Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vliegen: leuk of niet?
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 17
- Contacteer:
Ik vind vliegen heerlijk.
Vooral de start ,die mocht van mijn part nog wel harder gaan zodat je lekker strak in de stoel zit.
Verder ligt het er ook een beetje aan met welke maatschappij je vliegt en welke stoel afstand ze hanteren.
Ik heb wel een grondige pest aan die mensen zodra ze ze in de stoel zitten gelijk de leuning met geweld achterover gooien en nergens op letten .
Wij hebben zelf te maken met lengte van 1.94 mtr en dan is dit knap onplezierig,maar zodra we merken dat dit gaat gebeuren even een knietje er tegen aan , dat helpt vaak wel .
maar ik verwacht dat wat dennis aangeeft met de Airbus A380 dat er van die overdreven luxe nog wel eens tegen kan vallen.
Het is simpel genoeg dat een toestel tegenwoordig zoveel mogelijk stoelen heeft om de vlucht rendabel te houden dus meer is goedkoper.
persoonlijk zit ik nog niet te wachten op dit luchtkasteel.
Maar na de laatste keer landen heb ik toch steeds het gevoel van dat was het helaas al weer.
gelukkig kunnen we deze vakantie enkele keren vliegen dus dat gaat helemaal goedkomen.
Vooral de start ,die mocht van mijn part nog wel harder gaan zodat je lekker strak in de stoel zit.
Verder ligt het er ook een beetje aan met welke maatschappij je vliegt en welke stoel afstand ze hanteren.
Ik heb wel een grondige pest aan die mensen zodra ze ze in de stoel zitten gelijk de leuning met geweld achterover gooien en nergens op letten .
Wij hebben zelf te maken met lengte van 1.94 mtr en dan is dit knap onplezierig,maar zodra we merken dat dit gaat gebeuren even een knietje er tegen aan , dat helpt vaak wel .
maar ik verwacht dat wat dennis aangeeft met de Airbus A380 dat er van die overdreven luxe nog wel eens tegen kan vallen.
Het is simpel genoeg dat een toestel tegenwoordig zoveel mogelijk stoelen heeft om de vlucht rendabel te houden dus meer is goedkoper.
persoonlijk zit ik nog niet te wachten op dit luchtkasteel.
Maar na de laatste keer landen heb ik toch steeds het gevoel van dat was het helaas al weer.
gelukkig kunnen we deze vakantie enkele keren vliegen dus dat gaat helemaal goedkomen.
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Vliegen vind ik nog steeds exciting en ik krijg er een geweldig vakantiegevoel van. Ook de sfeer op de luchthavens heeft zeker "iets"....
Echter de laatste jaren heb ik een hekel gekregen aan de "lange zit" wat alles te maken heeft met het feit dat ik enorm last en pijn in m'n benen krijg. Ik vraag dan ook altijd om een plekje aan het gangpad, zodat ik geregeld kan gaan staan om de benen te strekken.
Ik mis dan wel eens wat mooie uitzichten, maar je kan niet alles hebben natuurlijk.
Marjan

Echter de laatste jaren heb ik een hekel gekregen aan de "lange zit" wat alles te maken heeft met het feit dat ik enorm last en pijn in m'n benen krijg. Ik vraag dan ook altijd om een plekje aan het gangpad, zodat ik geregeld kan gaan staan om de benen te strekken.
Ik mis dan wel eens wat mooie uitzichten, maar je kan niet alles hebben natuurlijk.
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- manja
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
De sfeer op de luchthavens, ja dat heeft wel iets. Ik voel me dan prettig gespannen. Maar op het moment dat ik het vliegtuig in stap.....
Het gevoel van prettig gespannen mengt zich dan met mn zenuwen.
Niet dat ik heel erg bang ben, maar ik kan ook niet zeggen dat ik me dan heel lekker voel. Dat gevoel hou ik tot dat ik weer aan de grond sta.
Nu heb ik nog nooit langer als 4 uur in een vliegtuig gezeten. Eind April vlieg ik naar Amerika, naar Salt Lake City, dat duurt langer als 4 uur.
Pfff, we zien wel .....
Het gevoel van prettig gespannen mengt zich dan met mn zenuwen.
Niet dat ik heel erg bang ben, maar ik kan ook niet zeggen dat ik me dan heel lekker voel. Dat gevoel hou ik tot dat ik weer aan de grond sta.
Nu heb ik nog nooit langer als 4 uur in een vliegtuig gezeten. Eind April vlieg ik naar Amerika, naar Salt Lake City, dat duurt langer als 4 uur.
Pfff, we zien wel .....
Groetjes, Anja
http://onslevenrondomwashingtondc.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://onslevenrondomwashingtondc.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ook ik heb een bloedhekel aan vliegen om alle redenen die hier al meerdere malen genoemd zijn.
Echter één vlucht was werkelijk fantastisch. Er moesten wat video-opnamen gemaakt worden in de cockpit en ik was de geluidsman.
Zat schuin achter de piloot en kon de hele reis alles volgen. Het meest indrukwekkende was de landing. Je ziet de baan steeds dichterbij komen en de computer telt af. Precies op het moment dat de wielen de grond raken, hoor je 'touch down'.
Voor zo'n vlucht mag je me midden in de nacht wakker maken.
Groetjes,
Paul
Echter één vlucht was werkelijk fantastisch. Er moesten wat video-opnamen gemaakt worden in de cockpit en ik was de geluidsman.
Zat schuin achter de piloot en kon de hele reis alles volgen. Het meest indrukwekkende was de landing. Je ziet de baan steeds dichterbij komen en de computer telt af. Precies op het moment dat de wielen de grond raken, hoor je 'touch down'.
Voor zo'n vlucht mag je me midden in de nacht wakker maken.
Groetjes,
Paul
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Ik heb vliegen al leuk gevonden sinds ik op mijn 11e voor het eerst vloog en gelijk de oversteek naar Amerika maakte. Maandenlang van te voren was ik al zenuwachtig voor de vlucht. Niet dat ik er tegenop zag, maar omdat het mij zo geweldig leek.
Thuis had ik al Engelse termen die in het vliegtuig gebruikt werden opgezocht en vertaald (mijn vader heeft ze nog in het plakboek zitten van die vakantie
). Ik vond het zo spannend dat ik de eerste 2 uren dat we vlogen volgens mij wel 10x naar het toilet ben geweest.
Tijdens deze vlucht mocht ik ook een kijkje nemen in de cockpit en dat was toch wel heel bijzonder. Al die instrumenten en dan vooruit kunnen kijken door de raampjes, prachtig!!
Naderhand volgden er heel wat vluchten en elke keer vind ik het weer leuk. Het opstijgen en landen is nog steeds het mooiste vind ik. Voor mij begint de vakantie al een beetje op Schiphol maar pas echt als ik het vliegtuig instap. Angst om te vliegen heb ik nooit gehad, ook niet na 11 september 2001. Ik weet nog wel dat ik de eerste keer nadien de passagiers heel goed in de gaten hield maar bang om te vliegen, nee.
Er kan natuurlijk altijd wat gebeuren maar op het moment dat de deuren dichtgaan, weet ik dat ik gewoon op de piloot moet (en kan) vertrouwen. Je hebt het vanaf dan toch niet meer in de hand. Tegenwoordig stap ik dan ook altijd heel relaxed in het vliegtuig en geniet echt van zo'n vlucht.
Roland

Thuis had ik al Engelse termen die in het vliegtuig gebruikt werden opgezocht en vertaald (mijn vader heeft ze nog in het plakboek zitten van die vakantie

Tijdens deze vlucht mocht ik ook een kijkje nemen in de cockpit en dat was toch wel heel bijzonder. Al die instrumenten en dan vooruit kunnen kijken door de raampjes, prachtig!!
Naderhand volgden er heel wat vluchten en elke keer vind ik het weer leuk. Het opstijgen en landen is nog steeds het mooiste vind ik. Voor mij begint de vakantie al een beetje op Schiphol maar pas echt als ik het vliegtuig instap. Angst om te vliegen heb ik nooit gehad, ook niet na 11 september 2001. Ik weet nog wel dat ik de eerste keer nadien de passagiers heel goed in de gaten hield maar bang om te vliegen, nee.
Er kan natuurlijk altijd wat gebeuren maar op het moment dat de deuren dichtgaan, weet ik dat ik gewoon op de piloot moet (en kan) vertrouwen. Je hebt het vanaf dan toch niet meer in de hand. Tegenwoordig stap ik dan ook altijd heel relaxed in het vliegtuig en geniet echt van zo'n vlucht.
Roland
Nou ja, niet alles was echt leuk. Toen het toestel klaarstond om op te stijgen, bleek er iets mis te zijn met één van de motoren. We werden weer teruggeduwd door zo'n autootje. (vanuit de cockpit lijkt alles klein)jerbia schreef:
Oh, ik ben jaloers
Niemand mocht eruit en buiten kwam een mannetje aanlopen met een keukentrap. Hij plaatste deze voor de motor en klom erop. Uit zijn zak haalde hij een haarfohn en begon de binnenkant te verwarmen.
Bleek het één en ander bevroren te zijn. Op dat moment wilde ik echt dat vliegtuig verlaten, maar de deuren bleven gesloten.
Voor de rest was alles practisch perfect...
Groetjes,
Paul
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Overtreffende trap van vliegen is leuk, zelf je vliegbrevet halen en dan je eerste solovlucht.
Als je in Amerika woont is zoiets gewoon goed te doen. Jammer alleen dat ze momenteel een erg strenge controle uitvoeren voordat je aan de eerste les mag beginnen, dat neemt gewoon teveel tijd in beslag.

Als je in Amerika woont is zoiets gewoon goed te doen. Jammer alleen dat ze momenteel een erg strenge controle uitvoeren voordat je aan de eerste les mag beginnen, dat neemt gewoon teveel tijd in beslag.
**Klaas** http://dutcheagle.com" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Amerika-expert
ik vind vliegen ontzettend leuk. wat allemaal door de anderen genoemd is, het gevoel van opstijgen en landen, zeker het eerste, heerlijk om opeens sneller te gaan en dan take off, het heeft iets orgasmisch (mag ik dat hier zeggen
) en bij landing ook het gevoel van het is weer geod gegaan. ik vermaak me altijd prima met slapen, TV kijken (zeker met de indivuele schermpjes kan ik makkelijk twee dagen vliegen), mijn Ipod, roddel magazines die ik van mezelf alleen mag kopen als ik vlieg, maar ook het sfeertje op de airport, daarom vind ik overstappen ook geen punt (hoewel op de heenweg wil ik er natuurlijk zo snel mogelijk zijn). ik reis ook voor mijn werk en dat is dan altijd wat relaxter omdat ik dan me echt voel alsof ik betaald word voor iets wat ik gratis ook zou doen.
mijn enige probleem met reizen zijn de medepasagiers. als ik een lege stoel naast me heb, heerlijk. als er geen huilende baby's in de buurt zijn, fijn en geen pratende buren, dan ben ik happy. eten is idd rommel, meestal laat ik de helft liggen.
maar ik hou van de hustle en bustle van een airport. ik zou ook makkelijk/graag op een airport werken, zeker met internationale vluchten.

mijn enige probleem met reizen zijn de medepasagiers. als ik een lege stoel naast me heb, heerlijk. als er geen huilende baby's in de buurt zijn, fijn en geen pratende buren, dan ben ik happy. eten is idd rommel, meestal laat ik de helft liggen.
maar ik hou van de hustle en bustle van een airport. ik zou ook makkelijk/graag op een airport werken, zeker met internationale vluchten.
SEEING IS BELIEVING
Ik mag graag vliegen. Ook op vliegvelden e.d. kan ik me prima vermaken. Een vlucht van 8 uur is niet niks, maar we gaan altijd pokeren om M&M's kijken een filmpje. Of kijken lekker naar buiten als er geen wolken zijn. Turbulentie vind ik geweldig....
gebeurt er weer eens wat.
(vooral wanneer er eten wordt geserveerd).
vrolijke groetjes,

vrolijke groetjes,
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Hi, vorig jaar vlogen we terug vanaf Los Angeles met KLM. We zaten in een 747 in de business class twee stoelen achter de cockpit. De gezagvoerder was al een paar keer langs gekomen, echt met een heleboel van die gouden strepen, je weet wel.Turbulentie vind ik geweldig.... gebeurt er weer eens wat.
Komt ie net tijdens het eten langs en klotst mijn wijn echt over mijn glas heen, zo'n turbulentie hadden we. Dus hij vraagt vriendelijk: "Alles in orde mevrouw?". Zegt Albert heel droog: "He, chauffeur, kan het tijdens het eten niet over een minder hobbelig straatje?". Die man kon het gelukkig waarderen

Hij vertelde meteen dat er behoorlijk onweer aan zat te komen en dat ze gingen proberen er om heen te vliegen. Volgens mij niet gelukt, er zat enorm veel geflits aan weerskanten van het toestel. Was trouwens heel erg mooi om te zien en eigenlijk ook niet eng.
- mirdj
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ik heb ook geen problemen met vliegen, ik slaap vrij makkelijk (als ik aan eht room zit of 2 stoelen heb) dus voor mij gaat de tijd meestal snel voorbij. Op de heenreis zitten we altijd nog plannen te maken en een beetje te fantaseren wat we allemaal nog meer kunnen doen op de eindbestemming, laptop of reisboek erbij en je komt een heel eind.
De eerste keer dat ik ging vliegen was ik 9 maanden dus daar weet ik niets meer van en volgens m'n ouders was ik knock-out gedurende de hele reis (vanaf huis tot aan bestemming) De keer daarna weet ik ook niet veel meer van, toen was ik een jaar of 3, maar m'n ouders hebben wel verteld dat ik ook in de cockpit ben geweest en daar de harten stool van de piloot en co-piloot. Helaas de keren daarna was de cockpit niet open voor publiek en na 9/11 natuulijk helemaal niet meer.
Heb het tijdens de binnenlandse vlucht (airbus 320) naar Las Vegas meegemaakt dat ze het hele gangpad afsloten zodat de (co-)piloot uit de cockpit kon komen om even naar de wc te gaan en dan staat de crew er ook nog tussen. Alleen maar om te voorkomen dat iemand ze aanvalt. Dan ga je toch wel even nadenken over waar het met deze wereld naar toe is gegaan/aan het gaan is.
De eerste keer dat ik ging vliegen was ik 9 maanden dus daar weet ik niets meer van en volgens m'n ouders was ik knock-out gedurende de hele reis (vanaf huis tot aan bestemming) De keer daarna weet ik ook niet veel meer van, toen was ik een jaar of 3, maar m'n ouders hebben wel verteld dat ik ook in de cockpit ben geweest en daar de harten stool van de piloot en co-piloot. Helaas de keren daarna was de cockpit niet open voor publiek en na 9/11 natuulijk helemaal niet meer.
Heb het tijdens de binnenlandse vlucht (airbus 320) naar Las Vegas meegemaakt dat ze het hele gangpad afsloten zodat de (co-)piloot uit de cockpit kon komen om even naar de wc te gaan en dan staat de crew er ook nog tussen. Alleen maar om te voorkomen dat iemand ze aanvalt. Dan ga je toch wel even nadenken over waar het met deze wereld naar toe is gegaan/aan het gaan is.
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
Oh ik vind vliegen G E W E L D I G !!StageNYCfall2007 schreef:Hoe is het bij jullie? Vliegen leuk of niet..?
Alles er omheen vind ik geweldig. Schiphol, duty free shoppen (hoewel dat wel meevalt wat je uitspaart). De hele sfeer vind ik fantastisch. Maar het opstijgen is echt mijn climax. Het moment dat het vliegtuig naar de startbaan rijdt, dan stijgt bij mij de adrenaline al. Ik vind het namelijk geweldig wanneer het vliegtuig stilstaat in startpositie. Je weet dan dat de motoren ieder moment op 'full power' gaan ... ik kan daar nog steeds een brok van in mijn keel krijgen. Dat moment vind ik eigenlijk nog spannender dan het loslaten van de grond.
Vliegen is voor mij bijna alsof ik een date heb. Ik ga van te voren naar de kapper. Probeer wat pondjes kwijt te raken. Bedenk al wat ik aantrek (mij zul je ook niet in een joggingbroek aan boord treffen)

Laatst gewijzigd door Sandy op 14 feb 2007, 16:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Sandy
- Iris_1982
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 35
- Contacteer:
haha echt??
ik ben met vliegen juist supermakkelijk terwijl ik normaal idd graag in mooie kleren rondren. Maar in het vliegtuig is het toch al afzien en doe ik dus meestal een lekkere broek aan (vaak linnen, idd geen joggingbroeken) en een sweatvestje. Na een vlucht van 11 uur zie ik er toch verfrommeld uit en is mijn haar megastatisch dus ik doe allang geen moeite meer om er dan nog leuk uit te zien
ik ben met vliegen juist supermakkelijk terwijl ik normaal idd graag in mooie kleren rondren. Maar in het vliegtuig is het toch al afzien en doe ik dus meestal een lekkere broek aan (vaak linnen, idd geen joggingbroeken) en een sweatvestje. Na een vlucht van 11 uur zie ik er toch verfrommeld uit en is mijn haar megastatisch dus ik doe allang geen moeite meer om er dan nog leuk uit te zien

Wel makkelijke kleding ... maar dat kan tegenwoordig beideIris_1982 schreef:haha echt??

Sandy
- Marjol
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik ben dol op vliegen!
De pret begint al op Schiphol, ik vind de sfeer daar heerlijk. En het vliegen zelf is ook absoluut geen probleem. Vooral in een vliegtuig met eigen schermpjes!!
En anders vermaak ik me ook wel.
Ik baal er wel een beetje van dat ik niet kan slapen in een vliegtuig. En de enige vlucht die ik ooit als vervelend heb ervaren was van Frankfurt naar Amsterdam, maar dat was vnl. omdat we drie uur daarvoor vanuit Mexico gewoon óver Amsterdam hebben gevlogen en dat we toen vervolgens nog naar Frankfurt moesten... Maar dat had niks met de vlucht op zich te maken.
Ik kijk al uit naar 5 mei!
De pret begint al op Schiphol, ik vind de sfeer daar heerlijk. En het vliegen zelf is ook absoluut geen probleem. Vooral in een vliegtuig met eigen schermpjes!!

Ik baal er wel een beetje van dat ik niet kan slapen in een vliegtuig. En de enige vlucht die ik ooit als vervelend heb ervaren was van Frankfurt naar Amsterdam, maar dat was vnl. omdat we drie uur daarvoor vanuit Mexico gewoon óver Amsterdam hebben gevlogen en dat we toen vervolgens nog naar Frankfurt moesten... Maar dat had niks met de vlucht op zich te maken.
Ik kijk al uit naar 5 mei!

Aaahhh, dus toch! Ik vond destijds (voor diegenen die niet weten waar het over gaat; Sandy en ik zaten in september 2005 op dezelfde vlucht van United naar Washington) al dat je er zo tip top uit zag. Alleen vroeg ik me wel af hoe je, als je bij een noodgeval snel eruit moet en/of via de glijbaan, dat gaat doen met die kittige hakjesSandy schreef: Bedenk al wat ik aantrek (mij zul je ook niet in een joggingbroek aan boord treffen)

- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Dan moet je niet met Amerikanen vliegen die nemen meestal een aanloopje, uit de bocht de startbaan op en gelijk het gas er op.Sandy schreef:[ Ik vind het namelijk geweldig wanneer het vliegtuig stilstaat in startpositie. Je weet dan dat de motoren ieder moment op 'full power' gaan ... ik kan daar nog steeds een brok van in mijn keel krijgen. Dat moment vind ik eigenlijk nog spannender dan het loslaten van de grond.
-
- Amerikakenner
Ik vind vliegen ook super.
De eerste keer dat ik vloog was met mijn ouders naar Londen. Mijn oma en broertje waren ook mee. Er werd gestaakt op Heathrow en een heleboel vluchten waren uitgevallen. We werden dus in een Quantas Boeing 747 gezet. Mijn moeder en ik mochten eerste klas. Oma zat halverwege ergens en pa en broertje achterin. Geweldig vond ik het. Luxe handdoekjes en een glaasje champagne kregen we. Super de luxe. Daarna nooit meer eerste klas gezeten. Veel te duur.
Vliegen is super, maar ik hoef niet zo lang. Het stijgen en landen (zoals zovelen dus) is het allerleukste.
De mooiste vlucht was toen ik een jaar of 18 was. Ik ging met een tante een weekje naar Gran Canaria en heb de hele vlucht in de cockpit mogen zitten. Wat was dat gaaf. Helemaal toen we over Parijs vlogen en de kustlijn van Spanje en Gibraltar zagen. Sensationeel!!!
De eerste keer dat ik vloog was met mijn ouders naar Londen. Mijn oma en broertje waren ook mee. Er werd gestaakt op Heathrow en een heleboel vluchten waren uitgevallen. We werden dus in een Quantas Boeing 747 gezet. Mijn moeder en ik mochten eerste klas. Oma zat halverwege ergens en pa en broertje achterin. Geweldig vond ik het. Luxe handdoekjes en een glaasje champagne kregen we. Super de luxe. Daarna nooit meer eerste klas gezeten. Veel te duur.
Vliegen is super, maar ik hoef niet zo lang. Het stijgen en landen (zoals zovelen dus) is het allerleukste.
De mooiste vlucht was toen ik een jaar of 18 was. Ik ging met een tante een weekje naar Gran Canaria en heb de hele vlucht in de cockpit mogen zitten. Wat was dat gaaf. Helemaal toen we over Parijs vlogen en de kustlijn van Spanje en Gibraltar zagen. Sensationeel!!!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 5807 Weergaves
-
Laatste bericht door arnovdb
-
- 23 Reacties