Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

SiriusXM activeren (autoradio)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
SuzieQ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: SiriusXM activeren (autoradio)

Bericht door SuzieQ »

Helaas ook bij alamo gehuurd.
Vorig jaar niet maar ik heb geen idee of het op de nissan (roque ) zat, Elninjoo wij hadden ook fort escape or similair geboekt en kregen een nissan roque.
Wij werden gek van de stortingen op de zender, elke 10 minuten wisselt ie als je al ontvangst hebt.
En als het wel werkt steeds reclame voor leningen of auto`s :lol:.
Suzie

2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
elninjoo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door elninjoo »

Als sirius niet werkt (en daar ga ik vanuit wegens alamo) dan zet ik radio niet eens aan. Veel te irritant als er reclame is.
M Kactus
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door M Kactus »

Ik zou nevernooit de keuze van m'n auto/autoverhuurder laten afhangen van Sirius, hoor.
De gewone radio werkt prima, en de reclame voegt toch net wat couleur locale toe. Na de eerste paar dagen, weet je ook al bepaalde zenders zitten die bepaalde soort muziek zullen spelen, en verder dan 10 minuten ver reiken. KONY of KFLG, ik zeg maar wat.

Vaak als we Sirius hebben, zetten we op sommige dagen toch de radio nog op. Je hoort veel liedjes opnieuw, zit vaak vast in hetzelfde soort muziek en leert weinig nieuwe dingen kennen met die Sirius, is mijn beleving.
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Bedankt voor de tip, maar helaas werkte deze bij ons ook niet (Alamo).

Maar: lang leve Spotify en de kant en klare playlists die zij maken (in elk genre en voor elke stemming). s 'Avonds in het hotel elke dag een andere offline zetten en je hebt voor de hele dag verse muziek!
Groetjes,
Daniel
SuzieQ
Amerika-expert

Bericht door SuzieQ »

Onze ervaring was dat er ook maar vijf liedjes gedraaid worden (op normale zenders).
Steeds dezelfde....
Spotify lijkt mij ideaal, echter mijn telefoon is zonder spotify altijd al half dood en op die van mijn man kan het niet.
Wij waren ook al aan het kijken naar wat we kunnen doen om normale muziek te draaien.
Suzie

2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Galapogos
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Ghettoblaster op de achterbank? :lol:
SuzieQ
Amerika-expert

Bericht door SuzieQ »

Haha ik dacht eerder aan een usb stick ofzo.
Suzie

2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Galapogos
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Je kunt mp3'tjes op een usb-stick zetten. Waarschijnlijk kun je die wel inpluggen in de auto. Zeker weten doe je dat echter nooit van tevoren, ligt maar net aan de mogelijkheden die de auto heeft. Meest 'veilige' oplossing is muziek op je telefoon (of mp3-speler, iPod, etc) zetten en een 3.5mm-audiokabeltje meenemen. Die kun je in nagenoeg iedere auto wel inpluggen.

Ik zet meestal muziek op mijn telefoon (via Apple Music, soort van Spotify), en neem zo'n audiokabeltje mee. Dan kan ik de telefoon op drie manieren aansluiten:
- USB
- Bluetooth
- 3.5mm audiokabeltje

Op die manier lukt het altijd wel om het apparaat aan te sluiten.
Kletskous
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Kletskous »

Ik had, ook met het doel om offline muziek te kunnen luisteren in het vliegtuig én de auto, de app Free Music gedownload. 4 verschillende playlisten erop gezet.
Maar nu blijkt dat ie mijn hele databundel er in een paar uur doorheen gejast heeft (toen ik em in de auto had aangezet) !
Dus deze app wordt em niet.

Hoe werkt dit bij de (gratis) Spotify of Apple Music ?
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Sirius heractiveren werkte bij ons ook niet (Alamo). Hebben er gelukkig de eerste 2 weken wel gebruik van kunnen maken.

De meeste huurauto's ondersteunen tegenwoordig een USB Stick. Da's nog altijd het makkelijkst.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
M Kactus
Amerikakenner

Bericht door M Kactus »

Kletskous schreef:Ik had, ook met het doel om offline muziek te kunnen luisteren in het vliegtuig én de auto, de app Free Music gedownload. 4 verschillende playlisten erop gezet.
Maar nu blijkt dat ie mijn hele databundel er in een paar uur doorheen gejast heeft (toen ik em in de auto had aangezet) !
Dus deze app wordt em niet.

Hoe werkt dit bij de (gratis) Spotify of Apple Music ?
Gratis Spotify zal niet werken. Daarmee kun je niks offline zetten, dus dan gaat je data er opnieuw doorheen. En dan krijg je reclames.
Je kunt wel een proefabo nemen op Spotify, ik geloof 30 dagen gratis? Lijkt me lang genoeg voor de meeste vakanties. Dan kun je playlists, albums of aparte nummers offline bewaren.
Galapogos
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Bij Apple Music kun je net als bij de (betaalde) Spotify ook muziek offline opslaan. Er bestaat niet zoiets als gratis Apple Music. Er is hooguit een gratis of hele goedkope proefperiode, net als bij Spotify.
Laatst gewijzigd door Galapogos op 28 jun 2017, 09:27, 1 keer totaal gewijzigd.
elninjoo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door elninjoo »

Als usbsticks werken kun je toch vooraf je gewenste muziek gratis downloaden via youtube
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Ik gebruik regelmatig Spotify in de auto in de US, online. Gewoon met bluetooth naar de auto. Spotify verbruikt zo'n 40-70MB per uur, afhankelijk van de kwaliteitsinstelling (in de auto voldoet "normal", dat is zo'n 40MB per uur. Op zich niet heel erg veel, maar als je dat inderdaad continu gebruikt dan jaag je er in een vakantie wel een paar gig doorheen.

Spotify offline mode (alleen mogelijk met betaald abbonnement) slaat eenmaal geluisterde muziek lokaal op en kun je dus zonder verbinding opnieuw luisteren. Je kunt niet selecteren wat er wordt opgeslagen, althans, niet onder Windows. Misschien dat de Android en/of IOS versie uitgebreider zijn. (edit: zie onder, dat kan dus wel)

Ik combineer het zelf altijd met een redelijk ruime collectie aan lokaal opgeslagen muziek op mijn telefoon (gewoon, als MP3) en lokale radiostations. Dat laatste is ook lekker, hoor je ook eens wat nieuws.

Met Sirius was ik tot nu toe altijd beperkt tot het "reclamekanaal", maar met de tips uit dit topic in de pocket ga ik het toch eens proberen. Lang geleden een paar weken een huurauto met geactiveerde Sirius gehad en dat was soms ook wel fijn als er geen normale zender te vinden was. Aan de andere kant, dat was voor de tijd van Bluetooth streaming - nu bieden de eigen muziekcollectie en Spotiy eigenlijk zo'n zelfde alternatief.
Laatst gewijzigd door roelb op 28 jun 2017, 10:08, 1 keer totaal gewijzigd.
M Kactus
Amerikakenner

Bericht door M Kactus »

Dat opslaan kan wel met de iOS-versie, en ik geloof ook met de Android. Ik schrik er eigenlijk van dat het niet kan met Windows, want voor mij zou dat absoluut een dealbreaker zijn. Zou het zeker weten nooit nemen als ik niet kon opslaan. Je klikt gewoon op "volg" om een playlist, album of nummer te bookmarken, en op "download" om te downloaden (jah...).

De meeste nieuwe auto's hebben inderdaad wel Bluetooth, en als ze dat niet hebben, waarschijnlijk wel een USB-aansluiting. Daar kan zo goed als altijd je telefoon wel aan hangen.
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Aha.. Ik had die mogelijkheid gewoon nog nooit gevonden. Inderdaad, "Follow" op een playlist geeft direct de optie "Available offline" en een progress bar "downloading...". Geen paniek, je kunt dus nog steeds overstappen :-)
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

Ik ben -nog- heel ouderwets: heb nog een 160Gb iPod met mijn hele muziekbibliotheek erop. Met een 3.5mm-audiokabeltje met de car-audio verbinden. Of nog beter: met de USB stekker als de autoradio ook iTunes apparaten kan bedienen.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Fellow2012

Bericht door Fellow2012 »

Nagenoeg alle 2016+ modellen hebben Android Auto en Apple Car Play. Je kunt dus rechtsreeks vanaf je smartphone zowel muziek als navigatie op de display - en speakers - van de auto krijgen. Ik heb dit een paar weken geleden geprobeerd in een KIA Sedona 2017 met TuneIn Radio, een app met honderden radiozenders die online streamen. Helaas heb ik niet bijgehouden hoeveel data dat deze app verbruikt.
Fellow2012

Bericht door Fellow2012 »

[youtube]fi8vGmUp9gY[/youtube]
M Kactus
Amerikakenner

Bericht door M Kactus »

Da's wel erg hit-or-miss, hoor Adam. Lang niet alle auto's hebben dat. Ik heb ook gemerkt dat als je de grotere wagens van die bepaalde klasse kiest, je vaker de uitgeklede versie krijgt. In onze 2 vorige wagens zat allebei alleen een USB-aansluiting waar je je telefoon aan kon hangen, en zeker geen Apple Play.
Iedereen zal wel zo'n kabeltje mee hebben, al is het maar om op te laden, maar het is niet zo dat als je een auto hebt van na 2016, je sowieso niets hoeft te voorzien.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer