Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Artikel over drukte in Yosemite en andere Nationale Parken

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Artikel over drukte in Yosemite

Bericht door Isis »

Wij kwamen er in 1990 voor het eerst met mijn schoonouders mee, zelfs toen was het al druk... en we hadden toen zo'n tuut tuut snel snel tour door ZW. De camping moesten we nog zoeken (internet was er toen nog niet) kwamen op Wolfs ..dinges terecht.
In 2010 met omze kinderen geweest, toen met moeite plek op camping gereserveerd en 3 nachten daar gestaan. Geweldig was het .. vroeg op en de mist trail gewandeld in vroege ochtend ... ja druk ook toen al en naar beneden (tegen 11 uur) moesten we soms wachten op het opgaande verkeer. Maar ergerlijk neuh.. maar we hoefden dus niet te parkeren met de camper omdat we op de camping stonden.
Hopelijk kan ik ooit nog in Yosemite rondwandelen... vooral niet in een weekeinde!!!

Waar ik me als camper rijder wel aan erger is dat gewine auto's vaak op camper plekken parkeren, en er is dan weinig handhaving (ik vond t in Canada nog erger). Als camper heb je dan geen keus meer dan door te rijden. Wij passen niet op gewone plekjes.... en ik snap het wel maar vind het niet kies. In Europa zie je het langs snelwegen ook, met je caravan heb je geen ple omdat personenautos op caravan en vrachtwagen plekken gaan staan :roll:
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Galapogos
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Andersom kan ook: ik kon onlangs hier in Nederland langs de A50 m'n auto niet kwijt op een parkeerterrein omdat alle personenautoplekken bezet waren door vrachtwagens. :lol:
MiniMe
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door MiniMe »

Ik maak me niet druk... Wij hebben Yosemite Valley op de planning staan op zaterdag 19 augustus. Met een trip van slechts twee weken heb je nu eenmaal niet zoveel speelruimte.
We overnachten in Mariposa, zijn van plan de volgende ochtend vroeg te vertrekken en hebben een gereserveerde plaats voor de Yosemite Falls parking mochten we elders geen plek vinden. Daarnaast heb ik de Valley Floor Tour geboekt, dus een rondje maken zal op die manier nog wel redelijk lukken.

In 2013 waren wij in april in Yosemite Valley en toen heb ik het daar hoegenaamd niet als druk ervaren. Nu wordt het natuurlijk een heel andere periode en ik verwacht bijgevolg wel een duidelijk verschil. Maar als je al van tevoren daarover loopt te stressen, wordt het er zeker niet beter op, toch? :wink:
Memories...
SuzieQ
Amerika-expert

Bericht door SuzieQ »

Kun je dan niet beter in El portal slapen?
Suzie

2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Waarom de Valley Floor Tour? Die zal ook last hebben van de drukte natuurlijk. Ik zou dat jammer vinden van het geld. Je ziet niet meer dan vanuit de auto of de (gratis) shuttlebus. Je zult wel veel te horen krijgen, maar ik zie dat je met kinderen reist; als die de gids niet kunnen verstaan is er voor hen niet veel aan. Ik zou dan liever kijken of je nog kunt raften of fietsen. Of doe een paar korte wandelingen.

El Portal ligt al beter dan Mariposa maar zal een stuk duurder zijn. Met kinderen is Housekeeping Camp erg leuk; dan sta je aan de Merced river.

Marianne
MiniMe
Amerikakenner

Bericht door MiniMe »

El Portal is inderdaad een stuk duurder. Maar er was vooral heel weinig beschikbaar voor die datum.
Housekeeping Camp zit ook vol op onze datum.
Het enige alternatief wat we op dit moment nog kunnen overwegen is de Cedar Lodge.

Waarom de Valley Floor Tour? Omdat we zelf ook nog wat hopen op te steken van de uitleg. Dan sta ik liever in de file met iemand die wat te vertellen heeft dan gewoon in de auto. De kinderen begrijpen misschien niet alles wat er gezegd wordt, maar we kunnen nog altijd vertalen voor ze. :wink:

En wij zijn geen actieve mensen, thuis ook niet. Ik krijg wel vaker rollende ogen als reactie wanneer ik dat zeg, maar fietsen, raften en hiken behoren niet tot onze courante woordenschat. Wij hebben thuis een heel druk bestaan met pakweg 3 volle weken vakantie per jaar. Daarnaast is ons budget ook niet onbeperkt. Dan is het kwestie van heel goed plannen en tegelijk zoveel mogelijk rustig aan doen met dingen die ons als gezin boeien. Als we 3 of 4 weken op bestemming hadden, zouden we die misschien ook wel lichtjes anders invullen, maar zo is het nou eenmaal niet. 8)

Begrijp me niet verkeerd, alle tips zijn welkom, waarvoor dank ook. :thumbup:
Maar onze voorkeuren mbt onze vakantie lopen vaak niet gelijk met wat heel veel mensen op dit forum voor ogen hebben.

Ik wilde ook gewoon maar even aangeven dat je je overal druk in kunt maken. Het is gewoon een realiteit dat overal ter wereld bezienswaardigheden steeds meer bezoekers te verwerken krijgen. Je kunt dan hoogstens proberen om je reizen daarop af te stemmen qua periode, route, persoonlijke voorkeuren enzovoort.

Ik vind het al geweldig om weer eens temidden van de grootsheid van Yosemite te kunnen zijn en mijn kinderen ervan te kunnen laten proeven binnen de mogelijkheden en beperkingen die ons gezin heeft.
Laatst gewijzigd door MiniMe op 14 jul 2017, 11:35, 2 keer totaal gewijzigd.
Memories...
Annemiek94
Amerika-ontdekker

Bericht door Annemiek94 »

Martin & Marianne schreef:
Annemiek94 schreef:Op maandag hebben we de 10.00 uur bus naar Glacier Point geboekt. Zijn we de drukte dan nog een beetje voor? :shock:
Er is een eerdere bus, dus als je snel loopt haal je die mensen misschien nog in. Na jullie zullen er niet mensen meer naar beneden lopen, met uitzondering van mensen die via de Four Mile Trail omhoog lopen en via de PT naar beneden. En je zult ook altijd tegenliggers hebben, maar over het algemeen zal het erg meevallen met de drukte.

Marianne
Thanks Marianne! We wilden het liefste de eerste bus nemen, maar helaas was die niet meer beschikbaar. :( Daarom maar de 10.00 genomen. Ik hoop dat het qua drukte meevalt, vooral met de auto!
SuzieQ
Amerika-expert

Bericht door SuzieQ »

Vorig jaar twee nachten in Cedar lodge geweest, super goed restaurant met soep en salade bar en een buiten en binnen bad met soort bubbelbad erbij. Heerlijk.
Suzie

2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
xlies
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1
Contacteer:

Bericht door xlies »

Wij zijn deze week in Yosemite geweest. Van zondag tot woensdag. We stonden op Upper Pines en konden daardoor veel ook heel vroeg en in de avond doen, dan ging het nog maar verder was het echt te druk naar mijn mening.

Tuurlijk het is er beeldschoon dus dat maakt veel goed maar het "natuur" gevoel neemt wel af als je weer eens in de file staat of in een treintje naar de bridalveil fall loopt. Het leukste vond ik nog vanaf de camping naar happy isles lopen, geen auto nodig en een relatief rustig deel van de valley.

Desalniettemin ben ik enorm blij dat we er zijn geweest én dat we in het park sliepen. Ik heb toch heel erg genoten van de schoonheid van Yosemite!
Rondreis zuid-west 2017: http://www.rovitravels.nl
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

xlies schreef:Het leukste vond ik nog vanaf de camping naar happy isles lopen, geen auto nodig en een relatief rustig deel van de valley.
Als startpunt van enkele veel gekozen wandelingen vind ik het hier doorgaans toch ook erg druk. Er is alleen geen verkeer.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
xlies
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1
Contacteer:

Bericht door xlies »

Marcopstal schreef:
xlies schreef: Als startpunt van enkele veel gekozen wandelingen vind ik het hier doorgaans toch ook erg druk. Er is alleen geen verkeer.
Geen verkeer scheelt al een hoop vind ik. En richting mist trail is het zeker drukker maar de wandeling naar happy isles zelf vond ik toch relatief rustig en een prachtig stukje. Bij het happy isles nature center het bos in kwamen we zelf bijna niemand tegen, behalve een beer!
Rondreis zuid-west 2017: http://www.rovitravels.nl
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Hier nog een mooi artikel over de alsmaar toenemende drukte in veel Nationale Parken en de impact daarvan.

Er wordt door het management van Zion NP gebrainstormd over een concept waarbij er een cap zit op de per dag toegelaten aantal bezoekers en permits voor de meeste wandelingen.

Interessant leesvoer.
Groetjes,
Daniel
Raymon
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Raymon »

Interessant leesvoer inderdaad, bedankt voor de link!
Ik denk dat ze inderdaad met een reserveringssysteem moeten gaan werken. Je plant je bezoek sowieso een hele tijd van tevoren, dus ik zie het probleem daar niet zo van in.

Ik hoop dat het op onze vakantie dit jaar mee gaat vallen met de drukte. Gelukkig valt het sowieso altijd mee als je lekker lange wandelingen gaat doen ipv de meest toeristische, met de auto bereikbare, plaatsen bezoekt.
Trails
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19
Contacteer:

Bericht door Trails »

Nou, lekker hoor. Het lijkt Disney wel, blegh.
Roelarex
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Roelarex »

Die foto van The Narrows, wat een nieuwjaarsduik...
ReisM
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door ReisM »

Mrvanilla schreef:Hier nog een mooi artikel over de alsmaar toenemende drukte in veel Nationale Parken en de impact daarvan.

Er wordt door het management van Zion NP gebrainstormd over een concept waarbij er een cap zit op de per dag toegelaten aantal bezoekers en permits voor de meeste wandelingen.

Interessant leesvoer.
Lijkt me niet onverstandig. Wij moesten eergisteren 45 minuten wachten op de shuttlebus in zion. Terwijl ze echt af en aan reden. Het was een prachtig park maar door de drukte toch wat minder speciaal.
En het was die dag nog minder druk dan de dag ervoor volgens de chauffeur :roll:
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

Ik ben benieuwd - wij gaan in oktober... of het dan ook nog zo druk is... wij slapen wel in de lodge dus kunnen met de auto tot midden in het park.
Zal ons derde bezoek aan Zion worden maar als ik dat allemaal zo hoor allicht ook ons laatste
Trails
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19
Contacteer:

Bericht door Trails »

Waarom dan niet naar de andere delen van het park?
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

Kolob Canyon en zo - > staat inderdaad op de planning :-)
flex123
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door flex123 »

Denk dat ik ook maar een andere planning ga maken voor zion als ik dit zo lees.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer