Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

We gaan het weer proberen!

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Lotte
Amerika-ontdekker

We gaan het weer proberen!

Bericht door Lotte »

Ja ja, het is de bedoeling dat we in september dit jaar weer gaan proberen om naar Amerika te gaan!!!
Vorig jaar hadden we alles geboekt, maar is de reis op het laatste moment niet door gegaan aangezien mijn vriend ziek was geworden en in het ziekenhuis lag...

Nu gaan we weer boeken, maar we hebben de reis wel wat aangepast. Ik ben natuurlijk gewoon alle tips hier blijven lezen :) en daardoor een iets andere indeling gemaakt. Daarnaast willen we waarschijnlijk alleen de vlucht en auto laten boeken door Exit/ AV/ Tioga/..., en de hotels nu zelf via internet.
Ik heb de volgende route gemaakt, vertrekdatum 2 september. Heeft iemand nog tips of suggesties?

1 AMS- Phoenix
2 Phoenix- Sedona
3 Sedona- Grand Canyon
4 Grand Canyon- Page
5 Page- Bryce
6 Bryce- x
7 Bryce- Zion
8 Zion- Las Vegas
9 Las Vegas- x
10 Las Vegas- Death Valley
11 Death Valley- Lee Vining
12 Lee Vining- Yosemite
13 Yosemite- x
14 Yosemite- San Francisco
15 San Francisco- x
16 San Francisco- Monterey
17 Monterey- Ventura
18 Ventura- Anaheim
19 Anaheim- x
20 Anaheim- x
21 Anaheim- x
22 Anaheim- Los Angeles
23 Los Angeles- AMS
24 AMS
    Groeten,
    Caroline
    Yeehaw
    Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Hi Caroline
    Wij vinden Page altijd lekker om een dagje te blijven. En ipv Bryce-x zou ik Zion-x doen. En misschien een dagje extra San Francisco-x en een dagje minder Anaheim-x. Anaheim=LA. Misschien ook een dag extra tussen SF en LA?
    YH
    Pete.Z
    Amerika-expert
    Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Mooie route,alleen zou ik ook een dag meer SF en een dag minder LA nemen.
    lelie
    Amerika-expert
    Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

Wat wil je allemaal in Anaheim doen?
    Lotte
    Amerika-ontdekker

Bericht door Lotte »

In Anaheim gaan we twee/drie dagen Disney doen en een/twee dag(en) Universal Studios.
    Een dag extra SF lijkt ons wel erg leuk, maar we weten niet waar er anders een dag af zou moeten.
    Hey Yeehaw, wat heeft Zion dan wat Bryce niet heeft? Waarom deze voorkeur, is het misschien mooiere natuur op deze locaties?
    We zijn wel nieuwsgierig...

Groeten,
    Caroline
    Yeehaw
    Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Bryce kan je bekijken vanaf de rim. Vele uitkijkpunten aan de oostzijde.
    Rijd eerst naar het hoogste (en verste)punt en dan terug, hoef je we weg niet steeds over te steken.In 2-3 uur rijden en stoppen kan je heel veel zien. Als je de cayon in wilt wandelen bedenk dan dat je ook weer omhoog moet. Bij wandelingen ben je natuurlijk meer tijd kwijt.
    2-3 uur Zion is veel te weinig. Dat geeft nauwelijks tijd om een goede indruk te krijgen. De gratis shuttle maakt een rondje met vele stops vanwaar je korte of lange wandelingen kunt maken.
    YH
    Martin & Marianne
    Amerika-expert
    Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Lotte schreef:In Anaheim gaan we twee/drie dagen Disney doen en een/twee dag(en) Universal Studios.
    Een dag extra SF lijkt ons wel erg leuk, maar we weten niet waar er anders een dag af zou moeten.
    Hey Yeehaw, wat heeft Zion dan wat Bryce niet heeft? Waarom deze voorkeur, is het misschien mooiere natuur op deze locaties?
    We zijn wel nieuwsgierig...

Groeten,
    Caroline
    Tijdens onze eerste reis naar het westen was Bryce voor ons de grootste verrassing, we waren ook helemaal niet voorbereid op wat we te zien kregen (er was toen nog geen internet). We hebben toen een lange wandeling gemaakt, naar beneden en ook verschillende uitzichtpunten gedaan. Prachtig!
    Zion is heel anders, minder spectaculair, maar wel een park om telkens weer naar terug te keren. Je hebt gevarieerdere wandelmogelijkheden en je zit IN de Canyon, in plaats van op de rand. Bryce is wellicht mooier, maar in Zion is het plezieriger vertoeven vind ik, maar ik kan moeilijk uitleggen waarom dat zo is. Misschien meer groen, meer water?
    Kijk eens op deze site als je wat meer van Zion wilt zien: http://www.citrusmilo.com/zionguide/

Marianne
    thebes
    Amerika-expert

Bericht door thebes »

Hier nog een Zion-fan.
    Bryce is schitterend hoor, zeker als je tussen de rotsen beneden rondloopt. De uitzichtpunten vanaf de rand heb je in een paar uur gezien.
    Zion vind ik een lieflijk park. Het is groener, er zijn veel wandelingen mogelijk, van hele korte tot hikingtrips van een paar dagen. Er zijn orchideeën en kolibris, maar ook steile woeste rotspartijen. Het is er rustig, veel toeristen laten het links liggen, komen er alleen maar door op doorreis van en naar Bryce / Las Vegas.
    vana
    Amerika-expert
    Aantal x V.S. bezocht: 4
    Contacteer:

Bericht door vana »

Ook ik ben helemaal verliefd op Zion.
    Eerst wist ik niet waarom, maar toen we dit jaar in Kolob Canyon, het noordelijke gedeelte van Zion waren, wist ik het ineens:
    Het is de combinatie van het vele groen en de rode rotsen. Dat vind ik ongelooflijk mooi.
    Wij hebben nog veel te weinig van Zion gezien en gaan zeker nog een keer terug.

Marjon
    Lotte
    Amerika-ontdekker

Bericht door Lotte »

Bedankt voor de tips! Altijd handig om te horen van mensen die er geweest zijn, het ervaren van een gebied kan vaak anders zijn als dat je uit een boekje zou verwachten.
    Dan ga ik in ieder geval de extra nacht bij Zion doen en die bij Bryce haal ik weg.
    Heeft iemand nog een tip over het stukje tussen Las Vegas en Yosemite? We overnachten in Death Valley, daarna naar Yosemite, maar ik heb een tussenstop in lee Vining gepland zodat we wat meer tijd hebben om de Tioga pas over te gaan en het stuk naar de Village rustig te kunnen bekijken. Is Lee vining een goede overnachtingsplek qua afstand, en is het een mooie plek daar?

Caroline
    Martin & Marianne
    Amerika-expert
    Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Lotte schreef:Bedankt voor de tips! Altijd handig om te horen van mensen die er geweest zijn, het ervaren van een gebied kan vaak anders zijn als dat je uit een boekje zou verwachten.
    Dan ga ik in ieder geval de extra nacht bij Zion doen en die bij Bryce haal ik weg.
    Heeft iemand nog een tip over het stukje tussen Las Vegas en Yosemite? We overnachten in Death Valley, daarna naar Yosemite, maar ik heb een tussenstop in lee Vining gepland zodat we wat meer tijd hebben om de Tioga pas over te gaan en het stuk naar de Village rustig te kunnen bekijken. Is Lee vining een goede overnachtingsplek qua afstand, en is het een mooie plek daar?

Caroline
    Lee Ving ligt hele gunstig, dan heb je mooi de tijd voor het oostelijke deel van het park. Wij hebben een paar keer in Mammoth Lakes overnacht, dat is iets voor Lee Vining.
    Kijk eens in ons resiverslag van voirg jaar vanaf 10 augustus voor de route tussen Las Vegas en Yosemite. Wij vonden het stuk via de Red Rock Canyon scenic byway erg mooi.

Marianne
    Yeehaw
    Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Ja, Lee Vining ligt heel gunstig en nee, ik vind Lee Vining niet "gezellig".
    Mammoth Lakes ligt vlakbij en zag er veel leuker uit (wij sliepen in Bishop).
    Misschien weet Marianne nog wel een goed adres. Als je de volgende morgen vanuit Mammoth Lakes vertrekt probeer dan ook even de korte maar mooie "June Lake Loop (ca158)" te rijden, dan naar Mono Lake en dan naar Yosemite NP.
    Yeehaw
    OlivierD
    Amerikafan

Bericht door OlivierD »

Ook wij hebben dit jaar een tussenstop gepland in Lee Vining. Wat wij van plan zijn is 's morgens eerst Bodie te gaan bezoeken om dan de rest van de dag te gebruiken om de Tioga Pass over te steken.

De dag bij aankomst in Lee Vining zijn we van plan (indien we tijd hebben ervoor) eens naar de Travertine Hotsprings te rijden. Deze liggen niet zo ver buiten Lee Vining vandaan. Heb hierover onlangs nog een reportage van gezien op tv, en het zag er echt prachtig uit om in zo'n warm waterbron te zitten en dit met een fantastisch uitzicht.
    Plaats reactie
    • Vergelijkbare Onderwerpen
      Reacties
      Weergaves
      Laatste bericht
    AllesAmerika.com Forum : Disclaimer