Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 4
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 4
Heb je er ooit mee gevlogen? Want ik herken dat toch echt niet Roel. Ik ben afgelopen januari rechtstreeks met Air Berlin vanuit Dusseldorf naar JFK gevlogen; prachtig vliegtuig, fantastische service aan boord en een in flight entertainment systeem om je vingers bij af te likken. Er was werkelijk niets budget aan, behalve de gunstige prijs. Ik heb het jaar daar voor met SkyTeam member Delta gevlogen...dat was echt meer budget op alle eerder genoemde services.
Groetjes,
Daniel
Daniel
- sanook
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Hier ook alleen maar goede ervaringen met AirBerlin naar MIA én MCO !
- lsl
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Hier nog een stem voor Air Berlin, begin dit jaar mee naar het Oosten gevlogen en daar overgestapt op (uit het hoofd) Etihad.
Air Berlin was merkelijk beter.
Air Berlin was merkelijk beter.
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 19
Oh ik herken me wel in wat Roelb zegt over AirBerlin. In 2014 met Ethiad via Abu Dhabi naar Thailand gevlogen. Op de terugweg laatste deel met AirBerlin. Ik vond dit echt een klasse minder dan Etihad. Beperkt entertainmentsysteem, zeer matig eten en minder comfortabele stoelen. Personeel erg 'op zn Duits', flinke tegenstelling met Etihad personeel.
Kan natuurlijk zijn dat ze in de afgelopen 3 jaar hun vloot hebben aangepast, maar ik vond het toen wel echt een verschil met Etihad.
Kan natuurlijk zijn dat ze in de afgelopen 3 jaar hun vloot hebben aangepast, maar ik vond het toen wel echt een verschil met Etihad.
45 states done, 5 to go (HI, KS, NE, ND, IA)!
Gisteravond al tickets geboekt voor Keulen/Bonn naar Las Vegas (non stop) voor juli/aug 2018 met Eurowings! Mooie prijs vinden we zelf, 1951,= euro voor ons gezin (4 personen). Overige airlines nog niet boekbaar en dit vonden we een prima prijs, dus al geboekt. Helemaal happy 

- Galapogos
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik heb een aantal keer met Air Berlin gevlogen. Weliswaar niet naar de VS, maar naar bestemmingen binnen Europa en naar Abu Dhabi. Ik vind het op zich een prima maatschappij, maar tegen een maatschappij als Etihad leggen ze het uiteraard af. Echter geldt dat voor zoveel maatschappijen. In het Midden-Oosten en Azië zijn nou eenmaal een aantal airlines actief met hele hoge standaarden.
- sanook
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Was dat incl of excl bagage ?Miepie schreef:Gisteravond al tickets geboekt voor Keulen/Bonn naar Las Vegas (non stop) voor juli/aug 2018 met Eurowings! Mooie prijs vinden we zelf, 1951,= euro voor ons gezin (4 personen). Overige airlines nog niet boekbaar en dit vonden we een prima prijs, dus al geboekt. Helemaal happy
Dat is wel de historie van het bedrijf. Ze komen uit de chartermarkt en de lijnvluchten zijn een recente ontwikkeling. Ik geef toe, het is voor mij voor wat betreft intercontinentale vluchten hear-say (zelf wel een ervaring binnen europa), maar als ik dan http://www.airlinequality.com/airline-r ... ir-berlin/ lees dan denk ik toch: oei.. Ik begrijp ook dat ze maar een keer eten serveren op intercontinentale vluchten, terwijl dat bij andere airlines standaard twee keer is.
Ook als ik naar de harde cijfers kijk: seat-pitch in hun A330 waarmee ze naar de US vliegen is 30" voor reguliere economy seats. Dat is echt een budget-airline seat pitch. Daar zou ik nog niet eens inpassen met mijn lengte.. De normale 31" die andere airlines hanteren past al niet, en ik wordt altijd erg blij van 32" in bijvoorbeeld AF toestellen (daar zou KLM een voorbeeld aan moeten nemen). Waar ik ook altijd erg blij van wordt: een upgrade naar economy comfort bij Delta, wat als medaillon member toch vaak gewoon lukt. Tja, natuurlijk kun je bij Airberlin extra betalen voor betere stoelen, maar dat kan bij iedere airline. De XL seats zijn zover ik begrijp gewoon reguliere economy seats. Dus geen voetsteunen of verdere recline (waarbij het stoelkussen naar voren schuift) zoals bij Delta. Ik begrijp ook dat de lie-flats in business veel korter zijn dan normaal. Dus ook daar is het echt niet vergelijkbaar.
Voor een reguliere stoel te selecteren moet je ook al betalen. Ik besef me dat dit bij KLM voor mensen zonder elite status tegenwoordig ook moet, maar je kunt ook kiezen voor DL metal en dan hoeft dat niet.
Het zit hem ook in eenvoudige zaken zoals flexibiliteit en service vooraf. Als je bij KLM of Delta een schedule change hebt (en dat gebeurt nogal eens als je wat meer dan een paar weken vooraf je tickets koopt) dan heb je alle vrijheid om te herrouteren zoals jij dat wilt. Kwestie van een telefoontje en bijna alles is mogelijk. Vaak kun je op die manier ook een veel beter (directer) vluchtschema regelen dan dat je origineel had geboekt. Voor zover ik het begrijp van anderen kun je dat bij Airberlin vergeten.
Kun je onverhoopt niet vliegen, dan ben je je geld kwijt. Er is bij de basis fare classes geen mogelijkheid tot wijzigen. Op 99% van de tickets bij andere airlines kun je gewoon, tot een jaar na uitgifte, de waarde van je ticket, minus een change fee (meestal EUR 150) weer gebruiken. Ook daar heb ik al meerdere malen gebruik van kunnen maken. Plannen wijzigen nu eenmaal soms en dan is het wel erg prettig dat je niet de hele waarde van je ticket in de prullenbak gooit.
Ook als ik naar de harde cijfers kijk: seat-pitch in hun A330 waarmee ze naar de US vliegen is 30" voor reguliere economy seats. Dat is echt een budget-airline seat pitch. Daar zou ik nog niet eens inpassen met mijn lengte.. De normale 31" die andere airlines hanteren past al niet, en ik wordt altijd erg blij van 32" in bijvoorbeeld AF toestellen (daar zou KLM een voorbeeld aan moeten nemen). Waar ik ook altijd erg blij van wordt: een upgrade naar economy comfort bij Delta, wat als medaillon member toch vaak gewoon lukt. Tja, natuurlijk kun je bij Airberlin extra betalen voor betere stoelen, maar dat kan bij iedere airline. De XL seats zijn zover ik begrijp gewoon reguliere economy seats. Dus geen voetsteunen of verdere recline (waarbij het stoelkussen naar voren schuift) zoals bij Delta. Ik begrijp ook dat de lie-flats in business veel korter zijn dan normaal. Dus ook daar is het echt niet vergelijkbaar.
Voor een reguliere stoel te selecteren moet je ook al betalen. Ik besef me dat dit bij KLM voor mensen zonder elite status tegenwoordig ook moet, maar je kunt ook kiezen voor DL metal en dan hoeft dat niet.
Het zit hem ook in eenvoudige zaken zoals flexibiliteit en service vooraf. Als je bij KLM of Delta een schedule change hebt (en dat gebeurt nogal eens als je wat meer dan een paar weken vooraf je tickets koopt) dan heb je alle vrijheid om te herrouteren zoals jij dat wilt. Kwestie van een telefoontje en bijna alles is mogelijk. Vaak kun je op die manier ook een veel beter (directer) vluchtschema regelen dan dat je origineel had geboekt. Voor zover ik het begrijp van anderen kun je dat bij Airberlin vergeten.
Kun je onverhoopt niet vliegen, dan ben je je geld kwijt. Er is bij de basis fare classes geen mogelijkheid tot wijzigen. Op 99% van de tickets bij andere airlines kun je gewoon, tot een jaar na uitgifte, de waarde van je ticket, minus een change fee (meestal EUR 150) weer gebruiken. Ook daar heb ik al meerdere malen gebruik van kunnen maken. Plannen wijzigen nu eenmaal soms en dan is het wel erg prettig dat je niet de hele waarde van je ticket in de prullenbak gooit.
Dat is incl. handbagage en 1x pp 23kg ruimbagage.sanook schreef:Was dat incl of excl bagage ?Miepie schreef:Gisteravond al tickets geboekt voor Keulen/Bonn naar Las Vegas (non stop) voor juli/aug 2018 met Eurowings! Mooie prijs vinden we zelf, 1951,= euro voor ons gezin (4 personen). Overige airlines nog niet boekbaar en dit vonden we een prima prijs, dus al geboekt. Helemaal happy
Nette prijs!
Suzie
2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 50
United heeft regelmatig vluchten in de aanbieding voor Atlanta (en Miami geloof ik ook) vanaf Amsterdam, zou ik ff in de gaten houden als ik jou was.Tipsy_1 schreef:ik begin uit de kijken naar vluchten eind april - terug na eerste week mei naar Miami - bij voorkeur terug vanaf Atlanta .
Zeker rechtstreeks en liefst KLM maar moet niet perse. vanaf BXL, AMS, DUS,... maakt niet uit
Goede ervaring trouwens met United afgelopen mei, gaan in oktober weer met United. Ruime stoelen en lekker eten.
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
wauw ineens zo veel nuttige info hier op basis van mijn florida flight!
Ik zou voor deze trip een lichte voorkeur hebben voor Skyteam (ivm momenteel nogal veel miles van) maar ik vind air berlin zeker een optie.
Net zoals united uiteraard.
Maaarrr een van mijn collega's loopt hier momenteel heel nerveus rond - ze vertrekt over twee weken met Air Berlin en vreest dat die airline tegen dan failliet zal zijn. Nu ik heb de nieuwsberichten niet gevolgd dus geen idee in hoeverre die vrees gegrond is.
(vorig jaar gevlogen met budget airlines condor en dat vond ik prima. en dit jaar gaan we naar las vegas met eurowings...)
Ik zou voor deze trip een lichte voorkeur hebben voor Skyteam (ivm momenteel nogal veel miles van) maar ik vind air berlin zeker een optie.
Net zoals united uiteraard.
Maaarrr een van mijn collega's loopt hier momenteel heel nerveus rond - ze vertrekt over twee weken met Air Berlin en vreest dat die airline tegen dan failliet zal zijn. Nu ik heb de nieuwsberichten niet gevolgd dus geen idee in hoeverre die vrees gegrond is.
(vorig jaar gevlogen met budget airlines condor en dat vond ik prima. en dit jaar gaan we naar las vegas met eurowings...)
Tja.. Ik zie het nog niet zo snel gebeuren. Dan grijpen er wel wat deelstaten in. En Ethiad heeft tot het najaar van 2018 iig publiek steun toegezegd..
- pumi1000
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Mooie prijs en al te boeken voor juli 2018. Ik ken alleen Eurowings niet en zie dat ze 2x per week vliegen. Word je overgeboekt naar andere andere maatschappij als de vlucht uitvalt? (Is dochter van Lufthansa lees ik).Miepie schreef:Gisteravond al tickets geboekt voor Keulen/Bonn naar Las Vegas (non stop) voor juli/aug 2018 met Eurowings! Mooie prijs vinden we zelf, 1951,= euro voor ons gezin (4 personen). Overige airlines nog niet boekbaar en dit vonden we een prima prijs, dus al geboekt. Helemaal happy
Andere maatschappijen gaan nog niet tot en met juli 2018.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Ze moeten dat dan toch oplossen, niet...
eurowings topic viewtopic.php?t=65735&start=20
Debbie haar vlucht naar Las Vegas was goed meegevallen las ik haar verslag.
Wij vliegen op 6 oktober!
eurowings topic viewtopic.php?t=65735&start=20
Debbie haar vlucht naar Las Vegas was goed meegevallen las ik haar verslag.
Wij vliegen op 6 oktober!
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
@Roel: ik heb toch echt 2 x eten gehad bij AirBerlin. En de XL stoelen schuiven misschien niet mee, maar zijn zoveel ruimer dan bij SkyTeam dat ik er nu al tegenop zie om met KLM te vliegen dit najaar. De recensies over vliegtuigen van KLM zijn op seatguru ook niet bepaald goed te noemen, sterker nog, dramatisch zelfs. Ik heb altijd last van mijn knieën op lange vluchten (ook Economy comfort met Delta/KLM) en dit jaar met AirBerlin in XL stoelen voor het eerst niet.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 19
Ik heb een goede Delta deal te pakken gekregen vanaf Brussel rechtstreeks naar Atlanta. Die deals waren alleen toen te vinden op de KLM Belgie website..winterpark schreef:United heeft regelmatig vluchten in de aanbieding voor Atlanta (en Miami geloof ik ook) vanaf Amsterdam, zou ik ff in de gaten houden als ik jou was.Tipsy_1 schreef:ik begin uit de kijken naar vluchten eind april - terug na eerste week mei naar Miami - bij voorkeur terug vanaf Atlanta .
Zeker rechtstreeks en liefst KLM maar moet niet perse. vanaf BXL, AMS, DUS,... maakt niet uit
Goede ervaring trouwens met United afgelopen mei, gaan in oktober weer met United. Ruime stoelen en lekker eten.
45 states done, 5 to go (HI, KS, NE, ND, IA)!
Oh, ik mijd KLM zoveel mogelijk hoor. Vlieg bij voorkeur op DL metal, of AF. DL bied veel meer en betere upgrade opties voor medaillon members en AF heeft een veel ruimere indeling van hun toestellen (standaard 32" seat pitch).Vito schreef:De recensies over vliegtuigen van KLM zijn op seatguru ook niet bepaald goed te noemen
Maar goed, ik heb zelf dus een (erg slechte) Airberlin ervaring, maar dat is al weer wat jaartjes geleden en binnen europa. Verder heb ik ook wel wat ervaringen uit eerste hand gehoord die niet positief waren. En een seat-pitch van 30" voor normale economy stoelen is gewoon echt budget-airline krap. 31" is toch wel echt het minimum. Maar goed, als je hun XL stoelen boekt heb je daar geen last van.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Zelfde hier, ook voor mij zo veel mogelijk KLM vermijden. AF en Delta hebben de voorkeur binnen Sky Team.
Los van de beenruimte ben ik niet blij met KLM en hun 777 op sommige routes, overigens niet naar de US maar bv naar Afrika. Net zoveel passagiers als een B747 en A380, maar KLM doet niet de moeite om 2 slurven op Schiphol te gebruiken, waardoor het boarden altijd uitloopt en er standaard daardoor al vertraging is. Eerder beginnen met boarden valt niet binnen de mogelijkheden
Verder heb ik ook stunts gehad dat KLM het vliegtuigtype nog wijzigt na inchecken, dus binnen 24u voor vertrek, en dan niet de moeite doet al ingecheckte passagiers daarover te informeren, waardoor je in het midden van een rij blijkt te zitten ipv aan het gangpad of raam waar je een stoel dacht te hebben gekozen.
Los van de beenruimte ben ik niet blij met KLM en hun 777 op sommige routes, overigens niet naar de US maar bv naar Afrika. Net zoveel passagiers als een B747 en A380, maar KLM doet niet de moeite om 2 slurven op Schiphol te gebruiken, waardoor het boarden altijd uitloopt en er standaard daardoor al vertraging is. Eerder beginnen met boarden valt niet binnen de mogelijkheden

Verder heb ik ook stunts gehad dat KLM het vliegtuigtype nog wijzigt na inchecken, dus binnen 24u voor vertrek, en dan niet de moeite doet al ingecheckte passagiers daarover te informeren, waardoor je in het midden van een rij blijkt te zitten ipv aan het gangpad of raam waar je een stoel dacht te hebben gekozen.
Last-minute toestelwijzigingen heb ik nog niet meegemaakt bij KLM. De 777 naar Zuid Afrika heb ik op zich geen negatieve ervaringen mee, maar tot nu toe elke keer wel geluk gehad met seat assignments. Laatste keer uit CPT terug naar AMS had ik drie stoeltjes achterin voor mezelf, heerlijk geslapen.
Maar ik snap werkelijk niet waarom KLM niet gewoon een of twee rijen minder stoelen in hun toestellen propt. Die ene inch per rij scheelt echt zo enorm veel voor lange mensen, maar ook in het gevoel van ruimte voor iedere andere passagier. En als je binnen Skyteam kijkt dan doet niet alleen Air France dat, maar zelfs de chinezen (China Southern) doen het. Maar wij Nederlanders, als langste volk ter wereld, willen er toch weer die twee rijtjes extra in proppen.
En ik snap niet waarom KLM niet veel meer aandacht steekt in het belonen van elite members. Waarom krijg ik alleen korting op een economy comfort stoel terwijl ik die bij Delta gewoon gratis mag uitzoeken vanaf T-72 uur? Waarom is het Flying blue programma zoveel onaantrekkelijker dan het Skymiles programma? Trek die dingen gewoon gelijk! Of nog beter, deel het programma samen en deel ook de samenwerking met Amex samen. Op mijn Nederlandse Amex kaart krijg ik slechts 1/3 Skymiles award mile per Amex punt. Terwijl je 4/5 FB mijl krijgt en op een US based kaart is de conversie gewoon 1-op-1.
Maar ik snap werkelijk niet waarom KLM niet gewoon een of twee rijen minder stoelen in hun toestellen propt. Die ene inch per rij scheelt echt zo enorm veel voor lange mensen, maar ook in het gevoel van ruimte voor iedere andere passagier. En als je binnen Skyteam kijkt dan doet niet alleen Air France dat, maar zelfs de chinezen (China Southern) doen het. Maar wij Nederlanders, als langste volk ter wereld, willen er toch weer die twee rijtjes extra in proppen.
En ik snap niet waarom KLM niet veel meer aandacht steekt in het belonen van elite members. Waarom krijg ik alleen korting op een economy comfort stoel terwijl ik die bij Delta gewoon gratis mag uitzoeken vanaf T-72 uur? Waarom is het Flying blue programma zoveel onaantrekkelijker dan het Skymiles programma? Trek die dingen gewoon gelijk! Of nog beter, deel het programma samen en deel ook de samenwerking met Amex samen. Op mijn Nederlandse Amex kaart krijg ik slechts 1/3 Skymiles award mile per Amex punt. Terwijl je 4/5 FB mijl krijgt en op een US based kaart is de conversie gewoon 1-op-1.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 20589 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 8 Reacties