Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vervoer San Francisco luchthaven naar centrum
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Vervoer San Francisco luchthaven naar centrum
Hallo,
we komen maandag omstreeks 20u30 aan in SF en halen pas 2 dagen later onze huurauto op. Dus we dienen het openbaar vervoer te nemen van de luchthaven naar ons motel op Lombard Street (Town House Motel). Ik vroeg me af hoe we het best deze verplaatsing maken?
Na een klein beetje opzoekwerk lijkt mij volgende route de beste?
- BART nemen vanop luchthaven richting Pittsburgh en afstappen aan Powell Street Station.
- Uit station stappen en dan de cable car nemen aan diezelfde Powell Street richting Powell-Hyde.
- Uitstappen bij Hyde & St Lombard Street.
- Nog +- 1km te voet richting Town House Motel.
Klopt dat?
Waar koop je trouwens respectievelijk kaartjes voor de BART & de cable car?
Bedankt voor de feedback!
we komen maandag omstreeks 20u30 aan in SF en halen pas 2 dagen later onze huurauto op. Dus we dienen het openbaar vervoer te nemen van de luchthaven naar ons motel op Lombard Street (Town House Motel). Ik vroeg me af hoe we het best deze verplaatsing maken?
Na een klein beetje opzoekwerk lijkt mij volgende route de beste?
- BART nemen vanop luchthaven richting Pittsburgh en afstappen aan Powell Street Station.
- Uit station stappen en dan de cable car nemen aan diezelfde Powell Street richting Powell-Hyde.
- Uitstappen bij Hyde & St Lombard Street.
- Nog +- 1km te voet richting Town House Motel.
Klopt dat?
Waar koop je trouwens respectievelijk kaartjes voor de BART & de cable car?
Bedankt voor de feedback!
- sanook
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Re: Vervoer San Francisco luchthaven naar centrum
Mag wel hopen dat je geen koffers en/of zware tassen bij je hebt dan...
- Galapogos
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Geen goed plan. Sowieso moet je veel met bagage slepen. Verder is die cable car niet echt geschikt als regulier openbaar vervoer. Het ie een soort toeristische attractie met bijbehorende wachtrijen. Meer bagage dan een dagrugzak krijg je niet mee lijkt me. Google Maps geeft richting jullie hotel ook opties zonder cable car: BART icm bus. Dat zou op zich wel kunnen met bagage, als je al het gesleep en gewacht er voor over hebt.
Ik zou een taxi nemen. Je hebt dan verschillende smaken: een normale taxi, een deeltaxi, en uiteraard Uber/Lyft. Die laatste optie is alleen geschikt als je een smartphone met werkende dataverbinding hebt in Amerika. Een deeltaxi (minibusje) is iets langer onderweg want stopt bij verschillende hotels, maar kan wel goedkoper uitpakken (vooral als je maar met twee man reist). Een reguliere taxi kan natuurlijk altijd.
Ik zou een taxi nemen. Je hebt dan verschillende smaken: een normale taxi, een deeltaxi, en uiteraard Uber/Lyft. Die laatste optie is alleen geschikt als je een smartphone met werkende dataverbinding hebt in Amerika. Een deeltaxi (minibusje) is iets langer onderweg want stopt bij verschillende hotels, maar kan wel goedkoper uitpakken (vooral als je maar met twee man reist). Een reguliere taxi kan natuurlijk altijd.
-
- Amerika-ontdekker
Ok, we hebben 2 grote tassen mee + handbagage dus de cable car kan ik al schrappen......
Buslijn 25 zou dan een optie moeten zijn vanaf Powel Street Station denk ik?
Of anders idd een taxi nemen vanaf Powel Street naar Lombard Street. (enig idee hoeveel dit +- zou kosten rond 22u savonds?)
De auto gewoon 2 dagen vroeger ophalen op de luchthaven had blijkbaar een véél betere optie geweest ondanks de meerkost, maar hebben dit zo gedaan op aanraden van vrienden die het ook zo deden.....
Buslijn 25 zou dan een optie moeten zijn vanaf Powel Street Station denk ik?
Of anders idd een taxi nemen vanaf Powel Street naar Lombard Street. (enig idee hoeveel dit +- zou kosten rond 22u savonds?)
De auto gewoon 2 dagen vroeger ophalen op de luchthaven had blijkbaar een véél betere optie geweest ondanks de meerkost, maar hebben dit zo gedaan op aanraden van vrienden die het ook zo deden.....
- Galapogos
- Amerika-expert
- Contacteer:
Met hoeveel man zijn jullie? Waarom niet zo'n deeltaxi? Dan ben je voor circa 15 euro per persoon helemaal klaar. Van vliegveld tot hotel. Dat is nauwelijks duurder dan het openbaar vervoer.
Ik vind het helemaal geen slecht idee om de huurauto pas een paar dagen later op te halen. In San Francisco heb je er toch niet zoveel aan.
Ik vind het helemaal geen slecht idee om de huurauto pas een paar dagen later op te halen. In San Francisco heb je er toch niet zoveel aan.

-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Mjah wij zijn ook al meerdere keren naar SanFran geweest en het openbaar vervoer bekeken, maar toch altijd weer besloten om toch maar de auto vanaf het vliegveld te nemen.
Als je op google maps kijkt dan wordt er een hele andere route gegeven met het OV. Kijk daar eens naar, want het duurt ook nog eens 1 tot 1,5 uur voordat je dan in je hotel aankomt. Lijkt me ook niet fijn rond die tijd om dan in het OV met je bagage te gaan lopen zeulen. Als je mazzel hebt kom je volledig gesloopt tegen 23 uur aan in je motel.
Als je op google maps kijkt dan wordt er een hele andere route gegeven met het OV. Kijk daar eens naar, want het duurt ook nog eens 1 tot 1,5 uur voordat je dan in je hotel aankomt. Lijkt me ook niet fijn rond die tijd om dan in het OV met je bagage te gaan lopen zeulen. Als je mazzel hebt kom je volledig gesloopt tegen 23 uur aan in je motel.
-
- Amerika-ontdekker
We zijn met 2.
Had daarnet al even naar AVIS gebeld, en het zou 270 euro meer kosten om de auto reeds 2 dagen vroeger op te pikken, dat is me wel wat veel.....ze stelden voor om op de luchthaven zelf nog eens te checken bij de AVIS balie wat het me meer zou kosten.
Voorlopig lijkt het mij de bgeste optie om de BART te nemen naar Powel Street Station, en van daaruit een taxi te nemen naar ons hotel.
Kan je een taxi gewoon tegenhouden op straat rond Powel Street Station? Of zijn daar specifieke 'taxi stands'?
Had daarnet al even naar AVIS gebeld, en het zou 270 euro meer kosten om de auto reeds 2 dagen vroeger op te pikken, dat is me wel wat veel.....ze stelden voor om op de luchthaven zelf nog eens te checken bij de AVIS balie wat het me meer zou kosten.
Voorlopig lijkt het mij de bgeste optie om de BART te nemen naar Powel Street Station, en van daaruit een taxi te nemen naar ons hotel.
Kan je een taxi gewoon tegenhouden op straat rond Powel Street Station? Of zijn daar specifieke 'taxi stands'?
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 21
kijk anders eens naar supershuttle zo te zien wordt je al voor 34 dollar met z'n tweetjes naar je hotel gebracht (75 als je rechtstreeks gaat).
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
- Galapogos
- Amerika-expert
- Contacteer:
Die 34-dollar-optie-voor-2-man is dus hetzelfde als de deeltaxi-optie waar ik het over had. Met het ov is iets goedkoper, dat kost 23 dollar voor 2 man. Het is aan jullie wat je die 11 dollar waard vind, maar ik zou niet gaan sukkelen met bagage verslepen voor dat geld. Het voordeel van een deeltaxi/shuttle is dat je in het vliegveld instapt en voor de deur van je hotel uitstapt. Dus geen gesleep met bagage. 

-
- Amerikakenner
en daar komt dan nog taxi bij? of dat is de optie met overstap op de bus? maar ben het met je eens. voor een verschil van 11 dollar zou ik niet gaan lopen 'sukkelen! (mooie uitdrukking
) met koffers in het ov!

- Galapogos
- Amerika-expert
- Contacteer:
Nee, die 23 dollar is voor BART+bus, zonder taxi. BART+taxi is vermoedelijk duurder dan een shuttle vanaf het vliegveld. Alleen de BART kost voor twee man al 18 dollar naar downtown SF.
-
- Amerika-ontdekker
ik wil ook nog graag de optie Uber/Lyft opperen. Wellicht dat dit ook nog een goed(koop) alternatief is. Zelf overwegen we dit namelijk ook.
- Galapogos
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat is ook een prima optie, maar dan moet je zoals gezegd wel datatoegang op je mobiele telefoon hebben.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Alleen voor Lyft toch? Voor Uber heb je toch die datatoegang niet nodig?
Staan er eigenlijk wel taxi's bij Powell Street? In mijn herinnering loop je daar vanuit het station de trap op recht op dit drukke draaischijf van de cable cars af.
Staan er eigenlijk wel taxi's bij Powell Street? In mijn herinnering loop je daar vanuit het station de trap op recht op dit drukke draaischijf van de cable cars af.
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Aan de balie de bestaande reservering aanpassing is financieel gezien een heel erg slecht plan. Ze proberen je een poot uit te draaien.woudloper schreef:We zijn met 2.
Áls je iets aan je reservering wil aanpassen, doe het vooraf, online via de site waar je hebt geboekt. Maar dagprijzen zijn intussen gestegen en bij wijzigingen wordt de hele huur opnieuw bepaald. Dus dat kan je inderdaad makkelijk € 270 meer kosten.
M.i. is een auto in SF niet erg praktisch: het kost je, naast de huur makkelijk $30/dag aan parkeerkosten en het OV is veel makkelijker in gebruik in het stadscentrum.
Toch beter om een BART & bus of een deeltaxi te nemen.

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Er zijn er wel een paar in de buurt aldus https://www.sfmta.com/maps/san-francisc ... -locationsPSVwally schreef:Staan er eigenlijk wel taxi's bij Powell Street? In mijn herinnering loop je daar vanuit het station de trap op recht op dit drukke draaischijf van de cable cars af.
Persoonlijk zou ik doorrijden naar Embarcadero en daar gebruik maken van de taxistandplaats bij het Hyatt Regency.
-
- Amerika-ontdekker
Hoeveel kost een taxi +/- naar Centrum SF ( zitten aan Union Square) ?
Die deelshuttle had ik al gevonden maar vraag mij dan altijd af hoe zoiets werkt, worden we da gegroepeerd per hotels in buurt van elkaar of is dit gewoon at random?
Die deelshuttle had ik al gevonden maar vraag mij dan altijd af hoe zoiets werkt, worden we da gegroepeerd per hotels in buurt van elkaar of is dit gewoon at random?
2010: NY
2013: NY
2017: Zuidwesten
2018: Zuidwesten + New York
2019: Yellowstone & The Rockies
2013: NY
2017: Zuidwesten
2018: Zuidwesten + New York
2019: Yellowstone & The Rockies
Als ik https://www.tripadvisor.com/Travel-g607 ... scone.html mag geloven, kom je met de taxi uit op $ 45-50 naar Union Square (exclusief fooi). Handig overzicht van de alternatieven.
-
- Amerikakenner
bij de deeltaxi proberen ze het in mijn ervaring wel wat te groeperen, is voor hun natuurlijk ook wel zo effectief. maar het kan zo maar voorkomen dat ze op
jouw tijdstip alleen mensen kunnen verzamelen van hotels die wat verder uit elkaar liggen en je dus een 'toeristische' route doet voor je afgezet wordt. Ach, dan zie je nog eens wat denk ik dan maar. Tis nog steeds handiger dan met het OV als dat met een overstap is. En als je op Lombard street moet zijn zoals deze mensen dan acht ik de kans klein dat je half San Francisco af moet, daar gaan namelijk wel meer mensen heen
.
jouw tijdstip alleen mensen kunnen verzamelen van hotels die wat verder uit elkaar liggen en je dus een 'toeristische' route doet voor je afgezet wordt. Ach, dan zie je nog eens wat denk ik dan maar. Tis nog steeds handiger dan met het OV als dat met een overstap is. En als je op Lombard street moet zijn zoals deze mensen dan acht ik de kans klein dat je half San Francisco af moet, daar gaan namelijk wel meer mensen heen

- MarcelGr
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Contacteer:
Wij zijn vorig jaar met SuperShuttle gegaan en is goed bevallen, met 2 personen voor $31.
Na paar dagen auto vlak bij hotel opgehaald, was ideaal.
Na paar dagen auto vlak bij hotel opgehaald, was ideaal.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht