Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Telefonie en mobiel internet in de VS

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS

Bericht door roelb »

@Anneleen:
Anneleen1986 schreef: Stel dat ik het 45$ plan activeer, dus ik koop een Sim, zet er 45$ op en activeer dat plan, maar na een twee weken zijn de 6GB op. Ik wil nog wat geld bijstorten en neem een van de plannen met minder data. Dan is er toch geen probleem meer? Stel dat dat plan dan niet opgeraakt, wat dan?
Dan heb je meerdere opties"

- Optie 1: gewoon kostenloos doorgaan, je snelheid is dan teruggebracht tot 128kbps tot het einde van de periode van 30 dagen.
- Optie 2: Een databundel bijkopen in je bestaande, lopende plan. 1GB for $10 or 3GB for $20. Je moet eerst saldo bijstorten voordat je de package kunt activeren in att.com/mygophone.
- Optie 3: switchen naar het .25ct/minute plan en direct terugswitchen naar het $45 plan. Dit kost je dan opnieuw $45. Hiermee start dan een nieuwe periode van 30 dagen met 6GB full speed data.
- Optie 4: switchen naar het $2/day plan met $1/100MB datapackage. Dit kan handig zijn als het net een of twee dagen voor vertrek op is. Hier geldt in ieder geval ook weer dat je wel extra saldo nodig hebt. Je moet altijd minimaal $10 bijstorten.
Is hotspot use toegelaten met het 45$ plan?
Ja. Zie screenshot op de AT&T site waar je het plan kiest:
2017-06-28.jpg
We zullen het internet veel gebruiken voor gps en WhatsApp en de kids voor spelletjes. Raad je dan het internet on the go ding aan of toch de Gophone?
Voor navigatie heb je geen data nodig (zie eerdere reacties). Installeer Here Wego en download thuis de kaarten van de staten waar je doorheen komt voor volledige offline navigatie.

Ik zou gewoon een Gophone kaartje nemen. Beste netwerk en flexibel.
elninjoo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door elninjoo »

Als ik met 'n telefoon een at&t winkel instap dan verlaat ik 'm hoop ik toch met 'n werkende telefoon? Niet dat ik dan nog zelf vanalles moet gaan activeren?
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Geen idee dat tot de standaard service behoort, maar ik denk dat een AT&T store je wel zal helpen. Koop je de SIM elders dan zul je het denk ik toch even op de hotelkamer moeten doen of ergens anders waar je een internet verbinding hebt. Het gaat ook echt nergens over, het kost je misschien vijf minuten.

Voordeel van zelf doen is dat je geen fouten kan maken. Want zo'n AT&T medewerker zou maar eens per ongeluk het $30 plan ipv het $45 plan activeren omdat hij of zij in de snelheid niet oplet. Zit jij wel met de gebakken peren. Ook moet je een adres opgeven en de gebruikte ZIP code heb je achteraf nog nodig als verificatie. Ik weet niet wat zo'n medewerker zegt als je aangeeft niet in de US te wonen.
Laatst gewijzigd door roelb op 28 jun 2017, 10:31, 1 keer totaal gewijzigd.
elninjoo
Amerikakenner

Bericht door elninjoo »

Ik kan het adres van de vriendin waar ik ga logeren wel opgeven als ze naar 'n zip vragen.
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Ze vragen niet naar een ZIP, je moet online, bij het activeren, een volledig adres invoeren. Dus zorg dat je dat bij de hand hebt.

Nogmaals, ik zou echt adviseren: doe het gewoon zelf. Koop een SIM plus een $45 refill card of alleen een SIM (en gebruik je credit card voor de refill). Activeer de kaart dan even vanaf je laptop op een plek waar je een verbinding hebt.

Google maar eens. Er gaan verhalen rond van toeristen die het in een AT&T store hebben laten doen maar uiteindelijk opgescheept werden met auto-pay subscriptions oid. Zelf doen betekent dat je 100% controle hebt over wat je doet.

Je hoeft dan ook niet naar een volwaardige AT&T store, je kunt gewoon naar iedere plek waar ze de SIM kaarten hebben, dus ook een Walmart of veel kantoorboekhandel achtige points of sale. Als je bij een vriendin verblijft kun je ook vragen of zij vooraf een kaartje wil bestellen op att.com/gophone. Dan kost de SIM kaart je niets en ligt het bij aankomst al voor je klaar. Verzenden is gratis.
elninjoo
Amerikakenner

Bericht door elninjoo »

Dat zou ik idd kunnen doen. Ik kom op dag 3 bij haar aan, dus dan hoef ik niet met m'n duffe jetlagkop al vanalles te regelen en kan ik 'm bij haar activeren en na mn weekend bij haar kan ik met werkende telefoon gaan roadtrippen.
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Jep. Let wel op: als je online bij att.com besteld dan vind er een of andere controle plaats. Ik kreeg het in ieder geval niet voor elkaar om zelf op die manier een SIM kaart te bestellen.

De order gaat initieel goed, maar een paar uur later krijg je dan een mailtje dat de order is gecancelled omdat "AT&T was unable to confirm your identity". Ik gebruikte gewoon mijn eigen naam, credit card op dezelfde naam en het adres van kantoor om de SIM kaart naar te verzenden. Misschien dat dat laatste het probleem is, dat AT&T perse een residential adres wil zien ofzo. Uiteindelijk is het gewoon Walmart in-store pickup geworden voor $8. Wel zonde, bij AT&T zelf, online, betaal je voor de SIM maar $0.99.

Mocht je dus diezelfde melding krijgen als jij het bestelt op jouw naam, maar het adres van je vriendin, dan zou je ook je vriendin kunnen vragen om het op haar naam te bestellen.

Bestellen doe je hier:https://www.att.com/cellphones/prepaidp ... sku7420309

- Klik hier op "Continue" en ook op de volgende pagina.
- Je wordt gevraagd om een IMEI. Voer die van je eigen telefoon in (of een generieke, bijvoorbeeld 356938035643809)
- Als je direct een $45 saldokaart wilt meebestellen kies je het $45 plan. Anders kies je het $0.25c/min plan. Wat je hier kiest maakt verder niets uit, je krijgt gewoon een niet-geactiveerde SIM thuisgestuurd. Pas bij het activeren kies je het echte plan. Mijn advies zou zijn: koop alleen de SIM kaart en stort na het activeren saldo met je credit card. Waarom? Omdat je dan bij het activeren een adres in een staat zonder state-tax kunt invoeren en zo dus geld kunt besparen.
- Dus: kies 0.25c/min en klik op "Add data plan" en daarna "Continue"
- Controleer of "Standard shipping - free" is aangevinkt, het totaalbedrag (due today) $0.99 + tax (zal een paar cent zijn) is en klik op "Check out".
- Vul de adresgegevens in, credit card en kies "Continue". Bevestig nogmaals en klaar.

Nadat de SIM ontvangen is en je aangekomen bent in de US stop je de SIM in een telefoon en ga je op een laptop, tablet of andere computer naar https://www.att.com/GoPhoneWeb om hem activeren en saldo storten. Zie daarvoor mijn eerdere post.
Laatst gewijzigd door roelb op 28 jun 2017, 11:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Queste
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19
Contacteer:

Bericht door Queste »

Ik heb toevallig 10 minuten geleden de online bestelling gedaan. Afleveradres het hotel waar ik verblijf. Bedrag was direct al van m'n kaart geboekt ($1,06 incl. tax, € 0,94) dus eens kijken of deze inderdaad ook geannulleerd wordt.
Wat had jij bij primair telefoonnummer ingevuld? Dat is waar bij mij eigenlijk onzin in is komen te staan omdat daar een US nummer verwacht wordt. Wellicht zou ik daar ook nummer werk of hotel in kunnen vullen als deze geannulleerd wordt en ik een 2e poging moet doen.
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Gewoon mijn amerikaanse nummer. Maar dat heeft dan wel weer een andere area code (657) dan het afleveradres (717).
SuzieQ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door SuzieQ »

Ik vind het behoorlijk ingewikkeld en vraag mij af of het voor ons handig is om hem te houden.
Vooralsnog geen nieuwe trip in de planning staan (ja volgend jaar 1 of 2).
Maar de dekking is wel beter dan van arieli.

Zijn er nog andere opties eigenlijk buiten deze twee?
Suzie

2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
elninjoo
Amerikakenner

Bericht door elninjoo »

Ik zou liever 'n kaart hebben die zichzelf activeert op 't moment dat je 'm in je toestel doet. Maar dan wel eentje die op 4G werkt en van at&t
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Tja. Dat kan dus niet. Men moet ten eerste een adres hebben ivm het afdragen van state tax. En je moet een plan kiezen. Wat is dan makkelijker dan een website waar je dat doet? Of wil je gaan klooien met allerlei shortcodes vanaf je telefoon ofzo? Maakt het toch alleen maar complexer.

En ach, zo lastig is het toch niet? In andere landen doen ze moeilijker hoor. In Zuid Afrika moet je met je paspoort in-person komen opdraven bij een verkooppunt. In Australie moet je een nummer van je legiimatiebewijs invoeren en dan wachten op goedkeuring voordat je kaartje geactiveerd wordt, etc.
jesse00
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door jesse00 »

sunshine state schreef:
jesse00 schreef:Hallo allemaal,

Ik wil graag veel data, liefst onbeperkt en anders minstens 6 gb. Ik vond een tourist plan van ATNT, maar daar zit ook bellen / sms bij en dat hebben we niet nodig. Zijn er ook mogelijkheden om data only sims te kopen? Zo ja welke provider heeft dan goed bereik in het zuidwesten van de USA en is redelijk goedkoop?

Als iemand nog andere opties weet hoor ik het graag. Alvast bedankt voor de reacties:)
Ja er zijn andere opties.
Jij wilt ook alleen internet en niet bellen, wij ook!

Ik gebruik voor internet een GlocalMe U2, mij zoon heeft onze 'oude' GlocalMe G2. Deze werken wereldwijd!!
De G2 hebben wij afgelopen jaren gebruikt in de US werkt ook prima, mijn zoon heeft er een maand mee door Costa Rica heen gereisd met succes.

De keuze voor de U2 is onder andere het formaat, deze hebben we in Mei gebruikt en werkt ook top!!
Het aankopen van GB data is vanuit de app !!

Prijzen voor de US kun je per 300 mb of 1 Gb of 3 Gb afkopen.

1GB data package for USA
Expiry date : 30 Days
$ 12,-

3GB data package for USA
Expiry date : 30 Days
$ 29,-

https://www.glocalme.com/index/index/products
Dank voor je reactie. Maar als ik het goed begrijp is dit een soort mifi router. Ik wil liever geen extra apparaten kopen anders dan de simkaart. Iemand nog andere opties?
elninjoo
Amerikakenner

Bericht door elninjoo »

roelb schreef:In Australie moet je een nummer van je legiimatiebewijs invoeren en dan wachten op goedkeuring voordat je kaartje geactiveerd wordt, etc.
Voor Australie had ik gewoon 'n kaartje thuis laten komen en dat werkte direct na m'n tussenlanding op Australisch grondgebied. Dat was supersimpel plug & play. Had dus eigenlijk zo'n zelfde oplossing voor de USA hopen te vinden.
moon29
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door moon29 »

Wij vertrekken aanstaande dinsdag naar San Francisco :D , en zojuist heb ik mijn bestelde Arieli kaart geactiveerd.
Ik ben nu nog in afwachting van een mail die ik als het goed is binnen 24 uur ga ontvangen.
Kan ik daarna de kaart gewoon in mijn toestel doen (dual sim), of mag dat pas wanneer we in Amerika zijn?
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

elninjoo schreef:
roelb schreef:In Australie moet je een nummer van je legiimatiebewijs invoeren en dan wachten op goedkeuring voordat je kaartje geactiveerd wordt, etc.
Voor Australie had ik gewoon 'n kaartje thuis laten komen en dat werkte direct na m'n tussenlanding op Australisch grondgebied. Dat was supersimpel plug & play. Had dus eigenlijk zo'n zelfde oplossing voor de USA hopen te vinden.
En hoe lang was dat geleden? En had je een australische SIM kaart? Of een buitenlandse SIM kaart van een provider die ook roaming in australie aanbiedt op prepaid kaarten? Zoals bijvoorbeeld een partij zoals Three UK. Want bij alle AU providers ben je verplicht om je te identificeren, is een wettelijke bepaling.
elninjoo
Amerikakenner

Bericht door elninjoo »

zal best 3rd party zijn geweest, geen idee meer van welke aanbieder(s), was zowel in 2008 (nog zonder data) als in 2013 (met data) en dat werkte prima
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Dan moet het een buitenlandse SIM zijn geweest. Ze zijn echt strict met deze regelgeving daar. Net als in Zuid Afrika en tegenwoordig ook in Belgie :-)
SuzieQ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door SuzieQ »

moon29 schreef:.
Kan ik daarna de kaart gewoon in mijn toestel doen (dual sim), of mag dat pas wanneer we in Amerika zijn?
Die kun je er al in doen.
Suzie

2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
moon29
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door moon29 »

Oke, dankjewel SuzieQ!
Ik heb echter nog geen mail gehad naar aanleiding van mijn activatie en die moet ik eerst krijgen toch?
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer