Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Alles over National Emerald Club deel 2

Bericht door Hinko »

theovg
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door theovg »

Hinko schreef:Je hebt altijd een contract code.
Als je inlogt heb je die code die gekoppeld is (bv mastercard elite of emerald club code) aan je profile.
Zonder inlog kom je altijd uit op Int. point of sale code tenzij je deze code weer veranderd.

Heb je wel alle verzekeringen dan?
Hallo Hinko

Ik was wel ingelogd en deze heb ik uitgevinkt, AMERICAN EXPRESS - EXECUTIVE
en verder alleen de coupon code ingevuld.

Dit staat op mijn contract: Emerald club members.
Cdw-allocated Inclusive
INCLUDED
Slp
INCLUDED
Dan is het toch goed volgens mij.
Ik heb Flying blue en Visa canada en Point off sale geprobeerd maar kwam ik duurder uit.
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

Ja qua verzekeringen heb je alles, dus als dit de goedkoopste optie, prima toch :wink:
RKNS
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door RKNS »

@Hinko

Je hebt gelijk, CDP is bij Hertz, niet bij National, ik bedoelde inderdaad contract ID. Als ik de contract ID's in dit topic (eerste pagina) gebruik krijg ik steevast de melding dat er geen auto's zijn. Gebruik ik kortingscodes er ook nog eens bij dan krijg ik de melding dat ze maar geldig zijn tot 31 augustus 2017.

Daarnaast heb ik er ook een beetje een potje van gemaakt, de prijs was bij Alamo, niet National. Wat me trouwens wel weer bij National opvalt is dat full-size SUVs duurder zijn dan de premium/luxury types terwijl dit bij alle andere waar ik tot nu toe heb gekeken weer anders is. Wel scheelt het even een dikke 600 dollar met het betalen van een klasse lager dan je boekt, dat is wel netjes geregeld. Hertz / Avis probeer ik de laatste dagen ook de memberships op het Platinum niveau te krijgen maar de websites werken voor geen meter mee. Ik ga maar eens AMEX aanschrijven om te kijken of zij het kunnen regelen.

Verder komt het steeds dichterbij, spannend!
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

Heb je wel het juist land geselecteerd? Standaard kom je als je naar nationalcar.com uit op de US site zeg maar.
Linksboven een europees land selecteren en je kunt een auto reserveren. Wedden dat er dan autos zijn? :wink:
RKNS
Amerika-ontdekker

Bericht door RKNS »

@Hinko

Land staat op Nederlands, zodra ik een contract-id invul krijg ik de melding geen auto's, haal ik deze weg, krijg ik ze netjes te zien. Uitzondering hierop is zojuist de VISA Canada code, dan krijg ik er wel een aantal te zien (prima prijzen ook) maar een erg gelimiteerde groep auto's.

Data zijn 22-09-2017 16:00 tot 21-10-2017 16:00, mocht je het willen proberen!

Bedankt voor de info / feedback so far!
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

Wat is je locatie?
Want ik heb gewoon een reservering voor 2018 kunnen maken. Locatie Las Vegas.
RKNS
Amerika-ontdekker

Bericht door RKNS »

Ah vergeten erbij te zetten, MCO!
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

Ik krijg gewoon autos hoor.
Screenshot_5.jpg
RKNS
Amerika-ontdekker

Bericht door RKNS »

Erg vaag, ik krijg ook in een inprivate venster het volgende:

http://i.imgur.com/eKKacpx.jpg

Nog ideeën? Ik kan het niet meer plaatsen.
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

Geen idee.
Enne de app? Werkt ook prima.
RKNS
Amerika-ontdekker

Bericht door RKNS »

Via de app doet hij het inderdaad wel, erg vaag. Ik ga nog eens op onderzoek uit, bedankt in ieder geval!
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

RKNS schreef:Hallo allemaal,

Op het moment heb ik een boeking staan via Sunnycars, vorig jaar goede ervaringen mee gehad, maar hoe meer ik hier het forum doorlees des te meer krijg ik het gevoel dat het vele malen goedkoper kan en toch verzekerd te zijn. Sinds kort heb ik AMEX platinum dus zover ik kan zien zit het met de verzekeringen standaard wel snor, echter zit ik nu te zoeken naar de CDP codes voor National en merk ik dat deze allen tot 31 augustus 2017 zijn, heeft iemand al een idee wanneer de nieuwe codes voor erna komen?
Ik zou in de US nooit boeken zonder CDW. Verhuurders hebben er een handje van om bij schade ook allerlei extra kosten in rekening te brengen, zoals gederfde huur, administratieve kosten, etc. En dat leidt al snel tot hoge bedragen en discussie met een externe verzekeraar (Amex). En al die tijd zit jij met een charge van mogelijk vele tienduizenden dollars op je credit card.

Kijk naast National eens bij Hertz met je Amex plat CDP. Bij mij komt Hertz er dit jaar keer op keer beter uit dan Alamo/National.
RKNS
Amerika-ontdekker

Bericht door RKNS »

@roelb

Ik lees enorm gevarieerde reviews van Hertz MCO, maar wel een hele hoop slechte. Daarnaast lijkt het alsof de auto voor je uitgekozen wordt, deel van de charme vind ik (voor nu in ieder geval nog) het zelf mogen uitkiezen en rondlopen op een (voor Nederlandse begrippen) enorm grote garage. Daarnaast geeft het je kans om een specifiek type / kleine upgrade te kunnen binnenpraten. Wie weet zit ik er volledig naast, na 1-maal Amerika huur ben ik niet bepaald een ervaringsdeskundige!

Edit: Goede tip m.b.t. CDW, had ik nog niet aan gedacht, ik denk dat ik het met deze zaken in het verschiet toch maar bij boek.
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

@RKNS: je hebt inderdaad gelijk dat je bij Hertz niet altijd zelf mag uitzoeken, zoals dat bij Alamo/National wel vaak is (maar ook alleen op grote airport locaties, en zelfs daar zijn uitzonderingen, bijvoorbeeld JFK).

Maar er is het afgelopen jaar wel iets veranderd. Hertz heeft voortaan een nieuw systeem, namelijk "Ultimate choice". Hoe werkt dat:

Op bepaalde locaties (grote luchthavens, MCO valt daar vanaf 19 juli a.s. ook onder) staan de auto's in de klasses A (econmy, ECAR), B (compact, CCAR), C (intermediate, ICAR) en F (full-size, FCAR) in keuzerijen, precies zoals Alamo en National dat ook altijd al deden.

Als Gold lid mag je, als je een intermediate (categorie C, ICAR) hebt gereserveerd, ook kiezen uit een extra rij, namelijk die van basis Gold lid (van alles wat, maar niets bijzonders). Heb je status (5-star bij je Amex) dan mag je in dat geval ook kiezen uit de speciale 5-star rij. Daarin staan vaak wat betere auto's, en voor presidents circle leden is er een rij met nog betere auto's. Eigenlijk precies het systeem dat National altijd al heeft met haar Emerald en Executive aisle.

Het systeem van Hertz is helaas zo nieuw dat er ook op Flyertalk nog niet veel ervaringen staan. Misschien heb je wat aan dit Youtube filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=rN58iKckmmY&t=6s. Zoals je ziet ook wat Dogdge Journeys en andere mid-size SUV's in de 5-star rij en ik zie zelfs een van in de gewone gold rij.

Boek je een SUV of iets anders bijzonders? Dan krijg je je auto wel toegewezen. Je krijgt zodra je toestel land (als je het vluchtnummer hebt doorgegeven) een mailtje met daarin het type van je auto en het vaknummer waar die klaar staat. In dat mailtje krijg je soms ook direct alternatieve keuzes en upgrades aangeboden. Daar kun je dan op klikken en dan wordt dat nog voor aankomst geregeld. Natuurlijk mag je met een reservering voor een SUV oid ook kiezen uit de Gold (5-star) aisle, maar dat is wel zonde, dan zou ik zorgen dat je er een tweede reservering naast hebt voor mid-size. Staat er niets in de aisle dan heb je in ieder geval de gewenste SUV klaar staan. Staat er wel iets in de aisle, dan laat je de duurdere reservering voor de gewenste SUV vervallen en rij je uit met je goedkopere reservering voor een mid-size.

Voor wat betreft negatieve ervaringen: tja, die vind je voor alle autoverhuurders wel. Hertz is echt prima, zeker als Gold member met status. Plus dat je ook nog eens vaak een upgrade krijgt en sowieso 4 uur later mag terugbrengen zonder extra kosten op je Amex platinum CDP. Dat maakt soms het verschil tussen een extra dag huur (of een paar uur te vroeg inleveren en je tijd verdoen op een vliegveld).
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

En even off topic.
Als je Emerald Executive bent doe dan een status match bij Hertz. Gratis een jaar lang Hertz Five Star.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

Bedankt voor de tip @Hinko, gisteren mail gestuurd, was vandaag al geregeld.
A.s. zondag zitten we op Hawaii en heb ik 4 weken bij Hertz geboekt, National en Alamo waren veel duurder deze keer. Dus Five Star wordt gewaardeerd :)
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

ja ben vandaag ook weer five star zag ik. :thumbup:
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

Waarschijnlijk is deze vraag al eerder voorbij gekomen, wij hebben onze auto geboekt bij usareisen.de en willen nu skip the counter doen, we zijn lid van Emerald, het lukt echter niet, kan het niet via usareisen of doen we iets fout?? Vorig jaar lukte het wel maar toen hadden we bij Expedia geboekt.
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

Je bedoelt dat je de reservering ziet in je Ec profiel?
Dat kan / kon alleen via Expedia, niet via andere third partys.

Misschien werkt dit wel?
https://www.nationalcar.com/en_US/car-r ... ck-in.html
Geen idee hoor, je kunt het eens proberen. Hiermee komt het niet in je ec profiel maar kun je wellicht wel alles skippen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer