Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Fietsen New York
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Fietsen New York
Hallo,
We willen graag gaan fietsen in New York. We hebben al diverse Europese steden per fiets bezocht en dat is goed bevallen.
Wie heeft hier ervaring mee?
Welke tocht is aan te bevelen?
Waar kun je het beste/voordeligste fietsen huren?
Wel/geen Nederlandstalige gids?
Graag jullie reacties. Bij voorbaat dank.
We willen graag gaan fietsen in New York. We hebben al diverse Europese steden per fiets bezocht en dat is goed bevallen.
Wie heeft hier ervaring mee?
Welke tocht is aan te bevelen?
Waar kun je het beste/voordeligste fietsen huren?
Wel/geen Nederlandstalige gids?
Graag jullie reacties. Bij voorbaat dank.
Re: Fietsen New York
Harrynak, goed idee. Gaan jullie zeker leuk vinden. Als je mijn nickname "tomaat85" gebruikt als zoekargument kom je iig veel info tegen over fietsen in NY. Maar veel anderen hebben ook een hoop gezegd en geschreven. Niet rot bedoeld maar wij zijn al een tijd niet naar NY geweest en ik kan het mentaal nu ff niet aan om over fietsen in detail te schrijven...ik vrees een "moet gaan emotie" die niet te onderdrukken zal zijn:)
kijk iig hier http://www.nycbikemaps.com
kijk iig hier http://www.nycbikemaps.com
Grote Amerika fan
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Hoi, ik kan nog niet echt uit ervaring spreken, want we gaan volgende week pas (al!) naar New York, maar we hebben wel fietsen gereserveerd voor max 5 uur fietsen in Central Park. Ik heb het via Groupon gedaan (nav goede ervaringen van Moon29 van dit forum) bij Central Park Bike Tours. Zit vlak aan Central Park en schijnen goede fietsen te zijn met versnellingen. We betaalden $54 voor 3 fietsen voor 5 uur. Weet niet of we echt 5 u gaan fietsen hoor
. Het zijn overigens fietsen zonder tour of guide.

Dit is al vaker langsgekomen, misschien kun je hier nog meer info vinden: search.php?keywords=fietsen+%2B+%22new+york%22
-
- Amerika-newbie
Bedankt voor de info allemaal.
Inmiddels ben ik er al uit dat het geen "guided" tour wordt. Punt 1 om de prijs, en punt 2 wil ik zelf bepalen waar ik ga stoppen en wil ik niet op een groep gaan wachten.
Heeft iemand tips voor een bepaalde route? We zien graag van alles wat en het hoeft zich niet te beperken tot central park.
Naar Brooklyn en daar de skyline van Manhattan bekijken lijkt me bijvoorbeeld erg leuk. Ik heb alleen geen enkel idee van afstanden en tijden.
Is 5 uur fieten huren bijvoorbeeld voldoende.
Bij voorbaat dank weer voor jullie reacties.
Inmiddels ben ik er al uit dat het geen "guided" tour wordt. Punt 1 om de prijs, en punt 2 wil ik zelf bepalen waar ik ga stoppen en wil ik niet op een groep gaan wachten.
Heeft iemand tips voor een bepaalde route? We zien graag van alles wat en het hoeft zich niet te beperken tot central park.
Naar Brooklyn en daar de skyline van Manhattan bekijken lijkt me bijvoorbeeld erg leuk. Ik heb alleen geen enkel idee van afstanden en tijden.
Is 5 uur fieten huren bijvoorbeeld voldoende.
Bij voorbaat dank weer voor jullie reacties.
Harrynak, ik zou de hele dag reserveren om een tijdschema met druk voor te zijn. Geen idee waar je verblijft maar als je de link van mijn eerdere post bekijkt zie je waar allemaal fietspad is. Iig langs de hudson, via batterypark richting de BB. Oversteken, naar Red Hook (fairway om te lunchen) oid..Lekker stuk Brooklyn fietsen (brownstones kijken) en dan terug over de Manhattan Brigde..en dan langs de east river helemaal up-town. Alles kan, wij zijn naar Coney Island gefietst, echt vet maar inmiddels kan je ook helemaal rondom Manhattan dus genoeg keuze. Persoonlijk vindt ik CP wel geinig maar meer ook niet..Hoe dan ook, veel plezier en vraag een slot mee en wat te doen bij een lekke band. Wees niet angstig om ook te fietsen waar er geen fietspad is. Als je duidelijk bent dan houden de automobilisten goed rekening met je. Hand uit steken, handen aan het stuur (putten en gaten) en stoppen voor rood (ja , misschien wat ongewoon voor ons Nederlanders maar beter wel doen 

Grote Amerika fan
- schre062
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Contacteer:
Wij hebben afgelopen week gefietst in New York. Als je een New York Pass koopt mag je en dag gratis fietsen huren. Nadeel is wel dat het fietsen met 3 versnellingen zijn. Je kunt ook andere fiets nemen met meer versnellingen maar dan betaal 5 dollar per fiets meer. De fietsen die wij hadden waren trouwens goed genoeg. Blazing Saddels zit aan Pier 84 aan de west Hudson River.
We zijn bij de west River langs de Hudson onhoog gefiets. Je fiets dan een heel mooi stuk langs de rivier over een goed fietspad omhoog. Via een tip van een wielrenner zijn we tot aan 125 Street langs de rivier gefietst. Bij 125 Street fiets je dan de stad in en gaat al gauw bij Riverside Road, langs Riverside Park, naar beneden tot aan 110th Street. Via deze straat rijdt je richting Central Park. Je komt dan boven het park in en kan zo door heel het park naar beneden rijden. Ik kan me ook wel voorstellen dat je via Blazzing Saddles naar beneden fiets langs de rivier richting Battery Park en De Brooklynn bridge.
We zijn bij de west River langs de Hudson onhoog gefiets. Je fiets dan een heel mooi stuk langs de rivier over een goed fietspad omhoog. Via een tip van een wielrenner zijn we tot aan 125 Street langs de rivier gefietst. Bij 125 Street fiets je dan de stad in en gaat al gauw bij Riverside Road, langs Riverside Park, naar beneden tot aan 110th Street. Via deze straat rijdt je richting Central Park. Je komt dan boven het park in en kan zo door heel het park naar beneden rijden. Ik kan me ook wel voorstellen dat je via Blazzing Saddles naar beneden fiets langs de rivier richting Battery Park en De Brooklynn bridge.
Phoenix-L.A. 2011
San Francisco-Las Vegas 2013
Atlanta-Atlanta 2015
Denver-Salt Lake City 2016
New York 2017.
Californie-Arizona Febr.-Maart 2018 (LA-LA)
Florida februari 2019
Texas en New Mexico 2020 in februari
Atlanta-Atlanta 2015
New York 2017.
Florida februari 2019
Kan je bijv. ook fietsen huren in de buurt van Brooklyn Bridge en ze inleveren aan CP? Maw zijn er verhuurders met meerdere "kantoortjes" of verhuurders die samenwerken?
- schre062
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Contacteer:
Er zit wel een Blazing Saddle fietsverhuur bij de Brooklyn Bridge. Dus zou best kunnen dat je daar de fietsen ook in kunt leveren, maar dat durf ik niet te zeggen. Ze zitten niet bij Central Park. Daar zitten wel andere verhuurders. Overigens als je met New York Airporter van JFK vliegveld naar je hotel in New York reist krijg je 1 uur gratis fietsen in Central Park erbij. Dat zou je ook kunnen overwegen.
Phoenix-L.A. 2011
Atlanta-Atlanta 2015
New York 2017.
Florida februari 2019
Atlanta-Atlanta 2015
New York 2017.
Florida februari 2019
Stelde maar even die vraag omdat ik miss een uitgebreide fietstocht wilde maken met Brooklyn Bridge als beginpunt en CP als eindpunt...
- meyem
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
ER zijn best veel verschillende opties om fietsen te huren in de stad ... misschien heb je wat aan deze sites:
https://bikerent.nyc/
https://www.yelp.com/search?cflt=bikere ... York%2C+NY
dit is zeker ook een overweging waard:
https://www.citibikenyc.com/how-it-works
De route langs de Hudson omhoog is erg leuk om te doen. Bij Chelsea Pier is op de eerste verdieping een trapezeschool, ook leuk om tussendoor even een kijkje te nemen.
https://bikerent.nyc/
https://www.yelp.com/search?cflt=bikere ... York%2C+NY
dit is zeker ook een overweging waard:
https://www.citibikenyc.com/how-it-works
De route langs de Hudson omhoog is erg leuk om te doen. Bij Chelsea Pier is op de eerste verdieping een trapezeschool, ook leuk om tussendoor even een kijkje te nemen.
https://bikerent.nyc/multi-location-bike-day-pass/
Is idd mogelijk maar kost aanzienlijk meer. Toch maar in het achterhoofd houden!
Thx!
Is idd mogelijk maar kost aanzienlijk meer. Toch maar in het achterhoofd houden!
Thx!
-
- Amerika-newbie
Helemaal enthousiast geworden over je route tomaat85.Iig langs de hudson, via batterypark richting de BB. Oversteken, naar Red Hook (fairway om te lunchen) oid..Lekker stuk Brooklyn fietsen (brownstones kijken) en dan terug over de Manhattan Brigde..en dan langs de east river helemaal up-town.
Heeft iemand een idee hoe ik deze of andere routes op een handige manier kan uitstippelen en opslaan om later begeleid te worden via je telefoon of zo?
Harry,
Mijn ervaring is dat de fietsverhuurders de kaarten die je op internet ziet in hardcopy hebben. Daarnaast zijn de routes duidelijk aangegeven. Alleen in het geval je door Brooklyn gaat "zwerven" heb je dan ff geen kaart, lijkt mij niet zo erg, er staat vast wel ergens een hoog gebouw waar je op kan orienteren
. Je zit dan zo weer bij het water. Op je weg naar Red Hook "moet" je natuurlijk ook door het BB park, was ik vergeten te melden. En als laatste, er zijn meerdere kaarten apps die je off-line laten werken (lees ik, geen ervaring mee) dus dan zou je nog ff op te forum moeten zoeken...
Nog' s..heel veel plezier!
Mijn ervaring is dat de fietsverhuurders de kaarten die je op internet ziet in hardcopy hebben. Daarnaast zijn de routes duidelijk aangegeven. Alleen in het geval je door Brooklyn gaat "zwerven" heb je dan ff geen kaart, lijkt mij niet zo erg, er staat vast wel ergens een hoog gebouw waar je op kan orienteren

Nog' s..heel veel plezier!
Grote Amerika fan
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 18 Reacties
- 4688 Weergaves
-
Laatste bericht door Timothy555