Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wie kijkt waar de 100% zonne-eclips op 21 augustus 2017?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
hoyden
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Wie kijkt waar de 100% zonne-eclips op 21 augustus 2017?

Bericht door hoyden »

Roelarex schreef:
hoyden schreef:Ik zit op 21 augustus in Cheyenne, Wyoming. Als ik de kaart van de Eclipse goed interpreteer, zou ik dus in het midden van de baan moeten zien te komen wil ik een totale Eclipse zien ? Dus een reisje naar Glendo zou juist moeten zijn? De locatie verder maakt me niet zoveel uit, dus ergens langs de weg of op een P-plek is toch ook ok? Ik wil niet zo heel veel reizen, want we gaan die dag richting de Rocky Mountains.. ]
In het midden van de baan op het kaartje duurt de verduistering inderdaad het langst, maar de verduistering is totaal over de hele breedte van het pad (dus overal tussen de 3 oranje lijnen). Je hoeft dus niet perse exact naar de centrumlijn rijden om een totale zonsverduistering te zien, en je zit al snel op een plekje waar de eclips 1 minuut of langer duurt.

....

Zelf zit ik tijdens de verduistering ergens op de prairie ten zuiden van Lusk, Wyoming.
Bedankt voor de info! Op 21 Augustus gaan we van Cheyenne naar Estes Park (86mile) waar we 23 Augustus weer vertrekken naar Denver. 24 Augustus vlucht naar huis. We hebben dus een dag extra in Estes Park, niet dat we de volgende dag weer weg gaan. We kunnen wat extra rusten mochten we moe zijn van vroeg opstaan voor Eclipse.

Qua plan zouden we dan dus redelijk vroeg vanaf het hotel in Cheyenne richting Glendo kunnen rijden via de 25. Of we pakken een binnendoorweg iets meer richting noordoosten, maar of dat verstandig is?? Vanaf Glendo naar Estes Park is 186mile, dus dat valt nog mee wat mij betreft. De eclipse zou zo 12u afgelopen zijn. Onder normale omstandigheden is het dan ongeveer 3 uur rijden naar Estes Park.

We zien nu eigenlijk wel in, ook na het lezen van diverse verhalen, dat we dit niet moeten missen. We zouden dus in de nacht vanaf Hotel in Cheyenne kunnen vertrekken richting Glendo of ergens daar in de buurt. Maar even in de gaten houden wat het beste is..
Laatst gewijzigd door hoyden op 01 jul 2017, 21:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

Franciscus schreef:
Dutchess schreef:Ik kijk denk ik ook thuis, al is het hier maar 91%.
Zoals ik in het vorige bericht ook al zeg; echt heel erg zonde om niet naar de 100% zone te gaan als je er zo dichtbij bent!
OK, je hebt me overtuigd! Ik ga plannen maken om zondag richting Idaho te gaan rijden, ergens een kampeerplekje te zoeken, en dan naderhand weer naar huis te rijden. Het zal zo'n 3 à 4 uur rijden zijn, afhankelijk van waar we precies naartoe gaan.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Marlies
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Marlies »

Wat leuk om te lezen waar iedereen is. Het overzicht van Hans B is ook super! (Alleen zijn wij in Newport, Oregon (niet Idaho :oops: ). Ben benieuwd of er nog meer mensen in Oregon zijn.
Eerdere rondreizen:
Rondje zuidwest USA in 2006
Zuidwest Canada in 2007
Grote ronde vanuit Denver in 2009
Rondreis CA - OR - WA - ID - WY - UT in 2017
Rondreis WA en OR in 2019
iridium
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door iridium »

@Marlies: Ik ben dan in Oregon, in de plaats Bend heb ik een overnachting.
Franciscus
Amerikakenner

Bericht door Franciscus »

Hans B schreef:Tpoic even doorgespit en zie hier :
Naamloos.png
Leuk dat overzicht. Maar weinig mensen in de oostelijke helft!

[edit; overzicht is blijkbaar niet gekopieerd :roll: ]
2025 juli/aug. 3,5 weken Seattle - Zuidwest Canada
2017 juli/aug. 6 weken ronde vanuit Portland
2014 april/mei 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei 2,5 week LA - SF en 1 week Miami/Florida Keys
Carmina
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Carmina »

Wij proberen in Shoshoni (WY) uit te komen. Deze reis hebben we 4 jaar geleden al bedacht puur vanwege de zonsverduistering. Ik had bijna een jaar geleden al een hotel geboekt in Casper: exact 365 dagen van te voren. De dag erna vlogen de prijzen al omhoog. En toen werden we er twee maanden geleden uitgegooid....The AstroCon vindt dit jaar in Casper plaats. En ja, die hebben natuurlijk hotelkamers nodig.
De mensen van booking.com waren heel behulpzaam, maar de hotelketen die ons eruit gooide, bleef bij zijn overboeking.

We hebben nu een hotel in Worland (we komen vanuit Yellowstone). We hoeven maar 50 km om in de totaliteit te komen, maar voor de zekerheid gaan we gewoon heel vroeg slapen en heel vroeg op. Ik verwacht namelijk een totale gekte. In 1999 hebben we hem gezien in Noord-Frankrijk.

Een Amerikaanse college zei dat ik gek was om traffic jams te verwachten in Wyoming (of all places). Maar 200 miljoen Amerikanen wonen binnen 1 dag reizen van de totaliteitszone. En dan komen er dus ook nog de nodige malloten van overzee :D

https://www.greatamericaneclipse.com/statistics/
"Everyone should reflect on the fact that this is the first cross-country total solar eclipse since the advent of the automobile and the creation of the interstate freeway system."
JanVoo
Amerikafan

Bericht door JanVoo »

Wij willen de eclips meemaken in White House, TN. Waarom daar? Nou, het lijkt ons een geinig klein plaatsje en ligt mooi op onze route 8)
1997 Memphis (Elvis tour)
2014 Zuid-Westen
2016 Texas
2017 Muzieksteden (Chicago, Memphis, New Orleans, Atlanta, Nashville, Detroit)
2019 SXSW (Austin, TX) + Florida
2022 Noord-Westen
2024 Noord-Oosten (Washington D.C., Pennsylvania, New York, Ohio)
Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Hans B »

Even ge up-date.
Wie meer .....
Bijlagen
Naamloos.png
Naamloos.png (9.56 KiB) 2515 keer bekeken
In 29x
1685
dagen en
151.800
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

En hebben jullie allemaal al een eclips-bril?

Marianne
Marlies
Amerikafan

Bericht door Marlies »

Jazeker! 4 stuks. Ik kan me nog goed herinneren dat deze de laatste keer in Nederland nergens meer te krijgen waren. Misschien valt dat straks in augustus mee, maar we wilden het risico niet lopen!
Eerdere rondreizen:
Rondje zuidwest USA in 2006
Zuidwest Canada in 2007
Grote ronde vanuit Denver in 2009
Rondreis CA - OR - WA - ID - WY - UT in 2017
Rondreis WA en OR in 2019
Shadow$
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door Shadow$ »

Ja, die van de ringvormige eclipse in 2012. Die brilletjes liggen hier nog ergens in huis......
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Ik heb ze toevallig vorige week besteld, 2 x 2 stuks bij twee chinese leveranciers op Ebay. Totale kosten minder dan EUR 2,50 ;-)
iridium
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door iridium »

Ik heb er nog 30 thuis liggen. Jullie mogen mij opzoeken in Oregon, dan krijg je er één gratis.
Linda043
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Linda043 »

21 augustus staat al jaren in mijn agenda. Wij overnachten in Ashton, idaho (1,5 minuut) en reizen richting Rexburg om minimaal 2 minuten mee te pikken
Southerner
Amerika-ontdekker

Bericht door Southerner »

Ik overweeg naar Nashville, TN, te gaan voor de eclips, dat is vier uur rijden van mijn woonplaats Little Rock, AR. Ik las nota bene voor het eerst over deze eclips op dit forum. Geweldig. Ik wilde toch al graag een keer naar Nashville, want ik ben een groot muziekliefhebber, dus dat komt goed uit.

De volgende link heeft een lijst van locaties in Nashville e.o., en volgens diezelfde site is de totaliteit daar 1 minuut en 55 seconden.
http://www.visitmusiccity.com/eclipse/watch

Gaat iemand anders hier wellicht naar Nashville, of woont iemand van jullie daar in de buurt?
Southerner
Amerika-ontdekker

roelb schreef:Ik heb ze toevallig vorige week besteld, 2 x 2 stuks bij twee chinese leveranciers op Ebay. Totale kosten minder dan EUR 2,50 ;-)
Bedankt voor de tip. Ik ga ook even op eBay kijken.
Southerner
Amerika-ontdekker

Ik heb inmiddels 4 nachten hotel net ten zuiden van Nashville geboekt voor het luttele bedrag van $88 per nacht. Bijna alle hotelkamers onder de $300 per nacht zijn uitverkocht, bijvoorbeeld ook in Clarksville, TN, ten noordwesten van Nashville. Ik heb zelfs kamerprijzen van $400 - $500 gezien voor het weekend voorafgaand aan de eclips.

Nu nog een bril van hoge kwaliteit vinden die over mijn normale bril kan worden gedragen. Wel belangrijk, want mijn ogen zijn al zo slecht.
Die eclipsbrillenhandel lijkt nu al een "bonanza": bijvoorbeeld Mallwart verkoopt brilletjes voor $22 die ongetwijfeld uit China komen, en op eBay vind je diezelfde brilletjes voor %0.99, rechtstreeks uit China, maar met een mogelijke levertijd van 36 werkdagen.

De beste site voor brillen (met ook aanvullende eclipsinformatie) die ik tot nu heb gevonden is de volgende:
https://www.teachersource.com/product/1 ... aQod3xIHtA

(daar vind je ook een link naar een blog met de titel The Sun is pretty Hot Stuff 8) )
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wij hebben ze online bij Rob Walrecht in Nederland gekocht. https://www.walrecht.nl/nl/bestellen/bo ... -producten Twee euro per stuk plus € 4,50 verzendkosten. We hebben ze betaald per creditcard en hadden ze de volgende dag al in huis.

We hebben er voor de zekerheid acht in plaats van vier gekocht. Dit voor het geval dat de koffer met de brillen er in zoek raakt op de vlucht of dat de brillen tijdens de vakantie beschadigd raken. Risico-spreiding; het zijn de kosten niet.

Voor wat betreft die dure hotelkamers, ik zag op CNN waarschijnlijk het record staan voor 'the Great American Eclipse'. Het Amangani-resort in Jackson, Wy. "Rates are $13,000 per night for this particular home during the eclipse, and starting on August 18, a five-night minimum stay is required."

$65.000 dus. Maar dan heb je ook wat: je krijgt er gratis deskundig commentaar bij van een professionele astronoom en een orkestje speelt een klassiek deuntje tijdens de verduistering. Vraag niet hoe het kan, maar profiteer er van.
Zie ook: http://edition.cnn.com/travel/article/w ... index.html

Wij zitten voor $74, excl tax, in een Motel6 in Casper. Het is nota bene afgezien van de campings veruit de goedkoopste overnachting van onze vakantie!

Martin
Hans B
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Hans B »

Lijstje wordt steeds langer, nog meer liefhebbers ??
Bijlagen
Naamloos.png
Naamloos.png (16.59 KiB) 2310 keer bekeken
In 29x
1685
dagen en
151.800
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Franciscus
Amerikakenner

Bericht door Franciscus »

Southerner schreef: Die eclipsbrillenhandel lijkt nu al een "bonanza": bijvoorbeeld Mallwart verkoopt brilletjes voor $22 die ongetwijfeld uit China komen, en op eBay vind je diezelfde brilletjes voor %0.99, rechtstreeks uit China, maar met een mogelijke levertijd van 36 werkdagen.
)
Oh? Was van plan ze daar te kopen maar nu toch nog ff in NL besteld.....
2025 juli/aug. 3,5 weken Seattle - Zuidwest Canada
2017 juli/aug. 6 weken ronde vanuit Portland
2014 april/mei 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei 2,5 week LA - SF en 1 week Miami/Florida Keys
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer