Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Klaas73: zuidwest USA juli 2017.
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Re: Reis Klaas73: zuidwest USA juli 2017.
Betreffende Monument Valley: als je in de buurt er van bent en er de tijd voor hebt, zou ik het zeker bezoeken, het is een uniek gebied. Dat hoort zo bij het zuidwesten van de VS en is zo bekend/beroemd door alle westerns en andere films die er opgenomen zijn.
Dat de Indianen er iets voor vragen om de weg door dat gebied te mogen rijden, vind ik geen geldklopperij. Zij exploiteren dat gebied nu eenmaal, zo doen zij dat op meerdere plaatsen, Ik vind daar niets mis mee.
Voor mij is het al weer lang geleden dat ik daar was, maar zou ik er in de buurt zijn, dan zou ik het zo opnieuw bezoeken.
In mijn reisverslag van 2005 schrijf ik iets over ons bezoek aan het park op dag 20, en op dag 21 over de omgeving.
Dat de Indianen er iets voor vragen om de weg door dat gebied te mogen rijden, vind ik geen geldklopperij. Zij exploiteren dat gebied nu eenmaal, zo doen zij dat op meerdere plaatsen, Ik vind daar niets mis mee.
Voor mij is het al weer lang geleden dat ik daar was, maar zou ik er in de buurt zijn, dan zou ik het zo opnieuw bezoeken.
In mijn reisverslag van 2005 schrijf ik iets over ons bezoek aan het park op dag 20, en op dag 21 over de omgeving.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Helemaal mee eens. En zowel bij MV als bij de Antelope Canyon tours vond ik de natives ook zeer behulpzaam. In de steden, zoals Kayenta en Tuba City vond ik ze overigens wel een stuk norser overkomen. Velen hebben het ook niet al te best/breed en ook hun land moet onderhouden worden. Zie het een beetje hetzelfde als entree voor Yosemite of de Grand Canyon.Dat de Indianen er iets voor vragen om de weg door dat gebied te mogen rijden, vind ik geen geldklopperij. Zij exploiteren dat gebied nu eenmaal, zo doen zij dat op meerdere plaatsen, Ik vind daar niets mis mee.
Naar wat ik begrijp is het bij de grand canyon west/skywalk een ander verhaal. Dat schijnt echt zeer aan de prijs te zijn. En ondanks dat ze van de fees onder andere een verharde weg en faciliteiten hebben aangelegd schijnt dat wel een beetje geldklopperij te zijn. Ik heb dit overigens niet zelf bezocht, maar van mensen die er wel zijn geweest. En ondanks dit verhaal vonden zij het uitzicht vanaf de skywalk overigens wel indrukwekkend.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Wederom dank voor de reacties. Het is idd normaal om te betalen voor toegang tot het park. Ik denk eerder dat bedoeld wordt dat de tours aan de dure kant zijn?
Ik heb gekeken of er een campground voor onze RV beschikbaar was en bij Gouldings was er nog plek. De foto's en de beschrijving zagen er goed uit. Heeft iemand ervaring met deze campground, of een andere? Ik kan de boeking indien nodig nog annuleren tot 5 juli.
Ik heb gekeken of er een campground voor onze RV beschikbaar was en bij Gouldings was er nog plek. De foto's en de beschrijving zagen er goed uit. Heeft iemand ervaring met deze campground, of een andere? Ik kan de boeking indien nodig nog annuleren tot 5 juli.
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Misschien heb jij iets aan de beoordelingen, die door de forumleden zijn gegeven (link bovenaan het forum):
zie https://beoordelingen.allesamerika.com/ ... y&staat=UT
zie https://beoordelingen.allesamerika.com/ ... y&staat=UT
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij hebben eens overnacht op Gouldings Campground, in een cabin. Zie daarvoor ons 2008-verslag.
Tegenwoordig is er ook de View Campground, dan zit je in het park. Ik denk dat het uitzicht daar mooier is. Zie http://theviewcampground.com/campground/.
Marianne
Tegenwoordig is er ook de View Campground, dan zit je in het park. Ik denk dat het uitzicht daar mooier is. Zie http://theviewcampground.com/campground/.
Er zijn maar een paar trappen; als je in staat bent om die te beklimmen zou ik me niet laten weerhouden door mensen achter je. Als ze ongeduldig zijn laat je ze toch voorgaan? Heb jij lekker de tijd om achteraan de rij rustig foto's te maken.Klaas73 schreef: Met mijn knie kan ik niet snel de trappen oplopen bij de Lower Antelope; niet leuk voor mensen achter mij. Upper is meer vlak dus geschikter.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Heb op internet gekeken naar beschikbaarheid voor Lower Antelope Canyon maar zoals verwacht is er geen ruimte meer. Dat geeft ook niet; ik denk dat de tour naar de Upper Antelope Canyon voldoende is.
Inmiddels is ons reisschema t.o.v. het eerste bericht aangepast. We starten op woensdag 5 juli en zijn donderdag 20 juli weer thuis. Het schema ziet er als volgt uit:
Dag 1: Amsterdam-Las Vegas. Verplichte overnachting voor camperhuur in hotel aan de strip in Las Vegas
Dag 2: Las Vegas - Zion NP. Eventueel langs Valley of Fire. Dit is afhankelijk van de beschikbare tijd. Overnachten op campground Zion
Dag 3: Zion. Wandelingen met dank aan reisgids van Martin & Marianne
Dag 4: Zion-Bryce. overnachten op Ruby's Inn campground
Dag 5: Bryce - Page. om 16:00 uur tour door Upper Antelope Canyon. Overnachting op campgroud Lake Powel Wahweap
Dag 6: Page - Monument Valley. Horshoe Bend bekijken. Daarna naar Monument Valley. Overnachten op Gouldings campground
Dag 7: Monument Valley - Grand Canyon. Eerst de East Rim drive doen. 2 nachten op Ten-X campground. Begin april was dit de meest dichtbij beschikbare campground. Mather was al vol. KOA Williams vinden we te ver weg
Dag 8: Grand Canyon bezichtigen, o.a. de West Rim Drive.
Dag 9: Grand Canyon - Las Vegas. Indien tijd toelaat dan stukje Route 66 tussen Kingman en Seligman. In Las Vegas ruilen we de camper om voor een minivan
Dag 10: Las Vegas - Bishop via Death Valley. Eventueel uitstapje naar Red Rock Canyon.
Dag 11: Bishop - Yosemite. Via de Tioga Pass, die gelukkig weer open is, door Yosemite. Twee overnachtingen in Cedar Lodge, El Portal
Dag 12: Yosemite Park bezoeken.
Dag 13: Yosemite - San Francisco. Minivan inleveren. Twee overnachtingen in hotel bij Union Park.
Dag 14: San Francisco. Stad bekijken: Fishermans Warf, Golden Gate bridge, Cable Car, etc. Veel te doen dus keuzes maken.
Dag 15: 's ochtends stad bekijken. De vlucht vertrekt om 17:30 uur van SFO via Dublin naar Amsterdam
Dag 16: aankomst op Schiphol in de middag
Alle campings en hotels zijn lang geleden geboekt maar kunnen nog tot 1-3 dagen van tevoren worden geannuleerd. Destijds bewust gedaan zodat we eenvoudig wijzigingen konden doorvoeren. Dus als iemand nog een laatste ultieme tip heeft, dan houden we ons aanbevolen!
Inmiddels is ons reisschema t.o.v. het eerste bericht aangepast. We starten op woensdag 5 juli en zijn donderdag 20 juli weer thuis. Het schema ziet er als volgt uit:
Dag 1: Amsterdam-Las Vegas. Verplichte overnachting voor camperhuur in hotel aan de strip in Las Vegas
Dag 2: Las Vegas - Zion NP. Eventueel langs Valley of Fire. Dit is afhankelijk van de beschikbare tijd. Overnachten op campground Zion
Dag 3: Zion. Wandelingen met dank aan reisgids van Martin & Marianne

Dag 4: Zion-Bryce. overnachten op Ruby's Inn campground
Dag 5: Bryce - Page. om 16:00 uur tour door Upper Antelope Canyon. Overnachting op campgroud Lake Powel Wahweap
Dag 6: Page - Monument Valley. Horshoe Bend bekijken. Daarna naar Monument Valley. Overnachten op Gouldings campground
Dag 7: Monument Valley - Grand Canyon. Eerst de East Rim drive doen. 2 nachten op Ten-X campground. Begin april was dit de meest dichtbij beschikbare campground. Mather was al vol. KOA Williams vinden we te ver weg
Dag 8: Grand Canyon bezichtigen, o.a. de West Rim Drive.
Dag 9: Grand Canyon - Las Vegas. Indien tijd toelaat dan stukje Route 66 tussen Kingman en Seligman. In Las Vegas ruilen we de camper om voor een minivan
Dag 10: Las Vegas - Bishop via Death Valley. Eventueel uitstapje naar Red Rock Canyon.
Dag 11: Bishop - Yosemite. Via de Tioga Pass, die gelukkig weer open is, door Yosemite. Twee overnachtingen in Cedar Lodge, El Portal
Dag 12: Yosemite Park bezoeken.
Dag 13: Yosemite - San Francisco. Minivan inleveren. Twee overnachtingen in hotel bij Union Park.
Dag 14: San Francisco. Stad bekijken: Fishermans Warf, Golden Gate bridge, Cable Car, etc. Veel te doen dus keuzes maken.
Dag 15: 's ochtends stad bekijken. De vlucht vertrekt om 17:30 uur van SFO via Dublin naar Amsterdam
Dag 16: aankomst op Schiphol in de middag
Alle campings en hotels zijn lang geleden geboekt maar kunnen nog tot 1-3 dagen van tevoren worden geannuleerd. Destijds bewust gedaan zodat we eenvoudig wijzigingen konden doorvoeren. Dus als iemand nog een laatste ultieme tip heeft, dan houden we ons aanbevolen!
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb niet het hele topic doorgelezen, maar aangezien je overnacht op Zion Campground en dit denk ik al geboekt is zou ik direct doorrijden naar Zion. Je bent zeker een uur of 3 á 4 bezig met het ophalen van de camper en de boodschappen doen en dat soort zaken vooraleer je echt op pad kunt. Dan is het een uur of 3 rijden met de camper naar de Campground en daarbij komt een uur vanwege de tijdzone. Dus stel je haalt rond 9u de camper op, dan ben je met al deze zaken en onderweg een pauze grote kans echt pas op het einde van de middag bij Zion. Alles wat je eerder bent is mooi meegenomen.Dag 2: Las Vegas - Zion NP. Eventueel langs Valley of Fire. Dit is afhankelijk van de beschikbare tijd. Overnachten op campground Zion
Ook hier, hou rekening met de tijdzone, in Page is het een uur vroeger dan Bryce.Dag 5: Bryce - Page. om 16:00 uur tour door Upper Antelope Canyon. Overnachting op campgroud Lake Powel Wahweap
Als je echt wat meer van Monument Valley wilt zien kan je de wildcat trail lopen. Anders zal je een tour moeten boeken of (wrs lopend) naar the view hotel moeten om vanaf de rand naar de mittens te kijken. Hou er dan ook weer rekening mee dat het in MV een uur later is dan in Page (je zit dan weer in de tijdzone van Bryce en Zion)
Wat ik me afvraag is of je niet voor 11.00 je camper in moet leveren in Las Vegas? Want dan ga je dit nooit redden. Je moet het ook nog in redelijk schone staat inleveren en je spullen eruit halen en al dat soort dingen (misschien eerst de auto al huren voor je het wegbrengt?) en het is toch al snel een uur of 4.5/5 rijden met de snelste route op dit moment met alle wegwerkzaamheden met de camper als ik google maps verkeer mag geloven. Eigenlijk is het mooiste stuk route66 tussen Kingman en Needles bij oatman. Seligman en Williams zijn leuke route66 dorpen, maar verder is dat stuk tussen Seligman en Kingman niet heel bijzonder. Je mag hopen dat je bv een megatrein ziet en verder heb je eigenlijk alleen het route66 toeristentrekker numero 1 bij Hackberry.Dag 9: Grand Canyon - Las Vegas. Indien tijd toelaat dan stukje Route 66 tussen Kingman en Seligman. In Las Vegas ruilen we de camper om voor een minivan
Ik zou echt kiezen voor OF red rock canyon of Death Valley. Beide ga je qua tijd nooit niet redden. Persoonlijk zeg ik in dit geval, concentreer je op death valley. Je dag zit echt al heel vol met de ritten en dit parkDag 10: Las Vegas - Bishop via Death Valley. Eventueel uitstapje naar Red Rock Canyon.
Hou dit wel even in de gaten. Zorg dat je in Bishop even ergens wifi vind om te kijken of de pas ook die dag daadwerkelijk open is. Anders kan je nog via de Sonora pass rijden natuurlijk, maar de tioga pass is soms ook nog wel eens dag(delen) dicht vanwege smeltwater of te veel rotsblokken op de weg, of bosbranden in de zomer...Dag 11: Bishop - Yosemite. Via de Tioga Pass, die gelukkig weer open is, door Yosemite.
Alvast veel plezier
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ik ben 2x in Monument Valley geweest, gewoon de dirtroad door het park gereden. Ik vind het een prachtig landschap en eigenlijk moet je het een keer gezien hebben. Je ziet het zo vaak op tv, in films e.d., dat is dan meteen weer een feest van herkenning. Toch weet ik niet of ik het jullie kan aanraden. Je hebt een camper toch? Dan is het een stuk rijden naar MV en ter plekke moet je met de jeep-tour mee. Lijkt me een stuk minder mooi dan zelf rondrijden. Bovendien moet je daarna weer met de camper terug. En de weg richting Monument Valley is niet heel erg speciaal. Ik denk dat ik in Page zou blijven, daar is ook genoeg te zien en te doen. Een dagje relaxen aan het water is ook helemaal geen slecht idee op de verder drukke reisplanning.Klaas73 schreef:Dank voor je reactie!
Rest nog de vraag: gaan we 10 juli door naar Monument Valley of blijven we die dag bij Page en vertrekken dan op 11 juli naar Grand Canyon? Krijg dubbel gevoel bij jouw reactie: enerzijds geldklopperij maar anderzijds mooie rotsen en uitzicht.
Ben benieuwd naar andere reacties.
Mocht je toch naar MV rijden dan is het wel leuk om naar de Dinosaur Tracks bij Tuba City te gaan kijken. Leuk voor een paar uurtjes vertier.
En welke route je ook neemt; een kijkje gaan nemen bij de Cameron Trading Post. Kun je ook lekker eten trouwens, heerlijk Navajo Flatbread.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je komt met die tours wel op plekken waar je met de self drive niet mag komen.Dan is het een stuk rijden naar MV en ter plekke moet je met de jeep-tour mee. Lijkt me een stuk minder mooi dan zelf rondrijden.
-
- Amerika-ontdekker
Wederom dank voor de tips!
De camper hoeven we pas om 15 uur terug te brengen omdat we een early bird boeking hebben. Als we op tijd vertrekken bij Grand Canyon moet dit te doen zijn. Dank voor de tip voor Route 66!
Wat betreft Page en Monument Valley: hier twijfelden we ook over. Een dagje lekker rustig aan doen bij Lake Powell met eventueel kajakken o.i.d is natuurlijk ook prettig. Aan de andere kant zijn we ook wel benieuwd naar MV. In andere reisschema's lezen we positieve verhalen en zien we dat anderen ook één dag bij Page blijven en dan verder reizen.
Death Valley heeft voor ons een hogere prioriteit dan Red Rock Canyon. Dus als dat teveel tijd kost laten we die schieten en kiezen we voor DV.
Wat ik nog niet heb vermeld is om op de route tussen Zion en Bryce de afslag naar Cedar Breaks Monument te nemen en via Panguitch weer door naar Bryce. In een reisgids las ik over deze mogelijkheid en dat het erg mooi is. Het is wel minstens een uur omrijden.
Zoals iemand eerder zei: er is heel veel moois te zien dus moet je keuzes maken.
De camper hoeven we pas om 15 uur terug te brengen omdat we een early bird boeking hebben. Als we op tijd vertrekken bij Grand Canyon moet dit te doen zijn. Dank voor de tip voor Route 66!
Wat betreft Page en Monument Valley: hier twijfelden we ook over. Een dagje lekker rustig aan doen bij Lake Powell met eventueel kajakken o.i.d is natuurlijk ook prettig. Aan de andere kant zijn we ook wel benieuwd naar MV. In andere reisschema's lezen we positieve verhalen en zien we dat anderen ook één dag bij Page blijven en dan verder reizen.
Death Valley heeft voor ons een hogere prioriteit dan Red Rock Canyon. Dus als dat teveel tijd kost laten we die schieten en kiezen we voor DV.
Wat ik nog niet heb vermeld is om op de route tussen Zion en Bryce de afslag naar Cedar Breaks Monument te nemen en via Panguitch weer door naar Bryce. In een reisgids las ik over deze mogelijkheid en dat het erg mooi is. Het is wel minstens een uur omrijden.
Zoals iemand eerder zei: er is heel veel moois te zien dus moet je keuzes maken.
Van Zion naar Bryce via Cedar Breaks NM en via Panguitch naar Bryce zou ik niet doen, denk ik. Het is inderdaad een heel mooie weg, maar de 'klassieke' weg van Zion naar Bryce is ook erg mooi en je zal je tijd in Bryce kunnen gebruiken als je de volgende dag alweer in Page wil zijn.
Zuidwesten 2015: http://brusselmans.wix.com/brusselmanstravels
Mid- en zuidwesten 2016: Denver - Las Vegas: https://brusselmans6.wordpress.com
Sydney 2017: https://sydney2017blog.wordpress.com
Marokko 2017: https://marokkoreis2017.wordpress.com
Mid- en zuidwesten 2016: Denver - Las Vegas: https://brusselmans6.wordpress.com
Sydney 2017: https://sydney2017blog.wordpress.com
Marokko 2017: https://marokkoreis2017.wordpress.com
-
- Amerika-ontdekker
We hebben Cedar Breaks links laten liggen en zijn doorgereden naar Bryce. In de middag bezocht en volgende dag naar Page en upper Antelope Canyon voor de tour. Vandaag een stranddag aan Lake Powell. Lekker zwemmen, kayakken en zonnen. Een relaxdagje kan ik iedereen aanraden! Morgen naar de Grand Canyon. Het is momenteel vrij warm hier (35-40°).
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 14 Reacties
- 4231 Weergaves
-
Laatste bericht door Glorious
-
- 21 Reacties