Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Telefonie en mobiel internet in de VS

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Hans_Belgium
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS

Bericht door Hans_Belgium »

Nu, dat de dollarkoers op 1,14$/€ ongeveer staat kan het misschien lonen om een nieuwe telefoon te kopen, prijzen vergelijken en de taksen niet vergeten bij te rekenen in de USA.
Marlies
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Marlies »

Heb inmiddels een paar dagen geleden een kaartje besteld bij Arieli. Ik heb echter geen bevestiging ofzo ontvangen in de mail. Is dat herkenbaar?
Eerdere rondreizen:
Rondje zuidwest USA in 2006
Zuidwest Canada in 2007
Grote ronde vanuit Denver in 2009
Rondreis CA - OR - WA - ID - WY - UT in 2017
Rondreis WA en OR in 2019
moon29
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door moon29 »

Hans uit Koekelare schreef:@moon29

Gewoon #num# intikken op je gsm en je nummer komt tevoorschijn.
Ik krijg dan een nummer te zien wat begint met +31. Is dat niet vreemd?
moon29
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door moon29 »

Marlies schreef:Heb inmiddels een paar dagen geleden een kaartje besteld bij Arieli. Ik heb echter geen bevestiging ofzo ontvangen in de mail. Is dat herkenbaar?
Ik ontving destijds (20 mei 2017) wel een mail ter bevestiging. Die kwam van service@arielimobile.com / Serge Arkipoff
Gast

Bericht door Gast »

Marlies schreef:Heb inmiddels een paar dagen geleden een kaartje besteld bij Arieli. Ik heb echter geen bevestiging ofzo ontvangen in de mail. Is dat herkenbaar?
Heb je ook in je spam email gekeken?
StephanT
Amerika-newbie

Bericht door StephanT »

Ik vertrek eind juli naar Canada en ik kom niet in de VS. Wat zou dan het beste idee zijn voor een dataplan? De optie om het te regelen door mensen daar is ook niet van toepassing, aangezien ik daar niemand ken.Er is voor zo ver ik weet geen forum speciaal voor canada..
Marlies
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Marlies »

Suf... mailtje van Arieli zat idd tussen de spam. Daar had ik zelf natuurlijk ook aan kunnen denken. :oops:
Eerdere rondreizen:
Rondje zuidwest USA in 2006
Zuidwest Canada in 2007
Grote ronde vanuit Denver in 2009
Rondreis CA - OR - WA - ID - WY - UT in 2017
Rondreis WA en OR in 2019
Jozs
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Jozs »

Hi,

Ik volg dit topic al even en heb al verschillende keren een manier gevonden: via ebay, via de winkel (maar dan heb je soms activatiekosten die je moet betalen), via Arielimobile...
Ook ik heb mijn simkaart graag op voorhand.

Mijn ervaring is over het algemeen dat wanneer je een roadtrip doet, je toch beter een simkaart neemt via het at&t of verizon netwerk. T-mobile laat het regelmatig afweten buiten de steden. Nu heb ik voor mijn afgelopen reis langs de oostkust op een redelijk voordelige manier 3 simkaarten besteld op een redelijk omslachtige manier maar het is me enorm bevallen en ik dacht dat ik best even kon delen:

Ik heb namelijk het volgende gedaan:
H20 is een netwerk dat werkt via het at&t netwerk.
Via de website van https://www.h2owirelessnow.com/mainCont ... =planMonth heb ik simkaarten besteld. Met de code 50off bij uitchecken krijg je de simkaarten voor halve prijs. Je betaalt je eerste maand en de simkaart wordt bij activatie preloaded met het plan. Je kan die simkaart dan activeren de dag voor je vertrekt bv.
Zo heb ik afgelopen reis 3 simkaarten met 8gb bestelt voor 25 dollar per simkaart. Dat is dus nog geen 70 euro.

Enkel verzenden ze op de site van h2o enkel binnen Amerika. Als je dan zoals mij graag je kaart wilt hebben voor vertrek kan je de service gebruiken van een post forward bedrijf. Ik gebruik persoonlijk https://bedabox.com?af=9w9cb (reeds 4x gebruikt, zeer betrouwbaar).
Zij ontvangen dan je simkaart op een amerikaans adres en forwarden die voor ongeveer een 20tal dollar. Indien je slechts 1 simkaart nodig hebt is dit misschien niet de voordeligste oplossing, maar zeker voor meerdere simkaart is dit wel interessant. Eventueel kunnen er nog douanekosten bijkomen maar het post forward bedrijf kan indien je het aanvinkt de factuur verwijderen. Je kan de waarde vd simkaarten op minder dan 20 dollar zetten op het formuliertje dat je online invult bij het forward bedrijf waardoor je geen douanekosten dient te betalen.

Het netwerk van h2o werkt dus via dat van at&t. Ik had bijna overal bereik en bijna altijd minstens 10mbit download. Wel merkte ik dat de snelheidspieken minder hoog waren als op het at&t netwerk zelf. Maar ik heb liever een stabiele snelheid van 10mbit dan zoals bij t-mobile 50mbit in de steden en 1mbit of geen service daarbuiten.

Er is slecht 1 issue indien je een iphone hebt: als je de simkaart na je vlucht naar amerika direct wil gebruiken moet je wel even op de wifi voor het downloaden van de APN-gegevens die je krijgt via sms (je kan dit niet manueel ingeven). Maar dit kan je natuurlijk al op de wifi van de luchthaven doen.

Ik was er zeer tevreden van, zeker door de halve prijs. Indien die code nog werkt voor mn trip volgend jaar, ga ik het zeker op dezelfde manier doen.

EDIT: blijkbaar hebben ze een speedcap van 8mbit sinds begin deze maand. Dat maakt het natuurlijk al iets minder interessant. Neemt niet weg dat een stabiele 8mbit nog altijd meer als genoeg is voor zelfs het streamen van video.
elninjoo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door elninjoo »

Is die snelheid voldoende om 'ns netflix te kunnen kijken?
Het klinkt wel als 'n interessante optie. Ik zou de kaart naar m'n vriendin in Amerika kunnen laten verzenden.
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Let op: voor _alle_ resellers van AT&T geldt dat tethering/hotspot gebruik actief wordt geblokkeerd.

Je kunt beter gewoon een AT&T Gophone kaartje kopen en het $45/month plan activeren, dan heb je die restrictie niet. Zie diverse eerdere posts van mij hierover.

Voor de andere vraag over Canada hierboven: ook daar is hier vorige week nog uitgebreid over geschreven. Vermoedelijk kun je dus wel via een omweg een Gophone kaartje gebruiken, maar het is niet 100% zeker of je zonder de pincode voor online access wel in Canada saldo kunt storten. Ik vermoed van wel, door bij het (online) activeren het $45 plan te kiezen en telefonisch saldo te storten, maar zekerheid heb je pas nadat iemand het heeft geprobeerd. Andere optie is om iemand hier te vragen om een kaartje mee te nemen en daar even te activeren (zonder saldo te storten).

Ik ben zelf pas weer in augustus in de US en begin september terug, maar als er iemand graag een geactiveerd kaartje wil hebben na die tijd wil ik dat best voor je meenemen (en even activeren in de US).
elninjoo
Amerikakenner

Bericht door elninjoo »

tethering/hotspot is toch alleen maar interessant voor mensen die niet alleen reizen en samen gebruik willen maken van één kaartje?
Galapogos
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Ook voor mensen die graag via hun smartphone hun tablet of laptop van internet voorzien, ook al hebben ze geen reisgenoten. :wink:
Jozs
Amerikafan

Bericht door Jozs »

Het klopt inderdaad dat voor alle resellers tethering wordt geblokkeerd. Maar in mijn situatie is tethering niet echt interessant daar wij met 3 volwassenen waren die alles op hun smartphone regelen. Mijn ipad komt maar heel af en toe uit de tas en dat is dan ook enkel in het hotel als er wifi is. Indien je geen tethering nodig hebt kan het wel interessant zijn omdat je eigenlijk voor 40 dollar 2 simkaarten hebt met 6gb data. Vandaar dat ik het even meegeef.

Indien je netflix wilt kijken in HD is 5 mbit snelheid zeker al voldoende, dus met 8 komt je er zeker. Ik keek zeer veel youtube in HD tijdens mn laatste trip en heb eigenlijk amper problemen gehad.
elninjoo
Amerikakenner

Bericht door elninjoo »

Klinkt idd heel goed. Als ik mijn laptop wil gebruiken zal dit enkel op hotel (of bij vriendin thuis) zijn waar ik van wifi gebruik kan maken. Dus hotspot heb ik helemaal niet nodig.
Jozs
Amerikafan

Bericht door Jozs »

Als je die kaart naar een vriendin in de states kan laten sturen is dat helemaal een luxe. Dan betaal je enkel de simkaart (met het plan) aan 50% korting. Is zeker de voordeligste manier om gebruik te maken van het at&t netwerk.
Binnus
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Binnus »

Nu wij alweer een maand terug zijn uit Amerika werkt de Three simkaart nog steeds. Dat deze dus maar 2 maand in het buitenland werkt (Three is Engeland) klopt dus niet. Het stond wel ergens op hun site. Ik heb nog 6GB aan data over die ik nog kan opmaken in Nederland of binnenkort in Polen.
Dat maakt het wel ideaal.
SuzieQ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door SuzieQ »

Heeft er iemand al ervaring met het nieuwe Arieli kaartje?
Ik heb toch voor Arieli gekozen (eigenwijs).
Dan maar geen hotspot, dat hadden we vorig jaar ook niet.
Suzie

2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Gast

Bericht door Gast »

@suzieq: Wat zou er nieuw aan moeten zijn? Ik ben net een week terug, en heb niets gemerkt dat veranderd zou zijn bij arieli. De kaart werkte gewoon als vanouds, niet altijd overal dekking, maar dat is nu eenmaal regelmatig zo in de usa.

NB: Aangezien je vorige keer probleem had om naar NL te bellen, wees je ervan bewust dat +31 voor een nummer niet (altijd) werkt. Je moet 01131 ervoor zetten dan kun je wel naar NL bellen.
Anonymous123

Bericht door Anonymous123 »

Iemand al gebruik gemaakt van de USA functie die T-Mobile Nederland aanbiedt(+/- 65 euro en dan onbeperkt alles)? Deze kan je aanzetten, maar ook weer uitzetten wanneer je terug bent uit Amerika....
SuzieQ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door SuzieQ »

Bedankt voor de tip, ik weet niet meer wat ik allemaal geprobeerd heb.
Ik heb dit in mn agenda opgeslagen nu.

Wat T-mobile betreft die hebben in Amerika ook een tourist plan, heb ik een paar bladzijden terug gepost.
Ik weet zo de details even niet meer.
Suzie

2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves