Ik zie even door de bomen het bos niet meer. Ik heb al geprobeerd de zoekfunctie te gebruiken op dit onderwerp maar ik vind niet precies wat ik zoek (of ik zoek verkeerd ).
Wij vertrekken over 3 weken met ons gezin naar ZuidWest Amerika en we nemen onze tent mee.
Maar wat kan ik het beste vanuit Nederland meenemen en wat kan ik beter daar kopen?
Ik denk dat we de tentharingen meenemen vanuit Nederland en ook een klauwhamer.
Verder geen idee. Waar kan ik het beste alles halen? Bij de Walmart of ook wat spullen bij de Dollarstore?
Kopen jullie ook je slaapkussen in Amerika?
We hebben nog nooit gevlogen met onze tent dus we begeven ons op onbekend terrein.
Zijn er ervaren kampeerders die goede tips en aanbevelingen hebben voor ons?
Wij kopen onze tent en toebehoren bij aankomst in de walmart, of misschien heeft een van de ophaal en wegbreng locaties van het forum nog iets te recyclen. Ik weet dat er forumleden zijn die zelf de spullen mee nemen, zie ook dit topic: viewtopic.php?f=10&t=65678
Ik zie dat ik in dat andere topic al gereageerd had. Wij vliegen deze zomer nog wel met 2 gratis koffers bij Icelandair. We hadden die tickets al in augustus vorig jaar gekocht daarna zijn de voorwaarden voor nieuwe tickets veranderd.
Wij nemen altijd de tent, slaapmatjes en slaapzakken mee. Kussens kopen we meestal ter plekke, ligt er een beetje aan of ik die nog ergens in de bagage kan proppen of niet. Verder nemen wij altijd een gecombineerde hamer/bijl mee (een eigen knutselstukje van mijn wederhelft ), tuinhandschoenen voor een vuurtje te maken, bestek, plastic borden, een paar bekers, opvouwbaar afwasteiltje, wasknijpers, hand-thee en vaatdoeken, ledlampjes, een zwitsers zakmes (erg handig!) mee. Ik vergeet vast nog wel wat. Ter plekke kopen we stoeltjes, een wokpan, een aansteker, wegwerpbordjes. Ook hier vergeet ik vast weer wat.
Wellicht een inkopper: neem alles wat je mee kunt nemen (voor zover het past binnen je bagagelimiet) mee, en koop de rest daar.
Wij nemen alles zelf mee, behalve een koelbox. Die kopen we ter plekke bij Walmart a $15.
Een 'normaal' slaapkussen gebruiken we niet. Wel nemen wel kleine reiskussentjes mee (voor een habbekrats te koop bij Xenos), vergelijkbaar met de kussentjes die je vaak in het vliegtuig krijgt. Dan heb je in ieder geval 'iets' om je hoofd op te leggen.
Sommige dingen die op het eerste gezicht zwaar of volumieus lijken kun je ook heel compact kopen. Dan ben je vaak wel wat meer kwijt, maar dan heb je kwaliteitsspullen die je niet iedere vakantie weer opnieuw hoeft aan te schaffen. Denk bijvoorbeeld aan:
- supercompact opblassbare slaapmatjes van Therm-a-rest of Exped
- donzen slaapzakken (veel compacter dan synthetische, voor eenzelfde warmtegraad)
Onze tent, twee comfortabele matjes en twee slaapzakken wegen bij elkaar tussen de 6 en 7 kilo.
Als je van plan bent zelf te gaan koken, koop dan ter plekke wegwerpbestek en -servies. Scheelt afwas. Zelf koken we eigenlijk uberhaupt niet, behalve wat water voor thee, hot chocolate, noodles, etc. Dus we hebben helemaal geen afwas, en hebben allerlei spullen (grote pannen, theedoeken, etc) niet nodig. Ook nemen we geen stoeltjes/krukjes mee. Nagenoeg iedere camping in Amerika heeft voor iedere individuele campingplek een eigen picknicktafel voorzien.
Idd, wij nemen ook altijd alles mee. Heb vandaag een nieuw tentje gekocht. Koelbox kopen we idd zoals eerder gezegd daar, slaapzak en slaapmat hebben we al. We gaan zelf niet véél kleren meenemen, gewoon daar goedkoop kopen en in een kleine carry-on baggage steken en meenemen.
Hopelijk ga ik geen extra bagage moeten kopen
#1: 6 februari - 15 mei 2016 - California
#2: 2 Juli - 21 Juli 2017 - Arizona, Nevada, California
#3: 12 september - 22 september 2017 Miami, Florida: geannulleerd, Irma
#4: 17 April - 23 April 2018 Coachella
Wij nemen een tent mee, hamer, slaapzakken, lichtgewicht pannen en lichtgewicht bestek en borden. Koffiefilterhouder met filters, opener en meer van dat kleine gerei wat we toch al hebben. Vliegen met Iceland-air en mogen p.p. 2 koffers meenemen dus hoeven niet echt te bezuinigen op gewicht.
Matjes, koelbox en stoelen moesten we nieuwe hebben dus die kopen we daar. Of eigenlijk moet ik zeggen; hebben we al gekocht. Via de K-Mart website besteld en die halen we op bij een pick-up-point. Is ideaal! De matjes die we graag wilden (veel goedkoper dan in NL) hebben ze niet in ieder filiaal dus nu hebben we ze zeker zonder dat we er naar op zoek moeten. Pick-up point kun je zelf selecteren. Ter plekke koop ik nog een Maglite, is daar ook veel goedkoper dan in NL.
Ik had zelf een tent meegenomen, bord/bestel/beker en een hoofdlampje en lampje om in de tent te hangen (van de action). Ter plekke ben ik een walmart binnengelopen en heb daar een slaapzak, luchtbed, pomp, stoeltje en koelbox gekocht. Was helemaal niet duur! Voor borden/bestek zou ik wegwerp aanraden, afwassen vond ik maar een gedoe, met in de nationale parken niet overal warm water beschikbaar.
2014 Washington DC - New York - Boston
2015 New York
2016 Florida
2017 Zuid Westen
2017 West-Canada
2018 Mid westen
2019 NYC
Wij vetrekken dinsdag en gaan ook kamperen. We nemen bijna alles mee. We zijn met 5 personen, dus dat lukt dan prima, ook met het gewicht. we hebben 4 grote reistassen van East pack, waarin in twee alles ingepakt zit: tent, matjes, slaapzakken, borden, bestek, pannen, wandelstokken, wandelschoenen, haringen, handveger, waslijntje, knijpers, tafelkleed, theedoeken, afwasborstel, spons. Muskietennet. Opvouwbare koelbox
In de andere twee East pack tassen zit onze kleding, reishandoek etc. Als handbagage hebben we 3 rugzakken, een boardcase en een beautycase.
In de rugzakjes de reiskussen (ook fijn in het vliegtuig) voor ieder zwemkleding en een setje kleding( we hebben een tussenstop in Amerika, en vliegen door naar Las Vegas. Mochten de koffers niet aankomen, hebben we in ieder geval iets bij. In de boardcase zitten de elektronische spullen, zoals fotocamera, laadkabels, batterypacks.
De tent zit in een eigen tas, die we dan inpakken in een van de East pack tassen. Op de terugweg kan de tent apart, en kunnen we die tas weer gebruiken voor de aankopen. We hebben immers recht op 5 koffers . Qua gewicht zitten we ruim onder de 23 kilo.
Daar kopen we alleen een hamer, lucifers, hout en aanmaakblokjes, wegwerp barbecue, vuilniszakken nog een koelbox erbij, en verder gewoon boodschappen. Toiletspullen en wasmiddel kopen we ook daar, en muggenspul.
Hopelijk wat duidelijker zo
We hebben er ook goed over nagedacht; we kamperen veel maar in de steden hebben we AirBnB, en twee keer hotelovernachting, en in Las Vegas drie nachten MgM. We kunnen dan de twee tassen met kampeergerief in de auto laten. We nemen dan steeds alleen de twee andere tassen mee.
Alvast heel veel plezier!
Waar moet ik aan denken bij het muskietennet? Ik kan me wel voorstellen dat het prettig is om in de avond buiten te kunnen zitten zonder helemaal te worden lekgeprikt. Maar een muskietennet boven de picknicktafel lijkt me dan weer zo onhandig bevestigen.
Vuilniszakken kopen wij niet. Je krijgt bij Walmart en co al zoveel plastic zakjes.
Hoe bevalt zo'n opvouwbare koelbox? Is dat zo'n ding waar je bij Decathlon mee wordt doodgegooid? Dat kan voor ons een alternatief zijn voor een koelbox ter plekke kopen. Maar ik vraag me af of het net zo 'stevig' is als een harde koelbox. Ik ben gewend zo'n koelbox vol (los) ijs te gooien dat na een tijdje uiteraard smelt. Werkt dat ook met opvouwbare koelboxen?
Dank jullie wel voor de reacties.
Ik ga dit weekend eens op stap voor een reiskussen.
Ik probeer zoveel mogelijk mee te nemen en eventueel laat ik het een en ander daar achter als het niet meer in de koffer past op de terug weg (door gekochte kleding).
Aan de hand van jullie tips zal ik een lijstje maken met wat ik allemaal bij de Walmart ga kopen.
We zijn met z'n 4-en dus als het goed is kan er een hoop mee
Een tip die ik op dit forum enkele jaren geleden heb gekregen, was om rotsharingen te kopen in de US. En die hebben we heel hard nodig gehad, omdat je vaak op een (veel) hardere ondergrond staat met de tent dan in Europa. De tweede keer met de tent hebben we deze vanuit Nederland weer meegenomen.
Eerdere rondreizen:
Rondje zuidwest USA in 2006
Zuidwest Canada in 2007
Grote ronde vanuit Denver in 2009
Rondreis CA - OR - WA - ID - WY - UT in 2017
Rondreis WA en OR in 2019
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.