Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Weer op dit moment
Re: Weer op dit moment
Top! Genieeeeetttttt !!!
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida
2024 : Java & Bali
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Ja, was vandaag in las vegas, en heb de gehele middag 44-46 graden gehad.. En dat schijnt zelfs nog iets meer te worden.eoms schreef:Let ook op, hittegolf in het zuidwesten:
http://www.cnn.com/2017/06/16/us/weathe ... index.html
Het is nu al bijna niet te houden

Te heet in Phoenix om vliegtuigen te laten opstijgen, 49 graden:
http://www.telegraaf.nl/buitenland/2843 ... eet__.html
Pfftttttt.....dat hoeft nou ook weer niet.
Hoe is het weer in Florida inmiddels? Ca. 33-35 graden zag ik? En droog ??
http://www.telegraaf.nl/buitenland/2843 ... eet__.html
Pfftttttt.....dat hoeft nou ook weer niet.
Hoe is het weer in Florida inmiddels? Ca. 33-35 graden zag ik? En droog ??
Wanneer gaan jullie? En of het nu droog is of niet is geen garantie voor volgende week of later.
En het hangt er vanaf waar je bent, droog in tampa is niet altijd droog in Miami...maar aan de westkust al een paar dagen geen zware buien.
- guido09
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Hier in San Diego 26°C, lekker weertje. Helaas veel mist die veel uitzicht wegneemt. Overmorgen voor de laatste 3 dagen naar Palm Springs,daar is het "wat" warmer.. 

Wij gaan 19 juli.eoms schreef:Wanneer gaan jullie? En of het nu droog is of niet is geen garantie voor volgende week of later.
En ik weet het: "in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst"

Ik weet het, blijft afwachten. Maar kan geen kwaad om het te blijven volgen.
Maar fijn Rachel dat het aan de westkust al wat droger is.
Wij hebben nl. voor 2 dagen een boot gehuurd in Cape Coral. Zou toch zonde zijn als het zo slecht weer is als we niet kunnen varen die dagen. Wordt ook een duuuuur grapje dan (boot is natuurlijk al betaald maar kan em dan niet gebruiken bij slecht weer!
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Komt goed, wij zijn al paar keer eind juli/begin augustus aan die kant van Florida geweest, vooral er rekening mee houden dat bewolking/regen/wind/onweer zich na de lunch begint te ontwikkelen en in de loop van de middag los kan barsten.
Met een boot zal je daar qua planning van je dag rekening mee moeten houden; tijdens die onweersbuien, die op zich kort duren, kan het flink spoken. Als wij het water opgaan doen we dat 's morgens.
Met een boot zal je daar qua planning van je dag rekening mee moeten houden; tijdens die onweersbuien, die op zich kort duren, kan het flink spoken. Als wij het water opgaan doen we dat 's morgens.
Zullen we zeker doen Harry.
Is er een goede app ofzo waarmee je de onweer/buien aan kunt zien komen?
Is er een goede app ofzo waarmee je de onweer/buien aan kunt zien komen?
DarkSky, die vertelt je ook dat het over x minuten gaat regenen, etc.
In een groot deel van het zuidoosten is er de komende dagen trouwens heel veel regen van tropische storm Cindy.
In een groot deel van het zuidoosten is er de komende dagen trouwens heel veel regen van tropische storm Cindy.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Ik vind Accuweather wel handig, apps voor Android, iOS en Windows.
Ik zit in de Florida panhandle op dit moment en sinds vandaag is de storm eindelijk weg... we hebben drie dagen storm en regen gehad. Vandaag was het weer heerlijk alleen de zee was erg ruig.eoms schreef:DarkSky, die vertelt je ook dat het over x minuten gaat regenen, etc.
Een lokale app die erg goed werkt op iOS is MyRadar en ook NOAA Weather geeft goede informatie over het weer. Wel zijn deze apps alleen te downloaden vanuit de US app store, dus daar moet je dan eerst een US Apple ID aanmaken (wat sowieso wel erg handig is, als je in de US bent, vanwege klantenkaarten/apps van restaurants/hotels/winkels om korting te krijgen).
-
- Amerikakenner
- Partner van: Elskey
We zijn juist terug van vakantie en ik moet zeggen dat we echt wel goed weer hebben gehad
Want vooraf zag ik het wat somber in en ik heb tijdens ons verblijf nergens naar het weerbericht gekeken, omdat ik dacht van we zullen wel zien en we pakken het hoe het komt.
14/06 : Boca Raton : zonnig
15/06 : Boca Raton - Orlando : In de voormiddag heerlijk onder een stralende zon aan het zwembad gelegen , we zijn toen langs de kust tot West Palm beach gereden, daar lekker een uurtje strand gedaan omdat het heerlijk zonnig was , daar rond de middag vertrokken richting Orlando en toen we 50 km aan het rijden waren richting Orlando begon het te gieten niet meer normaal en dat is gestopt nadat we in Orlando waren rond 19.00 uur.
16/06 : Orlando : Voormiddag heerlijk aan het zwembad gelegen maar rond de middag zag je zo dat de wolken eraan kwamen en het is beginnen gieten tot een uur of zeven s´avonds. Nu wij waren in Orlando voor te shoppen dus het maakte niet echt uit of we moesten onze plannen niet wijzigen.
17/06 : Orlando - Anna Maria Island : Voormiddag heerlijk zonnig weer , in Tampa regende het en in Anna Maria Island hadden we de hele dag stralend zonnig weer.
18/06 : Anna Maria Island : Stralend zonnig weer
19/06 : Anna Maria Island : Stralend zonnig weer
20/06 : Anna Maria Island : Voormiddag zonnig en in de namiddag gieten,gieten,gieten en het is niet meer gestopt.
21/06 : Anna Maria Island : warm maar bewolkt er is el geen druppel gevallen.
22/06 : Anna Maria Island - Naples : overal mooi zonnig weer ( Longboat Key, Sanibel Island en Naples )
23/06 : Naples - Key West : Overal zonnig weer zeker op de Keys was het prachtig weer.
24/06 : Key West : stralende zon
25/06 : Key West : stralende zon
26/06 : Key West - Miami Beach : stralende zon
27/06 : Miami Beach : stralende zon
28/06 : Miami Beach : stralende zon
29/06 : Miami Beach : stralende zon
30/06 : Miami Beach - Naar Huis : In de voormiddag nog in Miami Beach aan het zwembad gelegen, heerlijk weer en in Miami zelf regende het...
Maar het is soms vreemd dat je ergens stralend weer kunt hebben terwijl je ziet dat het 10-15 kilometer verderop aan het gieten is, maar ja dat is Florida.
Dus kort samengevat heerlijk weer en een heerlijke vakantie gehad.

Want vooraf zag ik het wat somber in en ik heb tijdens ons verblijf nergens naar het weerbericht gekeken, omdat ik dacht van we zullen wel zien en we pakken het hoe het komt.
14/06 : Boca Raton : zonnig
15/06 : Boca Raton - Orlando : In de voormiddag heerlijk onder een stralende zon aan het zwembad gelegen , we zijn toen langs de kust tot West Palm beach gereden, daar lekker een uurtje strand gedaan omdat het heerlijk zonnig was , daar rond de middag vertrokken richting Orlando en toen we 50 km aan het rijden waren richting Orlando begon het te gieten niet meer normaal en dat is gestopt nadat we in Orlando waren rond 19.00 uur.
16/06 : Orlando : Voormiddag heerlijk aan het zwembad gelegen maar rond de middag zag je zo dat de wolken eraan kwamen en het is beginnen gieten tot een uur of zeven s´avonds. Nu wij waren in Orlando voor te shoppen dus het maakte niet echt uit of we moesten onze plannen niet wijzigen.
17/06 : Orlando - Anna Maria Island : Voormiddag heerlijk zonnig weer , in Tampa regende het en in Anna Maria Island hadden we de hele dag stralend zonnig weer.
18/06 : Anna Maria Island : Stralend zonnig weer
19/06 : Anna Maria Island : Stralend zonnig weer
20/06 : Anna Maria Island : Voormiddag zonnig en in de namiddag gieten,gieten,gieten en het is niet meer gestopt.
21/06 : Anna Maria Island : warm maar bewolkt er is el geen druppel gevallen.
22/06 : Anna Maria Island - Naples : overal mooi zonnig weer ( Longboat Key, Sanibel Island en Naples )
23/06 : Naples - Key West : Overal zonnig weer zeker op de Keys was het prachtig weer.
24/06 : Key West : stralende zon
25/06 : Key West : stralende zon
26/06 : Key West - Miami Beach : stralende zon
27/06 : Miami Beach : stralende zon
28/06 : Miami Beach : stralende zon
29/06 : Miami Beach : stralende zon
30/06 : Miami Beach - Naar Huis : In de voormiddag nog in Miami Beach aan het zwembad gelegen, heerlijk weer en in Miami zelf regende het...
Maar het is soms vreemd dat je ergens stralend weer kunt hebben terwijl je ziet dat het 10-15 kilometer verderop aan het gieten is, maar ja dat is Florida.
Dus kort samengevat heerlijk weer en een heerlijke vakantie gehad.
http://usa2014kurtels.tumblr.com
https://www.youtube.com/watch?v=6ZhIrfaUi20
https://westcoastusa2016.wordpress.com/
2011: NY
2012: Zuidwesten
2013: NY+Noordwesten-zuidwesten
2014: NY+Florida
2015: Florida
2016: Zuidwesten
2017: Florida
Fijn te horen
Je hebt inderdaad precies het zomerweer omschreven. Dat wat we in begin juni hadden had daar echt niets mee te maken en het was heel uitzondelijk dat er meerdere van die lage druk stromingen overkwamen achter elkaar.

-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
@Kurt10: heb je geen blog bijgehouden deze keer?
Vond ik vorige keer nl. héél leuk om te volgen!
Gaan volgende zomer ook naar Florida, vandaar...
Groetjes, Frouke

Groetjes, Frouke
-
- Amerikakenner
- Partner van: Elskey
@ Frouke , neen geen blog dit jaar 

http://usa2014kurtels.tumblr.com
Nog updates te melden van mensen die nu in Florida zitten ?
Wij zijn hier sinds donderdag 6/7 en het weer is super!!!
Alle dagen warm en vooral vochtig weer, we zijn soms blij als het even bewolkt is...
Ik had mij voorbereid op een regen(onweer)bui per dag, en ik moet zeggen heb nog maar 1 bui overdag gehad en dat was eergisteren.
Ook heeft het 1 keer s'nachts geregend maar daar lig ik niet van wakker
We zijn hier al goed bijgebruind dus breng maar genoeg zonnencreme mee
Greets
Koen
Alle dagen warm en vooral vochtig weer, we zijn soms blij als het even bewolkt is...

Ik had mij voorbereid op een regen(onweer)bui per dag, en ik moet zeggen heb nog maar 1 bui overdag gehad en dat was eergisteren.
Ook heeft het 1 keer s'nachts geregend maar daar lig ik niet van wakker

We zijn hier al goed bijgebruind dus breng maar genoeg zonnencreme mee

Greets
Koen
2001:Florida
2011:Florida
2013:West Usa
2017:Florida
2018:NY
2019:Oost Canada en Oost USA
2022:Florida
2011:Florida