Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

All about LA!

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Big-AL
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: All about LA!

Bericht door Big-AL »

Bedankt allemaal voor de reacties. Ik vond het wel leuk om mijn ervaring hier met alle USA experts te delen.
Ik ken alleen LA, verder ben ik nog nergens anders in Amerika geweest.
Ik zou graag naar bijvoorbeeld Texas gaan of New Orleans, en zeker een keertje naar Gettysburg.
Vanaf volgend jaar ga ik me verdiepen in de andere staten om daar een paar weken naar toe te gaan.
MichelAngelo66, mijn 2 vakanties in LA zijn echt muziekgerelateerd. Voor mij is het de geboorteplaats van zo'n beetje alle bands die ik goed vind, al vanaf mijn 10e jaar.
Ik heb nog veel meer toffe plekken bezocht, legendarische studio's waar de meest fantastische lp's zijn opgenomen, de plek waar de foto van de hoes van Hotel California is gemaakt enz. enz. maar dat heb ik allemaal niet gemeld omdat het merendeel van de mensen hier het waarschijnlijk niet kennen of interessant vinden.
Dit jaar ga ik nog naar de graven van een paar helden die te vroeg zijn overleden, Ronnie James Dio, Lemmy Killmister van Motorhead en Randy Rhoads.
Maar niet alleen dit soort uitjes hoor.
Dit jaar ga ik meer dan 3 weken dus ik ga lekker rustig aan doen, veel naar het strand in de zon liggen.
De vorige vakanties deed ik zo verschrikkelijk veel in korte tijd dat ik eigenlijk niet tot rust kwam.
Maar je bent in Amerika en dan wil je zo veel mogelijk doen.
Ik zit nog te twijfelen tussen een dagtrip naar Sequoya National Park of naar Joshua Tree.
Lijkt me allebei erg mooi om een keer te zien, de natuur in Cali is echt schitterend.
Heb al een hoop vrienden gemaakt in LA in de muziekwereld die ik dit jaar weer ga ontmoeten dus ik kan niet wachten om weer in de richting te gaan.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Bij één vd Hollywood Forever begraafplaatsen hebben ze in de zomer ook elk weekend filmavond. Ook heel apart.
Bij het Levitt Pavilion vlakbij downtown heb je ook vaak gratis concertjes. Altijd leuk om even te kijken.

Laurel Canyon, dan zit je goed hoor :thumbup:

LA heeft niet echt de uitstraling van een gezellige stad, maar er is overal zoveel te doen dat het ook op mij echt een aanzuigkracht heeft. Je verhaal inspireert me iig om mn reisverslagen weer eens aan te vullen

Overigens zou ik nooit vanuit LA een dagtrip naar Sequoia doen. Dat is echt te ver. Ik ben zowel een dag in angeles National forest als in de Santa Monica mountains geweest. Beide, zeker de eerste, geven je helemaal niet het gevoel dat je zo dicht bij een miljoenenstad bent. Ook Big Bear Lake is zo'n plek, alleen jammer dat de 2 niet helemaal af te rijden is
MichelAngelo66
Amerikafan

Bericht door MichelAngelo66 »

Big-AL ik zelf heb mijn zoon wel aangestoken met de muziek van The Eagles. Hij speelde zelf drums en nu heeft hij de bas gitaar weer opgepakt om me z'n vrienden weer even een bak herrie te maken haha.
Wij zijn samen nog naar een concert geweest in Antwerpen van hun laatste tour met Glenn Frey. Verdorie zo jammer dat hij zo plotseling is overleden. Als je mij kan helpen aan wat belangrijke historische punten dan hou ik dat als verrassing in onze rondrit. Zou geweldig zijn.
Big-AL
Amerika-ontdekker

Bericht door Big-AL »

Jazeker kan ik een mooie lijst voor je maken, adressen met wat er te zien is.
Dan kan je zelf die adressen in Google maps opzoeken en opslaan.
@ mods, mag ik de lijst hier zetten, of liever niet. Zijn gewoon openbare plekken met adres.
Anders stuur ik het via pm naar MichelAngelo, geen probleem.
Zal nog even duren want ik moet mijn lijst eerst nog even bijwerken.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

het zijn plekken in LA, dus ga je gang hoor. Het is eens wat anders dan de standaard zaken
Renée76
Amerikakenner

Bericht door Renée76 »

wij rijden 10 augustus naar LA vanuit needles. ik verwacht die dag nog mulholland drive te rijden en bij griffith observatory de ondergaande zon te kijken, verder niks.
de dag erna willen we naar santa monica rijden, daar de auto parkeren (kan dat?) en naar venice beach te wandelen. kinderen af en toe wat laten zwemmen maar vooral de sfeer proeven. verder dacht ik dan nog wat te gaan eten in farmers market. en dat was het.
dan hebben we de dag erna nog een volle dag, man is een muziekliefhebber maar wer vinden niet echt iets waar we met kinderen naar toe kunnen. whisky a gogo zullen we maar niet doen. iemand die nog leuke ideeen heeft?
Big-AL
Amerika-ontdekker

Bericht door Big-AL »

Bij Santa Monica zijn ruim voldoende parkeerplaatsen. De pier is een leuke plek om te bezoeken.
Maar om dan naar Venice te lopen, da's best een eind, zeker in de hitte, en zeker met kinderen.
Dan kan je beter doorrijden naar Venice als je Santa Monica gezien hebt.
Daar is ook zat parkeerplek, en als je goed zoekt zelfs gratis.
De Whisky is niet aan te raden met kinderen, maar je zou naar Guitar Center in Hollywood kunnen gaan.
Daar is de Rock Walk of Fame. Bekende muzikanten die hun handen in het cement hebben gedaan, en binnen de mooiste gitaren, als je geluk hebt zit er een bekende gitarist te spelen of loopt gewoon in het wild rond.
Aan de overkant zit nog een muziekwinkel, Sam Ash, zelfde verhaal.
Het Hardrock Cafe in Hollywood is ook een aanrader, veel instrumenten aan de muur en geweldige steaks.
Of je gaat naar de Universal City Walk, daar zit nog een Hardrock café. Gitaren van Eric Clapton enzo aan de muur en nog veeeeeeeel meer. Heel leuk en voor de deur staat een enorme Van Halen gitaar van 10 meter hoog.
Hier hoef je alleen de parkeerkosten voor te betalen, 17 dollar dacht ik. Universal zelf kost 120 dollar, het pretpark.
Als je naar Griffith wil om de zonsondergang te zien moet je echt om 16:00 al aan het begin van de berg staan, in het park anders sta je in de file om boven te komen en mis je de zonsondergang. Dit heb ik vorig jaar meegemaakt, was net te laat omdat het verschrikkelijk druk was. Maar als het lukt, schitterend om LA in het donker te zien. En het museum bij Griffith Observatory is ook heel interessant.
En de film LaLaLand is hier binnen opgenomen, een gedeelte dan. En buiten is Terminator Genesys opgenomen met Arnold Schwarzenegger.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

ik verwacht die dag nog mulholland drive te rijden en bij griffith observatory de ondergaande zon te kijken, verder niks.
Hou er wel even rekening mee dat je de mulholland drive in dit geval het beste van west naar oost kan rijden. Maar dan moet je wel telkens oversteken om op de parkeerplaatsjes te komen bij de viewpoints. Dan eindig je vlakbij Griffith Park. Hou er bij runyon canyon en de Jerome Daniel Overlook rekening mee dat het volle parkeerplaatsen zijn. En vooral die laatste is ook nog eens erg klein en geliefd bij die hop on off jeeps.

Verder ook rekening houden dat je bij Griffith observatory op de berg moet parkeren en dus omhoog moet lopen. Dit kan 100m tot een km zijn. Als je vroeg bent (of laat) neem dan een rugzakje met wat eten en drinken mee zou ik zeggen. Prachtige plek om even te blijven hangen bij de ondergaande zon.

Als je er langs komt misschien een Sonic drive in ( serveren op rollerskates) aandoen voor de kids?
Famous
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Famous »

Iemand al eens in de Whisky geweest? Wat als we daar s avonds met zijn tweeen binnenlopen? Wat kunnen we daar verwachten? Als Doors fan kan ik dit eigenlijk niet overslaan..
VerstiJ
Amerika-ontdekker

Bericht door VerstiJ »

Wij zijn maar korte tijd in LA ( heel kort eigenlijk)
Dus wat kunnen we doen?
We komen +/- dinsdagmiddag aan in LA ( hotel ligt aan Hollywood Boulevard)
Woensdagavond vertrekken we om 19h15 uit LAX ( moeten om 17h wel de auto gaan inleveren)
2010: NY
2013: NY
2017: Zuidwesten
2018: Zuidwesten + New York
2019: Yellowstone & The Rockies
Big-AL
Amerika-ontdekker

Bericht door Big-AL »

Famous: de Whisky is een legendarische plek. Daar moet je heen.
Kijk van tevoren op de website wat er speelt, meestal zijn er nog wel kaarten te koop bij de deur.
Maandag zijn ze altijd dicht volgens mij.
Ga van te voren een drankje doen bij de Rainbow Bar and Grill, dit is 3 minuten lopen vanaf de Whisky.
Daar is ook altijd van alles te zien, en er lopen vaak beroemdheden rond, muzikanten maar ook acteurs enzo.
Vorig jaar nog een tijd zitten praten met een acteur uit de serie Hell On Wheels, en een dag later met de "acteur" Ron Jeremy.
Die is hilarisch, valt steeds in slaap. De videoclip November Rain van Guns & Roses is hier binnen opgenomen, en ook scenes van de serie Californication.
En playboy bunny's zijn er ook vaak.
Naast de Rainbow zit de Roxy, ook concerten. En schuin tegenover de Whisky zit de Viper Room.
Als Doors fan mag je Laurel Canyon niet overslaan, daar zit de Canyon Country Store.
Daar gaat het nummer Love Street over: the store where the creatures meet.
Mamma Cas van The Mamma's and the Papa's heeft daar in de kelder gewoond.
Achter de Canyon Store staat het oude huis van Jim Morrisson waar hij jaren gewoond heeft.
Achter de Store heeft Jony Mitchell gewoond op Mount Olympus. En Frank Zappa.
En zo kan ik nog een uur doorgaan :D
Famous
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Famous »

Thx!
Je kunt er dus niet zo maar binnen wandelen? Voor een kijkje of een hapje of een drankje?
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Veel van wat Big-Al benoemt ligt langs de Sunset Boulevard. Een stukje meer naar het oosten ligt de saddle ranch bar waar ook menig steak weggegeten kan worden. Let wel een beetje op dat veel van deze bars/clubs en restaurants er van de buitenkant wat vreemd of gedateerd uitzien, laat je daar niet door misleiden.

Bij de Viper Room is volgens mij River Phoenix nog gestorven. Blijkbaar een jongen die nog meer talent had dan zijn broer Joachim Phoenix, oa bekend van the Gladiator, The Village, Signs en Walk the Line waar hij Johnny Cash speelt. Alleen, net als zoveel sterren, kon hij de drank en drugs niet weerstaan en is hij overleden na een overdosis door een speedball.
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Maar 'Walk the line' is toch echt van Joaquin Phoenix en werd opgenomen vele jaren nadat River Phoenix overleed in the Viper Room (ooit in het bezit van Johnny Depp. River overleed er aan een overdosis en hij was niet alleen erg jong en getalenteerd maar ook fockin aantrekkkelijk! :lol: ).
Renée76
Amerikakenner

Bericht door Renée76 »

River Phoenix was leukkkkkk :clap:
Big-AL
Amerika-ontdekker

Bericht door Big-AL »

Nee, Famous, de Whisky is een podium/concertzaal(tje). Het is niet groot binnen.
Zoals Paradiso, daar kan je ook niet zomaar naar binnen.
Dus kijk of er een leuk bandje speelt, dan kom je altijd binnen.
Tickets zijn meestal iets van 20 dollar maximaal.
En je kan aan de overkant parkeren, bij nummer 9000, de enorme zwarte flat tegenover de Rainbow, dit kost 10 dollar.
De Rainbow is vanaf 11:00 open en daar kan je eten en muziek luisteren en drinken en feesten enz enz
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

RiverCola schreef:Maar 'Walk the line' is toch echt van Joaquin Phoenix
Dat schrijf ik ook, maar blijkbaar geen duidelijke interpunctie :wink:
Big-AL
Amerika-ontdekker

Bericht door Big-AL »

Zit me ineens te bedenken dat ik 4 september aankom op LAX, Labor Day.
Dus de meeste winkels zijn dicht gok ik?
En zou het nog gevolgen qua drukte kunnen hebben op LAX en bij de car rental?
Iemand hier ervaring mee?
Los Angeles in 2015, 2016, 2017, 2019, 2023 en 2024
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Mwah denk dat Labor Day zelf wel meevalt. Ik ben drie jaar geleden op de zaterdag van Labor Day gearriveerd op LAX en bij de car rental was het echt massive mayhem. Volgens mij anderhalf uur moeten wachten voordat we aan de beurt waren. Op Labor Day zelf gaan de meeste Amerikanen weer richting huis.
Groetjes,
Daniel
Big-AL
Amerika-ontdekker

Bericht door Big-AL »

Ik had nog beloofd een lijst met een paar interessante adressen te plaatsen, voornamelijk muziek gerelateerd.
Mocht ik nog wat nieuwe plekken vinden, dan zal ik deze lijst aanvullen.

Sound City Studio’s: 15456 Cabrito Rd, Van Nuys, CA 91406
Sunset Sound Studio’s: 6650 Sunset Blvd, LA, CA 90028
Van Halen 5150 Studio: 3371 Coldwater Canyon
Van Halen huis Pasadena: 1881 Las Lunas St., Pasadena
David Lee Roth huis: 455 Bradford Street, Pasadena, CA
Hotel California: 9641 Sunset Boulevard, Beverly Hills, CA (LP hoes van The Eagles)
Hard Rock Café Hollywood: 6801 Hollywood Blvd
Hard Rock Café Universal City Walk: 1000 Universal Studios Blvd
Forever Cemetery: 6000 Santa Monica Blvd (Johnny Ramone, Chris Cornell)
Forest Lawn Memorial Park: 6300 Forest Lawn Drive (Ronny James Dio, LEMMY)
TrueTone Music: 714 Santa Monica Blvd
Normans Rare Guitars: 18969 Ventura Blvd, Tarzana, CA 91356
Guitar Center: 7425 W Sunset Blvd
Sam Ash Music Store: 7360 W Sunset Blvd
Rainbow Bar and Grill: 9015 W Sunset Blvd
The Roxy Theatre: 9009 W Sunset Blvd
Whisky a Go Go: 8901 W Sunset Blvd
The Viper Room: 8852 W Sunset Blvd, CA 90069
Troubadour: 9081 Santa Monica Blvd, CA 90069
Amoeba Record Store: 6400 Sunset Blvd, CA 90028
Capitol Records: 1750 Vine St, Los Angeles, CA 90028
Rick Rubin Mansion: 2451 Laurel Canyon Blvd.
Canyon Country Store: 2108 Laurel Canyon Blvd, Los Angeles, CA 90046
Jim Morrison huis: 8021 Rothdell Trail, Laurel Canyon CA 90046
The Doors office: 8512 Santa Monica Blvd.
Mötley Crüe huis: 1124 N. Clark, Apt. #205, West Hollywood, CA.
Fender fabriek: 301 Cessna Cir, Corona, CA 92880

Deze website toont alle plaatsen die betrekking hebben op The Doors:
http://www.rayandrobby.com/index.html
Filmlocaties: http://www.itsfilmedthere.com/p/los-angeles-movies.html
Filmlocaties Californication: http://filming.90210locations.info/tv-l ... rnication/
Los Angeles in 2015, 2016, 2017, 2019, 2023 en 2024
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer