Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vroeg op Schiphol zijn

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Souraia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Re: Vroeg op Schiphol zijn

Bericht door Souraia »

Klopt wij vliegen eerst naar Zurich. De balie gaat dan om 05.00 uur open.
jetusa
Amerikakenner

Bericht door jetusa »

Moet je inchecken in vertrekhal 1? Dat is vlgs mij ook wat ik de Transavia-hal noem en juist op dat tijdstip vertrekken er heel veel Transavia vluchten, dus kan je er zeker drukte verwachten. Mss kan je op de website van de airline vinden wie de afhandelaar is en hoe lang van tevoren de balie opengaat. Als dat eerder is dan 2 uur zou ik lekker aanhouden wat je van plan bent, als het meevalt valt het mee en kan je na security op je gemak kop koffie nemen. Is het druk dan hoef je niet zo te stressen.

Op Schiphol bijvoorbeeld zijn de balies voor KLM open vanaf 04.30 voor alle vluchten ongeacht vertrektijd. Dus al vlieg je om 22.00 kan je om 04.30 alvast bagage droppen als je dat zou willen. https://www.klm.com/travel/nl_nl/prepar ... /index.htm
SuzieQ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door SuzieQ »

Ik wou voor Zurich drie uur aanhouden maar dat werkt dan niet. Ik heb balie 1.
Suzie

2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Gast

Bericht door Gast »

jetusa schreef:Moet je inchecken in vertrekhal 1? Dat is vlgs mij ook wat ik de Transavia-hal noem en juist op dat tijdstip vertrekken er heel veel Transavia vluchten, dus kan je er zeker drukte verwachten. Mss kan je op de website van de airline vinden wie de afhandelaar is en hoe lang van tevoren de balie opengaat. Als dat eerder is dan 2 uur zou ik lekker aanhouden wat je van plan bent, als het meevalt valt het mee en kan je na security op je gemak kop koffie nemen. Is het druk dan hoef je niet zo te stressen.

Op Schiphol bijvoorbeeld zijn de balies voor KLM open vanaf 04.30 voor alle vluchten ongeacht vertrektijd. Dus al vlieg je om 22.00 kan je om 04.30 alvast bagage droppen als je dat zou willen. https://www.klm.com/travel/nl_nl/prepar ... /index.htm
Dat laatste mag toch niet zomaar? Volgens mij mag je je bagage niet heel vroeg afgeven, dat willen ze i.i.g. niet want dan hoopt alles zich op als meer mensen dat doen. En je moet ook altijd langs zo'n mevrouw of meneer van de KLM die je paspoort bekijkt en bij niet-Schengen wordt je paspoort gescand. Ik denk dat die je dan om 04.30 wel tegenhoud als je om 22.00 vertrekt vanwege veiligheidsredenen.
Division
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Division »

SWISS/Lufthansa zit tegenwoordig in de nieuwe terminal 1A. Die balies gaan vrijwel altijd 2 uur voor vertrek van de eerste vlucht naar ZRH of FRA open.
Afbeelding
SuzieQ
Amerika-expert

Bericht door SuzieQ »

Ik heb een aantal vluchten later dus dan is ie gewoon open? En 1A is dat nieuwe bijgebouw toch?
Suzie

2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
ReisM
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door ReisM »

Wij waren vandaag in een uurtje van p3 tot na de paspoortcontrole, het was niet heel druk en het liep goed door. Nu in ons eerste hotel, proberen wakker te blijven 8)

Lax was wel een drama, immigrations duurde lang!
SuzieQ
Amerika-expert

Bericht door SuzieQ »

Kon je via de automaten?
Suzie

2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
jetusa
Amerikakenner

Bericht door jetusa »

Dat laatste mag toch niet zomaar? Volgens mij mag je je bagage niet heel vroeg afgeven, dat willen ze i.i.g. niet want dan hoopt alles zich op als meer mensen dat doen. En je moet ook altijd langs zo'n mevrouw of meneer van de KLM die je paspoort bekijkt en bij niet-Schengen wordt je paspoort gescand. Ik denk dat die je dan om 04.30 wel tegenhoud als je om 22.00 vertrekt vanwege veiligheidsredenen.
Ik heb het recent niet uitgeprobeerd, maar vroeger (voor 9/11) regelmatig bij Martinair gedaan. Kon je 's avonds al inchecken en bagage afgeven voor de volgende ochtend, hoefde je 's ochtends niet zo vroeg naar Schiphol en met kleine kids in de rij te staan. Ideaal!

Bij KLM staat hetgeen ik eerder aanhaalde ook bij de tips voor de drukke zomermaanden, zie:
https://www.klm.com/travel/nl_nl/prepar ... r_2017.htm
Staat dus nergens dat je niet eerder dan 2 of 3 uur van tevoren mag komen.

BA op Heathrow heeft bv wel zo'n regel, daar mag je pas 3 uur voor je vlucht je bagage droppen. Balen dus als je er 4 uur van tevoren al bent. En zeker omdat daar weinig is in de hal voor security.
Gast

Bericht door Gast »

Op Newark ging toen ik terugging de balie van WOW air 3:45 uur van tevoren open, maar de vlucht was ook verder vertraagd dus dat was uiteindelijk meer dan 4 uur. Ik was daar heel vroeg, 3,5 uur voor de oorspronkelijke vertrektijd, maar het verkeer in NY leek hopeloos vast te staan al viel dat net buiten het centrum ineens weer mee. Nu ga ik maandag via RSA naar Namibië met mijn ouders, ws. zijn we dan in plaats van 2,5 uur van te voren iets van 3 uur van tevoren in de vertrekhal.
SuzieQ
Amerika-expert

Bericht door SuzieQ »

Vroeger bij Transavia kon het wel.
We hadden al een hotel besproken toen onze vlucht van s`morgens naar s`avonds verplaatst werd.
We hebben toen de koffers gedropt en er maar een dagje Schiphol van gemaakt, bij het panorama terras enz.
Suzie

2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
ReisM
Amerikafan

Bericht door ReisM »

SuzieQ schreef:Kon je via de automaten?
Nee, vriend en ik kregen beide een kruis.
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Heb je ergens nee geantwoord? Bijvoorbeeld op de vraag of vlucht- of verblijfsgegevens juist waren?
Queste
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19
Contacteer:

Bericht door Queste »

ReisM
Aantal x V.S. bezocht: 1
Klinkt als first time ESTA.
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
ReisM
Amerikafan

Bericht door ReisM »

Inderdaaad eerste keer op Esta.
Mitchel1986
Amerikafan

Bericht door Mitchel1986 »

Om maar even op mijn eigen vraag van eerder antwoord te geven :). Vanmorgen 07:00 van Amsterdam naar Zurich gevlogen. Half 5 Schiphol, bagage etc via 1A. Zeer goed geregeld allemaal! Een uur later stonden we voor de gate.
Welliswaar geen paspoorcontrole (dat duurde in zurich zojuist 10 seconden), maar toch. Op naar Vancouver, adieu!
Florida 1995
Westen VS 2013
Florida 2014
West-Canada 2017
Midwesten VS 2019
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

roelb schreef:Schiphol heeft een van haar maatregelen bekend gemaakt voor de zomer: een "no-trolley" lane voor security.
Vrijdagmiddag naar Engeland gevlogen. Heb die no-trolley lane ook gezien en gebruikt. Tot mijn verbazing komen de mensen zonder en met trolley uiteindelijk in dezelfde rij terecht en dus door elkaar. Wat is dan het nut van zo'n aparte laan?
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

Haha!! Dat klinkt als Schiphol in optima forma!!
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Datapoint op 'zwarte zaterdag':

Aankomst schiphol 08.48, bagage drop afgerond om 08.58, security door om 09.07, knar gepasseerd om 09.11, stoel in de lounge om 09.15. En dat met een rol papier die op is in de baggage drop automaat, trolley die naar secondary ging inclusief swab en een defecte e-gate bij de kmar.
vinceG
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door vinceG »

Dat valt dus heel erg mee! :thumbup:
Goede vakantie!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht