Aahh country...

een van de (in Europa althans) meest ondergewaardeerde muziekgenres (al is het natuurlijk een verzamelnaam). Ik kan er geen genoeg van krijgen!
Elke keer weer verheug ik me op het rondrijden door de VS met een goede country zender op de radio.
En sinds kort hebben we TV Digitaal, met daarbij ook een country zender op de radio: non stop country, van oud tot nieuw, helemaal geweldig!
Twee van mijn favoriete groepen zijn Little Big Town (twee mooie nummers zijn "Boondocks" en "Bring it on home") en Montgomery Gentry (meer country rock, en ze zijn geweldig live - heb het voorrecht gehad om ze tijdens de San Antonio Stock Show & Rodeo te mogen zien!).
Daarnaast zijn ook LoneStar, Alison Krauss & Union Station, en The Wreckers ("Leave The Pieces") geweldig.
Ook wellicht iets minder bekende zangers, maar met geweldige nummers zijn o.a. Joe Nichols ("Would you go with me", mooi nummer en je hoort hoe diep hij kan zingen, wat je niet verwacht als je 'm ziet), en Rodney Atkins ("If you're going through hell", catchy nummer met leuke lyrics).
En zo zijn er natuurlijk nog vele, vele andere...