragen, plus een dun wind/regen jackje. Verder shirtjes en korte broeken/jurkje.
Afbeelding
Linda85
Amerikafan

Bericht door Linda85 »

Oh en wassen doe ik echt niet op vakantie :lol:
Afbeelding
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik alleen als ik een paar regendagen heb en mn truien of lange broeken wel toe zijn aan een wasbeurt.
Normaal gesproken neem ik 1 lange broek mee voor de reisdagen/vluchten en 1 voor een keer als het nodig mocht zijn. Bv bij boottochten of slecht/minder weer dagen.

Ik draag wel altijd 2 shirts over elkaar, dus mijn shirtcollectie in de koffer is altijd vrij uitgebreid. Hemden vind ik dan weer niets om eronder te dragen zeg ik maar alvast
Elendan
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Elendan »

Ik hou van licht reizen dus niet teveel mee, maar ook ik heb altijd teveel bij. In de praktijk trek ik toch altijd weer liever diezelfde korte broek aan omdat die lekkerder zit dan die anderen :wink:
We nemen altijd een kleine en grotere koffer mee, eerlijk gezegd is die grotere koffer mij een doorn in het oog, want om dat ding te vullen prop ik er steeds meer bij (anders is het zo'n half leeg ding waar je spullen in gaan schuiven).

We zijn net terug en heb dus weer erg mijn best gedaan om beide koffers te vullen, gewicht is uiteindelijk 13 en 17 kg. En dan heb ik echt erg mijn best gedaan; sportschoenen, slippers, sandalen, handdoeken mee, koekenpan en kom niet boven die 17 kg (wandelschoenen maat 45 trek ik aan in het vliegtuig, dat zijn van die schuiten).

Krijgen jullie die 23 kg pp wel bij elkaar gesprokkeld, dan zou ik toch wel haast mijn hele garderobe bij hebben? Ik vraag me dit gewoon al een tijdje af uit nieuwsgierigheid, hoeveel gewicht anderen nu eigenlijk zo'n beetje meenemen. Ik heb echt veel meer bij dan TS bijvoorbeeld aangeeft in haar eerste bericht dat kan toch nooit meer dan ca. 15/17 kg pp wegen?

Handbagage: een kleine rugzak ipv handtas waar ook lekkers voor onderweg, e-reader en puzzelboekje in zitten. Een kleine tas voor de elektrische spullen, setje voor de eerste dag (ja, ervaring met koffers die niet aankomen en toen wat blij dat we ondergoed, korte broek en t-shirt in de handbagage hadden).
reisverslagen: 2025 rondje Denver, 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Vito
Amerika-expert

Bericht door Vito »

Heen: rond de 19 kilo per koffer. Terug: moeite om onder de 23 kilo te blijven :lol: De zware dingen trekken we dan nog aan of doen we in de handbagagetrolley. Dus ja, 23 kilo is zo gevuld op de terugreis.
elninjoo
Amerikakenner

Bericht door elninjoo »

Bij mij zit 't gewicht veel in niet-kleding. Een statief bijv en allerlei opladers. En toilettas met zooi.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer