Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis BertenGea: route West-Amerika, wat vinden jullie?
Reis BertenGea: route West-Amerika, wat vinden jullie?
Hallo allemaal! Wij gaan op 13 september voor de eerste keer naar Amerika. We vliegen op SF (retour). Het plan is om onderstaande route met de camper in 23 dagen te doen. Zijn er dingen te combineren op één dag, mooie plaatsen die op de route liggen en ergens een nacht langer of juist korter blijven. Tips zijn zeer welkom!
Routeoverzicht:
Aankomst en nacht 1: San Francisco
Camper ophalen en nacht 2: Sacramento
3 en 4: Yosemite National Park
5: Mammoth Lakes
6: Death Valley
7: Las Vegas
8: Zion
9: Capitool Reef
10 en 11: Arches
12: Durango
13: Monument Valley
14: Page
15: North Rim
16: Grand Canyon
17: Kingman
18 en 19: Anaheim (bezoek LA)
20: San Simeon
21: Carmel/Monterey
22 en 23: San Francisco
24: Camper inleveren en Vertrek San Francisco
Routeoverzicht:
Aankomst en nacht 1: San Francisco
Camper ophalen en nacht 2: Sacramento
3 en 4: Yosemite National Park
5: Mammoth Lakes
6: Death Valley
7: Las Vegas
8: Zion
9: Capitool Reef
10 en 11: Arches
12: Durango
13: Monument Valley
14: Page
15: North Rim
16: Grand Canyon
17: Kingman
18 en 19: Anaheim (bezoek LA)
20: San Simeon
21: Carmel/Monterey
22 en 23: San Francisco
24: Camper inleveren en Vertrek San Francisco
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Route West-Amerika, wat vinden jullie?
Hallo, welkom op het forum!
Er zitten wat ongebruikelijk dingen in je route. Wil je niet naar Bryce? En niet wat meer tijd uittrekken voor Zion? Met de rit vanuit LC en dan meteen door naar Capitol Reef hou je daar eigenlijk geen tijd voor over.
Durnago zou ik overslaan, en die tijd gebruiken voor een extra nacht bij Arches/Moab om ook tijd te hebebn voor Canyonlands.
Als je naar de North Rim wilt zou ik die tussen Zion en Bryce doen, maar ik denk dat ik het over zou slaan. Je gaat zo te zien ook naar de South Rim. Nu ben je vooral aan het rijden van de nee rim naar de andere; doe liever 2 nachten South Rim.
Anaheim is geen goede uitvalsbasis voor LA.
Ik denk dat als je tijd neemt voor Zion en Bryce het uitstapje naar Moab te veel wordt.
Marianne
Er zitten wat ongebruikelijk dingen in je route. Wil je niet naar Bryce? En niet wat meer tijd uittrekken voor Zion? Met de rit vanuit LC en dan meteen door naar Capitol Reef hou je daar eigenlijk geen tijd voor over.
Durnago zou ik overslaan, en die tijd gebruiken voor een extra nacht bij Arches/Moab om ook tijd te hebebn voor Canyonlands.
Als je naar de North Rim wilt zou ik die tussen Zion en Bryce doen, maar ik denk dat ik het over zou slaan. Je gaat zo te zien ook naar de South Rim. Nu ben je vooral aan het rijden van de nee rim naar de andere; doe liever 2 nachten South Rim.
Anaheim is geen goede uitvalsbasis voor LA.
Ik denk dat als je tijd neemt voor Zion en Bryce het uitstapje naar Moab te veel wordt.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Veel Plezier,
hierbij wat opmerkingen:
begin ziet er goed uit (yosemite mss een extra dag), maar waarom geen bryce? tevens snap durango niet tenzij dit is voor Mesa Verde, persoonlijk zou ik die eruit halen en een extra dag in moab zodat je ook nog canyonlands kan bekijken. Norh rim zou ik eruit halen, het is al een dag rijden North Rim naar South rim, deze dag kan je dan bij Bryce toevoegen.
je zou dan zoiets krijgen:
dag 8 zion
dag 9 bryce
dag 10 capitol Reef
dag 11, 12 &13 Arches, Canyonlands en dead horse steate Park.
Dag 14 Monument valley
Dag 15 Page
Dag Grand Canyon
en dan weer verder.
wat je eventueel ook kan doen is kingman eruit halen en hier Las vegas zetten, als van DV gelijk doorrijdt naar Zion win je weer een extra dag.
je krijgt dan Grand Canyon> LV> LA
gr remco
hierbij wat opmerkingen:
begin ziet er goed uit (yosemite mss een extra dag), maar waarom geen bryce? tevens snap durango niet tenzij dit is voor Mesa Verde, persoonlijk zou ik die eruit halen en een extra dag in moab zodat je ook nog canyonlands kan bekijken. Norh rim zou ik eruit halen, het is al een dag rijden North Rim naar South rim, deze dag kan je dan bij Bryce toevoegen.
je zou dan zoiets krijgen:
dag 8 zion
dag 9 bryce
dag 10 capitol Reef
dag 11, 12 &13 Arches, Canyonlands en dead horse steate Park.
Dag 14 Monument valley
Dag 15 Page
Dag Grand Canyon
en dan weer verder.
wat je eventueel ook kan doen is kingman eruit halen en hier Las vegas zetten, als van DV gelijk doorrijdt naar Zion win je weer een extra dag.
je krijgt dan Grand Canyon> LV> LA
gr remco
2000 Noordoosten 2001 NY 2010 Zuidwesten 2011 Zuidoosten 2012 Chicago 2014 Rockies 2016 Noordwesten2017New England + Canada
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Het is me een raadsel waarom jullie naar Sacramento rijden om vervolgens naar Yosemite te gaan ? Lijkt me een nodeloze omweg.
De tijd voor Las Vegas is met één dan en nacht wel erg beperkt.
De tijd voor Zion is eveneens beperkt (houd ook rekening met een uur tijdverlies) en Bryce ontbreekt naar mijn gevoel toch.
Capitol Reef, Arches en Durango zou ik schrappen. Dat wordt allemaal een beetje teveel.
Als je naar de North Rim wil, maar dat zou ik niet doen, dan staat dit niet op de goede plaats.
Anaheim is een goede locatie voor een bezoek aan Disney, maar niet voor Hollywood, Beverly Hills, Santa Monica en Venice Beach.
De tijd voor Las Vegas is met één dan en nacht wel erg beperkt.
De tijd voor Zion is eveneens beperkt (houd ook rekening met een uur tijdverlies) en Bryce ontbreekt naar mijn gevoel toch.
Capitol Reef, Arches en Durango zou ik schrappen. Dat wordt allemaal een beetje teveel.
Als je naar de North Rim wil, maar dat zou ik niet doen, dan staat dit niet op de goede plaats.
Anaheim is een goede locatie voor een bezoek aan Disney, maar niet voor Hollywood, Beverly Hills, Santa Monica en Venice Beach.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
- Hans B
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 25
- Contacteer:
Wat zijn jullie ideeën bij een dergelijke reis.
Waar gaat de voorkeur naar uit.
Heeft iemand jullie geholpen bij het samenstellen van de route.
Ook ik heb wel (veel)
m.b.t. de route.
Maar voordat ik er op in ga, misschien hebben jullie wel bepaalde voorkeuren waarom je het zo doet.
Waar gaat de voorkeur naar uit.
Heeft iemand jullie geholpen bij het samenstellen van de route.
Ook ik heb wel (veel)

Maar voordat ik er op in ga, misschien hebben jullie wel bepaalde voorkeuren waarom je het zo doet.
In 29x
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika
1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
Wat fijn dat jullie meedenken! Ik zal proberen eea te verduidelijken. Onze prioriteit ligt bij de natuurparken. Las Vegas één avond lijkt ons genoeg. Durango leek ons leuk om de sfeer van een Westernstadje te proeven. Ik las ergens dat de North Rim van de GC misschien zelfs mooier is dan de South Rim....
Anaheim is ons aangeraden om met de camper te gaan staan en dan een dagtocht met een bus naar LA te maken. Met de camper de stad in zien we niet zo zitten...
Sacramento is bedoeld als tussenstop, omdat we de eerste dag in de namiddag pas kunnen gaan rijden en Yosemitie dan te ver is. Alternatieven zijn welkom!
Ik ga de route nav jullie tips opnieuw bekijken. Bedankt voorzover!
Anaheim is ons aangeraden om met de camper te gaan staan en dan een dagtocht met een bus naar LA te maken. Met de camper de stad in zien we niet zo zitten...
Sacramento is bedoeld als tussenstop, omdat we de eerste dag in de namiddag pas kunnen gaan rijden en Yosemitie dan te ver is. Alternatieven zijn welkom!
Ik ga de route nav jullie tips opnieuw bekijken. Bedankt voorzover!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
De North Rim is ook prachtig, en heerlijk rustig vergeleken met de south rim. Als je rust belangrijk vindt dan is de NR een goede keus. Maar dan zou ik niet ook nog naar de SR gaan; vergeet dan de SR en Kingman en rij via Las Vegas naar LA.
Ik heb geen idee hoe ver je komt de eerste dag; misschien is Groveland haalbaar, maar ik zou sowieso iets op de route nemen; je kunt via de 120 of de 140 het park binnen rijden. En het is nog niet zo ver, maar lees je goed in wat betreft het reserveren van een camping in Yosemite.
Kijk inderdaad nog eens goed naar de route. Hou er rekening mee dat je reistijd met een camper langer zal zijn dan GoogleMaps aangeeft, en dat het in september al vroeg donker is.
Wat zijn jullie plannen in de parken? Als je wilt wandelen dan is iets meer tijd per plekke wel nodig.
Marianne
Ik heb geen idee hoe ver je komt de eerste dag; misschien is Groveland haalbaar, maar ik zou sowieso iets op de route nemen; je kunt via de 120 of de 140 het park binnen rijden. En het is nog niet zo ver, maar lees je goed in wat betreft het reserveren van een camping in Yosemite.
Kijk inderdaad nog eens goed naar de route. Hou er rekening mee dat je reistijd met een camper langer zal zijn dan GoogleMaps aangeeft, en dat het in september al vroeg donker is.
Wat zijn jullie plannen in de parken? Als je wilt wandelen dan is iets meer tijd per plekke wel nodig.
Marianne
- Hans B
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis BertenGea: route West-Amerika, wat vinden jullie?
Je schrijft dat het de eerste keer Amerika is, de eerste keer met camper en je hebt 23 dagen, is dat incl vluchten of echt netto 23 dagen aan de rit.
Voor een eerste keer, zou ik me toch bij het standaard rondje en alle highlights houden, is er dan nog ruimte in het schema, ga dan kijken naar extra mogelijkheden om uit te breiden.
13-09 vliegen naar SF
14-09 camper halen, uitleg, rondleiding, papierwinkel, koelkast vullen en op weg. Rij naar Yosemite, bv naar Merced
15-09 verder rijden naar Yosemite, bezoek Y Mariposa met de reuzenbomen, rij naar de valley. Zorg dat je daar voor 2 nachten een camping reserveert.
16-09 bezoek Y Valley, veel wandelen en shuttlebus gebruik
17-09 als je houdt van wandelen, bespreek de bus naar Glacier Point ($25) en wandel naar de Valley ca.5 uur.
18-09 Rit Yosemite Valley - Tioga Pass - Lee Vining
19-09 bezoek aan Bodie (ghosttown) en Mono Lake overnachting Lone Pine
etc..
Ik heb nu verder even geen tijd meer. Indien gewenst, rest later.
Voor een eerste keer, zou ik me toch bij het standaard rondje en alle highlights houden, is er dan nog ruimte in het schema, ga dan kijken naar extra mogelijkheden om uit te breiden.
13-09 vliegen naar SF
14-09 camper halen, uitleg, rondleiding, papierwinkel, koelkast vullen en op weg. Rij naar Yosemite, bv naar Merced
15-09 verder rijden naar Yosemite, bezoek Y Mariposa met de reuzenbomen, rij naar de valley. Zorg dat je daar voor 2 nachten een camping reserveert.
16-09 bezoek Y Valley, veel wandelen en shuttlebus gebruik
17-09 als je houdt van wandelen, bespreek de bus naar Glacier Point ($25) en wandel naar de Valley ca.5 uur.
18-09 Rit Yosemite Valley - Tioga Pass - Lee Vining
19-09 bezoek aan Bodie (ghosttown) en Mono Lake overnachting Lone Pine
etc..
Ik heb nu verder even geen tijd meer. Indien gewenst, rest later.
In 29x
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Na het ophalen van de camper is Yosemite Valley inderdaad al wat aan de verre kant. Je moet immers ook boodschappen gaan doen, wennen aan de camper, ... Maar, Sacramento ligt niet op de route naar Yosemite en dus maak je een nodeloze omweg. Je neemt best gewoon de kortste route.
Met één nacht heb je Las Vegas niet gezien. Ik zou toch een avond uittrekken voor het oude gedeelte (Fremont Street) en een avond voor de strip. Er is heel veel te zien en te doen in Vegas. Ook inzake winkelen kan je er goed terecht. Het is ook een welgekomen afwisseling met de natuur.
De North Rim is misschien mooier, maar ook veel minder ontwikkeld. Voor een eerste reis zou ik me toch aan de South Rim houden, deze ligt zowiezo op de route, de North Rim minder. Beide doen lijkt me zinloos.
Bryce Canyon zou ik zeker niet overslaan. Je rijdt ook nog langs Valley of Fire, dat zou je kunnen meepikken, maar ik zou echt Durango en Moab vergeten, daarvoor heb je iets meer tijd nodig.
Anaheim is goed voor Disney, niet voor LA. Degene die je aanraadt daar te logeren en met de bus LA te gaan verkennen geeft je geen goed advies. Je kiest dan bvb beter voor Dockweiler. Van daaruit kan je Venice en Santa Monica met de fiets doen. Voor Hollywood zou je toch met de camper moeten rijden hoor. Overigens, los van het drukke verkeer is het best te doen om met een camper door LA te rijden. De wegen zijn doorgaans breed genoeg. Als er één stad is waar het openbaar vervoer niet echt je dat is, dan is het LA.
Met één nacht heb je Las Vegas niet gezien. Ik zou toch een avond uittrekken voor het oude gedeelte (Fremont Street) en een avond voor de strip. Er is heel veel te zien en te doen in Vegas. Ook inzake winkelen kan je er goed terecht. Het is ook een welgekomen afwisseling met de natuur.
De North Rim is misschien mooier, maar ook veel minder ontwikkeld. Voor een eerste reis zou ik me toch aan de South Rim houden, deze ligt zowiezo op de route, de North Rim minder. Beide doen lijkt me zinloos.
Bryce Canyon zou ik zeker niet overslaan. Je rijdt ook nog langs Valley of Fire, dat zou je kunnen meepikken, maar ik zou echt Durango en Moab vergeten, daarvoor heb je iets meer tijd nodig.
Anaheim is goed voor Disney, niet voor LA. Degene die je aanraadt daar te logeren en met de bus LA te gaan verkennen geeft je geen goed advies. Je kiest dan bvb beter voor Dockweiler. Van daaruit kan je Venice en Santa Monica met de fiets doen. Voor Hollywood zou je toch met de camper moeten rijden hoor. Overigens, los van het drukke verkeer is het best te doen om met een camper door LA te rijden. De wegen zijn doorgaans breed genoeg. Als er één stad is waar het openbaar vervoer niet echt je dat is, dan is het LA.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Wederom dank voor jullie reacties! Ik ga me zeker in jullie adviezen verdiepen. Hans B.: ik wil heel graag meer weten!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Kijk eens naar de voorbeeldroute (zie bovenste topic), dan heb je al een mooie route met de nodige tips. Voor de parken en andere bezienswaardigheden is www.ontdek-amerika.nl erg handig. En om te zien wat er in de praktijk allemaal wel en niet kan is het lezen van reisverslagen een aanrader.
Kijk bijvoorbeeld voor de North rim eens naar ons 2015-verslag (ook voor de Panorama Trail die Hans noemt, en voor andere wandelingen) en voor de South Rim naar ons 2013-verslag. Ik ben het met Marcopstal eens dat voor ene eerste reis de South rim wel een aanrader is. Qua route is het ook beter in te passen.
Marianne
Kijk bijvoorbeeld voor de North rim eens naar ons 2015-verslag (ook voor de Panorama Trail die Hans noemt, en voor andere wandelingen) en voor de South Rim naar ons 2013-verslag. Ik ben het met Marcopstal eens dat voor ene eerste reis de South rim wel een aanrader is. Qua route is het ook beter in te passen.
Marianne
Extra dag
Hallo allemaal, wij gaan in september in 24 dagen (incl. 2 dagen vliegen) het min of meer standaard rondje maken van SF naar SF. Ik heb een dag over en twijfel waar we die zullen doorbrengen. Onze voorkeur gaat uit naar de natuur, dus geen extra dag in de stad. Wat raden jullie aan? Ik twijfel tussen Page en Zion.... Ik hoor graag weer van jullie!
13-sep A'dam - San Francisco
14-sep San Leandro camper halen, boodschappen doen - Moss Landing
15-sep Moss Landing - Pismo Beach
16-sep Pismo Beach - Long Beach LA
17-sep LA
18-sep LA - Kingman (29Trees, Barstow, Route 66, Oatman Route 10)
19-sep Kingman - Grand Canyon
20-sep Grand Canyon
21-sep Grand Canyon - Monument Valley
22-sep Monument Valley - Page
23-sep Page (Antelope Canyon, Horseshoe Bend)
24-sep Page - Bryce Canyon
25-sep Bryce Canyon - Zion
26-sep Zion
27-sep Zion -Las Vegas
28-sep Las Vegas - Lone Pine (Death Valley)
29-sep Lone Pine - Lee Vining (Bodie, Mono Lake)
30-sep Lee Vining - Yosemite
1-okt Yosemite
2-okt Yosemite
3-okt Yosemite - San Francisco
4-okt San Francisco
5-okt San Francisco - A'dam
6-okt
note mod: topic samengevoegd met bestaande reistopic
13-sep A'dam - San Francisco
14-sep San Leandro camper halen, boodschappen doen - Moss Landing
15-sep Moss Landing - Pismo Beach
16-sep Pismo Beach - Long Beach LA
17-sep LA
18-sep LA - Kingman (29Trees, Barstow, Route 66, Oatman Route 10)
19-sep Kingman - Grand Canyon
20-sep Grand Canyon
21-sep Grand Canyon - Monument Valley
22-sep Monument Valley - Page
23-sep Page (Antelope Canyon, Horseshoe Bend)
24-sep Page - Bryce Canyon
25-sep Bryce Canyon - Zion
26-sep Zion
27-sep Zion -Las Vegas
28-sep Las Vegas - Lone Pine (Death Valley)
29-sep Lone Pine - Lee Vining (Bodie, Mono Lake)
30-sep Lee Vining - Yosemite
1-okt Yosemite
2-okt Yosemite
3-okt Yosemite - San Francisco
4-okt San Francisco
5-okt San Francisco - A'dam
6-okt
note mod: topic samengevoegd met bestaande reistopic
- Galapogos
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Op zich heb je in alle natuurparken waar je komt al 'genoeg' tijd. Dus het lijkt me naar eigen inzicht. Weet je al wat je allemaal wilt gaan doen in de natuurparken?
In Page heb je al ruim de tijd, Horseshoe Bend en Antelope Canyon kosten niet zoveel tijd, en je hebt waarschijnlijk al tijd voor deze zaken op de dag dat je uit Monument Valley komt. Als je van wandelen houdt kun je je in Zion wellicht nog wel een dagje extra vermaken. Je kunt dan bijvoorbeeld één dag in The Narrows wandelen en één dag de wandeling naar Observation Point doen. Er zijn genoeg andere kortere wandelingen om je ook de rest van de tijd goed te vermaken. Je zou ook kunnen denken aan een extra dag Bryce. Niet omdat er zo ontzettend veel te doen is, maar het geeft natuurlijk wat meer rust als je ergens twee nachten blijft. Bovendien kun je dan op de dag dat je naar Zion vertrekt vroeg vertrekken zodat je dan in Zion ook wat meer tijd hebt.
Ik lees dat jullie voorkeur niet uit gaat naar een extra dag stad. Dat snap ik op zich wel, ik ben ook meer van natuur dan van stad. Afgelopen voorjaar hebben we om die reden ook gekozen voor slechts één nacht in Las Vegas. Dat zou voldoende moeten zijn voor mij, maar ik vond het wel vrij vermoeiend. Immers, onderweg van Zion naar Las Vegas is er nog wel het een en ander te zien (Valley of Fire State Park), waardoor we niet heel vroeg in Vegas waren. Vervolgens stonden we een uur(!) in een rij om in te checken in het hotel aan de strip, loop je je een ongeluk van de parking naar de receptie naar de kamer, etc. Enfin, ik was bekaf nog voor ik iets van de stad had gezien. Een tweede nacht had wel meer rust gegeven.
In Page heb je al ruim de tijd, Horseshoe Bend en Antelope Canyon kosten niet zoveel tijd, en je hebt waarschijnlijk al tijd voor deze zaken op de dag dat je uit Monument Valley komt. Als je van wandelen houdt kun je je in Zion wellicht nog wel een dagje extra vermaken. Je kunt dan bijvoorbeeld één dag in The Narrows wandelen en één dag de wandeling naar Observation Point doen. Er zijn genoeg andere kortere wandelingen om je ook de rest van de tijd goed te vermaken. Je zou ook kunnen denken aan een extra dag Bryce. Niet omdat er zo ontzettend veel te doen is, maar het geeft natuurlijk wat meer rust als je ergens twee nachten blijft. Bovendien kun je dan op de dag dat je naar Zion vertrekt vroeg vertrekken zodat je dan in Zion ook wat meer tijd hebt.
Ik lees dat jullie voorkeur niet uit gaat naar een extra dag stad. Dat snap ik op zich wel, ik ben ook meer van natuur dan van stad. Afgelopen voorjaar hebben we om die reden ook gekozen voor slechts één nacht in Las Vegas. Dat zou voldoende moeten zijn voor mij, maar ik vond het wel vrij vermoeiend. Immers, onderweg van Zion naar Las Vegas is er nog wel het een en ander te zien (Valley of Fire State Park), waardoor we niet heel vroeg in Vegas waren. Vervolgens stonden we een uur(!) in een rij om in te checken in het hotel aan de strip, loop je je een ongeluk van de parking naar de receptie naar de kamer, etc. Enfin, ik was bekaf nog voor ik iets van de stad had gezien. Een tweede nacht had wel meer rust gegeven.
- Hans B
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou kiezen om een extra dag in Las Vegas in te plannen.
Even niet hoeven te verplaatsen en lekker vanuit het hotel meteen de actie in als je het leuk vindt.
Of anders relaxt bij een (hotel)zwembad.
Even niet hoeven te verplaatsen en lekker vanuit het hotel meteen de actie in als je het leuk vindt.
Of anders relaxt bij een (hotel)zwembad.
In 29x
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ligt er nog niets vast? Dus die extra dag kan overal ingezet worden? Zoals Galapagos zegt heb je in principe voor de parken voldoende tijd voor een goede indruk en ook de nodige wandelingen. Je kunt ervoor kiezen om meer tijd uit te trekken voor een van de parken - ik zou dan ook voor Bryce of Zion kiezen), of je kunt de route iets uitbreiden, bijvoorbeeld door vanaf de GC de route als volgt te doen: GC - Page - MV - Capitol Reef - Bryce etc. Je rijdt dan de mooie UT95 en de UT12.
Meer tijd voor Page lijkt me niet nodig; je kunt daar zelfs met 1 nacht al alles doen wat nu op je planning staat.
Een overnachting in Valley of Fire lijkt me ook wel mooi. Dat geeft je ook meer tijd voor Zion.
Als er nog geen campings gereserveerd zijn zal het voor een aantal parken al lastig of onmogelijk zijn om iets in het park te vinden.
Marianne
Meer tijd voor Page lijkt me niet nodig; je kunt daar zelfs met 1 nacht al alles doen wat nu op je planning staat.
Een overnachting in Valley of Fire lijkt me ook wel mooi. Dat geeft je ook meer tijd voor Zion.
Als er nog geen campings gereserveerd zijn zal het voor een aantal parken al lastig of onmogelijk zijn om iets in het park te vinden.
Marianne
Bedankt voor jullie reacties, we kiezen voor een overnachting in Bryce.
Nog een vraag: welk RV Park bij LA raden jullie aan (mbt openbaar vervoer naar de stad en/of de Universal Studio's ?
Nog een vraag: welk RV Park bij LA raden jullie aan (mbt openbaar vervoer naar de stad en/of de Universal Studio's ?
Als het in jullie schema past, zou ik een overnachting in Valley of Fire SP, een prachtig park tussen Zion en Las Vegas, plannen. De camping daar is prachtig gelegen, midden tussen de rode rotsen.
Zuidwesten 2015: http://brusselmans.wix.com/brusselmanstravels
Mid- en zuidwesten 2016: Denver - Las Vegas: https://brusselmans6.wordpress.com
Sydney 2017: https://sydney2017blog.wordpress.com
Marokko 2017: https://marokkoreis2017.wordpress.com
Mid- en zuidwesten 2016: Denver - Las Vegas: https://brusselmans6.wordpress.com
Sydney 2017: https://sydney2017blog.wordpress.com
Marokko 2017: https://marokkoreis2017.wordpress.com
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht