Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Euro zakt verder weg,

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Re: Euro zakt verder weg,

Bericht door Frasi »

Potts exchange op het Damrak biedt inderdaad nog een redelijke wisselkoers (zonder commissie).
Hun koers vandaag (9 juli) is $1,1299 (niet slecht dus).

Als je geld wil weggooien ga je wisselen bij GWK, je eigen bank of op Schiphol. Duur en onnodig.
Bij aankomst in de VS kan je overal pinnen (of cash-back). Dan ergens iets kleins kopen en cash afrekenen met een $20 biljet en voilá: hier komen je losse dollars voor fooien, valet en kamermeisjes. Als je dit een paar keer doet heb je zo een hele stapel dollars. E als je nog eens terug denkt te komen in de VS, hou je er een aantal achter de hand voordat je weer naar huis gaat. Heb je een "startkapitaal" voor de volgende keer :lol: .
Ik heb zo'n $60 aan kleingeld klaar liggen (nog 41 nachtjes slapen en dan mag ik weer....).
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
SuzieQ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door SuzieQ »

Waar kan je nog goed cashback krijgen? Ik las iets over de Aldi maar die zit niet overal.
Suzie

2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Barry Winkels
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Barry Winkels »

Thanks allen,

Vwb Amsterdam: daar kom ik zo nu en dan dus daar zal ik eens gaan kijken :thumbup:

Barry
2009: Los Angeles, Route 1, San Fransisco, Yosemite, Death Valley, Las Vegas
2010: 10 dagen Las Vegas
2017: Grand Canyon, Monument Valley, Capitol Reef, Bryce, Zion, Las Vegas
2020: Route 1, Yosemite, Death Valley en Las Vegas
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Wij wisselen gewoon geld bij de receptie in het hotel als we 1 dollar biljetten nodig hebben voor valet, bellboy enz.
Barry Winkels
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Barry Winkels »

Dank je Frasi,

Die koers is zeker niet ongunstig :clap:
2009: Los Angeles, Route 1, San Fransisco, Yosemite, Death Valley, Las Vegas
2010: 10 dagen Las Vegas
2017: Grand Canyon, Monument Valley, Capitol Reef, Bryce, Zion, Las Vegas
2020: Route 1, Yosemite, Death Valley en Las Vegas
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

Ik wil ook voor zo'n 3 a 400 dollar naar Pott op de Dam, mijn man vindt het echter flauwekul, pinnen daar wel. Scheelt het veel als je bij Pott exchange wisselt in verhouding dat je daar pint, koers bank etc. Bij supermarkten lukt het vrijwel niet meer om extra cashback te krijgen hebben wij in november ervaren. Als het op dat bedrag weinig is dan pinnen we gewoon daar.
Frasi
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Frasi »

Vorig jaar kon in in de CVS in New York bij de zelf-scan kassa kiezen of ik cashback wilden hebben. Was nieuw voor mij.
Dus er lijken ook nieuwe mogelijkheden bij te komen.
Afbeelding
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Galapogos
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

ina schreef:Ik wil ook voor zo'n 3 a 400 dollar naar Pott op de Dam, mijn man vindt het echter flauwekul, pinnen daar wel. Scheelt het veel als je bij Pott exchange wisselt in verhouding dat je daar pint, koers bank etc.
Als ik een proefberekening maak met 350 dollar, blijkt dat je bij Pott in totaal zo'n 3 euro goedkoper uit bent dan wanneer je in Amerika hetzelfde bedrag zou opnemen met een betaalpas van ING. Wanneer je vergelijkt met een creditcard van ING dan zou het zo'n 7 a 8 euro goedkoper zijn bij Pott.

Althans, als ik het goed heb berekend. Ben uitgegaan van officiële wisselkoers Mastercard + koersopslag ING (1% bij bankpas, 1.75% bij creditcard) + opnamekosten ING (2.25 euro bij bankpas, 4,50 euro bij creditcard). Eventuele extra opnamekosten die de gastbank in rekening kan brengen heb ik uiteraard niet meegeteld.
ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina »

Dat zijn dan zo'n beetje mijn bus kosten als ik heen en weer moet, dan luister ik maar naar mijn man :wink:
SuzieQ
Amerika-expert

Bericht door SuzieQ »

Ik snap ook nog steeds niet welke atm`s nu kosten berekenen en niet.
Vorig jaar in een hotel geld gepind maar dit zal wel het duurste zijn.
Suzie

2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Galapogos
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Als er kosten worden berekend door de ATM/gastbank zal het apparaat het in elk geval wel melden. Althans, dat is bij mij steeds het geval geweest. Ervaringen vooral van buiten Amerika, want in Amerika neem ik nauwelijks cash op.
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Wij werken alleen maar met cashback. Maar geven ook bijna geen contanten uit. Je hebt idd alleen nog maar contant nodig voor kamermeisjes en bellboys. Verder overal CC of pinpas.
Sassya
Amerikakenner

Bericht door Sassya »

Cashback werkte bij ons vorige maand zowaar een keer goed bij de Safeway en bij de self scan van CVS. Moesten naast geld voor fooien ook aantal campgorunds cash en een jeeptour cash betalen. Ik had trouwens vooraf wel wat cash gehaald bij de GWK als cadeautje voor mijn man, kon toen kleine coupures krijgen. Ik was ervan uitgegaan dat ze die daar niet hadden, maar toen ik tegen iemand anders iets zei over $1 biljetten sprong de medewerker hier direct op in. Was geen enkel probleem zei ze.
Gast

Bericht door Gast »

Bij Target kun je ook max $40 cashback pinnen (alleen als je met bankpas pint, niet met je cc)
ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina »

Wij hebben het ook nodig voor enkele campgrounds, wat zakgeld voor kids en evt. tolweg, we zijn vroeger eens per ongeluk op een tolweg terecht gekomen waar je cash moest betalen, we waren net aangekomen en geen, kleine cash, bij ons, we moesten toen via internet achteraf betalen mar door de hectiek van de eerste dagen( koffers kwijt etc.) vergeten. We kregen toen een fikse boete bovenop de 1$ die we moesten betalen. Dit was in 2007, ik neem aan dat het systeem inmiddels wel veranderd is. Daarom vind ik het toch wel prettig altijd wat cash te hebben.
SuzieQ
Amerika-expert

Bericht door SuzieQ »

Voor fooi is het ook handig. Misschien is het nuttig om een lijst met cash back punten te maken in een eigen topic?
Suzie

2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Frasi
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Frasi »

De meeste ATM's die niet in/aan een bank hangen, vragen doorgaans een transactiefee. Kan zo'n $2,50 tot $4 zijn.
Afbeelding
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Ik zag laatst een ATM in de Safeway en heb daar geld opgevraagd zonder transactie fee.
FSC_87
Amerika-ontdekker

Bericht door FSC_87 »

Onderwerptitel maar wijzigen naar Dollar zakt verder weg?
Gaat lekker zo
Queste
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19
Contacteer:

Bericht door Queste »

Op korte termijn ben ik er heel blij mee :) Op de middellange termijn mag de euro weer terugzakken.
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer