Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Galapogos
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Bericht door Galapogos »

Valt een GMC Terrain onder Standard SUV en dus niet onder Midsize SUV? Die kregen we vorig jaar mee in LAS terwijl een een fullsize (niet-SUV) hadden geboekt. Ik heb verder niet geklaagd ofzo, integendeel. Maar ondanks dat hij voor met z'n tweetjes zeer ruim was, vond ik hem vergeleken met andere SUV's die ik zag rondrijden eerder aan de kleine kant.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

Ing schreef:Toyota RAV4 onder de Standard SUV
RAV4 is een Midsize SUV, niet Standard
boonens
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door boonens »

Vraagje inzake de annuleringsvoorwaarden van Alamo Brits. Ik heb een post paid reservering en ik heb bij de reservering geen creditcardgegevens verstrekt. Kan ik deze op de dag van aankomst nog gratis annuleren? Of is dat eigenlijk niet eens nodig, omdat een no show geen consequenties heeft?
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV - NY | '25: TX Gepland: TX (deel 2)
Ing
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19

Bericht door Ing »

Je hebt gelijk Harry, ik was even in de war met de Sante Fe. Die valt wel onder Standard (een aantal jaar geleden nog onder Midsize).
45 states done, 5 to go (HI, KS, NE, ND, IA)!
Inges
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door Inges »

roelb schreef:Ja. You're all set. Twee puntjes van aandacht (niet kritiek of vereist, maar wel handig):

1. Heb je van te voren een Hertz gold account aangemaakt en voor het definitief bevestigen van de reservering ingelogd?
2. Heb je het beste tarief betaald? Bijvoorbeeld de ANWB CDP (504224) geprobeerd, of wellicht een betere als je daar toegang toe hebt? De ANWB CDP gaf in SFO voor augustus 20% korting.
Momenteel doet de ANWB code helemaal niets voor reserveringen in 2018. Iemand enige idee? Is de code veranderd of gewoon niet langer geldig voor reserveringen in 2018?
Groetjes, Inge
3x Canada en 9x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Sentinel
Amerikafan

Bericht door Sentinel »

Ik zie inderdaad dat de ANWB code niets doen
Een "7 Passenger Standard 4WD AWD SUV (Categorie L4) FRAR" Kost zowel met als zonder code €1284.

Met de code 1261109 (abnsave) kost die €1260

Al met al lijkt het weinig uit te maken

Via Facebook contact gehad met de ANWB en Hertz:
ANWB:
Dit aanbod is geldig voor reserveringen tot 31 december 2017. Jij gaat pas in april 2018 zie ik.
De reservering maken kan tot 12 december maar de huurperiode loopt tot 31 december.

Hertz:
De aanbieding voor de usa is inderdaad geldig tot 31-12. U kunt ook proberen met cdp 808254 of anders wachten op nieuwe aanbiedingen die ongetwijfeld weer komen.
(cdp 808254 werkt ook niet)

Afwachten dus.
peterd87
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door peterd87 »

CDP 769269 is voor mij ook altijd een goede bij de hertz (flying blue amex gold tarief). Als je twijfelt of je in aanmerking komt / dit niet wilt riskeren: je kunt de kaart altijd gratis aanvragen voor het eerste jaar
Reisgeschiedenis:
https://my.flightradar24.com/peterd87

Op zoek naar een Amex referral link voor reguliere of FB kaart? PB mij.
Sentinel
Amerikafan

Bericht door Sentinel »

De flying blue gold werkt wel. Die scheelt ruimt €200 voor de periode 28-4 / 26-5.
Die kan nog wel eens interested zijn. En de CC is inderdaad het eerste jaar gratis en je krijgt volgens mij nog wat extra's.

Zelfs een full-size SUV wordt daarmee betaalbaarder (€1550 i.pv €1900)
MichelAngelo66
Amerikafan

Bericht door MichelAngelo66 »

In 2009 voor het laatst een auto geboekt voor in Orlando. Toen was het usareisen.de voor en usareisen.de na. Ik heb daar toen ook geboekt en dat ging uitstekend. Prijs was zover ik me kan herinneren heel goed.

Nu zie ik er niemand meer over hebben. Heeft dat een speciale reden? Als ik namelijk hun site bekijk voor volgend jaar en hier ook de genoemde prijzen zo aankijk dan zitten ze nog steeds wel goed met hun tarief. Voor 22 dagen in juni 2018 vanuit LV een Standard SUV voor €1015 en een full size voor €1215. Of is dat teveel? Een full size FDAR voor €762, LDAR €1089 en PDAR €817.
sanook
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door sanook »

Ik denk dat veel afhankelijk is van locatie en tijdstip. Ik heb vorige maand 19 dagen een standaard SUV bij AVIS.fr gehuurd (Orlando) voor nog geen 600 euro, dus in dat kader lijkt 1015 euro voor 22 dagen mij iets aan de hoge kant maar het is een andere locatie en ander tijdvak dus lastig te vergelijken denk ik.
elninjoo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door elninjoo »

MichelAngelo66 schreef:In 2009 voor het laatst een auto geboekt voor in Orlando. Toen was het usareisen.de voor en usareisen.de na. Ik heb daar toen ook geboekt en dat ging uitstekend. Prijs was zover ik me kan herinneren heel goed.

Nu zie ik er niemand meer over hebben. Heeft dat een speciale reden?
Dat viel mij ook op. Wegens dit forum heb ik in 2010 en 2011 auto's geboekt via usareisen.de en dat was me toen goed bevallen.
Careca
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

toegankelijkheid GMC Yukon in Nationale Parken

Bericht door Careca »

Ik heb gisteren bij het autoverhuurbedrijf een GMC Yukon gekregen. Gezien de grote van de wagen vraag ik mij af of ik hier geen problemen zal hebben op de 'Going to The Sun Road' in Glacier NP en enkele andere leuke roads (Moose Road in Grand Teton, sommige in Yellowstone, Rocky Mountains)
2009 New York - 2011 Roadtrip Florida - 2013 Kansas/Missouri - 2013 Roadtrip Oostkust
2014 Hawaï - 2014 Roadtrip Westkust - 2015 Roadtrip Noordoost/Canada
2016 Roadtrip West - 2017 Roadtrip Midwest - 2018 Roadtrip Zuidwest Canada
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Het is een grote wagen, maar je zult nog steeds niet de grootste auto hebben die over die wegen rijden. Ik zou me daar geen zorgen om maken. Moose-Wilson Road zal zeker geen probleem zijn; wellicht dat je af en toe even moet uitwijken als er een tegenligger komt die ook zo'n bakbeest heeft ;)
Groetjes,
Daniel
Marco en Cindy
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Marco en Cindy »

Wij hebben beide gereden en beide moet inderdaad geen probleem zijn. Op sommige stukken wel wat smaller maar goed te doen.
Volg onze reizen via polarsteps: https://www.polarsteps.com/MarcoBos6
MiniMe
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door MiniMe »

MichelAngelo66 schreef:In 2009 voor het laatst een auto geboekt voor in Orlando. Toen was het usareisen.de voor en usareisen.de na. Ik heb daar toen ook geboekt en dat ging uitstekend. Prijs was zover ik me kan herinneren heel goed.
Ik vind ook nergens een echt voordelig tarief voor eind augustus 2017 en ben toch al min of meer sinds november 2016 aan het rondkijken.
Dit in tegenstelling tot andere jaren waarin ik inderdaad ook bij usareisen doorgaans een stukje lager uitkwam dan bij de meeste andere aanbieders (brokers en rechtstreeks), zowel voor een one way in California als een one way in Florida.

Misschien komt het omdat we nooit eerder in het zomerhoogseizoen hebben gezocht, maar de prijzen zijn en blijven ook in ons geval boven 1.000 dollar (voor een Standard SUV 14 dagen one way SF-LA). :(
Memories...
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

Wij hebben voor deze zomer de auto, full size suv, bij usareisen.de geboekt(National), behoorlijk aan de prijs maar ik heb hem niet goedkoper gezien bij andere brokers.
Sentinel
Amerikafan

Bericht door Sentinel »

Ik kom voor mijn periode op de onderstaande sites goedkoper uit dan op usareisen.de

Zoek criteria:
ophalen 28-4-2017 LAX
return 26-5-2017 LAX
Standaard SUV

alamo.co.uk/brits €1000 (870 GBP) | Alamo
usacarsrental.com €1150 | Alamo
uscarhire.com €1230 | Alamo

Bij usareisen.de kom ik uit op €1460 bij Dollar.
Als ik Alamo zou willen kost het €1600

Vergelijken zal dus wel moeten lonen. Wellicht dat het ook per huur periode verschilt maar dit zijn aanzienlijke verschillen.
vinceG
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door vinceG »

Voor komende september had ik in eerste instantie een boeking gedaan bij usareisen. Zeker omdat zij het voordeligste waren ivm een one way toeslag. Een paar weken later kreeg ik de tip om eens te kijken bij netflights.com en dat kwam €150 goedkoper uit, dus gelijk daar geboekt voor een midsize suv. Uiteindelijk weer plannen gewijzigd en 1 week direct bij alamo.com met een code geboekt en de andere 2 weken via netflights.

Het is dus erg afhankelijk van de route, tijdstip en of het een one way is. Gewoon goed vergelijken! Maar ook usareisen kan nog steeds voordeliger zijn. Maar dus niet in alle gevallen.
MichelAngelo66
Amerikafan

Bericht door MichelAngelo66 »

Aan de reacties te zien is het inmiddels dus raadzaam om ook verder te zoeken. Gaan we dus ook doen.
Was benieuwd of er misschien een andere/vervelende reden zou zijn waarom men niet zo happig meer was op uasreisen.de of drive-usa.de.

We gaan proberen ergens een Full size SUV onder de €1000 te bemachtigen :D
boonens
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door boonens »

Iemand nog een antwoord op mijn vraagje inzake de annuleringsvoorwaarden van Alamo Brits? Ik heb een post paid reservering en ik heb bij de reservering geen creditcardgegevens verstrekt. Kan ik deze op de dag van aankomst nog gratis annuleren? Of is dat eigenlijk niet eens nodig, omdat een no show geen consequenties heeft?
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV - NY | '25: TX Gepland: TX (deel 2)
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer