Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Telefonie en mobiel internet in de VS
Re: Telefonie en mobiel internet in de VS
Integraal quoten is echt niet nodig hoor.
Maar waarom zou je EUR 40 betalen voor een kaart van een reseller met 3GB data en allerlei beperkingen als je bij AT&T direct $45+$4.99 betaalt voor de dubbele hoeveelheid data zonder al die beperkingen?
De beperkingen:
- "AT&T network 2G + 3G network coverage" -> letterlijk van hun pagina af. Dus geen LTE/4G!
- Geen SMS verkeer
- Geen tethering/hotspot gebruik. Dat is bij AT&T standaard uitgeschakeld voor alle resellers.
Dus voor een paar euro meer heb je twee keer zoveel data, gratis SMS verkeer, gewoon 4G dekking en hotspot gebruik.
Maar waarom zou je EUR 40 betalen voor een kaart van een reseller met 3GB data en allerlei beperkingen als je bij AT&T direct $45+$4.99 betaalt voor de dubbele hoeveelheid data zonder al die beperkingen?
De beperkingen:
- "AT&T network 2G + 3G network coverage" -> letterlijk van hun pagina af. Dus geen LTE/4G!
- Geen SMS verkeer
- Geen tethering/hotspot gebruik. Dat is bij AT&T standaard uitgeschakeld voor alle resellers.
Dus voor een paar euro meer heb je twee keer zoveel data, gratis SMS verkeer, gewoon 4G dekking en hotspot gebruik.
Die kaart moet je dan dus pas in Amerika kopen of heb je ook 'n linkje waardoor je 'm thuis kunt laten sturen? Vind dat persoonlijk dus wel makkelijker dat ik niet in Amerika gelijk op zoek moet naar 'n at&t winkel. Of verkopen ze die ook bij Walmart?
Die provider is op zich wel goed, maar de sim is allen voor 2g/3g en zal op veel plaatsen geen dekking hebben als er bv alleen 4g is.
Er zijn wereldwijd verschillende gsm frequentie of de sleutel voor data (4G) is anders. Ook zijn er verschillende telefoon modellen voor elk land verkrijgbaar. Dus is er bijna geen enkele telefoon die het wereldwijd doet op 4G. Zullen altijd uitzonderingen zijn. Maar 2G en 3G zijn meestal wel standaard frequenties
Kijk op deze site vul in je merk, model, specifiek model (staat in je telefoon onder toestelinfo), land waar je hem gaat gebruiken, e.v.t. provider die zou willen gebruiken of selecteer all. Kies uit welke je het beste vindt. Als er (beperkt) 4G is ook altijd 2G en 3G. Tenzij er geen zendmasten in de outback staan.
http://willmyphonework.net/
Amerikanen hebben het zelfde probleem, maar dan als ze naar Europa komen
Kijk op deze site vul in je merk, model, specifiek model (staat in je telefoon onder toestelinfo), land waar je hem gaat gebruiken, e.v.t. provider die zou willen gebruiken of selecteer all. Kies uit welke je het beste vindt. Als er (beperkt) 4G is ook altijd 2G en 3G. Tenzij er geen zendmasten in de outback staan.

Dat is niet waar. Als er 4g is, is er niet noodzakelijk 2g/3g. Zelf gemerkt in Yosemite. Mijn 2g/3g mifi geen data, terwijl mijn gsm gewoon 4g connecte.
En daarnaast ligt het er nog maar net aan wat de operator voor die sim geactiveerd heeft.
En daarnaast ligt het er nog maar net aan wat de operator voor die sim geactiveerd heeft.
roelb, dank voor je uitgebreide en bijzonder heldere uitleg! 

'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV - NY | '25: TX Gepland: TX (deel 2)
Klopt helemaal. Als hier in de outback Yosemite ooit een 2G of 3G geplaatst hadden dan zal deze nog werken. Zou de mast de laatste jaren geplaatst zijn zal de provider er geen oude rommel meer inhangen. Ook ben je afhankelijk wat je provider toestaatjan_nl schreef:Dat is niet waar. Als er 4g is, is er niet noodzakelijk 2g/3g. Zelf gemerkt in Yosemite.

Kortom we zijn verwend in Europa wat betreft mobiele telefonie. Hoe dunner bevolkt de gebieden hoe minder gebruikers en ook minder masten.
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Als ik mijn telefoon hier invoer dan is voor 4G: Device not compatiblegoState schreef:Er zijn wereldwijd verschillende gsm frequentie of de sleutel voor data (4G) is anders. Ook zijn er verschillende telefoon modellen voor elk land verkrijgbaar. Dus is er bijna geen enkele telefoon die het wereldwijd doet op 4G. Zullen altijd uitzonderingen zijn. Maar 2G en 3G zijn meestal wel standaard frequenties
Bij 3G staat er dit: 850MHz, 1900MHz
Nou dacht ik eindelijk door de bomen het bos te zien maar hier heb ik dus nog niks aan toch?
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
Jouw telefoon werkt op 3G en maakt gebruik van de frequenties 850MHz, 1900MHz.Als ik mijn telefoon hier invoer dan is voor 4G: Device not compatible
Bij 3G staat er dit: 850MHz, 1900MHz
Nou dacht ik eindelijk door de bomen het bos te zien maar hier heb ik dus nog niks aan toch?
Heb je bij ALL gekeken of 1 provider specifiek.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Die site klopt niet. Ik heb vorig jaar bewust in de VS een Microsoft Lumia 640 LTE AT&T Go Phone (prepaid) gekocht (voor $30,-
). SIM activeren, $45,- plan kopen en klaar.
Die 640 heeft gewoon de AT&T LTE banden volgens de specs, maar die site zegt dat ik 'm niet op 4G kan gebruiken. Bij Sub Model kan ik alleen maar kiezen "rest of the world", USA is daar geen keuze mogelijkheid

Die 640 heeft gewoon de AT&T LTE banden volgens de specs, maar die site zegt dat ik 'm niet op 4G kan gebruiken. Bij Sub Model kan ik alleen maar kiezen "rest of the world", USA is daar geen keuze mogelijkheid

- michelly
- Amerika-expert
- Contacteer:
Eerst bij AT&T en T-Mobile daarna bij All. Alleen Illinois Valley Cellular en U.S. Cellular is geschikt voor 4G.
Pfff en ik heb net een nieuwe
Ik heb overigens een Motorola Moto G4 XT 1622 (Europe).
Pfff en ik heb net een nieuwe

Ik heb overigens een Motorola Moto G4 XT 1622 (Europe).
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
- michelly
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb hier ook nog een Microsoft Lumia (ik dacht 630 maar dat weet ik niet zeker) in de kast liggen.harryh schreef:Die site klopt niet. Ik heb vorig jaar bewust in de VS een Microsoft Lumia 640 LTE AT&T Go Phone (prepaid) gekocht (voor $30,-). SIM activeren, $45,- plan kopen en klaar.
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
Mijn nieuwe telefoon (Sony Xperia X compact) komt niet in dat lijstje voor.
Maar m'n Xperia Z3 compact kan 3G en 4G aan, dus neem aan dat m'n nieuwe model dat ook wel kan.
Wil 't amerikaanse kaartje in m'n nieuwe doen.
Maar m'n Xperia Z3 compact kan 3G en 4G aan, dus neem aan dat m'n nieuwe model dat ook wel kan.
Wil 't amerikaanse kaartje in m'n nieuwe doen.
Ook ik zoek dingen uit voor mijn trip naar de states. Er is veel veranderd sinds 1990.
Om goed voorbereid te vertrekken. Dingen lopen toch altijd anders dan we hopen. Heb 3 teeners al verteld dat niet overal verbinding is.
In dit forum kwam ik deze site tegen. Of hij correct is weet ik niet.
Heb ook deze gebruikt.
https://toomanyadapters.com/buying-sim-card-usa
Als het niet anders is dan maar geen telefoon of mifi (Huawei E5786s-32)
Ga zeker genieten.
Ben tenslotte op vakantie.
Om goed voorbereid te vertrekken. Dingen lopen toch altijd anders dan we hopen. Heb 3 teeners al verteld dat niet overal verbinding is.
In dit forum kwam ik deze site tegen. Of hij correct is weet ik niet.
Heb ook deze gebruikt.
https://toomanyadapters.com/buying-sim-card-usa
Als het niet anders is dan maar geen telefoon of mifi (Huawei E5786s-32)
Ga zeker genieten.
Ben tenslotte op vakantie.
- sanook
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Of je telefoon in de states wel/niet werkt op 4G is afhankelijk van de banden die het toestel ondersteunt. In de USA gebruiken ze andere banden dan in Europa/Azie. Over het algemeen geldt voor Android dat de toestellen die voor Europa gemaakt zijn niet (volledig) op 4G werken in de USA. iOS is weer anders die hebben volgens mij wel alle banden. Maar voor je vakantie is het niet zo belangrijk om persé 4G te hebben, 3G voldoet voor 90-95 van de mensen prima !
@Roelb: nog even de papierwinkel bekeken: op het boekje van AT&T staat inderdaad een 4GB plan, maar op de info sheet die ze uitgedraaid hebben staat inderdaad 6GB
@elninjoo: Juist makkelijk om een AT&T winkel binnen te lopen, je loopt binnen een kwartier naar buiten met een werkende oplossing. Genoeg AT&T winkels te vinden, zit er altijd wel 1 op je route: https://www.att.com/maps/store-locator.html
@Roelb: nog even de papierwinkel bekeken: op het boekje van AT&T staat inderdaad een 4GB plan, maar op de info sheet die ze uitgedraaid hebben staat inderdaad 6GB
@elninjoo: Juist makkelijk om een AT&T winkel binnen te lopen, je loopt binnen een kwartier naar buiten met een werkende oplossing. Genoeg AT&T winkels te vinden, zit er altijd wel 1 op je route: https://www.att.com/maps/store-locator.html
Wij hebben voor onze zoons ieder een USA Sim gekocht bij Arieli mobile. Netjes thuisgestuurd gekregen. Vast heel blond, maar hoe komen we erachter welk Amerikaans nummer er verbonden is aan de Sim kaart?
- Bushmaster
- Amerika-expert
https://www.arielimobile.com/faq/
HOW DO I FIND OUT MY PHONE NUMBER?
A phone number will be assigned to your device once it registers to the network in USA. To see your assigned phone number simply dial #NUM#
HOW DO I FIND OUT MY PHONE NUMBER?
A phone number will be assigned to your device once it registers to the network in USA. To see your assigned phone number simply dial #NUM#
- Galapogos
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Heeft iemand ervaring met het kopen van een simkaart van AT&T vanuit Nederland? Ik overweeg zo'n simkaart (die ik dan voorzie van het 30 dagen/45USD-plan), maar omdat onze reis begint in Canada wil ik de simkaart al voor vertrek aanschaffen. Ik vind wat webshops en eBay-verkopers in Duitsland en Engeland die er één verkopen voor zo'n 20 euro inclusief verzending, maar als er toevallig een forummer is die een verkoper kan aanbevelen dan hoor ik het graag!
Verder: weet iemand of je het tegoed van een AT&T-simkaart kunt opwaarderen met een Nederlandse credit card? Of doe ik er beter aan alvast tegoed te kopen bij de shop waar ik ook de simkaart bestel?
Ik ga er overigens vanuit dat het activeren van de simkaart vanuit Canada (of eventueel gewoon Nederland) geen probleem is. Maar is die aanname correct?
Verder: weet iemand of je het tegoed van een AT&T-simkaart kunt opwaarderen met een Nederlandse credit card? Of doe ik er beter aan alvast tegoed te kopen bij de shop waar ik ook de simkaart bestel?
Ik ga er overigens vanuit dat het activeren van de simkaart vanuit Canada (of eventueel gewoon Nederland) geen probleem is. Maar is die aanname correct?
Opladen kan gewoon. Maar het ligt ook een beetje aan de kaartverstrekker. Ik voer gewoon altijd een "veramerikaniseerde" versie van mijn adres in. Werkt prima, zowel Amex als Visa accepteren alle transacties. Zojuist saldo geladen in My AT&T met mijn Nederlandse Amex, geen enkel probleem. Je kunt zelfs een Nederlands adres invoeren, alleen wordt er geen Nederlandse postcode geaccepteerd. Ik voer altijd de cijfers in met een 0 erachter. Let op: wel eerst bij "Profile settings" -> "Payment options" je credit card toevoegen, daarna pas "Refill account" in het menu kiezen.
Maar anders kun je altijd laden met zo'n gift card, en die kun je overal kopen. Ook online, bij Walmart, en dan krijg je de voucher code per e-mail.
Wanneer heb je de kaart nodig? Misschien dat een andere forummer hem voor je kan meenemen? Als die de kaart in de US voor je activeert zonder saldo heb je 60 dagen de tijd om saldo te laden.
Nog een waarschuwing: als je de kaart eerst activeert met het 0.25c/minute plan omdat je hem nog niet direct gaat gebruiken, stort dan $1 oid meer dan de benodigde $45. Het 0.25c/minute plan kost je namelijk ook 0.25c/month! En als je precies $45 stort hou je zo dus maar $44.75 over. En het minimumbedrag dat je bij moet storten is $10.
Mocht je ook nog 250 minuten naar Nederland willen kunnen belllen, stort dan nog $5 extra en voeg de international calling package toe nadat je je plan geactiveerd hebt. SMS'jes naar Nederlandse nummers zitten sowieso in het $45 plan.
Tot slot: ik kan met 100% zekerheid bevestigen dat tethering/hotspot met het $45 plan is toegestaan. Op de pagina in My AT&T van plan kunt wijzigen staat:
Maar anders kun je altijd laden met zo'n gift card, en die kun je overal kopen. Ook online, bij Walmart, en dan krijg je de voucher code per e-mail.
Wanneer heb je de kaart nodig? Misschien dat een andere forummer hem voor je kan meenemen? Als die de kaart in de US voor je activeert zonder saldo heb je 60 dagen de tijd om saldo te laden.
Nog een waarschuwing: als je de kaart eerst activeert met het 0.25c/minute plan omdat je hem nog niet direct gaat gebruiken, stort dan $1 oid meer dan de benodigde $45. Het 0.25c/minute plan kost je namelijk ook 0.25c/month! En als je precies $45 stort hou je zo dus maar $44.75 over. En het minimumbedrag dat je bij moet storten is $10.
Mocht je ook nog 250 minuten naar Nederland willen kunnen belllen, stort dan nog $5 extra en voeg de international calling package toe nadat je je plan geactiveerd hebt. SMS'jes naar Nederlandse nummers zitten sowieso in het $45 plan.
Tot slot: ik kan met 100% zekerheid bevestigen dat tethering/hotspot met het $45 plan is toegestaan. Op de pagina in My AT&T van plan kunt wijzigen staat:
Data for Smartphone: Includes 6 GB of high-speed data. Data usage exceeding the 6 GB high-speed allowance will result in reduced data speeds of up to 128 Kbps for the rest of your 30-day term. Actual speeds vary by device capability and location. See att.com/broadbandinfo for details. High - speed data packages are available for an additional charge. If you have a capable smartphone, you can use it as a Wi-Fi hotspot to share your data with other devices.
- michelly
- Amerika-expert
- Contacteer:
Nou heb ik nog een vraagje. Volgens de eerder genoemde site http://willmyphonework.net/ blijkt dus dat mijn telefoon alleen op 3G werkt.
Ik heb hier echter ook nog een dongle liggen: Huawei e3372 M150-2 827F 4G LTE USB Dongle USB Stick Datacard Mobile Broadband USB Modems 4G Modem LTE Modem Networking Unlocked
Daar staat ook nog dit bij: Frequency band:
-(4G) LTE FDD 800/900/1800/2100/2600MHz
-(3G) DC-HSPA+/HSPA+/UMTS 900/2100MHz
-(2G) GSM/GPRS/EDGE 850/900/1800/1900MHz
Is het mogelijk om het AT&T kaartje te wisselen van device? Dus dat ik hem activeer met mijn telefoon maar als ik 4G wil dit kaartje in mijn dongle stop? Als die überhaupt wel op 4G werkt.
Ik heb hier echter ook nog een dongle liggen: Huawei e3372 M150-2 827F 4G LTE USB Dongle USB Stick Datacard Mobile Broadband USB Modems 4G Modem LTE Modem Networking Unlocked
Daar staat ook nog dit bij: Frequency band:
-(4G) LTE FDD 800/900/1800/2100/2600MHz
-(3G) DC-HSPA+/HSPA+/UMTS 900/2100MHz
-(2G) GSM/GPRS/EDGE 850/900/1800/1900MHz
Is het mogelijk om het AT&T kaartje te wisselen van device? Dus dat ik hem activeer met mijn telefoon maar als ik 4G wil dit kaartje in mijn dongle stop? Als die überhaupt wel op 4G werkt.
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht