Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Jongejeugd: rondreis SF - LA/SF 2018, 4 weken met tieners.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Reis Jongejeugd: rondreis SF - LA/SF 2018, 4 weken met tieners.
Hi,
Ook hier beginnen de voorbereidingen serieus te worden, maar kunnen we zeker nog wat tips gebruiken. Wij hebben het plan om volgende zomer (juli/aug 2018) een rondreis met auto te maken door het zuidwesten van Amerika. We reizen met onze twee dochters van (dan) 11 en 15 jaar. Na veel reisverslagen te hebben doorgelezen, hebben we in ieder geval een eerste opzet van een schema gemaakt, vertrekdatum zondag 22 juli 2018:
1. AMS - SF
2. San Francisco
3. San Francisco
4. naar Yosemite
5. Yosemite
6. Yosemite
7. via Tioga Pass naar Furnace Creek
8. naar Las Vegas
9. Las Vegas
10. naar Zion
11. Zion
12. Zion
13 naar Bryce Canyon
14. Bryce Canyon
15. naar Page
16. naar Grand Canyon
17. Grand Canyon
18. via route 66 naar Laughlin
Twijfel over scenario 1
19. naar LA
20. LA: Universal Studios
21. LA: Hollywood/LA
22. LA: Santa Monica/Venice Beach
23. naar Pismo Beach (of iets dergelijks)
24. naar Carmel/Monterey
25. Carmel/Monterey
26. naar luchthaven SF - naar AMS
of Scenario 2
19. naar San Diego
20. Sea World
21. San Diego
22. naar LA
23. Universal Studios
24. LA: Hollywood/LA
25. LA: Santa Monica/Venice Beach
26. terugvlucht vanaf LA
Aangezien tijd en budget ook bij onze reis zijn grenzen kennen, hebben we bewust besloten een aantal interessante punten over te slaan en juist voor een ander aantal relatief veel tijd uit te trekken. Ook omdat wij ook weleens een middag willen relaxen.
Specifieke tips gevraagd over:
1. is het tijd technisch mogelijk om op 1 dag van Yosemite Valley, via Tioga Pass naar Furnace Creek te rijden. Ik weet dat we dan Bodie en Mammoth lakes vrijwel overslaan maar omdat op dag 9 onze jongste dochter jarig is, willen we dan graag in Las Vegas zijn. Plan is nu om rond 7/8 uur in de ochtend te gaan rijden. Heeft iemand die eerder gedaan???
2. wat raden jullie in het tweede deel van de reis aan? Wie heeft er ervaring met tieners en wat vonden zijn vooral leuk?
Ik hoor het graag!
Groet, Annemarie
Ook hier beginnen de voorbereidingen serieus te worden, maar kunnen we zeker nog wat tips gebruiken. Wij hebben het plan om volgende zomer (juli/aug 2018) een rondreis met auto te maken door het zuidwesten van Amerika. We reizen met onze twee dochters van (dan) 11 en 15 jaar. Na veel reisverslagen te hebben doorgelezen, hebben we in ieder geval een eerste opzet van een schema gemaakt, vertrekdatum zondag 22 juli 2018:
1. AMS - SF
2. San Francisco
3. San Francisco
4. naar Yosemite
5. Yosemite
6. Yosemite
7. via Tioga Pass naar Furnace Creek
8. naar Las Vegas
9. Las Vegas
10. naar Zion
11. Zion
12. Zion
13 naar Bryce Canyon
14. Bryce Canyon
15. naar Page
16. naar Grand Canyon
17. Grand Canyon
18. via route 66 naar Laughlin
Twijfel over scenario 1
19. naar LA
20. LA: Universal Studios
21. LA: Hollywood/LA
22. LA: Santa Monica/Venice Beach
23. naar Pismo Beach (of iets dergelijks)
24. naar Carmel/Monterey
25. Carmel/Monterey
26. naar luchthaven SF - naar AMS
of Scenario 2
19. naar San Diego
20. Sea World
21. San Diego
22. naar LA
23. Universal Studios
24. LA: Hollywood/LA
25. LA: Santa Monica/Venice Beach
26. terugvlucht vanaf LA
Aangezien tijd en budget ook bij onze reis zijn grenzen kennen, hebben we bewust besloten een aantal interessante punten over te slaan en juist voor een ander aantal relatief veel tijd uit te trekken. Ook omdat wij ook weleens een middag willen relaxen.
Specifieke tips gevraagd over:
1. is het tijd technisch mogelijk om op 1 dag van Yosemite Valley, via Tioga Pass naar Furnace Creek te rijden. Ik weet dat we dan Bodie en Mammoth lakes vrijwel overslaan maar omdat op dag 9 onze jongste dochter jarig is, willen we dan graag in Las Vegas zijn. Plan is nu om rond 7/8 uur in de ochtend te gaan rijden. Heeft iemand die eerder gedaan???
2. wat raden jullie in het tweede deel van de reis aan? Wie heeft er ervaring met tieners en wat vonden zijn vooral leuk?
Ik hoor het graag!
Groet, Annemarie
Re: Rondreis SF - LA/SF 2018, 4 weken met tieners
Gave plannen hoor! Je route ziet er goed uit. Yosemite - Death Valley kan op 1 dag, maar dat zullen de meeste mensen, inclusief ikzelf, afraden. Er is zoveel moois te zien onderweg dat het naar mijn mening zonde is om alleen maar kilometers te maken op die dag. Ik zou toch minimaal 1 stop aanraden tussen Yosemite en Death Valley. Wat wij afgelopen jaar hebben gedaan is: Las Vegas - Mammoth Lakes, via Death Valley en dan Mammoth Lakes - Las Vegas. Las Vegas - Mammoth Lakes via Death Valley is al een behoorlijk lange rijdag. Nadeel is wel dat je minder tijd hebt/neemt om Death Valley uitgebreid te bekijken. En wat betreft je twijfel qua scenario, ja lastig, is heel persoonlijk. Ik zou zelf kiezen voor highway 1, maar ik vind die weg gewoon fantastisch. Met tieners kan ik mij voorstellen dat het ook leuk is om San Diego en Seaworld mee te nemen.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
Je kunt ook in Vegas starten en gelijk een rondje Zion, Bryce, Monument Valley, GC doen en via route 66 weer naar Vegas voor verjaardag dochter. En van daaruit via DV en Yosemite naar SF en LA.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
hallo,
na de vele schitterende natuur en de vele kilometers zou ik als afwisseling voor san diego kiezen. sea world, dierentuin, gezellig, dicht bij los angeles.
jacques
na de vele schitterende natuur en de vele kilometers zou ik als afwisseling voor san diego kiezen. sea world, dierentuin, gezellig, dicht bij los angeles.
jacques
- Hans B
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 25
- Contacteer:
Hoi,
1,2,3,4,5,6 prima
Op dag 7 is er best wel veel te zien en Furnace Creek is best wel ver. Enkele uitstapjes op de Tioga road zijn er zeker, soms even wandelen, daarna een bezoek aan Bodie 9iets naar het noorden), Mono Lake en dan bijvoorbeeld eindigen in Lone Pine en dat is al best ver rijden.
Dag 8 Lone Pine door de Death Valley, met enkele korte uitstapjes want het is er toch veel te heet, eindigt in Las Vegas.
9, 10 , 11, 12, 13 prima
14 Een volle dag in Bryce is misschien niet helemaal nodig na aankomst (dag 13) uit Zion (2 u rijden) wandel je de Navajo / Queens Garden trail, eventueel sunset en de volgende dag eventueel enkele andere uitzichtpunten en op weg naar Page.
15 Een volle dag Page is prima, er is veel te zien.
16 Naar de Grand Canyon enkele uitzichtpunten Gr.C.oost, village + sunset
17 wandelen Gr.C. als je besluit om in de avond naar Williams te gaan, is vanaf daar in één dag LA best te doen. Wel een lange rit, maar oké, wel één dag verdiend.
18 dus mogelijk al LA
Het zou mijn voorkeur hebben om de laatste week in SD en LA te verblijven.
De kustweg (1) is prima en leuk, daar niet van.
Wat je nog kan doen in het begin van je route om toch een stuk Highway-1 te doen is naar Monterey te rijden, daar het SeaAquarium, Cannery row en mogelijk een whale tour te doen en dan naar Yosemite (Oakhurst / Mariposa) te gaan. Daar zou je de extra gecreëerde dag (17 / 18) al kunnen gebruiken.
Succes.
1,2,3,4,5,6 prima
Op dag 7 is er best wel veel te zien en Furnace Creek is best wel ver. Enkele uitstapjes op de Tioga road zijn er zeker, soms even wandelen, daarna een bezoek aan Bodie 9iets naar het noorden), Mono Lake en dan bijvoorbeeld eindigen in Lone Pine en dat is al best ver rijden.
Dag 8 Lone Pine door de Death Valley, met enkele korte uitstapjes want het is er toch veel te heet, eindigt in Las Vegas.
9, 10 , 11, 12, 13 prima
14 Een volle dag in Bryce is misschien niet helemaal nodig na aankomst (dag 13) uit Zion (2 u rijden) wandel je de Navajo / Queens Garden trail, eventueel sunset en de volgende dag eventueel enkele andere uitzichtpunten en op weg naar Page.
15 Een volle dag Page is prima, er is veel te zien.
16 Naar de Grand Canyon enkele uitzichtpunten Gr.C.oost, village + sunset
17 wandelen Gr.C. als je besluit om in de avond naar Williams te gaan, is vanaf daar in één dag LA best te doen. Wel een lange rit, maar oké, wel één dag verdiend.
18 dus mogelijk al LA
Het zou mijn voorkeur hebben om de laatste week in SD en LA te verblijven.
De kustweg (1) is prima en leuk, daar niet van.
Wat je nog kan doen in het begin van je route om toch een stuk Highway-1 te doen is naar Monterey te rijden, daar het SeaAquarium, Cannery row en mogelijk een whale tour te doen en dan naar Yosemite (Oakhurst / Mariposa) te gaan. Daar zou je de extra gecreëerde dag (17 / 18) al kunnen gebruiken.
Succes.
In 29x
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika
1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika
1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda
Home is were we park it.
Tucson AZ
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Re: Reis Jongejeugd: rondreis SF - LA/SF 2018, 4 weken met tieners.
Thanks voor de reacties. Goed om te zien dat anderen weer even met een frisse blik naar de route kijken.
Lone Pine lijkt zeer goed alternatief om onderweg toch meer te kunnen zien dan in ons eigen plan (scheelt ook budget!) en dan doen we Death Valley in de ochtend.
San Diego gaat het ook worden: wat een coole beach houses heb je daar. Ik denk dat we eerst drie dagen LA doen en eindigen in San Diego aan het strand.
Nog 1 echte twijfel: 2 nachten Grand Canyon of 2 nachten Page??
Bedankt!
Lone Pine lijkt zeer goed alternatief om onderweg toch meer te kunnen zien dan in ons eigen plan (scheelt ook budget!) en dan doen we Death Valley in de ochtend.
San Diego gaat het ook worden: wat een coole beach houses heb je daar. Ik denk dat we eerst drie dagen LA doen en eindigen in San Diego aan het strand.
Nog 1 echte twijfel: 2 nachten Grand Canyon of 2 nachten Page??
Bedankt!
Bij beide heb je maar 1 nacht nodig tenzij je je weet in te loten voor The Wave
halloJongejeugd schreef: Nog 1 echte twijfel: 2 nachten Grand Canyon of 2 nachten Page??
ik zou bij de GC geen 2 nachten blijven. Tenzij je naar beneden wilt lopen.
Wij zijn in 2010 van de GC via Monument Valley naar Page gereden. MV zou je er wat mij betreft nog tussen kunnen plaatsen.
We zijn ook enkele keren met tieners geweest.
bootje huren op lake powell vinden ze altijd leuk (neemt minimaal een halve dag of 1 dag in beslag.)
hele gave wandelingen in zion en Yosemite.
Alcatraz vonden ze ook erg leuk.
voor meer tips zie onze weblogs.
veel succes met de voorbereidingen.
Hans
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik ben toch al meerdere keren 2 nachten in de GC geweest zonder ver naar beneden te lopen. Een klein stukje naar beneden lopen zou ik sowieso aanraden; dat is toch wel ene bijzondere ervaring. Verder is het ook leuk om met de bus, fiets op (deels) lopen naar Hermits rest te gaan en onderweg wat viewpoints mee te nemen. Er zijn ook altijd leuke rangeractiviteiten en dia/filmavonden en tentoonstellingen. Zo heb ik eens een heel interessante lezing over Powell meegemaakt.
Ook rondom Page is meer dan genoeg te doen voor een volle dag. Je zou kunnen gaan varen op Lake Powell of raften op de Colorado River. En dan heb je de standaard bezienswaardigheden als Antelope Canyon, Horsehoe Bend en de Glen canyon Dam. Ik zou zeker niet bij beide een nacht minder doen; dan wordt het erg gehaast.
Waar je dan een nacht minder doet maakt niet zoveel uit, je zou het van de accommodatie af kunnen laten hangen. En de aanwezigheid van een zwembad. Bij de GC kun je heel betaalbaar in het park overnachten maar dan heb je weinig voorzieningen. Page heeft veel mogelijkheden maar is over het algemeen erg duur. En voor tieners is de GC wellicht minder interessant.
Tussen Yosemite en Las Vegas zou ik zeker 2 overnachtingen doen; er is erg veel te zien op dat stuk. Kijk eens in ons 2004- en 2006-verslag voor dat stuk met onze kinderen. In 2015 waren we er zonder kinderen en toen hebben we zowel in Mammoth Lakes als in Lone Pine overnacht, dat is ook nog een mogelijkheid. Maar overnachten in DV is wel heel bijzonder. Je kunt toch de volgende dag iets leuks gaan doen in Las Vegas ter ere van de verjaardag?
Marianne
Ook rondom Page is meer dan genoeg te doen voor een volle dag. Je zou kunnen gaan varen op Lake Powell of raften op de Colorado River. En dan heb je de standaard bezienswaardigheden als Antelope Canyon, Horsehoe Bend en de Glen canyon Dam. Ik zou zeker niet bij beide een nacht minder doen; dan wordt het erg gehaast.
Waar je dan een nacht minder doet maakt niet zoveel uit, je zou het van de accommodatie af kunnen laten hangen. En de aanwezigheid van een zwembad. Bij de GC kun je heel betaalbaar in het park overnachten maar dan heb je weinig voorzieningen. Page heeft veel mogelijkheden maar is over het algemeen erg duur. En voor tieners is de GC wellicht minder interessant.
Tussen Yosemite en Las Vegas zou ik zeker 2 overnachtingen doen; er is erg veel te zien op dat stuk. Kijk eens in ons 2004- en 2006-verslag voor dat stuk met onze kinderen. In 2015 waren we er zonder kinderen en toen hebben we zowel in Mammoth Lakes als in Lone Pine overnacht, dat is ook nog een mogelijkheid. Maar overnachten in DV is wel heel bijzonder. Je kunt toch de volgende dag iets leuks gaan doen in Las Vegas ter ere van de verjaardag?
Marianne
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
hallo,
vergeet op dag 15 tussen kanab en page niet de korte wandeling naar the toadstool te doen, indrukwekkend gebiedje, kan wel heel warm zijn. en doe toch maar mee aan de loterij voor the wave. de kans is klein maar moest het lukken gewoon de indrukwekkendste wandeling van het verlof. is ook tussen kanab en page.
GC : eens stukje afdalen in de canyon, dan pas ondervind je hoe enorm deze wel is. Ik weet het, tieners en wandelen, het wil vaak niet zo best lukken. Maar eens heel vroeg opstaan en op het south kaibab trail de 0,9 miles stappen naar ooh aah point en daar de zonsopgang meemaken : geen lange wandeling, geen hitte, prachtige panorama's.
Jacques
vergeet op dag 15 tussen kanab en page niet de korte wandeling naar the toadstool te doen, indrukwekkend gebiedje, kan wel heel warm zijn. en doe toch maar mee aan de loterij voor the wave. de kans is klein maar moest het lukken gewoon de indrukwekkendste wandeling van het verlof. is ook tussen kanab en page.
GC : eens stukje afdalen in de canyon, dan pas ondervind je hoe enorm deze wel is. Ik weet het, tieners en wandelen, het wil vaak niet zo best lukken. Maar eens heel vroeg opstaan en op het south kaibab trail de 0,9 miles stappen naar ooh aah point en daar de zonsopgang meemaken : geen lange wandeling, geen hitte, prachtige panorama's.
Jacques
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 2088 Weergaves
-
Laatste bericht door Corv
-