Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Bericht door roelb »

Alamo.nl is niet van Alamo, maar van een onafhankelijk reisbureau. Om precies te zijn: Target Travel services te Vleuten.

Alamo.de en alamo.co.uk zijn wel van Enterprise (de eigenaar van Alamo), maar worden gerund door Enterprise UK.

Boek je bij de .de en de .co.uk site en kies je voor een post-paid rate, dan boek je direct in het systeem van Alamo. Er zal dan intern wel iets van een commissie richting de UK gaan, maar verder heb je niets met hen te maken. Kies je voor een pre-paid rate, dan treed Enterprise UK op als travel agent en dan heb je in principe dus een third-party booking, met een voucher die wordt afgegeven door Enterprise UK. Iets dergelijks zal ook gelden voor de .nl site. Je hebt dan dus ook te maken met annuleringsvoorwaarden van die tussenpersoon. Bij een directe boeking kost annuleren niets, en ook als je niet annuleert maar toch niet komt ophalen is dat kostenloos.

Boek je bij alamo.com direct dan doe je geen zaken met een tussenpersoon en is annuleren/no-show ook kostenloos (postpaid).

Waarom de prijzen voor de .de en de .co.uk site verschillen is mij een raadsel. Sowieso scheelt het op alamo.com ook welke residency je selecteert. Andere EU landen leveren andere tarieven op. Rondshoppen kan dus lonen. Ook de kortingsregelingen zoals die van de Brits guide zijn soms lucratief, maar andere keren ook weer niet. Je mag geen canadees of amerikaans rijbewijs hebben, maar elk EU rijbewijs is prima (en 100% equivalent - je kunt immers gewoon wonen in de UK maar een rijbewijs hebben dat uitgegeven is in Nederland, en vica-versa). Het enige dat men wil uitsluiten is dat de tarieven die bedoeld zijn voor toeristen, misbruikt worden door locals. Maar goed, de laatste tijd vind ik zelf dat Alamo geen concurrerende tarieven meer aanbiedt en kom ik elke keer weer bij Hertz uit.

Maar waar het uiteindelijk om gaat is dat je in je boeking "CDW/LDW" en "EP" hebt. Dat zie je op alamo.com sowieso als je online incheckt / skip the counter doet. Daar staan ze dan als "Included" al aangevinkt.
ONYX666
Amerikakenner

Bericht door ONYX666 »

Als ik via kortingscode op vouchercodes website naar alomo.co.uk ga krijg ik voor mijn periode dezelfde prijzen als op de brits site.

https://www.vouchercodes.co.uk/alamo.co.uk?rc=3749193
Laatst gewijzigd door ONYX666 op 06 jul 2017, 11:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Raymon
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Raymon »

@Roelb:

Dit is zeer handige info, bedankt! :thumbup:
Laatst gewijzigd door Mrvanilla op 06 jul 2017, 10:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Gaarne geen hele berichten citeren als dat niet nodig is. Dat maakt de pagina's lastig leesbaar.
Linda85
Amerikafan

Bericht door Linda85 »

Dag allen,

wij hebben vanaf 7 augustus 22 dagen een Ford Focus or simular gereserveerd bij Herz, via Tix.nl. Nu zie ik in het wie heeft welke auto meegekregen topic bijna geen mensen die een Economy klasse hebben geboekt, maar ik ben benieuwd welke auto's we misschien nog meer in deze klasse kunnen verwachten, zodat we bij een eventuele keuze voorbereid zijn. Ik ben me er van bewust dat de meesten een grotere en stoerdere bak nemen, maar ik ben vast niet de enige die daar niet om geeft (in 2012 een Toyota Yaris 6 weken gehad in Amerika, ging prima, alleen in de bergen iets langzamer).

Ervaringen? Tips voor bij de balie?

Bedankt! Linda
Afbeelding
Franski
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Franski »

Linda, hier de hele Hertz USA fleet: https://www.flyertalk.com/forum/hertz-g ... u-get.html
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Welke locatie? Is er Ultimate choice op die locatie? Waarom heb je dit via een tussenpersoon gedaan? Want als je gold member bent en je boeking gedaan is onder je account dan heb je op Ultimate choice locaties vrije keuze uit alle auto's in het Gold vak, mits je Intermediate (ICAR) boekt. En met de ANWB CDP heb je vaak mooiere tarieven dan via tussenpersonen.
Linda85
Amerikafan

Bericht door Linda85 »

Dus volgens de link van Franski (die ik niet kon vinden zelf, waarvoor alvast bedankt!) zou ik mogelijk kunnen kiezen uit:

Compact 2 or 4 Door (B, CCAR)
Chevrolet Aveo B CCAR (Includes sedan and hatchback models; 31 mpg)
Hyundai Accent B CCAR (Formerly ECAR)
Mazda2 B CCAR
Mitsubishi Lancer B CCAR
Nissan Cube B CCAR (Spotted at LAX and ORD)
Ford Fiesta B, YB CCAR (38 mpg)
Ford Focus B, YB CCAR (Includes sedan and hatchback models; 38 mpg)
Nissan Versa B, YB CCAR (36 mpg; includes sedans and Note hatchbacks)
Chevrolet Sonic YB CCAR
Fiat 500L YB CCAR (Spotted at SLC and SFO)
Honda Fit YB CCAR
Mini Cooper YB CCAR
Mitsubishi Mirage YB CCAR (Spotted at LAX)
Nissan Juke YB CCAR
Scion IQ YB CCAR (Franchises only)
Scion XC YB CCAR (Franchises only)
Toyota Yaris B, YB CCAR (4-door and 5-door models)
Volkswagen Beetle YB CCAR
Volkswagen Golf YB CCAR (Includes 2.5L gas and TDI diesel models)
Volvo C30 YB CCAR

Iemand nog favorieten (ben gewoon nieuwsgierig hoor)?

roelb, mijn vader heeft geboekt, nadat we de tickets hebben geboekt is hij daar gaan vergelijken en vond het blijkbaar goed genoeg. Nadeel is dat ik nog niet als tweede bestuurder ben opgegeven (neem aan dat dat bij aankomst nog kan?) dus dat er nog kosten bij zullen komen.
We halen op bij Denver airport en komen daar ook terug. Ik weet niet zeker of we gratis kunnen annuleren, dit zal ik nakijken, maar ik zie niet echt goedkopere deals tot nu toe. We moeten 936 euro betalen en nog 130 eigen risico verzekering (?) Er is wel opgegeven dat we uit NL komen.

Maar kun je ook bij een bestaande boeking nog kortingscodes doorvoeren of iets dergelijks? Als ik alsnog Gold member wordt, of zo? Ik ga voor de tweede keer naar Amerika en verwacht ook niet echt dat ik volgend jaar weer kan ofzo, dus om dan maar ergens lid van te worden zonder dat ik weet of ik het er uit haal..

Ik zie hier op het forum heel vaak al die afkortingen en namen (Ultimate choice zegt me ook nog niets, opzoeken maar weer) CDW/LDW en EP, ICAR, ANWB CDP, FCAR, daar kom ik echt niet uit hoor, dus ik zoek het alleen op als ik uit de context denk dat ik er wat aan heb.. ondertussen weet ik er een aantal. Sorry ik weet dat er al veel tips en trucs over autohuur op het forum staan, maar vertalen naar iets bruikbaars vind ik lastig..
Afbeelding
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

130 euro betalen voor eigen risico verzekering?, terwijl er in de VS helemaal geen eigen risico is. :blink:
Met die club wilde ik al helemaal geen zaken doen. :evil:
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Autohuur is ook via tussenpersonen vrijwel altijd kostenloos te annuleren, bij Hertz in ieder geval binnen 7 dagen na boeking.

Helaas geef je niet aan van wanneer tot wanneer je de auto huurt, anders hadden we even voor je kunnen kijken.

DEN is een Ultimate choice locatie. Dat betekent dus dat er een gold uitzoekmogelijkheid is. Gold member worden is kostenloos, kwestie van aanmelden. Direct bij de verhuurder boeken is in bijna alle gevallen goedkoper, efficienter, slimmer en flexibeler.

Kijk eens op hertz.nl.

Kies voor "Snel een tarief". Vul DEN (Denver airport) als ophaal/terugbrenglocatie in. Voer de gewenste data en tijden in (Let op: het werkt in eenheden van 24 uur. Om 14.00u ophalen en om 14.30u terugbrengen betekent dat je een volle dag extra betaalt).

Selecteer "Alle auto's". Vul bij CDP code 504224 (ANWB Nederland) in. Dat is meestal een gunstige korting. Druk op "Reserveer als niet-lid" en kies voor "Prive". Voila, daar zijn uw auto's, inclusief tarieven. De prijs die je ziet is _inclusief_ alles. Dus je hebt /geen/ extra verzekeringen nodig. De extra bestuurder, zolang je partner bent (in principe samen op hetzelfde adres woont), is kostenloos als je gold lid bent en je boeking dus ook doet terwijl je ingelogd bent. Die hoef je verder ook niet op te geven. En aangezien er op een Europees rijbewijs geen adres staat kan Hertz dit nooit controlerne, dus ook als je niet samenwoont dan doe je dat voor Hertz wel.

Maar goed, huur je dus gewoon direct bij hertz(.nl) en reserveer je een "Intermediate" (ICAR) dan mag je dus uitzoeken uit alle auto's die in het "gold" vak staan, mits je voordat je reserveert even een account aanmaakt en inlogt.

Je krijgt bij Hertz.nl atijd de keuze tussen "Betaal nu" of "Betaal later". Prepaid rates zijn meestal iets goedkoper, maar het nadeel is dat je na 7 dagen niet meer kostenloos kunt annuleren (kost dan EUR 45). Kies je voor "Betaal later" dan ben je 100% flexibel en worden er zelfs geen kosten in rekening gebracht als je de auto niet annuleert maar ook niet komt ophalen. In beide gevallen moet je bij het ophalen de credit-card bij je hebben waarmee de auto gereserveerd is (en die je aan je profiel hebt gekoppeld).

Het andere voordeel van je gold account: Huur je in de toekomst nog een keer, met dezelfde credit card en hetzelfde rijbewijs, dan hoef je niet meer langs een balie.
zwahiel
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door zwahiel »

Ik ben benieuwd. Ik heb bij Alamo een compact gehuurd (Hyundai Elantra meegekregen) maar ik vraag me dus af hoe t met schade zit. Er zit namelijk best wat steenslag op vooronder op de bumper.

Bij ophalen heb ik dat aangegeven maar dat was verder allemaal goed volgens de dame die me de wagen meegaf. Heb geen papiertje gezien of getekend waarop ik schade aan kon geven maar de dame in kwestie zei dat de schade al bekend was. Geen bonnetje niks gekregen omdat ik alles al via rentalcars had betaald en skip the counter had gedaan.

Twijfel om t aan te geven als ik m terug breng straks. En andere vraag hoe lang duurt terugbrengen? Half uurtje voor uit trekken of langer?
sanook
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door sanook »

Dat terugbrengen gaat meestal vrij snel. Je volgt de borden car rental returns en bij de garage volg je de borden van je verhuurder. Je sluit de auto aan achter in de rij en haalt al je spullen er uit. Meestal is er dan al een medewerker bezig met het invullen van de formulieren. Je wacht op je bonnetje en je kan weg. Ik zou me geen zorgen maken over die schade die je noemt, je bent volledig verzekerd en zonder eigen risico dus het boeit hun verder ook niet.
1BJK903
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door 1BJK903 »

Vraagje.

Ik wil een auto huren en van Washington naar Toronto (Canada) gaan. Dit wil ik voor ongeveer 4 dagen doen en daarna de auto terugbrengen naar Boston (dus inleveren op een andere locatie).

Mijn vraag: wat is de beste site om dit zo goedkoop mogelijk en bovenal: zo compleet mogelijk te doen? Wil geen extra / verborgen kosten en alle verzekeringen en dergelijke afsluiten.

Iemand tips / tricks?
Anonymous123

Bericht door Anonymous123 »

Wat zijn voor jullie de belangrijkste dingen waar jullie naar kijken als jullie de garage in lopen en de auto uitkiezen?
Uiteraard zal één van de belangrijkste dingen het onderhoud zijn en 4WD, maar waar letten jullie nog meer op?
(hoe kan je trouwens makkelijk zien, zonder de auto(of in de auto) dat de auto 4WD is?)
gastxyz

Bericht door gastxyz »

Even onder de auto kijken, natuurlijk.
Anonymous123

Heb zelf 0.0% affiniteit met auto's, dus kan jij mij uitleggen wat ik moet zien? :oops:
vinceG
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door vinceG »

1BJK903 schreef:Vraagje.

Ik wil een auto huren en van Washington naar Toronto (Canada) gaan. Dit wil ik voor ongeveer 4 dagen doen en daarna de auto terugbrengen naar Boston (dus inleveren op een andere locatie).

Mijn vraag: wat is de beste site om dit zo goedkoop mogelijk en bovenal: zo compleet mogelijk te doen? Wil geen extra / verborgen kosten en alle verzekeringen en dergelijke afsluiten.

Iemand tips / tricks?
Ja de tips zijn:
*Vooral dit topic doorlezen!
*veel zoeken en vegelijken bij de diverse aanbieders
*zorg dat ingesteld staat dat je uit NL komt, dan zitten alle benodigde verzekeringen erbij.
vinceG
Amerikakenner

Bericht door vinceG »

vimo schreef:Wat zijn voor jullie de belangrijkste dingen waar jullie naar kijken als jullie de garage in lopen en de auto uitkiezen?
Uiteraard zal één van de belangrijkste dingen het onderhoud zijn en 4WD, maar waar letten jullie nog meer op?
(hoe kan je trouwens makkelijk zien, zonder de auto(of in de auto) dat de auto 4WD is?)
Waarom zou je naar 4wd kijken? Als je dit nodig hebt moet je 4wd boeken.

Ik kijk allereerst naar wat voor auto. Heb zo mijn voorkeuren.
Daarnaast het aantal km's. Thats all.
Liefst eentje met zo min mogelijk km's.
Anonymous123

Laten we duidelijk zijn dat er weinig dingen zijn die ik "moet".
De ervaring leert dat je niet altijd de klasse hoeft te huren die je wilt, maar gewoon een vriendelijk praatje en een glimlach doen ook wonderen, zeker wanneer je niet vind wat je zoekt.
Vind 't wel interessant hoe ik kan zien hoe je ziet of het een 4WD is....
elninjoo
Amerikakenner

Bericht door elninjoo »

Valt Jeep Compass onder midsize SUV? En heeft Alamo Atlanta die in hun aanbod? Ziet er wel 'n stoer model uit!
vinceG
Amerikakenner

Bericht door vinceG »

vimo schreef:Laten we duidelijk zijn dat er weinig dingen zijn die ik "moet".
De ervaring leert dat je niet altijd de klasse hoeft te huren die je wilt, maar gewoon een vriendelijk praatje en een glimlach doen ook wonderen, zeker wanneer je niet vind wat je zoekt.
Vind 't wel interessant hoe ik kan zien hoe je ziet of het een 4WD is....
Ow haha sorry, ik had beter moeten(??) zeggen: Dan kun je beter een 4wd boeken.

Maar goed. Heb inmiddels genoeg midsize suv's op diverse locaties gehuurd om te kunnen zeggen dat ik nog maar heel weinig(lees: vrijwel geen) 4wd auto's er tussen heb zien staan. En om nu onder de auto te gaan liggen om te kijken of deze 4wd aangedreven is??? :lol:
Ik zou er van uit gaan dat het achter op de auto staat als deze 4wd is.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer