Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Het Centrale ESTA topic (deel III)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Marco en Cindy
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door Marco en Cindy »

Je bent echt niet verplicht een printje te tonen. Ze kunnen jou niet weigeren als je geen printje hebt.
Niet verplicht maar kan me inderdaad goed voorstellen dat je geen zin hebt om hele discussies aan te gaan met grondpersoneel. Wij stonden een keer bij de KLM in te checken komt de mededeling dat onze paspoorten niet nog minimaal 6 maanden geldig waren. Wat ook zo was alleen is die eis van minimaal 6 maanden geldig niet van toepassing voor de VS. Hele discussie aan de balie. Hoop stress... we mochten in eerste instantie niet mee. Blijkt die m#ts de landcode van Aruba te hebben gebruikt. En bedankt!!!

Dan maar liever een printje braaf laten zien als ze er echt op staan.
Volg onze reizen via polarsteps: https://www.polarsteps.com/MarcoBos6
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Het kan inderdaad handig zijn als een of andere muts niet goed kijkt in de computer.
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

harryh schreef:Wellicht maar mijn tip is het gewoon mee te nemen, ze doen er iig heel moeilijk over.
Moeilijk doen maakt AE sowieso een sport van, voor ons 1x mee gevlogen maar nooit meer ;)
Gekke spanjaarden :-) Maar voor @elninjoo is dat verder niet relevant, KLM verifieert zelf geautomatiseerd je ESTA status en een print meenemen heeft geen enkele waarde. Zolang je nog steeds hetzelfde reisdocument hebt en ook de API gegevens correct hebt ingevuld kun je gewoon inchecken en krijg je een boarding pass. Kan KLM je ESTA status niet verifieren dan kun je niet inchecken en dan is er ook geen printje dat daar iets aan kan veranderen.
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

Waarschijnlijk is dit al een aantal keer gevraagd maar ben ff bezig met de ESTA. Vroeger hoefde je je eerste adres nog niet in te vullen, nu wel blijkbaar maar ik heb nog geen hotel geboekt voor de eerste dag, voorheen vulde ik Unknown in er stond ook dat je dat bij je eerste adres mag doen maar later, als je verder gaat, geeft hij toch aan dat je deze,rode, velden moet vermelden, dat je dus wel een contact adres moet hebben.

U.S. Point of Contact Information

US Point of Contact Address Line 1 is a required field.

US Point of Contact City is a required field.
US Point of Contact State is a required field.
US Point of Contact Telephone Number is a required field.
Dan toch eerst een hotel boeken?? Of bedoeln ze dat je een contact adres daar moet hebben wat moeilijk is als je rond reist??
Ze vroegen trouwens ook of je op social media zit en met welke naam.
vinceG
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door vinceG »

Wij reizen ook rond en geef altijd het adres op van ons eerste hotel. Dus misschien toch handig om dat eerst te boeken.

De vraag over de social media is nieuw, maar die is facultatief om in te vullen.
ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina »

Haha, ik ben eruit,je moet op elke regel apart unknown invullen en bij het telefoonnummer 0000. Ik kreeg nu alleen een bericht dat ze niet meteen toestemming kunnen geven en dat het 72 uur kan duren?? Moet je dan elke keer checken of krijg je een bericht, tot nu toe altijd direct toestemming gehad, misschien beter geen Facebook kunnen vermelden?
Laatst gewijzigd door ina op 03 jul 2017, 16:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Dat klopt. Bij mij heeft het een keer twee dagen geduurd, de andere keren altijd meteen. Geen zorgen maken dus.
Groetjes,
Daniel
ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina »

Maar hoe weet je dan of en wanneer het goed gekeurd wordt? Moet je dat zelf checken of krijg je een mail?
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Ik logde gewoon af en toe in en op een gegeven moment stond er dat het oke was. Ik heb geen mail gekregen volgens mij, maar dat weet ik niet meer zeker.
Groetjes,
Daniel
Linda85
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Linda85 »

Ik heb na 3 dagen zelf gekeken (dit was afgelopen maand) en toen stond er goedgekeurd. Zeker geen mail ontvangen.
Afbeelding
ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina »

Na 20 minuten gekeken en Approved!, dom eigenlijk dat je er toch een beetje zenuwachtig van wordt maar dat komt door al die spookverhalen die je hoort :wink: Bedankt voor de snelle feedback :thumbup:
butterfly
Amerika-expert

Bericht door butterfly »

Herkenbaar hoor Ina, ik heb de Esta's afgelopen zondag aangevraagd. Ik word er toch altijd een beetje zenuwachtig van of ik alle nummers goed heb ingevuld etc. En ook bij mij weer opluchting dat we weer toestemming kregen :wink: ( Ik heb de fb vraag niet beantwoord overigens)
Javato
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Javato »

Hoi,

Kun je eigenlijk een nieuwe ESTA aanvragen terwijl je oude nog een paar maanden geldig is ? (we gaan volgend jaar nog een keer, daarna wordt het sparen voor een verbouwing.) Geen ander paspoort trouwens.
Ik weet dat je je ESTA ook een paar dagen van tevoren kan aanvragen dus een discussie waarom je het nu al zou doen hoeft niet :wink:
Met de vriendelijke groeten, JAN
ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina »

Volgens mij wel, ik heb vorige week ook een nieuwe aangevraagd terwijl mijn oude nog tot 10 juli liep.
SanFran
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door SanFran »

Ja kan gewoon. Ik had vorig jaar een fout gemaakt in de paspoortnummers (0 en O). Ze waren wel gewoon goedgekeurd en geldig, maar heb toen gewoon nieuwe aangevraagd en geen problemen mee gehad :thumbup:
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
vinceG
Amerikakenner

Bericht door vinceG »

Javato schreef:Hoi,

Kun je eigenlijk een nieuwe ESTA aanvragen terwijl je oude nog een paar maanden geldig is ? (we gaan volgend jaar nog een keer, daarna wordt het sparen voor een verbouwing.) Geen ander paspoort trouwens.
Ik weet dat je je ESTA ook een paar dagen van tevoren kan aanvragen dus een discussie waarom je het nu al zou doen hoeft niet :wink:
Ja kan gewoon. Heb het net gedaan! Mijne was nog tot eind augustus geldig, maar ik liep uit de pas met mijn partner. Dus nu hebben we weer esta's die op zelfde datum aflopen.
Javato
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Javato »

Top, bedankt voor de antwoorden :thumbup:
Met de vriendelijke groeten, JAN
1BJK903
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door 1BJK903 »

Iemand enig idee of het uitmaakt wat je als adres intikt? Heb meerdere hotels in verscheidene steden en heb gewoon een random hoteladres genomen (niet van de eerste). Zal dat uitmaken? Ik land in Boston, maar heb volgens mij hotelnaam in NY gegeven... (niet slim, I know, maar wist toen nog niet waar ik zou landen).
SanFran
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door SanFran »

Wij doen altijd van het eerste adres. Je kunt dit trouwens nog wel achteraf (gratis) aanpassen bij je aanvraag :thumbup:
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina »

Je kan ook gewoon UNKNOWN invullen en bij het tel/nr. 0000, hebben wij gedaan.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer