Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vroeg op Schiphol zijn
- Galapogos
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Vroeg op Schiphol zijn
Mijn ervaring met die automatische controles is ook niet al te best. Korte rij, maar uiteindelijk ben je nog net zo lang bezig.
Enfin, neemt niet weg dat het wel gewoon extra capaciteit kan opleveren. Dus open met die handel, zou ik zeggen.
Enfin, neemt niet weg dat het wel gewoon extra capaciteit kan opleveren. Dus open met die handel, zou ik zeggen.
Tja, mensen kunnen ook echt niet lezenvinceG schreef:Daarnaast vind ik de automatische paspoortcontrole echt heel langzaam. Vaak hapert het ook nog.
En dan heb je nog de mensen die bij de automatische controle staan met een paspoort zonder biometrische gegevens.

Nederlandse bedrijven en instanties blinken eenmaal niet echt uit in customer service, dus zie ik dit niet zo snel gebeuren, misschien over 10 jaar.roelb schreef:Maar dat zijn wel precies de dingen die je een "airport assistent" zou kunnen voorkomen. Als je bij die rijen gewoon een of twee mensen van Schiphol neerzet die geen formele bevoegdheid hebben, maar wel een pre-screening doen dan kun je de mensen zonder geschikt paspoort daar al afvangen en ook direct op een klantvriendelijke manier naar de goede rij verwijzen.
Anyhow – 3 uur van tevoren op de luchthaven zijn, pff moet er niet aandenken.
- Almere vak V
- Amerika-expert
Inderdaad zo moeilijk is het niet. In Amerika staan op elk vliegveld mensen om je de weg te wijzen in welke rij je moet gaan staan met welk visum, ESTA, paspoort of wat je dan ook maar hebt...roelb schreef:Tja, mensen kunnen ook echt niet lezenvinceG schreef:Daarnaast vind ik de automatische paspoortcontrole echt heel langzaam. Vaak hapert het ook nog.
En dan heb je nog de mensen die bij de automatische controle staan met een paspoort zonder biometrische gegevens.. Maar dat zijn wel precies de dingen die je een "airport assistent" zou kunnen voorkomen. Als je bij die rijen gewoon een of twee mensen van Schiphol neerzet die geen formele bevoegdheid hebben, maar wel een pre-screening doen dan kun je de mensen zonder geschikt paspoort daar al afvangen en ook direct op een klantvriendelijke manier naar de goede rij verwijzen.
Dat is niet waar. Ooit is mij op de Azoren gevraagd of ik alsjeblieft mijn riem niet uit wilde doen. Dat vond die man bij de security niet fijn, dat zou anders te lang duren. Ik deed dit dus ook niet maar wat gebeurde er, dat poortje (metaaldetectie was het daar toen nog) ging af. Moest alsnog de riem af en werd ik gefouilleerd. Niet dat dit mijn meest vervelende ervaring was (die heb ik bijna niet behalve een keer in Barcelona toen ik er bij een random check uitgepikt werd en op Schiphol toen mij ooit gevraagd werd of ik nerveus was).roelb schreef:Inderdaad, niet vragen, gewoon doen. Je kunt nooit te veel los aanbieden, of te veel uit je zakken halen cq af doen (horloge, riem, etc). Maar wel te weinig.Queste schreef:Tja, voortaan gewoon alles eruit dus.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 19
- Contacteer:
7 Minuten van betalen taxi tot aan aankomst gate, dus inclusief bag-drop en security. <3 DUS
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
Is er ergens een soort van crowd calender voor drukte op Schiphol? 30 september, hoe druk zal het zijn?
Denk dat ik na geslaagde online inchecken, gewoon 3 uur van te voren op schiphol ben, moet in deze 'rustigere' periode vast wel genoeg zijn...
Denk dat ik na geslaagde online inchecken, gewoon 3 uur van te voren op schiphol ben, moet in deze 'rustigere' periode vast wel genoeg zijn...
Ja die is er Vimo, via de app van Schiphol in ieder geval. Menu Zomerdrukte op schiphol, en dan Bekijk de kalender bij Bekijk jouw reisdag.
wij vertrekken op dinsdag 25 juli, topdrukte-dag
wij vertrekken op dinsdag 25 juli, topdrukte-dag

https://sequoiaboom.blogspot.nl/ - Reisverslag 2017
Bij het AD stond dit artikel.
http://www.ad.nl/reizen/let-op-op-deze- ... ~af8e8415/
http://www.ad.nl/reizen/let-op-op-deze- ... ~af8e8415/
Oh, dat wordt mij ook zo vaak gezegd. Ik negeer dat soort opmerkingen altijd. Meestal kom ik aanlopen met dat soort dingen al in de hand.stormbreaker schreef:Dat is niet waar. Ooit is mij op de Azoren gevraagd of ik alsjeblieft mijn riem niet uit wilde doen. Dat vond die man bij de security niet fijn, dat zou anders te lang duren.roelb schreef:
Inderdaad, niet vragen, gewoon doen. Je kunt nooit te veel los aanbieden, of te veel uit je zakken halen cq af doen (horloge, riem, etc). Maar wel te weinig.
- Inges
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
- Contacteer:
Ik stuurde een vraag naar KLM over de tijden van het inleveren van bagage op Schiphol. Omdat wij in febr al (zonder ruimbagage) 2.5u hebben staan wachten. Wij hebben geen probleem met vroeg zijn maar dan je koffers nog niet in mogen leveren is wel een beetje wrang. Zeker omdat wij na de douane toch ook graag even de tijd willen hebben en niet willen rennen om op tijd bij de gate te zijn. Ik kreeg dit als antwoord en dat wist ik dus niet.
Beste Inge, in het algemeen blijft die regel nog gelden: 2,5 uur voor continentale vluchten en 3,5 uur voor intercontinentale vluchten. Echter geldt er een uitzondering voor Schiphol. Wanneer je al online ingecheckt bent, kun je namelijk je bagage zelfs voor die tijd afleveren. Het afgeven van bagage op Schiphol kan al vanaf 04.30 uur op de dag van vertrek.
Als je dus eerst online incheckt, daarna tijdig de bagage afgeeft op Schiphol, dan kun je daarna gewoon lekker shoppen of een watertje halen. Je kunt hier meer informatie over vinden via http://klmf.ly/2fcoyVK.
Valt allemaal wel mee volgens een andere bron
http://www.volkskrant.nl/economie/schip ... ~a4505108/
http://www.volkskrant.nl/economie/schip ... ~a4505108/
De televaag overdrijft graag.
- Inges
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
- Contacteer:
Het bericht in de Volkskrant is van vanmorgen. De drukte in de ochtend viel ook wel mee (stond ook eerder op de Telegraaf) maar de label computer gaf het aan het begin van de middag op en toen liepen de rijen heel snel op.
Ik ga wel zorgen dat ik ruim ruim ruim op tijd ben op Schiphol. We kunnen ons achter de douane ook wel even een tijdje vermaken. Zeker nu ik weet dat ik mijn koffer ook 4u van te voren mag afgeven.
Ik ga wel zorgen dat ik ruim ruim ruim op tijd ben op Schiphol. We kunnen ons achter de douane ook wel even een tijdje vermaken. Zeker nu ik weet dat ik mijn koffer ook 4u van te voren mag afgeven.
Ik zou niet graag op schiphol werken haha.
Ik zorg dat ik er drie uur van te voren ben voor onze vlucht naar Zurich.
Dat moet op tijd zijn (want schengen). We slapen in een hotel vlakbij Schiphol.
Ik zorg dat ik er drie uur van te voren ben voor onze vlucht naar Zurich.
Dat moet op tijd zijn (want schengen). We slapen in een hotel vlakbij Schiphol.
Suzie
2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
- Souraia
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Wij vliegen dezelfde dag Suzie, ook ik zorg ervoor dat we ruim 3 uur van te voren aanwezig zijn.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 21
niet helemaal representatief maar toch. vanmorgen om 8 uur liepen we binnen op schiphol. Stond al een aardige rij bij United al was die niet zo lang als sommige andere rijen gelukkig. Helaas had ik niet online kunnen inchecken dus moesten we d'r wel in gaan staan. Maar we hadden mazzel, er stond niemand in de rij voor de Elite members en de mijnheer daarvan plukte mij prompt uit de rij voor het onderzoekje en sluisde me door naar de balie. Tja zei hij, ik zag u daar zo staan met die krukken en dat vond ik maar niks. Bonuspunten voor deze mijnheer en United! Dame van het inchecken vertelde dat met een half uur het waarschijnlijk waanzinnig druk is. We gaan het meemaken. We zitten nu te wachten op de rolstoelbegeleiding, maar ja die weten ook dat ik om 11 uur vlieg dus geen idee wanneer ze komen
.

89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 21
dank je!
uiteindelijk werden we pas om kwart voor 10 opgehaald, dat doen ze blijkbaar op het laatste moment zodat ze bij evt gate wisselingen je niet nog een keer moeten opduikelen en verplaatsen. begrijpelijk maar wel jammer want je zit nou een beetje in een verloren hoekje te wachten. Volgende keer gaan we eerst ff een ontbijt scoren voor we ons bij de rolstoelbalie melden
. Lesson learned
Bij security stond een wachtrij aangegeven van 5-10 minuten. Douane kon ik zo niet zien en wij piepten voor dus dat durf ik niet te zien maar het zag er niet superkrankzinnig uit. Uiteindelijk waren wij met een half uur bij D8 waar de rij net klaar stond om met boarden te beginnen dus we konden gelijk doorlopen (leve priority boarding).
In Chicago viel me op dat ze nu ook een aparte rij hebben voor mensen zonder ingecheckte bagage. Kun je dus ook in een korte rij aanschuiven!
uiteindelijk werden we pas om kwart voor 10 opgehaald, dat doen ze blijkbaar op het laatste moment zodat ze bij evt gate wisselingen je niet nog een keer moeten opduikelen en verplaatsen. begrijpelijk maar wel jammer want je zit nou een beetje in een verloren hoekje te wachten. Volgende keer gaan we eerst ff een ontbijt scoren voor we ons bij de rolstoelbalie melden

Bij security stond een wachtrij aangegeven van 5-10 minuten. Douane kon ik zo niet zien en wij piepten voor dus dat durf ik niet te zien maar het zag er niet superkrankzinnig uit. Uiteindelijk waren wij met een half uur bij D8 waar de rij net klaar stond om met boarden te beginnen dus we konden gelijk doorlopen (leve priority boarding).
In Chicago viel me op dat ze nu ook een aparte rij hebben voor mensen zonder ingecheckte bagage. Kun je dus ook in een korte rij aanschuiven!
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht