Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Denver, en dan ??

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Arwin
Amerika-ontdekker

Denver, en dan ??

Bericht door Arwin »

Hi,

We willen in September voor 3 weken naar de US en starten en eindigen in Denver. Heeft iemand van jullie al eens eerder een rondreis gemaakt van en naar Denver? zo ja, kun je eens een korte omschrijving geven van de route :?:

Anderen mogen natuurlijk ook suggesties doen :D

Tot nu toe denk ik niet dat we richting Yellowstone willen, maar meer via de nationale parken (Arches, Zion etc.) naar Las Vegas / LA. Eventueel via de zuidkant van de Grand Canyon weer terug (Monument Valley, Durango etc.)

Alle tips & adviezen are welcome :!:

Thanks,
Arwin
The more you see, the less you know.
Tokheim
Amerikakenner
Contacteer:

Re: Denver,,,en dan ??

Bericht door Tokheim »

Wij zijn "nog" niet in dit gebied geweest, maar hebben heel wat raakvlakken met jullie plannen en met de reis die wij in juli/augustus gaan doen, Denver/Yellowstone/LAs Vegas enz. enz. Dus kijk eens online (zie onderschrift) naar onze plannen...... :D misschien kun je er wat ideeen vandaan halen.

Theo
serge
Amerika-ontdekker

Bericht door serge »

hey

Wij hebben vorig jaar een route gedaan vanaf denver, 3 weken. Als je wil kan ik je een schema doorsturen in excel!

groetjes
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo Arwin,

Wij zijn wel eens in Denver begonenn, maar hebben toen de route via South Dakota en Yellowstone gedaan, dus daar heb je niet zo veel aan. Wel zeer de moeite waard!
In eerste instantie leek mij voor Zion, Las Vegas etc het vreemd om in Denver te beginnen, maar je krijgt toch wel een aardig rondje zo.
Willen jullie ook het Rocky Mountain NP doen?

Als je hier eens zoekt op Denver of Durango, dan krijg je al veel informatie en zul je waarschijnlijk ook reisverslagen tegenkomen over delen van jullie route.

Onderstaand lijkt mij al een aardig begin voor een rondje:
Denver
Rocky Mountain NP
Moab
Bryce
Zion
Ls Vegas
Grand Canyon
Monument Valley/Measa Verde?
Durango
Denver

Marianne
Arwin
Amerika-ontdekker

Bericht door Arwin »

@Theo; heb even op je website gekeken en daar kan ik wel wat mee. Dank je :)

@Serge; zie mail :)

@Marianne; we willen inderdaad ook naar Rocky Mountain NP :)

We zijn nog echt aan het orienteren welke route we kunnen doen. We gaan met 5 personen waarvan er 3 al een aantal keren naar het Zuid Westen zijn geweest. Zoals jullie hebben gedaan, eerst naar het noorden en dan naar Yellowstone, klinkt ook aantrekkelijk. Vond je dat die regio (onderweg naar Yellowstone) genoeg te bieden had?

Omdat er 2 Amerika 'maagden' bij zitten dachten we in eerste instantie de bijna verplichte parken te bezoeken, maar misshien is er een en ander te combineren.

Bedankt alvast voor de hulp!

Arwin
The more you see, the less you know.
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Op deze AllesAmerikapagina staan twee reisverslagen van mij, die beginnen en eindigen in Denver, CO te weten:
http://menramerika.web-log.nl/ : in 2004 naar het noorden, o.a naar Yellowstone en de Black Hills,
http://menramerika2005.web-log.nl/ : in 2005 naar het zuiden, o.a. door New Mexico, stukje oost-Arizona en Utah (Monument Valley, Moab).
Laatst gewijzigd door markro op 15 feb 2007, 04:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Dit is een uitgelezen kans om zowel de Black Hills/Badlands NP en Yellowstone en Grand Teton NP te bezoeken. Na Yellowstone en Grand Teton zou je dan nog naar Moab kunnen gaan en terug naar Denver via Durango, Great Sanddunes NM en Colorado Springs.
Dus: Denver-RMNP-Black Hills/Badlands-Yellowstone-Grand Teton-Arches/Canyonlands-Mesa Verde-Durango-Alamosa-Colorado Springs-Denver.
Yeehaw
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ja, die route van Yeehaw lijkt me geweldig, ook voor Amerika-virgins; meteen een reis voor gevorderden!
Voor het stuk tot aan Yellowstone kun je eens in ons 2004-verslag kijken (link hieronder).

Serge: alles in de groep graag! Excel-schema's zijn ook te kopieren.

Marianne
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Wij gaan komende zomer een rondreis in die buurt doen. We hebben een routekaartje gemaakt met daarin een aantal links naar de bezienswaardigheden. Ik kan dus nog niet uit ervaring zeggen of deze route leuk is, maar ik heb zo'n vermoeden dat we een geweldige reis gaan maken :wink:
Hier het kaartje http://michelly.nl/USA_2007/layer_2/route.htm

Elly
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Hi Elly
Wij hebben (vrijwel) deze reis 12 jaar geleden (september/oktober) gemaakt vanuit Denver. Totaal aantal miles: 6000. We zijn nog een aantal malen terug geweest om eea eens goed te bekijken. Ja, een schitterende trip maar als ik heel eerlijk ben, de laatste week (wij gingen ook 1 maand) is een beetje aan ons voorbij gegaan. Overdosis. Voor ons was het teveel van het goede (achteraf).
Yeehaw
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

michelly schreef:Wij gaan komende zomer een rondreis in die buurt doen. We hebben een routekaartje gemaakt met daarin een aantal links naar de bezienswaardigheden. Ik kan dus nog niet uit ervaring zeggen of deze route leuk is, maar ik heb zo'n vermoeden dat we een geweldige reis gaan maken :wink:
Hier het kaartje http://michelly.nl/USA_2007/layer_2/route.htm
Hoi Elly,

Je hele route is voor mij bekend terrein en ik vind hem super. Dat wordt vast een hele mooie reis!!

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Hoi Arwin,

Wij hebben in 2006 een rondje gemaakt vanaf Phoenix naar Moab, Rocky Mountain NP, South Dakota, Yellowstone, Grand Teton, Zion, Las Vegas, Grand Canyon, Phoenix.
Daar hebben we 30 dagen over gedaan.
Ons reisverslag kun je hier vinden: http://www.backtotheusa.web-log.nl/

Misschien kun je er een aantal ideëen uit halen.

Marjon
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Denver, en dan ??

Bericht door Loek »

Arwin schreef:Hi,

... Heeft iemand van jullie al eens eerder een rondreis gemaakt van en naar Denver? zo ja, kun je eens een korte omschrijving geven van de route :?:
Ja, ik maak die rond reis elke dag. Begin in Aurora, ga via Denver naar Golden en weer terug :lol: :lol: :lol:
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

Yeehaw schreef:Hi Elly
Wij hebben (vrijwel) deze reis 12 jaar geleden (september/oktober) gemaakt vanuit Denver. Totaal aantal miles: 6000. We zijn nog een aantal malen terug geweest om eea eens goed te bekijken. Ja, een schitterende trip maar als ik heel eerlijk ben, de laatste week (wij gingen ook 1 maand) is een beetje aan ons voorbij gegaan. Overdosis. Voor ons was het teveel van het goede (achteraf).
Yeehaw
Daarom doen we het de laatste week ook een beetje rustig aan met 3 overnachtingen bij Zion en 2 Las Vegas waar we allebei in 2005 ook al geweest zijn :wink:

Elly
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Ach Elly, Opa maakte zich alleen een beetje bezorgd-lol- GogirlGo!
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

:hilarious: :hilarious:

Het is ook wel een volle route en ik zal je achteraf laten weten of de zorgen van opa terecht waren! :wink:

Elly
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer