Bedankt voor de info! Op 21 Augustus gaan we van Cheyenne naar Estes Park (86mile) waar we 23 Augustus weer vertrekken naar Denver. 24 Augustus vlucht naar huis. We hebben dus een dag extra in Estes Park, niet dat we de volgende dag weer weg gaan. We kunnen wat extra rusten mochten we moe zijn van vroeg opstaan voor Eclipse.Roelarex schreef:In het midden van de baan op het kaartje duurt de verduistering inderdaad het langst, maar de verduistering is totaal over de hele breedte van het pad (dus overal tussen de 3 oranje lijnen). Je hoeft dus niet perse exact naar de centrumlijn rijden om een totale zonsverduistering te zien, en je zit al snel op een plekje waar de eclips 1 minuut of langer duurt.hoyden schreef:Ik zit op 21 augustus in Cheyenne, Wyoming. Als ik de kaart van de Eclipse goed interpreteer, zou ik dus in het midden van de baan moeten zien te komen wil ik een totale Eclipse zien ? Dus een reisje naar Glendo zou juist moeten zijn? De locatie verder maakt me niet zoveel uit, dus ergens langs de weg of op een P-plek is toch ook ok? Ik wil niet zo heel veel reizen, want we gaan die dag richting de Rocky Mountains.. ]
....
Zelf zit ik tijdens de verduistering ergens op de prairie ten zuiden van Lusk, Wyoming.
Qua plan zouden we dan dus redelijk vroeg vanaf het hotel in Cheyenne richting Glendo kunnen rijden via de 25. Of we pakken een binnendoorweg iets meer richting noordoosten, maar of dat verstandig is?? Vanaf Glendo naar Estes Park is 186mile, dus dat valt nog mee wat mij betreft. De eclipse zou zo 12u afgelopen zijn. Onder normale omstandigheden is het dan ongeveer 3 uur rijden naar Estes Park.
We zien nu eigenlijk wel in, ook na het lezen van diverse verhalen, dat we dit niet moeten missen. We zouden dus in de nacht vanaf Hotel in Cheyenne kunnen vertrekken richting Glendo of ergens daar in de buurt. Maar even in de gaten houden wat het beste is..