Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vroeg op Schiphol zijn

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Vroeg op Schiphol zijn

Bericht door roelb »

Inges schreef:Huh is dat zo? Je moet toch langs de KLM balie om je koffers in te leveren? Daarna moet je doorlopen, ...
Moeten? Nee hoor, hooguit probeert Schiphol haar passagiers op die manier te routeren. Als jij de indruk hebt dat dat verplicht is doen ze dat op zich wel goed.

Maar het hoeft helemaal niet. Je kunt ook aan de "achterzijde" van het check-in gebied gewoon vrij bewegen en linksom of rechtsom teruglopen naar de "voorzijde". Het staat je dus vrij om na het inchecken en baggage drop gewoon ergens anders heen te gaan.
Marjolijne
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Marjolijne »

Toen wij in de meivakantie naar Griekenland vlogen wilde we wel via de "achterzijde" maar kon dit helemaal niet.
Dit omdat de rij van de veiligheidscontrole ergens bij de voordeur begon :lol:
Maar normal droppen wij eerst de koffers en lopen dan nog even naar beneden voor de AH en de etos.
Dat is verder geen problem.
Division
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Division »

Net in 33 minuten van het perron gelopen, ingecheckt, security/paspoortcontrole gehad en naar de gate gelopen. Nergens last van gehad.
Afbeelding
gastxyz

Bericht door gastxyz »

Ok. Dan zal 't wel opgelost zijn.
Ionnie
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Ionnie »

Ben heel benieuwd wat er gaat gebeuren als de zomervakantie los gaat. Wij vliegen op vrijdag 7 juli en zullen zeker 3 uur van te voren aanwezig zijn.
SanFran
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door SanFran »

Fijn dat de problemen opgelost lijken te zijn. Ik ben ook benieuwd hoe het straks in het hoogseizoen gaat zijn! Wij gaan in september en zullen ook zeker 3 uur vooraf aanwezig zijn. Mijn vakantie is al begonnen zodra ik op schiphol ben en vermaak me daar altijd wel.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Ik heb dit weekend tickets geboekt naar London en had tegelijkertijd schermen open met vluchten vanaf Amsterdam én vanaf Rotterdam. Bij de vluchten vanaf Amsterdam stond telkens een melding in dikke rode letters in beeld: 'Wegens drukte op Schiphol verzoeken wij u voor vluchten binnen de Schengen zone ruim 2 uur van tevoren aanwezig te zijn en buiten Schengen ruim 3 uur'.

Ik heb ietsje dieper in de buidel getast zodat we de luxe hebben van het altijd relaxte Rotterdam te kunnen vertrekken! Bovendien compenseert het niet hoeven kopen van treinkaartjes of de parkeerkosten voor de auto de meerprijs alweer bijna helemaal. :thumbup:
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Schiphol heeft een van haar maatregelen bekend gemaakt voor de zomer: een "no-trolley" lane voor security. Op zich wel een interessant idee. Juist mensen die niet vaak reizen zullen dan geneigd zijn om minder carry-on mee te nemen en alles maar in te checken. Dat zijn ook vaak de mensen die voor het meeste oponthoud bij security zorgen. Aan de andere kant, oponthoud ontstaat in mijn ervaring meestal niet door de bagage, maar door wat men nog allemaal zelf bij zich draagt.
babarage
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21

Bericht door babarage »

Ze moeten een verkeersdiploma invoeren, als je hebt aangetoond dat je weet hoe je vlot door security kan dan mag je door de aparte rij :)

Maar ff wat serieuzer, met die no trolley lane ligt de bal weer een beetje bij de vliegmaatschappijen want met hun grappen dat inchecken van bagage geld kost zijn meer mensen het zelf gaan meesleuren, wat gebeurt er als ze dat terugdraaien en de handbagage regels aanscherpen? (Zit ik dan met mn mooie trolleys :))
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
vinceG
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door vinceG »

roelb schreef:Schiphol heeft een van haar maatregelen bekend gemaakt voor de zomer: een "no-trolley" lane voor security. Op zich wel een interessant idee. Juist mensen die niet vaak reizen zullen dan geneigd zijn om minder carry-on mee te nemen en alles maar in te checken. Dat zijn ook vaak de mensen die voor het meeste oponthoud bij security zorgen. Aan de andere kant, oponthoud ontstaat in mijn ervaring meestal niet door de bagage, maar door wat men nog allemaal zelf bij zich draagt.
Ja en wie is daar weer de dupe van? De reiziger!
Schiphol moet zijn zaakjes gewoon eens op orde gaan brengen ipv de reiziger elke keer ervoor op te laten draaien. Dat men trolleys mee neemt als handbagage komt vooral dat maatschappijen allemaal geld vragen voor check-in bagage.
Naar de VS nemen wij check-in bagage waar we voor betalen, maar ook gewoon een trolley omdat wij dit makkelijker vinden dan een tas. Eentje die volledig voldoet aan de maten en gewicht voor handbagage. Maar dan kan je wel weer in de lange trolley lane aan gaan schuiven :?

Maar jah, als Schiphol het netje oplost en er zijn geen wachtrijen meer dan gaat iedereen zich afvragen waarom we de uitbreiding van Lelystad airport nodig hebben. En daar zijn weer hele andere belangen bij gediend, dus Schiphol gaat voorlopig niets oplossen en laat daar de passagier de dupe van zijn. Ondertussen zeurt Schiphol wel dat de regering er wat aan moet doen......
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Ik ben het niet eens met veel aannames die je maakt. Wellicht zou je het zelfs kunnen omdraaien: Schiphol heeft er m.i. juist een belang bij dat zij e.e.a. soepel afwikkelen, anders kan een nieuw kabinet wel eens harder ingrijpen. Zie NS/Prorail.

Het splitsen van de security stromen kan wellicht een positief effect hebben. Want juist de non-frequent flyers zullen denk ik geneigd zijn om gehoor te geven aan een incentive om in een speciale "non-trolley lane" door security te mogen. Dat is vaak precies de groep die voor het meeste oponthoud zorgt, waardoor uiteindelijk iedereen profiteert. Aan de andere kant, deze groep is, zeker binnen Schengen, wel weer de groep die vaak moet betalen voor bagage.

Maar natuurlijk ben ik wel met je eens dat dit helemaal niet nodig zou moeten zijn. Schiphol moet gewoon zorgen voor voldoende capaciteit en de belofte van een 5 minute security check, die men deed rondom de invoering van centrale security, gewoon waar maken. Ik blijf erbij: insourcen die hap zodat je /zelf/ de problemen aan kunt pakken en niet afhankelijk bent van ingehuurde bedrijven.

Het zou ook al helpen als non-frequent flyers wat beter geinstrueerd worden. Hang in het laatste stukje van de wachtrij wat schermen op met leuke, pakkende instructiefilmpjes. Wat moet er uit de trolley, wat niet. Wat moet je af doen, wat niet. Wat moet er in een aparte bak, wat niet. Dat zou de doorstroming ook flink kunnen bevorderen denk ik.
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

Het zou ook al helpen als non-frequent flyers wat beter geïnstrueerd worden. Hang in het laatste stukje van de wachtrij wat schermen op met leuke, pakkende instructiefilmpjes. Wat moet er uit de trolley, wat niet. Wat moet je af doen, wat niet. Wat moet er in een aparte bak, wat niet. Dat zou de doorstroming ook flink kunnen bevorderen denk ik.
Geloof me, al hang je er 200 op, ze zien het toch niet. Het blijft onvoorstelbaar dat anno 2017 er nog mensen raar opkijken als ze te horen krijgen dat ze niet zomaar een fles water mogen meenemen of dat ze hun volledige arsenaal aan sieraden om houden als ze de douane passeren. Daar kan Schiphol in mijn ogen weinig aan doen, die verantwoordelijkheid ligt volledig bij de reiziger zelf. Ik denk ook eerlijk gezegd dat daar nooit iets aan zal veranderen. Zorg gewoon dat je op tijd op Schiphol bent, ga niet moeilijk lopen doen over 1 uurtje meer of minder. Ik ben liever 1 uur te vroeg dan dat ik te laat ben en daardoor mijn vlucht mis.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89

Bericht door roelb »

Mwa, ik denk dat voorlichting in de rij echt kan helpen hoor, zeker als je het leuk en pakkend doet. Er zijn ook van die specifieke regeltjes per luchthaven die je niet zomaar kunt weten.

Zoals het feit dat ook trolleys in ASD in een kratje moeten. Ook niet iedereen is bekend met een body scanner en het feit dat ook niet metalen dingen in je broekzak kunnen leiden tot een extra controle. Denk aan pakjes zakdoeken, een paspoort (beter in je hand houden dus), kauwgom, etc.

Denk ook aan het apart aanbieden van batterijen bijvoorbeeld. Doe ik altijd netjes, maar ben denk ik een van de weinigen. Dat geldt ook voor alle losse elektronica. Fototoestellen, koptelefoon, laptops, tablets, etc, allemaal los aanbieden voor een vlekkeloze scan.
SuzieQ
Amerika-expert

Bericht door SuzieQ »

Inderdaad de onervaren reizigers zorgen voor de meeste oponthoud.
Suzie

2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
ReisM
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door ReisM »

Wij zijn van die onervaren " vliegers", de laatste keer dat we vlogen was 10 jaar geleden en vanaf Enschede :D.
Dus bij voorbaat sorry, mensen die 25 juli ook van Schiphol vertrekken :D.

Als ik kijk op de site van Schiphol vind ik het volgende over de security check:
https://www.schiphol.nl/nl/centrale-veiligheid/
Dus vloeistoffen apart in een zakje, en alles uit je zakken en je elektronische apparaten op de band.

Is er dan nog meer waar je aan moet denken?
Petticoat
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door Petticoat »

Helemaal mee eens, meer voorlichting in de rij zou zeker helpen. Te meer omdat niet alle luchthavens er dezelfde regels op na houden. Schoenen aan, schoenen uit, horloge wel of niet om enz. Ook wil Schiphol zelf nog wel eens de regels veranderen zeker voor mensen die max 1 x per jaar vliegen voor een grote vakantie.
Dat neemt niet weg dat je het nooit helemaal dummy proof kunt maken. Laatste keer bij de security stond er een stel voor me die wisten dat ze geen water mee mochten, dus hadden ze maar een volle 1.5 liter fles cola in hun handbagage gestopt.... :roll:
2007 Canada;2008 SanFranc-Yellowstone;2010 Seattle-San Diego;2011 Zuidwesten;2012 Canada-Yellowstone;2009&2014 Florida&Cruise;2015 Colorado&Utah(www.howdypardon.blogspot.com);2016 Nieuw-Zeeland;2017 Noordoosten;2023 Cruise NYC-Quebec
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

@ReisM: geen enkel probleem hoor, en je hoeft jezelf echt nergens voor te verontschuldigen.

Maar inderdaad: elektronica (fototoestel, laptop/tablet, telefoon, noise cancellers, en batterijen los aanbieden (in een aparte krat door het apparaat heen) en niet in je trolley of tas laten zitten. Het helpt dus om daar bij het inpakken rekening mee te houden. Ik stop zelf al dat soort dingen altijd in mijn rugtas zodat ik ter plaatse niets uit de trolley hoef te halen, maar alleen even de rugtas hoef leeg te schudden in een krat. Het is ook niet erg om 3 of 4 kratten te gebruiken. Hoe minder er in elke krat zit, des te sneller.

Ik kom altijd al aanlopen met dingen als riem, horloge, telefoon en portomonnee in de hand. Kwestie van nog even de rugtas legen (elektronica, laptop, vloeistoffen) en klaar. Ik zorg dus dat er verder niets in mijn trolley zit dat er uit moet. Jassen en truien met ritsen oid ook uit en in een kratje. Alles verder uit de zakken en alleen paspoort in de hand door de scanner. Nooit een probleem.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

Schiphol gaat alleen aan het echte probleem voorbij en daar hoor ik Schiphol nog steeds niet over: Toen we in de meivakantie vertrokken waren er die extreem lange rijen bij de security. Die hadden niets te maken met onervaren reizigers oid, alleen maar met meer reizigers dan normaal. Dus wat doen ze: Alle security check punten open. Alleen was daar geen personeel voor geregeld, per baan stond er als gevolg daarvan maar de helft van het personeel t.o.v. normaal. Zo kan ik ook extra controles bieden :(
Dus Schiphol zou nu ook eindelijk eens extra personeel in de pieken moeten regelen. Meer reizigers=meer inkomsten dus kun je ook meer uitgeven. Maar ja andere belangen gaan voor.
Laatst gewijzigd door harryh op 26 jun 2017, 16:56, 1 keer totaal gewijzigd.
vinceG
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door vinceG »

roelb schreef:Ik ben het niet eens met veel aannames die je maakt. Wellicht zou je het zelfs kunnen omdraaien: Schiphol heeft er m.i. juist een belang bij dat zij e.e.a. soepel afwikkelen, anders kan een nieuw kabinet wel eens harder ingrijpen. Zie NS/Prorail.
Jah er wordt heel hard ingegrepen bij NS/Prorail :lol:
Maar als ze er dan zoveel belang bij hebben waarom doen ze het dan niet en vegen ze continu hun eigen straatje schoon? Dan ga je toch vermoeden dat er andere belangen in het spel zijn en die kunnen best wel eens in de polder liggen.
roelb schreef:Het zou ook al helpen als non-frequent flyers wat beter geinstrueerd worden. Hang in het laatste stukje van de wachtrij wat schermen op met leuke, pakkende instructiefilmpjes. Wat moet er uit de trolley, wat niet. Wat moet je af doen, wat niet. Wat moet er in een aparte bak, wat niet. Dat zou de doorstroming ook flink kunnen bevorderen denk ik.
Dat ben ik volmondig met je eens! Maar niet alleen non-frequente vliegers! Ik verbaas me er nog steeds over dat de veiligheidseisen zo ontzettend verschillen per vliegveld. Dit ligt in sommige gevallen zeker aan de gebruikte apparatuur, maar er heerst veel onduidelijkheid. Gewoon goede borden of monitoren met daarop een duidelijk filmpje scheelt echt!
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Die verschillen zijn echt het meest verwarrend, en zorgen denk ik echt voor veel oponthoud. We vlogen een paar weken geleden vanaf Houston, en opeens hoefden daar de schoenen niet uit, en alles mocht in de tas blijven, laptop, tablet, maar ook zakje met vloeistoffen. Geen idee waarom. Was uiteindelijk natuurlijk fijn en ging sneller, maar als ze dat soort dingen aan het begin van de wachtrij duidelijk aangeven gaat het nog sneller.
Afgelopen zaterdag vanaf Dusseldorf gevlogen, dat viel eigenlijk nog tegen, maar vooral doordat de incheck balie minder dan 2 uur voor vertrek pas open ging (en online inchecken weer eens niet was gelukt) en we dus pas een uurtje na aankomst op het vliegveld ingecheckt waren. Controle was niet extreem druk, maar duurde toch nog lang doordat het heel langzaam ging. We waren 2 uur voor vertrek op het vliegveld (vlucht naar Londen), en konden echt direct door naar de gate en daar de bus is.
Terug in Texas!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer