Ja, bij de grand canyon en bij brycemaar hoe erg is het om één of twee keer in je vakantie zo vroeg op te staan, zodat je een prachtige zonsopgang kunt zien?

Ja, bij de grand canyon en bij brycemaar hoe erg is het om één of twee keer in je vakantie zo vroeg op te staan, zodat je een prachtige zonsopgang kunt zien?
Maar dat staat toch los van er overnachten of niet? Als je in Bishop overnacht ben je er op het heetst van de dag en het licht is dan veel fletser. De kleuren en schaduwen voor zonsondergang en rond zonsopgang zijn zoveel mooierIngridZw schreef:Je zou de overnachting in DV kunnen skippen en een overnachting plannen in bv Bishop of dichterbij in Lone Pine. Een aantal jaren terug waren wij er ook tijdens het hoogseizoen en het was inderdaad heet (50 graden). Alsof er constant een hete föhn in je gezicht blies en dat voelde, tenminste voor mij, niet prettig. Je kunt ook gewoon de route door het park nemen zonder veel uit de auto te stappen.
Bij mijn weten was alleen het eerste stukje omhoog los zand, daarna wat strakker en rotsig. Die hitte is altijd wat persoonlijk natuurlijk.Ik had gelezen dat het over de 40 graden was en dat je een stuk door mul zand moest lopen
slimMarcopstal schreef:Daar laat ik het niet voor. Ik zou niet weten waarom. Toen ik er kwam was het verplicht om een flesje water mee te nemen. Ik heb mijn flesje mooi weer terug mee gebracht.
Hoezo slim ??? Ik had mijn flesje water mee, maar ik heb er nooit behoefte aan gehad om te drinken. Dat is iets anders dan zonder op stap zijn en dan dorst krijgen..... De ene persoon zal er beter tegen kunnen dan de andere zeker. Dat stukje tot aan de horseshoe resulteerde voor mij alvast niet in een nood aan vocht.Dude schreef:slimMarcopstal schreef:Daar laat ik het niet voor. Ik zou niet weten waarom. Toen ik er kwam was het verplicht om een flesje water mee te nemen. Ik heb mijn flesje mooi weer terug mee gebracht.![]()
Dat gaat niet. Na Yosemite gaan wij omhoog richting Portland.IngridZw schreef:Je zou de overnachting in DV kunnen skippen en een overnachting plannen in bv Bishop of dichterbij in Lone Pine. Een aantal jaren terug waren wij er ook tijdens het hoogseizoen en het was inderdaad heet (50 graden). Alsof er constant een hete föhn in je gezicht blies en dat voelde, tenminste voor mij, niet prettig. Je kunt ook gewoon de route door het park nemen zonder veel uit de auto te stappen. De route is sowieso mooi en op die manier mis je niet de Tioga pas.
Als je niet van hitte houdt zal een dag wandelen in Valley of Fire ook niet meevallen. Als je die nacht skipt en de overnachting in DV kun je na Yosemity Sequoia nog aandoen. Prachtig park en nog relatief rustig in verhouding tot andere parken.
Tenzij je het zwembad bij Furnace Creek bedoelt.SuzieQ schreef:Waar ik mij in DV nog het meest over verbaasd heb, zijn de mensen die op teenslippers en ontbloot bovenlijf door het warme zand lopen naar het "water"......
Als je niet in Las Vegas wil slapen vraag ik me af of het wel de moeite is om er heen te gaan. De stad is vooral in het donker boeiend. Is het kwa temperatuur net wat lekkerder (t koelt ook niet echt super af maar toch) maar vooral de lichtjes enzo zijn dan de moeite waard, dat krijg je toch minder overdag mee.Inges schreef:...omdat wij niet in LV willen slapen maar de stad wel willen bezoeken.