Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Inschrijvingsinformatie voor DV-2006 (diversity lottery)
-
- AllesAmerika.com Webmaster
- Contacteer:
Inschrijvingsinformatie voor DV-2006 (diversity lottery)
De inschrijvingsgegevens van DV-2006 zijn bekend! De inschrijftermijn is van 5 november 2004, 12 uur t/m 7 januari 2005, 12 uur (alle tijden EST, d.w.z. -6 uur ten opzichte van Nederland).
Het advies is om je zo snel mogelijk in te schrijven, naarmate de einddatum nadert zal de website steeds drukker worden en de verwachting is dat je er de laatste dagen niet eens meer doorheen zult komen.
And remember, people: doe uitsluitend mee als je 100% zeker bent dat je ook naar de VS wilt verhuizen als je wint!
Meer informatie:
http://travel.state.gov/visa/dv-06_bulletin.pdf
Het advies is om je zo snel mogelijk in te schrijven, naarmate de einddatum nadert zal de website steeds drukker worden en de verwachting is dat je er de laatste dagen niet eens meer doorheen zult komen.
And remember, people: doe uitsluitend mee als je 100% zeker bent dat je ook naar de VS wilt verhuizen als je wint!
Meer informatie:
http://travel.state.gov/visa/dv-06_bulletin.pdf
Laatst gewijzigd door Dennis op 07 feb 2005, 22:35, 1 keer totaal gewijzigd.
- New Hampshire USA
- Amerikafan
- Contacteer:
- New Hampshire USA
- Amerikafan
- Contacteer:
eindlijk
En verder, hier vind je goede organiziert en "officiel" informatie over DV-2006 vanuit de VS Department of State.
Deze pagina zit op die officiel website, it is the 'real deal':
http://usinfo.state.gov/gi/Archive/2004 ... 85924.html
sucess!
Deze pagina zit op die officiel website, it is the 'real deal':
http://usinfo.state.gov/gi/Archive/2004 ... 85924.html
sucess!
- dvy
- Amerika-newbie
- Contacteer:
hey
hallo, hoelang kan dit proces duren? bv, je bent er bij... wanneer heb je dan een greencard? kan ik mee doen met de DV2006 en daarna gewoon gaan inschrijven op het consul? Kan ik na mijn inschrijving op vakantie gaan voor 2 maanden in de states?
doodgewone gast met een droom
kijk even op de vele sites wanneer de "trekking" is, als je meedoet wil dat nog niet zeggen dat je ook een greencard "wint". Het is wel zo, dat je, wanneer je wint, binnen een afzienbare tijd "moet" emigreren om recht te houden op de greencard. Als je meedoet kun je gewoon nog op vakantie, dat mag geen problemen opleveren!
Richard
Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
- dvy
- Amerika-newbie
- Contacteer:
hehe, ik had dat al lang door dat je zeker moet vertrekken als je wint, is zeker geen probleem, maar heb teminste een antwoord gekregen op mijn andere vraag: de vakantierperre schreef:kijk even op de vele sites wanneer de "trekking" is, als je meedoet wil dat nog niet zeggen dat je ook een greencard "wint". Het is wel zo, dat je, wanneer je wint, binnen een afzienbare tijd "moet" emigreren om recht te houden op de greencard. Als je meedoet kun je gewoon nog op vakantie, dat mag geen problemen opleveren!
Richard
thx richard
doodgewone gast met een droom
-
- Contacteer:
muffles: de inschrijving opent pas op 5 november en loopt t/m 7 januari 2005.
Iedereen:
Instructies voor inschrijving (lees ze nu door en bereid je voor)
Hier inschrijven (site pas actief vanaf 5 november 2004)
Let op: Als je je inschrijft via bovenstaande link, dien je 100% zeker te weten dat je ook echt naar de VS wilt verhuizen als je wint.
Als ik erachter kom dat je gewonnen hebt maar niet van plan bent te gaan emigreren, stuur ik de rest van je leven elke dag een clown langs je huis die je daar de hele dag gaat staan irriteren om je eraan te herinneren dat je iemand anders, iemand die wél wil verhuizen, een verblijfsvergunning door de neus geboord hebt. DOE UITSLUITEND MEE ALS JE OOK DAADWERKELIJK BEREID BENT NAAR AMERIKA TE VERHUIZEN.
Iedereen:

Let op: Als je je inschrijft via bovenstaande link, dien je 100% zeker te weten dat je ook echt naar de VS wilt verhuizen als je wint.
Als ik erachter kom dat je gewonnen hebt maar niet van plan bent te gaan emigreren, stuur ik de rest van je leven elke dag een clown langs je huis die je daar de hele dag gaat staan irriteren om je eraan te herinneren dat je iemand anders, iemand die wél wil verhuizen, een verblijfsvergunning door de neus geboord hebt. DOE UITSLUITEND MEE ALS JE OOK DAADWERKELIJK BEREID BENT NAAR AMERIKA TE VERHUIZEN.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Voor de serieus gegagdigden, de site http://www.dvlottery.state.gov/ is vannacht om 0.00 uur (Ned. tijd) online gegaan. Tot 7 januari 2005 kun je je inschrijven voor de DV-2006.
Zelf heb ik mij inmiddels weer aangemeld.
Nu begint het lange wachten tot mei-juli volgend jaar...
Groet,
Roland
Zelf heb ik mij inmiddels weer aangemeld.
Nu begint het lange wachten tot mei-juli volgend jaar...

Groet,
Roland

de loterij is voor mensen die graag naar de VS willen emigreren, je kunt daarmee namenlijk een green card winnen waarmee je naar de VS kunt om te wonen en werken, zoek maar even in dit forum dan kom je er vanalles over tegen.
Als je interesse hebt heeft NL-USA visa een kleine bijeenkomst in Amsterdam op de 16e geloof ik, daar verklaren ze alles over het hele traject tot aan de green card en verder!
Het is een loterij en dus ben je niet verzekerd van "winst" en ook als je "wint" kun je nog steeds afgewezen worden door het amerikaanse systeem!
Richard
P.S. ik geloof dat dv staat voor Diversity Visa
Als je interesse hebt heeft NL-USA visa een kleine bijeenkomst in Amsterdam op de 16e geloof ik, daar verklaren ze alles over het hele traject tot aan de green card en verder!
Het is een loterij en dus ben je niet verzekerd van "winst" en ook als je "wint" kun je nog steeds afgewezen worden door het amerikaanse systeem!
Richard
P.S. ik geloof dat dv staat voor Diversity Visa
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
-
- Amerika-ontdekker
-
- Contacteer:
Het hangt er vanaf wat je "case number" is. Als je onder de 5.000 zit, maak je goede kans om voor januari 2006 op gesprek te mogen komen; als je nummer onder de 20.000 zit, wordt het eerder april 2006; als je nummer nog onder de 30.000 zit, kun je verwachten pas in september op gesprek te komen; en als je nummer hoger is dan 30.000, zul je waarschijnlijk helemaal geen kans maken om op gesprek te komen en zul je ook geen visum krijgen.
Nee; het is een permanent visa!!! probeer dan een tijdelijke vergunning (werk) ofzo te krijgen, ontneem de kans van mensen die de waarlijke functie van de green card willen beoefenen de kans niet!!!Jeepy schreef:Is het ook zinvol om mee te loten als je van plan bent om alleen 1 jaar in Amerika te wonen?
Live and let live is what I aspire to
American
Californian
American
Californian
- New Hampshire USA
- Amerikafan
- Contacteer:
De Green Card Lottery (DV2006) end: 7 januari
Halo iedereen,
Een kort "reminder": de end van de US Diversity Visa Lottery (aka de Greeen Card Loterij) is deze vrijdag, 7 januari. Je heb wenig tijd nog.
De lotterij is makkelijk, gratis, en 100% online gedaan. sucess!
de oficeel site van de lotterij (US Dept of State):
dvlottery.state.gov
gr. dick
Een kort "reminder": de end van de US Diversity Visa Lottery (aka de Greeen Card Loterij) is deze vrijdag, 7 januari. Je heb wenig tijd nog.
De lotterij is makkelijk, gratis, en 100% online gedaan. sucess!
de oficeel site van de lotterij (US Dept of State):
dvlottery.state.gov
gr. dick
Excuses voor de domme vragen en topic kick - ik heb zitten zoeken op het forum en met google, maar kom niet verder dan tientallen bureautjes die de greencard procedure voor je willen doen.
Ik ben benieuwd hoe je je 'case number' te weten kunt komen, waar Dennis het over heeft. En ten tweede, wanneer je bericht kunt verwachten als je een van de gelukkigen bent?
Zo te lezen kan het zeker meer dan een jaar duren. Op een site staat bijvoorbeeld: DV-2005 RESULTS: November-December 2003 Green Card Lottery. Daaruit begrijp ik zelfs dat het 2 jaar kan duren? Jammer, het zou mooi zijn als je al binnen een half jaar of zo te horen krijgt als je een van de geselecteerden uit de eerste groep bent.
Ik ben benieuwd hoe je je 'case number' te weten kunt komen, waar Dennis het over heeft. En ten tweede, wanneer je bericht kunt verwachten als je een van de gelukkigen bent?
Zo te lezen kan het zeker meer dan een jaar duren. Op een site staat bijvoorbeeld: DV-2005 RESULTS: November-December 2003 Green Card Lottery. Daaruit begrijp ik zelfs dat het 2 jaar kan duren? Jammer, het zou mooi zijn als je al binnen een half jaar of zo te horen krijgt als je een van de geselecteerden uit de eerste groep bent.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 31 Reacties
- 19053 Weergaves
-
Laatste bericht door Adreamer