Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Telefonie en mobiel internet in de VS

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Queste
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19
Contacteer:

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS

Bericht door Queste »

Het is gemiddeld een week per maand waarschijnlijk, dat is het tenminste de afgelopen 3 maanden geweest. In eerste instantie toen ik je bericht las had ik de indruk dat het wel erg hard oploopt, maar als het inderdaad alleen $2 berekend als ik ook daadwerkelijk gebruik valt het erg mee.
Daarnaast de flexibiliteit om een maandpakket te nemen voor tijdens m'n vakantie en niet op dat moment alle besparingen van de rest van het jaar weg te gooien is ook wel aantrekkelijk.
Beperkte houdbaarheid is niet zo'n probleem. Ik schat dat ik toch wel op een $200 per jaar ga uitkomen. En misschien krijg ik m'n werkgever wel zo gek om een tegemoetkoming te doen :D
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
Gast

Bericht door Gast »

Galapogos schreef:Toch maar besloten überhaupt geen simkaart aan te schaffen. Vorige keer ook niet enorm gemist. Die één of twee noodzakelijke telefoontjes om les te herbevestigen of te reserveren ofzo doen we wel via wifi of onze Nederlandse simkaart. 8) Bij Vodafone is het met 'Alles in 1 op reis wereld' mogelijk om 30 minuten te bellen, 30 minuten gebeld te worden, 30 sms'jes te versturen en 30MB data te verstoken voor 5 euro per dag. Wordt alleen in rekening gebracht indien je er daadwerkelijk gebruik van maakt, en dus niet voor de dagen dat je het niet gebruikt. Werkt zowel in de VS als in Canada.

Desondanks dank voor alle info roelb! :thumbup:
30 mb data is enorm weinig, ik zou wel kijken wat je dan per extra mb kwijt bent, als je er (per ongeluk!?) overheen gaat.
jan_nl
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door jan_nl »

Dat en 5 euro per dag is toch al snel 150 euro per maand
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Queste schreef: Beperkte houdbaarheid is niet zo'n probleem. Ik schat dat ik toch wel op een $200 per jaar ga uitkomen. En misschien krijg ik m'n werkgever wel zo gek om een tegemoetkoming te doen :D
Met gophone zit je prima. Je moet alleen niet vergeten om op tijd van plan te switchen als je iets met een monthly fee aan hebt staan. En bij die $2/daily moet je even opletten of de fee voor de data add-on ook alleen berekend wordt als je het gebruikt. Zo niet, dan kun je die add-on gewoon uitzetten zodra je in het vliegtuig stapt.

Verder zou ik zeggen: koop gewoon een gophone SIM, stort er $100 op en je kunt een jaar lang proberen.
SuzieQ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door SuzieQ »

T-mobile heeft ook nog voor 30 dollar een toerist plan met 1000 minuten bellen, onbeperkt sms en 2gb data op 4g(daarna lager onbeperkt).
Voor drie weken.
Suzie

2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
jesse00
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door jesse00 »

Hallo allemaal,

Ik ga over 2 weken een kleine maand naar het zuidwesten van de USA. Daar wil ik graag gebruik maken van mobiel internet. De sim zal in een iPhone SE geplaatst worden, deze ondersteund volgens mij alle daar gebruikte banden? We zullen veel tethering gebruiken. Een kaartje ter plekke in een walmart o.i.d aanschaffen is prima, naar nederland verzenden ook maar dat moet dan binnen 2 weken lukken.

Ik wil graag veel data, liefst onbeperkt en anders minstens 6 gb. Ik vond een tourist plan van ATNT, maar daar zit ook bellen / sms bij en dat hebben we niet nodig. Zijn er ook mogelijkheden om data only sims te kopen? Zo ja welke provider heeft dan goed bereik in het zuidwesten van de USA en is redelijk goedkoop?

Ik vond ook een tree simkaart waar je 12 gb data mee kan krijgen maar lees wisselende ervaringen daarmee, dat de snelheid niet erg hoog is. Klopt dit?

Ik zag ook www.simplemobile.com, op het bellen na zou dat een prima oplossing zijn, maar ik ben er niet achter wat voor netwerk dat gebruikt en hoe je een simkaart koopt.

Als iemand nog andere opties weet hoor ik het graag. Alvast bedankt voor de reacties:)
sunshine state
Amerikakenner

Bericht door sunshine state »

jesse00 schreef:Hallo allemaal,

Ik wil graag veel data, liefst onbeperkt en anders minstens 6 gb. Ik vond een tourist plan van ATNT, maar daar zit ook bellen / sms bij en dat hebben we niet nodig. Zijn er ook mogelijkheden om data only sims te kopen? Zo ja welke provider heeft dan goed bereik in het zuidwesten van de USA en is redelijk goedkoop?

Als iemand nog andere opties weet hoor ik het graag. Alvast bedankt voor de reacties:)
Ja er zijn andere opties.
Jij wilt ook alleen internet en niet bellen, wij ook!

Ik gebruik voor internet een GlocalMe U2, mij zoon heeft onze 'oude' GlocalMe G2. Deze werken wereldwijd!!
De G2 hebben wij afgelopen jaren gebruikt in de US werkt ook prima, mijn zoon heeft er een maand mee door Costa Rica heen gereisd met succes.

De keuze voor de U2 is onder andere het formaat, deze hebben we in Mei gebruikt en werkt ook top!!
Het aankopen van GB data is vanuit de app !!

Prijzen voor de US kun je per 300 mb of 1 Gb of 3 Gb afkopen.

1GB data package for USA
Expiry date : 30 Days
$ 12,-

3GB data package for USA
Expiry date : 30 Days
$ 29,-

https://www.glocalme.com/index/index/products
Florida oktober 2024 http://www.oldersom.nl

Afbeelding
Jootje1
Amerika-ontdekker

Bericht door Jootje1 »

Ik heb een vraagje.
In mijn NL-se iPhone sla ik telefoonnummers altijd op met +31, zodat ik altijd alle contacten kan bellen, waar ik ook vandaan bel.
Nu heb ik voor onze Amerika-reis een Amerikaans mobieltje van iemand overgnomen om zn hotels en campings etc te kunnen bellen en daar wil ik die nummers nu alvast in opslaan (wat een voorbereiding hè :wink: ).
Maar hoe sla ik die nummers nu goed op?
Met andere woorden, wat moet ik ervoor zetten of wat moet ik evt weg laten?
We komen in New York, Utah, Arizona, Wyoming en Idaho en ik heb dus ook nummers uit al die gebieden.
Bij sommigen staat er +1 voor, maar soms ook niet,
Ik heb ook nummers die met 888 beginnen of 800. Dat zijn volgens mij gratis nummers? Ik las ergens dat daar altijd een (+?)1 voor moet, maar dat staat er niet altijd bij in mijn caontactgegevens. Soms staat er ook een (+?)1 bij andere nummers.
Wie kan me adviseren, hoe zal ik het in het mobieltje opslaan, zodat ik ze allemaal gemakkelijk kan bereiken, of ik nu vanuit NYC bel of vanuit Utah bijvoorbeeld.
Met 1 ervoor? Met +1 ervoor? Of heel anders??
Afbeelding
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

+1XXXYYYYYYY

XXX=area code
YYYYYYY=nummer
Jootje1
Amerika-ontdekker

Bericht door Jootje1 »

Dank voor je reactie Roel.
Bedoel je dus alle nr's op te slaan met +1 ervoor, ongeacht of het een 800 of 888 nr is?
En dan gewoon alles direct achter elkaar?
Afbeelding
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Jep. Het enige is dat je een 800 of 888 nummer niet vanuit het buitenland kunt bellen.

Precies hetzelfde als dat je +31800xxxx nummers wel zo kunt opslaan, maar niet vanuit het buitenland kunt bellen.
Annemiek94
Amerika-ontdekker

Bericht door Annemiek94 »

Na veel op 't forum erover gelezen te hebben, ook maar een Arieli Unlimited simkaart aangeschaft. Toch handiger dan die ellendige (dure! :o ) mini-bundels die je normaliter via je provider kunt aanschaffen. Aangezien we de telefoons vooral ook voor Google Maps gebruiken, leek het ons toch wel handig. Ben benieuwd, lang leve het forum! :thumbup:
Jootje1
Amerika-ontdekker

Bericht door Jootje1 »

Duidelijk, dank je wel Roel :thumbup:
Afbeelding
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Annemiek94 schreef:Aangezien we de telefoons vooral ook voor Google Maps gebruiken, leek het ons toch wel handig. Ben benieuwd, lang leve het forum! :thumbup:
Je kunt ook gratis navigeren zonder dat je een dataverbinding nodig hebt. Download "Here wego" maar eens.

Arieli is een reseller die werkt op het T-mobile netwerk en dat netwerk mist juist buiten de stedelijke gebieden dekking. Ook wordt je snelheid geknepen tot 5Mbps. Ik zou, zeker bij de gemiddelde rondreis die mensen maken door afgelegen gebieden, altijd adviseren om te kiezen voor het AT&T netwerk. Gophone kost je $50 ($5 voor sim + $45 package) en je hebt 6Gbps data (daarna onbeperkt op lage snelheid) voor 30 dagen.

Dekkingskaart T-mobile
tmobile.jpg
En AT&T
att.jpg
Annemiek94
Amerika-ontdekker

Bericht door Annemiek94 »

Roelb schreef: Je kunt ook gratis navigeren zonder dat je een dataverbinding nodig hebt. Download "Here wego" maar eens.

Arieli is een reseller die werkt op het T-mobile netwerk en dat netwerk mist juist buiten de stedelijke gebieden dekking. Ook wordt je snelheid geknepen tot 5Mbps. Ik zou, zeker bij de gemiddelde rondreis die mensen maken door afgelegen gebieden, altijd adviseren om te kiezen voor het AT&T netwerk. Gophone kost je $50 ($5 voor sim + $45 package) en je hebt 6Gbps data (daarna onbeperkt op lage snelheid) voor 30 dagen.
Oef, thanks Roel! Arieli is dus helemaal niet zo'n goede oplossing? Indien ik nu de routes in de nationale parken offline zet, zouden we dan gedekt zijn? Ik denk namelijk dat de simkaart al ergens bij een douane ligt :roll: :lol:
Ik had GoPhone al wel voorbij zien komen, maar ik wist niet helemaal hoe dat precies in z'n werk gaat. Die kan ik niet online bestellen, maar moet ik bij een AT&T winkel halen? En zitten daar ook belminuten bij? Dat vinden we namelijk wel handig voor reserveringen bij restaurants en andere activiteiten. Vorig jaar een nogal hoge telefoonrekening als souvenir gehad, en dat was pas na een weekje :oops:
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Ik heb eerder in dit topic een uitgebreide post gemaakt over Gophone, inclusief hoe je het kunt activeren, zelfs als je bijvoorbeeld je reis in Canada begint.

Een Gophone plan van $45 biedt 30 dagen onbeperkt bellen, onbeperkt SMS en 6GB data binnen de US, Canada en Mexico. Je moet inderdaad een SIM kaart hebben en die kun je het beste kopen in de US (of door iemand anders laten meenemen). Kost bij een AT&T shop $4.99 en bij Walmart $8. Online bestellen op de AT&T site levert een gratis SIM op, maar helaas lukt het meestal niet om dat voor elkaar te krijgen als buitenlander. Dus moeten we toch naar een winkel. Saldo laden op je account kan gewoon online per credit card, maar ook via een "gift card" die je in een winkel koopt (AT&T shop, maar ook bij Walmart). Daar staat dan een voucher code op en zodra je die invoert krijg je de waarde van die kaart op je account gestort. Om het $45 plan te activeren heb je $45 aan saldo nodig. Storten en activeren zijn niet perse hetzelfde. Je kunt dus geld storten, en het plan pas later activeren.

Maar goed, je hebt nu Arieli gekocht, dus dit is niet meer relevant :-) Kijk, je hebt wel dekking, maar het T-mobile netwerk is gewoon echt een stuk minder uitgebreid. Sowieso moet je er niet op rekenen dat je overal in de middle of nowhere in de US dekking hebt. Maar dat zie je wel op bovenstaande kaartjes.
SuzieQ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door SuzieQ »

Vervalt na een maand die kaart ook of is ie herbruikbaar?
Suzie

2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

- Saldo vervalt na 30, 90 of 365 dagen, afhankelijk van hoe veel je laad. Laad je tot max $24.99 in een keer dan is dat 30 dagen geldig. Als je $25-$99.99 laadt is het 90 dagen geldig. En $100 of meer is een jaar geldig.
- De SIM kaart (cq je account) vervalt in het geheel 59 dagen nadat er geen actief plan of saldo meer op staat.
- Je kunt onbeperkt switchen van plan en er zijn ook plans die niet maandelijks geld kosten (maar alleen als je belt). Die hebben geen data, maar die kun je wel activeren voor de perioden dat je niet in de US bent.

Oftewel, je kunt hem eenvoudig actief houden, maar je moet wel minimaal $100 per jaar aan saldo storten. Bij ten minste twee trips per jaar waar je het $45 plan activeert is dat dus geen probleem, dan gooi je geen geld weg. Je kunt een SIM natuurlijk ook delen met anderen en hem op die manier actief houden en vaak genoeg gebruiken.

Even een voorbeeld met data om het duidelijk te maken.

Stel je hebt op 28 mei 2017 een kaart zonder saldo gekocht (of laten kopen door iemand anders die toevallig in de US was) en (daar!) geactiveerd. Dan moet je er binnen 1 maand geld op storten, anders vervalt ie.

Dus uiterlijk vandaag, 27/6/2017, laad je bijvoorbeeld $100 op je account, per credit card op att.com of doormiddel van een vooraf gekochte gift card bij bijvoorbeeld Walmart. Dan is het saldo geldig t/m 27/6/2018.

Je activeert voor je vakantie van 12/8/2018, net voordat je in het vliegtuig stapt op Schiphol het $45 plan. Dat is dan 30 dagen geldig, dus t/m 11 september. Van de $100 saldo wordt $45 afgehaald om je plan te activeren. Resteert nog $55, actief tot 27/6/2018. Nadat je terug bent in Nederland, maar dus voor 11/9/2017 log je weer in op att.com en verander je je plan naar het 0.25c/minute plan (geen maandelijkse kosten). Als je dat niet doet wordt het $45 plan automatisch verlengd voor 30 dagen, je hebt immers voldoende saldo. Dat wil je niet.

Tussendoor ga je nog een keer een weekendje naar NYC. Je activeert voordat je weg gaat het $2/day plan (onbeperkt bellen/SMS'en) en neemt daarbij een $1/day 100MB datapackage om in NYC wat te kunnen opzoeken en whatsapp te gebruiken. 6GB voor $45 is wat overdreven, dus je houdt het hierbij. Dat gebruik je drie dagen (dus je hebt $9 aan kosten). Voordat je naar huis gaat deactiveer je het op het vliegveld weer. Je hebt nu nog $46 aan saldo op je account.

Op 23/6/2018 ga je voor een volgende trip naar de US. Je activeert voor vertrek het $45 plan. Je hebt nu nog $1 aan saldo. Dat saldo vervalt op 27/6/2018. Maar je geactiveerde plan is 30 dagen geldig, t/m 23/7/2018. Je stort nog geen nieuw saldo maar deactiveert wel het plan voordat je naar huis gaat.

Na 23/7/2018 is er geen plan meer actief en geen saldo meer. De kaart is vanaf dat moment nog 59 dagen actief. Dus om hem actief te houden moet je uiterlijk 21/9/2018 weer saldo storten. Je stort op 20/9/2018 online, vanuit Nederland, weer $100 aan saldo. Dat is dan geldig t/m 20/9/2019 en zo begint het verhaal weer van voor af aan.

Een belangrijk ding om rekening mee te houden: het actieren van de SIM, na aankoop, moet in de USA gebeuren. Je ontvangt namelijk per SMS een inlogcode voor je account. Zonder die code kun je geen saldo storten en vervalt de SIM 30 dagen later.
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

O jee, ik heb dus iemand voor ons een AT&T kaartje mee laten brengen uit Amerika incl. een refill card van $ 45. Maar die kaart moest dus ginds geactiveerd worden begrijp ik nu. Dat kan niet vanuit hier of over een maand in Canada?
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Activeren kan online. Maar daarna moet je een online account aanmaken om saldo te storten. Het initiele wachtwoord (pin code van 4 cijfers) krijg je per SMS toegestuurd. Dat werkt natuurlijk niet hier. Of je dat SMS'je ook in Canada kunt ontvangen durf ik je niet te vertellen.

Is de SIM nog in de US? Of al hier? In het eerste geval zou ik even contact leggen met de mensen die hem voor je gekocht hebben. Vraag aan hen het SIM nummer (staat op de verpakking) en vraag ze om de kaart even in een telefoon te stoppen. Zelf kun je dan vanaf hier op dat moment de SIM
online activeren en zij ontvangen dan het SMS'je met wachtwoord. Dat is alles dat je nodig hebt en daarna kunnen zij de SIM weer uit de telefoon halen. Hele proces kost misschien 5 minuten.

Als de SIM al in Nederland is dan zul je het er op moet gokken dat je dat SMS'je ook in Canada kunt ontvangen. Vlieg je niet toevallig via de US?
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer