Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vliegen: leuk of niet?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
StageNYCfall2007
Amerikafan

Vliegen: leuk of niet?

Bericht door StageNYCfall2007 »

Veel mensen hebben een hekel aan vliegen; weinig ruimte, lange vluchten, vies eten etc.

Ik ben 1.95 en heb in economy ook altijd weinig ruimte. Toch heb ik geen hekel aan vliegen; integendeel. Ik vind het geweldig.

Omdat vliegen betekent dat je eindelijk op vakantie gaat 8) En omdat ik het vliegen opzich ook altijd weer een belevenis vind. En het eten vind ik ook altijd wel lekker :)

Hoe is het bij jullie? Vliegen leuk of niet..?
GOD BLESS AMERICA
Land Of The Free, Home Of The Brave

USA Trips
05/06 Twee weken Kerstvakantie NYC
07/08 Vijf maanden stage NYC (Visits to Chicago, Boston, Philly, Washington (2x), reis naar Mid-West, en meer kleine dorpjes/steden).
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

Vliegen is top. Ook het wachten op vliegvelden, ook als het vele uren is, vind ik altijd leuk. Mensen kijken, cigaretje, drankje. Doe het altijd met veel plezier.

En als ik het in het vliegtuig wel gezien heb ga ik gewoon lekker slapen :D
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

Het is dat vliegen de enige manier is om in een ver land te komen, anders zou ik het nooit meer doen.
Ik kan slecht tegen (warm) eten in het vliegtuig, alleen al van de lúcht al van opwarmend voedsel word ik misselijk. Dat is een lichte vorm van luchtziekte, heb ik gehoord. We nemen daarom altijd wat droge koeken o.i.d. mee.
Het lijkt me heerlijk als je kunt slapen in een vliegtuig, ik heb er nog nooit ook maar eén minuut kunnen slapen.
Het leuke van vliegen komt voor mij pas als je de plaats van bestemming nadert en je probeert om bekende plekken in het landschap te herkennen.
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Ik vind het vreselijk om zo lang in het vliegtuig te moeten zitten. Het lukt mij bijna nooit om te slapen, soms heel eventjes. Ik ben altijd blij als we er zijn. Mijn kinderen zijn veel geduldiger dan ik :lol:
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Tweeledig:

Ik vind vliegen op zich wel erg leuk, het opstijgen vind ik geweldig, landen altijd spannend, maar wel heel mooi. Ik kan enorm genieten van het opwindende gevoel van vakantie waar je maanden naar uit hebt gekeken. In het vliegtuig begint het echt en ook op Schiphol vind ik het al helemaal geweldig. Maar meer dan 10 uur is wél saai, na een uurtje of drie zou het wat mij betreft wel over mogen zijn.

Ik slaap lastig in een vliegtuig en op de heenreis naar de Westkust gaat het allemaal best wel goed, maar terug in een donker toestel (vanaf LA of San Francisco), brr .... daar zie ik nu al tegenop!
Dan
Amerikakenner

Bericht door Dan »

Als ik een plaatsje bij het raam kan krijgen, vind ik vliegen prachtig.
Anders vind ik het helemaal niets aan.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Dubbel....op zich de meest gruwelijke manier van transport,met 300 man in een aluminium tube....bah.

Maar het uitzicht en het doel maakt bijna alles goed.
Gelukkig kan ik wel slapen als het moet,en ben ik een grote lezer.
Een dik boek lees ik wel uit op een vlucht van 11 uur.
Dennis
AllesAmerika.com Webmaster
Contacteer:

Bericht door Dennis »

Toen ik de eerste paar vliegreizen maakte, vond ik het allemaal enorm spannend. Inmiddels heb ik zo vaak gevlogen (altijd van en naar Amerika) dat ik het helemaal niet leuk meer vind, met uitzondering van opstijgen en landen.

Ik heb te weinig beenruimte en zelfs als je een eigen tv krijgt met on-demand (zoals afgelopen jaar bij Northwest) duurt het me allemaal nog te lang. Ik voel me altijd vies en doodmoe als ik op de plaats van bestemming aankom.

Het is heel jammer dat ze de Concordes buiten bedrijf hebben gesteld, dit is m.i. een enorme achteruitgang... je hebt nu immers niet eens meer de keuze om in 4 uur naar NY te vliegen, al had je al het geld van de wereld. Bovendien waren de Concordes een goed experiment voor toekomstige snelle technologie.

De luchtvaartindustrie helpt dus ook niet mee, want in plaats van dat ze de vliegtuigen sneller maken, hebben ze ervoor gekozen om ze meer luxe te geven. De nieuwe Airbus A-380, bijvoorbeeld, heeft de mogelijkheid om business lounges en zelfs bars aan boord te installeren.

Dat maakt een vlucht dus meer comfortabel, maar je bent nog steeds 10 uur in de lucht...
Dennis

AllesAmerika.com webmaster
AllesAmerika.com homepage | Lees de forumregels
phillybilly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door phillybilly »

Ik vind vliegen en alles wat erbij komt kijken geweldig !!!!
Een vliegreis van 11 uur is inderdaad wel wat lang, maar het hangen op vliegvelden, mensen kijken, opstijgen, landen, het idee dat je ver weg gaat.......helemaal top !!!!
Liz
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Liz »

Ik vind vliegen een noodzakelijk kwaad.
Natuurlijk een snelle manier om van punt A naar punt B te komen, maar plezier heb ik er allang niet meer in.

Het is toch een soort veevervoer geworden.
En met een beetje pech worden we in de toekomst met z'n allen staand vervoerd....hahaha, ik denk toch echt dat ik het dan voor gezien houd.
16x USA / 30 staten
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

De sfeer van Schiphol en het daar rondlopen in de vertrekhal vind ik altijd nog wel leuk...daarna neemt de pret snel af
Na 2 uur verveel ik me al dood en raak ik lichtelijk claustrofobisch van het idee dat ik nog zeker 9 uur op dezelfde stoel opgesloten zal zitten.

Toch heeft vliegen zijn charme omdat het meestal betekent dat ik naar Amerika ga :-) Dat maakt een hoop goed en brengt een bepaald sfeertje met zich mee.

Maar over het algemeen vind ik het vreselijk....het lijkt ook altijd wel alsof ik in alles wat ik bij me heb geen zin meer heb. Geen zin om een boek open te slaan, een puzzeltje te maken, een cd te luisteren......ik word altijd nogal rusteloos in een vliegtuig en ik kan er al helemaaaal niet in slapen.
Helaas...want dat zou een hoop schelen
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Vliegen is voor mij een noodzakelijk kwaad, met soms een leuk iets.. Het vliegen zelf vind ik dood saai. Het is alsof je stil zit en dan 11 uur lang.. De spanning eromheen vind ik wel leuk, maar dat hoort niet persé bij het vliegen. Als je met een bus of auto op vakantie gaat heb je die pré-vakantie stemming ook :)
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Ligeia
Amerika-ontdekker

Bericht door Ligeia »

Ik hou ook niet van vliegen. Tot een aantal jaren geleden had ik altijd ontzettend last van luchtziekte, maar gelukkig heb ik daar nu geen last meer van. Korte vluchten vind ik nog wel leuk. Maar lange vluchten vind ik echt vreselijk saai. Het eten... ach... dat gaat nog wel. Maar ik kan slecht slapen in een vliegtuig. En na een paar uren kan ik ook niet lekker meer zitten. Dus voor mij is het ook eerder een noodzakelijk kwaad.
judith
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door judith »

thebes schreef:Het is dat vliegen de enige manier is om in een ver land te komen, anders zou ik het nooit meer doen.
Ik kan slecht tegen (warm) eten in het vliegtuig, alleen al van de lúcht al van opwarmend voedsel word ik misselijk. Dat is een lichte vorm van luchtziekte, heb ik gehoord. We nemen daarom altijd wat droge koeken o.i.d. mee.
Het lijkt me heerlijk als je kunt slapen in een vliegtuig, ik heb er nog nooit ook maar eén minuut kunnen slapen.
Het leuke van vliegen komt voor mij pas als je de plaats van bestemming nadert en je probeert om bekende plekken in het landschap te herkennen.
Ik heb dat dus ook erg met dat eten,zodra ik het ruik wordt ik er naar van,ik zou het ook nooit eten,heb het nog nooit gedaan.Ik weet niet wat het is. :roll:
Verder vindt ik het vliegen op zich niet zo erg,de vliegvelden vindt ik wel leuk,vooral als je wat meer tijd hebt om rond te neuzen en mensen te kijken.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Ik vind het een leuke bezigheid, moet er bij zeggen dat ik tot op heden altijd een raamplek had en dus lekker naar buiten kan kijken, de laatste jaren vliegen we op Amerika altijd met een tussenstop en dat bevalt mij goed, even de benen stekken en een (nicotine)shot nemen.
Annie vind het minder, het opstijgen vind ze eng en tijdens de reis voeld ze zich opgesloten, de laatste tijd gaat dat beter maar haar hobby zal het nooit worden zegt ze.
Antoinette
Amerikafan

Bericht door Antoinette »

Ik vind alles leuk aan vliegen, behalve het landen, daarom hoef ik
ook niet zo nodig bij het raam.

Ben ook blij dat ik op deze manier "makkelijk" verre reizen kan maken.
Ook een tussenstop vind ik niet zo erg, als ik op vakantie ben heb ik alle tijd!

Antoinette
Antoinette
liliane
Amerikafan

Bericht door liliane »

Vliegen met kleine kinderen vind ik overleven...........
Ik kijk er naar uit dat ze wat groter zijn en dat het dan allemaal wat makkelijker gaat. Dat ze gewoon wel naar een filmpje gaan kijken. Net zoals ze thuis doen.
Maar tot die tijd is het nog even afzien.
Nou ja, we gaan toch niet zo vaak, dat scheelt.
Verder vind ik het wel leuk trouwens. Het naar buiten kunnen kijken, de wereld zo klein zien. Ja, erg mooi.

Liliane
2004 Woodstock, Ontario en Scottsville, Virginia
2006 Crozet, Charlottesville, Virginia
2010 Woodstock, Ontario en Horn Lake, Mississippi
avgoethem
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door avgoethem »

Ik vind vliegen helemaal niet leuk en zeker niet het landen; Zodra ik op Schiphol, terugreis, de wielen van het vliegtuig op de grond voel komen dan biggelen bij mij de tranen over de wangen.
Maar ik stap donderdag wel weer in het vliegtuig (met een paar pilletjes)om naar Las vegas te gaan anders kom je nergens en wordt je wereldje zo klein.

Tip!!
Wij hebben voor donderdag een Station wagon gehuurd om met 5 personen van Den Bosch naar Schiphol te rijden voor de prijs van 54 euro inclusief 300 km verbruik. Volgens mij is dit een goedkope manier om op Schiphol te geraken met zoveel personen. Gehuurd bij Hertz en met korting ivm lidmaatschap anwb
Ineke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Ineke »

Ik vind vliegen een noodzakelijk kwaad.
Natuurlijk een snelle manier om van punt A naar punt B te komen, maar plezier heb ik er allang niet meer in.

Voor mij precies hetzelfde! Vroeger, toen we pas begonnen met reizen (jeetje ik lijk mijn oma wel :) ) kon het me niet lang genoeg duren.
De laatste jaren tel ik de uren, en dan dat "vreselijke" schermpje, waarop staat hoeveel uur het nog duurt voordat je eruit kan......ik neem me 1.000x voor om er niet meer na te kijken, helaas langer dan 15 minuten hou ik het meestal niet vol.
Slapen lukt me helaas ook nooit en wat duurt de terugreis dan lang.

gr, Ineke
http://www.ine1149.web-log.nl
Fiddler
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Fiddler »

Tot nu toe heb ik alleen korte afstanden gevlogen, hooguit zo'n uurtje of twee naar Ierland. Komende zomer naar Alaska (als er tenminste genoeg deelnemers zijn, want ik ga met een groepsreis. Ik kijk elke dag op de site of er al genoeg deelnemers zijn... :) :oops: ) wordt dat een ander verhaal... Eerst een roteind naar Chicago.. dan overstappen en vervolgens weer een roteind naar Anchorage... ik ben benieuwd.
Het opstijgen vind ik het leukst, met zo'n enorme snelheid over de baan en dan voelen dat je los komt van de grond, geweldig! Het landen duurt me altijd te lang... en tussendoor vermaak ik me als ik in de buurt van een raampje zit en het vliegtuig boven de wolken vliegt in de zon. Dat vind ik zo'n geweldig gezicht, een compleet andere wereld. De eerste keer dat ik vloog was naar Ierland, en was het helemaal helder. Ik kon vanuit de lucht de bergen van Wales zien, en later die onder Dublin. Ik kon de veerboot zien varen tussen Wales en Ierland en allerlei plaatsen herkennen. Dat was echt geweldig.
Eigenlijk hou ik wel van reizen. Met het vliegtuig, of met de auto, of de trein, dat maakt me niet zo heel veel uit. Alleen boten, daar hou ik niet zo van omdat ik snel zeeziek word. In het vliegtuig heb ik daar geen last van gelukkig...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer