Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hoeveel kleding nemen jullie nou mee?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Hoeveel kleding nemen jullie nou mee

Bericht door Martin & Marianne »

Ik denk dat wij zo tegen de 17 of 18 kg per koffer zitten. Inclusief statief en boeken.
Linda85 schreef:Oh en wassen doe ik echt niet op vakantie
Ik moet er niet aan denken dat ik voor de hele vakantie schone spullen mee zou moeten nemen. :wink: En wassen stelt toch niets voor? We doen het vaak als we boodschappen doen; vaak is er dan wel een laundry in de buurt. Was er in, boodschappen doen, was in de droger en koffie drinken, en klaar.

Renée, als jullie niet veel mee kunnen nemen wordt het een heel ander verhaal, dan heb je weinig keuze. Hoe doe je dat dan als je hier op vakantie gaat? En kun je met tassen of zachte koffers niet wat proppen?

Marianne
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Wij zijn maar samen, maar nemen zo min mogelijk kleding mee. Vaak met 1 koffer heen, en dan als een soort Russische poppetjes twee andere koffers erin, zodat we veel kleding kunnen kopen en mee terugnemen. Meestal alle koffers tot de limiet gevuld terug, ook veel voedsel en andere dingen die hier niet verkrijgbaar maar absoluut onmisbaar zijn, volgens mijn Amerikaanse vrouw althans. :mrgreen:
Jootje1
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Jootje1 »

Leuk en handig topic :thumbup: ! Ik neem met de auto naar Frankrijk altijd veel te veel mee, dat ga ik dit jaar naar Amerika heel anders doen. Dank weer voor jullie hulp hierbij.
En inderdaad, de tube wasmiddel van thuis ligt hier al klaar!
Ik zag dit al vaker voorbij komen, zijn die tubes niet te koop in Amerika??
Ik ben bang dat zo'n tube in de koffer scheurt (of oiv luchtdruk knalt :shock: ??)?
Afbeelding
Renée76
Amerikakenner

Bericht door Renée76 »

Martin & Marianne schreef:Ik denk dat wij zo tegen de 17 of 18 kg per koffer zitten. Inclusief statief en boeken.
Linda85 schreef:Oh en wassen doe ik echt niet op vakantie
Ik moet er niet aan denken dat ik voor de hele vakantie schone spullen mee zou moeten nemen. :wink: En wassen stelt toch niets voor? We doen het vaak als we boodschappen doen; vaak is er dan wel een laundry in de buurt. Was er in, boodschappen doen, was in de droger en koffie drinken, en klaar.

Renée, als jullie niet veel mee kunnen nemen wordt het een heel ander verhaal, dan heb je weinig keuze. Hoe doe je dat dan als je hier op vakantie gaat? En kun je met tassen of zachte koffers niet wat proppen?

Marianne
Afgelopen jaar zijn we twee wken op vakantie geweest naar portugal. Man was eigenwijs en een echte zuinige hollander en wilde alleen handbagage. Dus hadden we alleen kleine koffers als handbagage. Drie koffers en 1 rugzak voor de apparaten. Voor 4 personen. Ik was niet blij. Kon uiteindelijk geen badlakens meenemen, geen extra schoenen. Toen heb ik gezegd dat ik in het vervolg de bagage regel en dat hij zich er niet meer mee mag bemoeien. :lol:
Renée76
Amerikakenner

Bericht door Renée76 »

We hebben dus 1 eastpak tranzverz maat L en nog een 2e grote koffer. Dan nog wat rugzakken voor handbagage.
Qua kleding moet dan makkelijk lukken denk ik. Ben zelfs benauwd dat die eastpak groter is dan de toegestane maten. We moeten alleen even kijken of we slaapzakken voor de dagen in yosemite meenemen of daar kopen. Net zoals handdoeken.
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Jootje1 schreef:
En inderdaad, de tube wasmiddel van thuis ligt hier al klaar!
Ik zag dit al vaker voorbij komen, zijn die tubes niet te koop in Amerika??
Ik ben bang dat zo'n tube in de koffer scheurt (of oiv luchtdruk knalt :shock: ??)?
Wij wikkelen de tube wasmiddel in een plastic (pedaalemmer)zak en doen hem in de koffer. Al die jaren is er nog nooit iets mee gebeurd.
Of die tubes in Amerika te koop zijn, weet ik niet, maar ik herinner mij wel van een aantal jaren geleden, dat wij in Amerika naar iets van een wasmiddel zochten en dit alleen te koop was in megaverpakkingen.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Renée76
Amerikakenner

Bericht door Renée76 »

Ik heb op mijn supermarkt kooplijstje iets van tide pods staan. Daar kun je ook mee wassen?
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Is een "tide pod" niet een per-wasbeurt-in-plastic-verpakt-wasmiddel?
Als je die in Amerika wil aanschaffen, denk ik dat je die in een megaverpakking moet kopen. Bovendien moet daarvan eerst het plastic in water oplossen, die zijn niet voor een handwasje en ik weet ook niet of je die zomaar in elke wasmachine van een hotel kan/mag gebruiken.

Hierbij een voorbeeldje van een wasmiddel in een tube: https://www.kruidvat.be/nl/kruidvat-ext ... el/p/17783
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Bij de wasserettes is er meestal wel een mogelijkheid om kleine pakjes waspoeder te kopen, maar dat betekent nóg meer quarters sparen. En vaak zijn die automaten leeg. Waspoeder is er inderdaad alleen in grote verpakkingen, is ook niet handig vervoeren, bij ons gaat zo'n pak geheid omvallen en leegstromen in de kofferbak. :wink: Een paar jaar geleden hebben we de tide pods ontdekt, in kleine verpakkingen. Volgens mij zitten er iets van 10 van die bolletjes in een verpakking. Heel handig, klein en knoeit niet.
Ik heb geen ervaring met tubes.

Marianne
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Die tubes heb ik in de VS nooit gezien, volgens mij doen ze niet aan handwas. Pods kun je volgens mij ook in kleine verpakking krijgen. Ik gebruik zelf doekjes met wasmiddel (te koop in een doos) op vakantie, maar die zijn niet overal te koop. Wel ideaal, makkelijk mee te nemen en kunnen niet stuk gaan.
Terug in Texas!
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Linda85 schreef:Oh en wassen doe ik echt niet op vakantie :lol:
Ik ook niet :wink:
jaap1
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 35

Bericht door jaap1 »

Bij de dollar winkel zijn kleine flesjes wasmiddel van Tide te koop. Doe ik de hele vakantie mee. Alleen dit jaar niet, maar wij waren dan ook 8 weken weg. Wij nemen maar voor een week kleding mee. Op de heenreis hebben wij 1 koffer, maar op de terugreis 3 koffers aan de max.

Mijn dochter verliest haar kussen niet uit het oog en neemt deze mee in het vliegtuig als personal item. Gaat al jaren goed.
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Toch wel grappig dat de meeste van jullie toch met name de checked luggage gebruiken voor kleding. Ik deed dat vroeger ook, maar tegenwoordig gaat eigenlijk dus 80% in de carry-on mee. De koffer die we inchecken is echt voor schoenen, koeltas, hiking gear, wat vloeistoffen en overflow voor kleren, en dat is heerlijk. Die kan daardoor, zonder dat we continu moeten overladen, ook eigenlijk altijd wel in de auto blijven liggen. Wij leven voornamelijk uit onze carry-on trolleys en als je bijna elke nacht ergens anders slaapt is dat ook fijn in- en uitchecken. Op de terugweg gaat alle vuile was in de koeltas en hebben we opeens in onze koffer en carry-on weer voldoende ruimte om dingen mee terug te nemen.

En vergis je ook niet in de inhoud van carry-ons. Het is 40 tot 45 liter in de carry-on tov de 70 liter in een normaal formaat upright spinner. Je kunt echt best veel kwijt in zo'n trolley!

De tip om vloeibaar wasmiddel mee te nemen ga ik onthouden. Ik spaar me altijd rot om genoeg quarters te hebben en ben regelmatig 's avonds laat nog op zoek geweest naar een plek om te wisselen als ik in de hotellobby niet kon slagen :-) Maar je kunt natuurlijk ook gewoon normaal vloeibaar wasmiddel in een kleiner flesje doen.
Annemiek94
Amerika-ontdekker

Bericht door Annemiek94 »

Leuk topic!!

Ons motto is: zo min mogelijk mee, zodat we zoveel mogelijk mee terug naar NL kunnen nemen :oops: :lol:

Op de heenweg hebben we allebei een grote koffer in het ruim, plus een handbagagekoffertje, rugzak met laptop, apparatuur e.d. en ik mijn handtas bij de hand. In dat kleine koffertje doen we ook altijd wat (zwem-)kleding, zodat we iets bij de hand hebben indien de koffers niet aankomen. Nog nooit gebeurd, maar je zult altijd zien dat dat gebeurt zodra we het eens niet zo doen.

We hebben gewoon kleding voor een weekje mee wat we kunnen combineren met andere kleding en ruim voldoende ondergoed, basics etc. Vervolg outfits kunnen we in de VS wel weer aanschaffen :thumbup: Op de terugweg, mochten we nou echt niet genoeg ruimte hebben, dan kunnen we altijd een extra handbagagekoffertje aanschaffen. En wassen vind ik in 3,5 week wel een must denk ik... duurt toch niet lang en ik moet er niet aan denken om in mijn plakkleding van de vorige dag te lopen. :oops:
Jootje1
Amerika-ontdekker

Bericht door Jootje1 »

Dat klinkt als best veel handbagage, Annemiek94.
Met hoeveel personen gaan jullie dan op reis? Je mag toch maar 1 stuk handbagage pp?
Ik vind die handbagage nog best lastig, ik wil ook graag mijn eigen handtas, maar ook alle "zaken met stekker" wil ik mee in handbagage, evenals roadbook, reserveringsmap, belangrijke documenten, portemonnee, klein tasje toiletartikelen, fotospullen, toch maar wat broodjes, setje extra kleding misschien nog.... rugzakjes van man en zoon zijn zo snel vol....
Afbeelding
Annemiek94
Amerika-ontdekker

Bericht door Annemiek94 »

Met z'n tweetjes, Jootje :oops: :lol:

We hebben gewoon één handbagagekoffertje voor ons samen, mijn vriend heeft de rugzak met elektronica en ik heb mijn handtas, die wil ik gewoon bij de hand hebben met de paspoorten, portemonnees, belangrijke papieren en omdat ik 'm te duur vind om in een koffertje te proppen :roll: :P
Op zich valt het dus nog wel mee. Afhankelijk van de kilo's op de terugweg, kunnen we er nog voor kiezen om daar een extra handbagagekoffertje aan te schaffen. Maar je mag toch een koffertje + handtas/rugtas per persoon? Wij vliegen vrijwel altijd met KLM, dus bij andere luchtvaartmaatschappijen weet ik niet hoe het zit.
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Je mag bij vrijwel alle legacy carriers (dus de "normale" airlines) in de cabin 1 stuks luggage meenemen (binnen de daarvoor geldende afmetingen) + 1 personal item. Dat laatste kan een handtas zijn, een paraplu, maar bijvoorbeeld ook een laptop(rug)tas.
Jootje1
Amerika-ontdekker

Bericht door Jootje1 »

He, wat goed om te horen, zeg! We vliegen met Delta en daar wordt idd ook een 'persoonlijk item' naast de handbagage genoemd. Maar ik dacht dat dat echt alleen een paraplu mocht zijn :lol: .
Dus ik kan een rugzakje met handbagagespullen èn mijn handtas (mijn persoonlijke item) meenemen? En mijn man en zoon beiden dan ook nog een rugzakje met devices (hun persoonlijke items) en dan ook nog bv een kleine trolley als handbagage? Wow, dat is een pak van mijn hart! Dat schept mogelijkheden voor idd een extra kledingsetje oid :thumbup:
Wat ben ik elke keer blij dat dit forum bestaat :clap: :clap: !!!

Ps. Zouden er nog eisen aan die 'persoonlijke item'/ laptoprugtas worden gesteld?
Een niet al te groot (dag)rugzakje, zou dan toch ook mogen?
Afbeelding
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Ja, dat mag, maar overdrijf het niet. En houd er rekening mee dat er, als je laat board, misschien geen ruimte meer beschikbaar is direct boven je stoel. Sky priority boarding helpt natuurlijk wel altijd :-)
Jootje1
Amerika-ontdekker

Bericht door Jootje1 »

Te vroeg gevraagd :oops: , ik lees net op Delta.com het antwoord al:
De rugzak mag dus niet als laptoptas denk ik, maar cameratas kan dus ook los.
SO WHAT EXACTLY IS ALLOWED?

Approved Personal Items
1 purse, briefcase, camera bag or diaper bag
or 1 laptop computer (computers cannot be checked)
or 1 item of a similar or smaller size to those listed above

Additional Approved Items
The following items do not count as personal items (they’re freebies):
A jacket or umbrella
Food or drink purchased after clearing the security checkpoint
Duty-free merchandise
Special items like strollers, child restraint seats or assistive devices such as wheelchairs or crutches
Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer