Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6
Nee, dat is het niet. Ik krijg bij Alamo.nl wel tarieven. Nog 100,- meer dan bij Brits en zonder extra bestuurder.
Ik vind de auto huur prijzen ook wel stevig. Zeker met de bedragen die ik hier af en toe voorbij zie komen.
Wij gaan van 28 april tot en met 26 mei een rondje zuidwest doen (LA is het start punt). Voor een standaard SUV ben ik de goedkoopste tegengekomen voor €1300 (uscarhire en Alamo Brits)
Rentelcars vraagt een €1500 a €1600.
Om van een full-size SUV maar te zwijgen. Die beginnen bij de €1500 a 1600€
Wij gaan van 28 april tot en met 26 mei een rondje zuidwest doen (LA is het start punt). Voor een standaard SUV ben ik de goedkoopste tegengekomen voor €1300 (uscarhire en Alamo Brits)
Rentelcars vraagt een €1500 a €1600.
Om van een full-size SUV maar te zwijgen. Die beginnen bij de €1500 a 1600€
28/4-26/5/2018 LAX bij Hertz: $1175.14 voor SFAR (postpaid), EUR 1003 prepaid.
Een 7-seater MPV (MVAR) is een paar dollar duurder.
Andere opties, alleen prepaid: FRAR: EUR 1053, FFAR: EUR 1510. IFAR (midsize SUV): EUR 822.
Voordat je reserveert eerst een Gold account aanmaken, kun je later niet meer koppelen. En dit is met 20% korting, onder andere voor Amex platinum kaarthouders (CDP 211762), maar ook voor ANWB leden (CDP 504224).
Andere opties, alleen prepaid: FRAR: EUR 1053, FFAR: EUR 1510. IFAR (midsize SUV): EUR 822.
Voordat je reserveert eerst een Gold account aanmaken, kun je later niet meer koppelen. En dit is met 20% korting, onder andere voor Amex platinum kaarthouders (CDP 211762), maar ook voor ANWB leden (CDP 504224).
Bij Budget is je 'spouce' een gratis extra bestuurder.
Ik ga samen met mijn vriendin naar de VS maar wij zijn niet getrouwd o.i.d. wel samenwonend. Mag zij dan dus ook gratis de auto besturen? En hoe moet je dit eventueel aantonen?
Iemand hier ervaring mee?
Ik ga samen met mijn vriendin naar de VS maar wij zijn niet getrouwd o.i.d. wel samenwonend. Mag zij dan dus ook gratis de auto besturen? En hoe moet je dit eventueel aantonen?
Iemand hier ervaring mee?
Over het algemeen gaat men uit van de definitie: "woonachtig op hetzelfde adres". Maar let op: een AAD is niet hetzelfde als iemand laten bijschrijven op de huurovereenkomst. Voor dat laatste rekenen de meeste verhuurders toch extra kosten. Bijschrijven is dus nergens voor nodig als dit in de voorwaarden zo geregeld is. Nu ken ik de voorwaarden van budget niet, maar bij zowel Alamo/National als bij Hertz is dit het geval. Huur je vanuit CA dan kan een extra bestuurder, wie dat dan ook is, in ieder geval gratis worden bijgeschreven op het contract. De wet vereist dat van verhuurders.
Inderdaad. Huur je in CA (of NV of nog een paar andere), dan is de echtgenoot/echtgenote/life partner automatically added additional driver. Dat betekent dat je ze niet moet laten bijschrijven aan de balie. Het staat ze namelijk vrij om voor dat bijschrijven toch geld te vragen, terwijl het volgens de wet niet nodig is om expliciet bijgeschreven te worden.
In CA en NV is elke additional driver (spouse of niet) gratis, maar als ze geen spouse zijn, dus niet automatically added. Is ze geen spouse of life partner, dan moet je ze wel laten bijschrijven, maar is het gratis.
In de andere staten bestaat er geen "automatically" added additional driver. Daar moet ze altijd worden aangegeven.
Maar daarover bestaat er enige onenigheid. Er staat waarschijnlijk "spouse or life partner" in de bepalingen. Dat gaat dan over internationaal recht, en sommige mensen hier op het forum (onder wie ik), stellen dat er geen definitie voor 'life partner' is in Nederland/België die zomaar over te dragen is naar de VS. Dat betekent dus dat iedereen je "life partner" zou kunnen zijn, aangezien er geen sluitende bepaling voor is.
Dat gaat voor anderen wat te ver.
Je moet je dus twee dingen afvragen: Waar huur ik? En is de tweede bestuurder "spouse or life partner".
Edit: Verduidelijkt & verbeterd
In CA en NV is elke additional driver (spouse of niet) gratis, maar als ze geen spouse zijn, dus niet automatically added. Is ze geen spouse of life partner, dan moet je ze wel laten bijschrijven, maar is het gratis.
In de andere staten bestaat er geen "automatically" added additional driver. Daar moet ze altijd worden aangegeven.
Maar daarover bestaat er enige onenigheid. Er staat waarschijnlijk "spouse or life partner" in de bepalingen. Dat gaat dan over internationaal recht, en sommige mensen hier op het forum (onder wie ik), stellen dat er geen definitie voor 'life partner' is in Nederland/België die zomaar over te dragen is naar de VS. Dat betekent dus dat iedereen je "life partner" zou kunnen zijn, aangezien er geen sluitende bepaling voor is.
Dat gaat voor anderen wat te ver.
Je moet je dus twee dingen afvragen: Waar huur ik? En is de tweede bestuurder "spouse or life partner".
Edit: Verduidelijkt & verbeterd
Laatst gewijzigd door M Kactus op 26 jun 2017, 14:08, 2 keer totaal gewijzigd.
- sanook
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ik dacht dat je je spouse juist niet bij moest schrijven omdat het dan als extra bestuurder gezien wordt en je er alsnog voor moet betalen.
Oftwel zoals Roelb al zei: Bijschrijven is dus nergens voor nodig als dit in de voorwaarden zo geregeld is.
Oftwel zoals Roelb al zei: Bijschrijven is dus nergens voor nodig als dit in de voorwaarden zo geregeld is.
Het moest er eens van komen... Door het herhaaldelijke typen is er wat door elkaar gelopen. Ik pas het snel aan, bedankt Sanook.
Maar het klopt niet dat een spouse/life partner sowieso niet moet bijgeschreven worden. In CA en NV klopt dat. In alle andere staten moet ze wel bijgeschreven worden, maar afhankelijk van de bepalingen moet dat gratis gebeuren.
Maar het klopt niet dat een spouse/life partner sowieso niet moet bijgeschreven worden. In CA en NV klopt dat. In alle andere staten moet ze wel bijgeschreven worden, maar afhankelijk van de bepalingen moet dat gratis gebeuren.
Laatst gewijzigd door M Kactus op 26 jun 2017, 14:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Het al dan niet bijschrijven ligt toch iets anders.
Voorbeeld: Bij Hertz USA is het in CA en IA niet nodig om bij te schrijven. Spouse en domestic partner zijn automatisch authorized. In andere staten is geen automatische authorized driver en vragen ze $13.50 per dag. Maar tegelijkertijd is er ook weer een uitzondering:
Dan Alamo:
Bij Alamo (en National) is het dan weer zo dat je in CA gratis extra drivers kunt bijschrijven. CA vereist immers dat een extra driver, ongeacht wie het is, gratis moet kunnen worden toegevoegd aan het contract.
Voorbeeld: Bij Hertz USA is het in CA en IA niet nodig om bij te schrijven. Spouse en domestic partner zijn automatisch authorized. In andere staten is geen automatische authorized driver en vragen ze $13.50 per dag. Maar tegelijkertijd is er ook weer een uitzondering:
Tja, AAA member. Geldt dat ook voor partners zoals de ANWB? De definitie voor domestic partner is wel helder: "*An unmarried partner of the same or opposite sex (not a relative) who permanently resides as part of the same family unit, at the same address as the renter, as validated by the address on the driver's license."AAA - Spouse/Domestic Partner* of AAA members are not required to have a separate AAA membership in order to receive the free AAO privileges. For other rentals, the AAO fee is also waived when both the renter and the AAO are AAA members
Dan Alamo:
Dit geldt voor de gehele USA. Oftewel, bij Alamo is je wederhelft /altijd/ een AAD. Alamo geeft geen definitie van spouse, dus dan komt het er daar op aan of samenwonen, domestic partnership, etc ook binnen die definitie valt. Niemand zal je om een marriage certificate vragen, dus als je gewoon partners bent en op hetzelfde adres woont zie ik geen problemen.a. “ADDITIONAL AUTHORIZED DRIVER(S)” (AAD(s)) means any individual, in addition to Renter, who is permitted by Owner, State law or separate agreement (i.e. Corporate, Tour or Emerald Club) to operate the Vehicle. This includes individuals identified on the Agreement as ADDITIONAL AUTHORIZED DRIVER(S), and with the permission of Renter, includes Renter’s spouse who meet the minimum rental age and holds a valid license.
Bij Alamo (en National) is het dan weer zo dat je in CA gratis extra drivers kunt bijschrijven. CA vereist immers dat een extra driver, ongeacht wie het is, gratis moet kunnen worden toegevoegd aan het contract.
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Waar vind je die voorwaarden van Alamo roelb?
Gelden die ook voor Canada?
Gelden die ook voor Canada?
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
https://www.alamo.com/en_US/car-rental/ ... tions.html
Dit is voor de US en zijn de rental conditions die je of op papier krijgt en ondertekent aan een balie, of via de skip the counter online akkoord verklaard. Canada kan ik niet vinden, behalve de zin: "Additional drivers must meet same rental qualifications as the renter. Additional drivers must appear at the rental counter with the primary renter. An additional daily fee may apply for any additional drivers.".
Dit is voor de US en zijn de rental conditions die je of op papier krijgt en ondertekent aan een balie, of via de skip the counter online akkoord verklaard. Canada kan ik niet vinden, behalve de zin: "Additional drivers must meet same rental qualifications as the renter. Additional drivers must appear at the rental counter with the primary renter. An additional daily fee may apply for any additional drivers.".
- michelly
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dankjewel! Ik heb ook al eerder gegoogled maar kan het ook niet vinden. Het is verder ook niet zo heel erg belangrijk: mijn man rijdt graag en ik zit er graag naast 

Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
M Kactus schreef:Het moest er eens van komen... Door het herhaaldelijke typen is er wat door elkaar gelopen. Ik pas het snel aan, bedankt Sanook.
Ook dit klopt niet in het geval van Avis, daar is altijd in alle staten je spouce een gratis extra bestuurder, die schrijf je dus niet bij op het contract.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Roel, sinds wanneer is bij Alamo de spouse een toegestane addtional driver?
Wij boeken altijd met additional driver in Florida omdat Alamo dat eerst niet had. Pas veranderd zeker?
In andere staten is het state law maar daar niet, dus als het idd zo is dat de spouse automatisch mag rijden bij Alamo scheelt dat nog een leuk bedrag.
Wij boeken altijd met additional driver in Florida omdat Alamo dat eerst niet had. Pas veranderd zeker?
In andere staten is het state law maar daar niet, dus als het idd zo is dat de spouse automatisch mag rijden bij Alamo scheelt dat nog een leuk bedrag.
Ik wil echt een standaard SUV (of full size) dus een MVAR gaat hem niet worden.roelb schreef:28/4-26/5/2018 LAX bij Hertz: $1175.14 voor SFAR (postpaid), EUR 1003 prepaid.
Met ANWB code kom ik uit op $1325. Minder dan bij de andere verhuurders maar ik hoop toch nog iets goedkoper uit te komen.
Amex platinum kortingscode is leuk.... maar moet je dan ook daadwerkelijk een platinum card hebben en je auto ook huren met die card?
Klopt volgens mij niet, hoor, Harry. We zijn vaak gegaan met Avis, en moeten inderdaad niet bijbetalen omdat we getrouwd zijn. Maar op het reisbureau (ik weet het, niet de meest betrouwbare bron) zeiden ze ons wel dat we ons moesten laten bijschrijven. Automatic is bij mijn weten alleen in CA door de staatswet.Harry schreef:M Kactus schreef:Het moest er eens van komen... Door het herhaaldelijke typen is er wat door elkaar gelopen. Ik pas het snel aan, bedankt Sanook.
Ook dit klopt niet in het geval van Avis, daar is altijd in alle staten je spouce een gratis extra bestuurder, die schrijf je dus niet bij op het contract.
Geldt ook voor Vito: Er is een verschil tussen Additional Driver en Automatically Added Additional Driver.
- michelly
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb bij Avis al verschillende keren gehad dat ik als spouse toch echt niet geregistreerd werd. Er werd nadrukkelijk bij verteld dat ik wel mocht rijden. Dit was in Las Vegas en Denver.
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
In principe wel natuurlijk. Of een extra kaart van iemand anders zijn platinum account (een extra card kan ook gold zijn).Sentinel schreef: Amex platinum kortingscode is leuk.... maar moet je dan ook daadwerkelijk een platinum card hebben en je auto ook huren met die card?
Als het prijsverschil groot genoeg is is het misschien een leuke incentive om een Amex platinum een jaartje te proberen? Van de EUR 350 krijg je ca EUR 100 terug in bonuspunten (die je letterlijk kunt converteren in saldo op je kaart), EUR 150 als je een keer een hotel, auto of vlucht van meer dan EUR 500 via Amex travel boekt (en die prijzen zijn competitief) en je hebt ook nog een jaar lang lounge toegang, een volledige reis- en annuleringsverzekering, etc. Bij Hertz krijg je 5-star status, bij Hilton/SPG/Marriott ben je automatisch Gold, etc.
Met EUR 100 voordeel op een huurauto heb je de jaarbijdrage voor het eerste jaar er dus al uit. Mocht je er voor kiezen, vraag mij dan even een referral, heb ik ook weer 20.000 punten er bij (geloof ik tot 6 juli geldig)

Maar is het tarief met ANWB CDP echt hoger? Ik had laatst voor een vriendin een auto bij Hertz vastgelegd vanuit SFO over een maand en toen kwam ik met de ANWB code exact op dezelfde korting uit als mijn Amex platinum CDP.
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Ik heb het al eens eerder geplaatst, hier het stukje uit de Avis voorwaarden:M Kactus schreef:Klopt volgens mij niet, hoor, Harry. We zijn vaak gegaan met Avis, en moeten inderdaad niet bijbetalen omdat we getrouwd zijn. Maar op het reisbureau (ik weet het, niet de meest betrouwbare bron) zeiden ze ons wel dat we ons moesten laten bijschrijven. Automatic is bij mijn weten alleen in CA door de staatswet.Harry schreef:
Geldt ook voor Vito: Er is een verschil tussen Additional Driver en Automatically Added Additional Driver.
Additional Driver
Additional driver fees will not be reflected in your estimated total when you book your reservation in advance. They will be calculated at the rental counter when the vehicle is picked up.
The following individuals, if 25 years of age or older and in possession of a valid driver's license, may drive the car with the renter's prior permission and are exempt from Additional Driver fees:
Renter's employer (while on company business);
Renter's fellow employee (while on company business
Renter's spouse or life partner.
Disabled renters who have completed the non-licensed renter form
A maximum of 2 additional drivers can complete an additional driver form* for a rental. To save time, you can print out this form, complete and bring it with you to the counter. Additional drivers who can drive the vehicle with the renter's permission (see Exceptions above) are not included in this requirement.
* Note: You need Adobe Acrobat to view this form.
For all U.S. states other than CA, NV and NY, the charge for additional drivers is $13 per day per additional driver, with a maximum charge of $65 per rental per driver. The additional driver fee in New York is $3 per day per additional driver. The additional driver fee in Nevada is $11 per day per additional driver, with a maximum charge of $65. There is no additional driver fee in California.
Het is wel een beetje tegen mij principe in om dit soort bedragen te betalen voor een creditcard. Je krijgt er wellicht het één en ander voor terug waardoor je misschien quitte speelt.roelb schreef:
Als het prijsverschil groot genoeg is is het misschien een leuke incentive om een Amex platinum een jaartje te proberen? Van de EUR 350 krijg je ca EUR 100 terug in bonuspunten (die je letterlijk kunt converteren in saldo op je kaart), EUR 150 als je een keer een hotel, auto of vlucht van meer dan EUR 500 via Amex travel boekt (en die prijzen zijn competitief) en je hebt ook nog een jaar lang lounge toegang, een volledige reis- en annuleringsverzekering, etc. Bij Hertz krijg je 5-star status, bij Hilton/SPG/Marriott ben je automatisch Gold, etc.
Ik zal eens kijken naar de voor en nadelen.
Ik heb zojuist nog even gekeken en inderdaad kloppen mijn eerder gegeven prijzen. 1323.07 USD ( of 1181.95 EUR )roelb schreef: Maar is het tarief met ANWB CDP echt hoger? Ik had laatst voor een vriendin een auto bij Hertz vastgelegd vanuit SFO over een maand en toen kwam ik met de ANWB code exact op dezelfde korting uit als mijn Amex platinum CDP.
En ik kan alleen postpaid en niet prepaid kiezen en ook alleen SFAR en geen andere (SUV) klasse.
Het lijkt wel of we op andere website van Hertz kijken.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 20649 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 4 Reacties