Ohhh dus ik kan beter even wachten met reserveren van een auto?
Deze die ik nu heb kan ik gewoon cancellen, maar staat een soort van gereserveerd.
Dat vandalisme weet ik ook niet, hij had het over 2 staten waar dit geldt, Californie en nog eentje.
660 euro is een stuk goedkoper, waar had je deze geregeld?
Als je gewoon direct bij de verhuurder iets kunt reserveren zonder enige betaling dan is er geen reden om dat niet te doen.
Wordt het duurder dan is het maar goed dat je het nu al hebt vastgelegd, wordt het goedkoper dan is er verder nog niets aan de hand. Cancellen is een muisklik. En zelfs als je dat vergeet is er bij de meeste verhuurders (iig bij Alamo, National, Hertz) niets aan de hand, de reservering vervalt dan automatisch als je de auto niet komt ophalen.
Ik had vorig jaar ook een reservering bij hertz voor california . Toen stond er ook in de voorwaarden eigen risico bij vandalisme. Ik heb toen o.a. heb toen uiteindelijk omgeboekt naar alamo ivm harry tarief. Maar was ook blij om van dat eigen risico af te zijn.
roelb schreef:
~ Cancellen is een muisklik. En zelfs als je dat vergeet is er bij de meeste verhuurders (iig bij Alamo, National, Hertz) niets aan de hand, de reservering vervalt dan automatisch als je de auto niet komt ophalen.
Ik kan mij vergissen maar dit vind ik terug op de website van Hertz:
Wanneer u bij de vestiging betaalt maar u bent niet in staat geweest uw voertuig op te halen of te annuleren voor de ophaaldatum, behouden wij ons het recht voor een no show/verloren huurkosten door te belasten van 65.00 Euro of equivalent daarvan om ons tegemoet te komen in de kosten die wij hebben omdat wij het voertuig niet verder kunnen verhuren. Voor meer informatie gaat u naar Prepaid Online Annulering en No Show kosten hieronder. Dit bedrag zal van uw creditcard worden genomen die u gebruikt heeft bij het maken van de reservering. Op dit moment alleen van toepassing op huren in Europa èn indien de reservering voor deze huur gemaakt is in Europa of in de Verenigde Staten.
roelb schreef:Tja.. Tijd om er eentje aan te schaffen?
Ik weet niet hoe veel het voor je scheelt bij deze huur, maar de jaarlijkse fee voor het eerste jaar bij een Amex Platinum (EUR 350) is niet zo moeilijk terug te verdienen. Sowieso krijg je 150 euro terug in de vorm van een travel voucher en 80 euro in de vorm van punten (het welkomstgeschenk). Dus je hoeft dan nog maar 120 euro te compenseren om je kaartfee voor het eerste jaar er uit te halen.
Voor elke euro die je uitgeeft krijg je weer 0,6 cent terug in punten. De kortingen leveren ook wat op. Huur je een auto buiten de US? Dan dekt de kaart een eventueel eigen risico af en kun je dus af met de minimale dekking. Plus dat je een jaar lang een doorlopende reis- en annuleringsverzekering hebt.
En als bonus heb je status in allerlei hotel loyalty programma's, gratis lounge toegang in alle priority pass lounges (voor vier personen als je je partner de gratis tweede kaart geeft), toegang tot Delta sky clubs als je Delta vliegt, gratis 5 extra kaarten (1 x plat, 4 x gold) inclusief de verzekeringsvoordelen (handig om aan familie te geven), etc.
Oh, en als je besluit om er een aan te vragen, doe dat dan altijd via een referentielink van iemand anders die al een platinum heeft. Maakt voor jezelf niets uit, maar de ander krijgt ook een flink aantal punten kado voor de referentie.
Wel even opmerken dat die reis- en annuleringsverzekering alleen werkt als je de reis betaald hebt met je AMEX card, en dat kan op nederlandse websites nog wel eens moeilijk zijn.
sanook schreef:
Wel even opmerken dat die reis- en annuleringsverzekering alleen werkt als je de reis betaald hebt met je AMEX card, en dat kan op nederlandse websites nog wel eens moeilijk zijn.
Is niet helemaal waar. Dat geldt wel voor de annuleringsverzekering. Of bijvoorbeeld voor de autohuur dekkingen. Maar niet voor de gewone dekkingen die een andere reisverzekering ook biedt:
Om voor een aantal dekkingen van de verzekering in aanmerking te komen dient uw vervoer en/of accommodatie te zijn betaald met
uw American Express Card en dient iedere gedekte persoon jonger dan 75 jaar te zijn. Indien u niet betaalt voor uw vervoer en/of
accommodatie met uw American Express Card en de voorwaarden van de desbetreffende dekking zijn vervuld, komt u nog steeds in
aanmerking voor:
• onze uitgebreide dekking voor medische hulp en kosten (voor iedere verzekerde persoon jonger dan 75 jaar);
• dekking bij persoonlijke ongevallen gedurende uw reis;
• reisrechtsbijstand en schadevergoeding.
Dus de reguliere "reisverzekering" is gewoon geldig.
En eigenlijk heb ik nooit problemen om te betalen met Amex voor vakantiedoeleinden. Hotels, tickets, auto, allemaal geen probleem. Ook alle bekende brokers (Expedia/hotels/booking/rentalcars/etc): geen probleem.
roelb schreef:Jep, dat klopt. Maar deze tekst kwam uit de postpaid voorwaarden van Hertz.. En daar stond het antwoord op de gestelde vraag dus al in.
Je hebt helemaal gelijk!
Later op de avond las ik hem nog een keer door en toen zag ik inderdaad dat het alleen geldt voor reserveringen voor binnen Europa.
Maar toch blijft Hertz duurder dan Alamo brits.
Alamo brits:
Standard SUV 877.32 GBP (€983)
Hertz:
FRAR 4wd 7pers varieert tussen de €1150 en €1300 (afhankelijk van de CDP)
Sentinel schreef:
Je hebt helemaal gelijk!
Later op de avond las ik hem nog een keer door en toen zag ik inderdaad dat het alleen geldt voor reserveringen voor binnen Europa.
Maar toch blijft Hertz duurder dan Alamo brits.
Alamo brits:
Standard SUV 877.32 GBP (€983)
Hertz:
FRAR 4wd 7pers varieert tussen de €1150 en €1300 (afhankelijk van de CDP)
Maar wat gebruik je dan als korting of contract code bij Alamo?
roelb schreef:
En eigenlijk heb ik nooit problemen om te betalen met Amex voor vakantiedoeleinden. Hotels, tickets, auto, allemaal geen probleem. Ook alle bekende brokers (Expedia/hotels/booking/rentalcars/etc): geen probleem.
Ik ook niet. Na een jaar nu is het mijn meest gebruikte creditcard en heb ik mijn Mastercard van de ING opgezegd. Wel nog een VISA kaart als back up en in de sporadische keer dat de American express kaart niet geaccepteerd wordt. Maar dat gebeurt niet vaak!
Ik vind de platinum kaart wel verleidelijk, maar bij mij gaat het om overstappen, dus ik betaal gewoon €600,-
Overstappen vanaf? Een FB kaart? In dat geval krijg je namelijk wel gewoon alle welkomstvoordelen als je overstapt naar een reguliere kaart! De FB kaarten zijn voor Amex echt een volledig ander produkt. Je stapt dan ook niet over maar vraagt een nieuwe kaart aan en zegt de andere op.
Aangezien je EUR 600 zegt neem ik aan dat je de FB platinum kaart overweegt. Hou er dan wel rekening mee dat die niet alle genoemde voordelen heeft. Geen priority pass of lounge toegang bij Amex zelf of Delta, geen status loyalty programma's, geen travel voucher, geen membership rewards, etc. Dat is echt alleen bij de reguliere, unbranded platinum. Die dus het eerste jaar EUR 350 kost.
roelb schreef:Die dus het eerste jaar EUR 350 kost.
Ja en daarna 700 euro per jaar. Ik ga om het jaar naar de USA/Canada op vakantie. In NL gebruik ik mijn CC nooit. Ik betaal voor dat bedrag wel die paar tientjes autohuur meer de Visa code (die ik al heb) geeft 10% korting en dat is ook al mooi.
Of je wisselt af. Jaartje de kaart, jaartje niet. Eventueel afwisselen met je partner en je hebt elk jaar alle welkomstvoordelen. Als je de kaart genoeg gebruikt doet Amex je ook wel een retention offer als je na dat jaar wilt opzeggen.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.