Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis RickTSD: Vragen rondreis west amerika

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
RickTSD
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0
Contacteer:

Re: Reis RickTSD: Vragen rondreis west amerika

Bericht door RickTSD »

Top top top! super handige tips, heb ik wat aan! Zion en GC omdraaien is inderdaad niet gek. Ik kom dan op het volgende (ik heb de volgorde aangepast, anders kwam ik niet in de vallei op Yosemite :oops:

Dag 1 San Francisco
Dag 2 San Francisco - Sequoia Natoinal Park
Dag 3 Sequoia Natoinal Park - Los Angeles
Dag 4 Los Angeles
Dag 5 Los Angeles - Joshua Tree
Dag 6 Joshua Tree - Kingman
Dag 7 Kingman - Grand Canyon
Dag 8 Grand Canyon
Dag 9 Grand Canyon - Zion
Dag 10 Zion
Dag 11 Zion - Las Vegas
Dag 12 Las Vegas
Dag 13 Las Vegas - Death Valley
Dag 14 Death Valley - Mammoth Lakes
Dag 15 Mammoth Lakes
Dag 16 Mammoth Lakes - Yosemite
Dag 17 Yosemite
Dag 18 Yosemite - San Francisco
Dag 19 San Francisco
Dag 20 San Francisco
Dag 21 San Francisco

Is Monterey een aanrader of valt dat mee...?
Booking.com korting - FlyingBlue Platinum member - Topbonus Gold - American Express (Amex) - AirBnB & Uber gebruiker =)
Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Hans B »

Wat ga je die dag bij Mammoth Lakes doen.
In 29x
1685
dagen en
151.800
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Hans B
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Hans B »

Het zee aquarium bij Monterey is erg mooi.
Een walvistocht kan ook.
Verddr heb je de 17mile drive een prachtige route langs de kust.
En vanaf Monterey langs zee naar San Francisco is sowieso mooi.
In 29x
1685
dagen en
151.800

1988 campervan
1998 en 2000 auto

Home is were we park it.
Tucson AZ
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Misschien moet je er eens even een nachtje over nadenken, want je route blijft wat vreemd.

Je geeft aan met een camper te gaan. SF - Yosemite incl camper ophalen is al het dagje vol. Naar Sequoia is het nog een uurtje verder. Dus ook dat lijkt erg optimistisch. Je gaat die dag iig niet veel meer doen in het park. Het is ook al vroeg donker.
Vergis je ook niet in de rit van Seki naar LA, dat is ook een flink stuk. Je tijd voor LA is derhalve dus ook erg kort.
Tot aan de GC zit het dus allemaal erg vol. Daar kan je dan voor het eerst een dagje rustig rondkijken.

Die dag 15 zou ik in jouw geval direct schrappen. Er zijn rond Mammoth Lakes best wel wat wandelingen te maken, maar dit zal in deze route echt geen prioriteit bestemming zijn. Ik zou deze dag bij Sequoia zetten als dat een must is. Of bij LA of Yosemite. Of tussen de GC en Zion bij Page (of Bryce) om daar ook rond te kijken. Ook prachtbestemmingen.

Door je route om te draaien kom je later bij Yosemite met altijd wat meer risico van een gesloten pas.

Welke dag vlieg je terug? Dag 21 of 22? Hou er rekening mee dat de terugvlucht altijd over 2 dagen gaat he. Maar als je dag 22 terug gaat zou je 1 dagje bij Monterey kunnen zetten. Vlieg je dag 21 terug dan zou ik ervoor kiezen om 3 nachten SF te houden. Al valt het mij wel op dat je voor de grootste stad (LA) veruit het minste tijd uittrekt. LA is ook niet altijd even handig met de camper. Je zou daar voor campgrounds kunnen kijken bij Malibu of bij Dockweiler beach.
RickTSD
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door RickTSD »

Welke dag vlieg je terug? Dag 21 of 22?
23 oktober, dus dag 21 vlieg ik. Ik heb er nog wat aanpassingen in gemaakt, maar zit puur met een aantal keuzes die ik lastig vindt..

Ik heb niet heel veel met aquaria, maar een keer walvissen zien of één van de mooiste routes van Amerika rijden (staat in het verslag), lonkt mij dan weer wel. Alleen; als ik die route wil rijden, dan kom ik dus niet bij sequoia national park. Zijn er mensen die beide hebben bezocht? Wat is aan te raden?

De reden dat sequoia national park mij trekt is puur vanwege de immens grote bomen..

Verder heb ik nu ook per rit de afstand erbij gezet, daar schrik ik opzich niet zo van. Mammoth lakes heb ik ingekort, daar was ik even iets te enthousiast :) De tijden die hier staan zijn met een auto, maar geven mij puur even een indicatie.

Dag 1 - San Francisco
Dag 2 - San Francisco - Monterey - 2u 6m
** hier is dus nog enige twijfel. Wel / niet monterey en dan wel/niet Sequoia of ineens door vanaf Monterey naar LA)
Dag 3 - Monterey - Sequoia Natoinal Park - 4u 16m
Dag 4 - Sequoia Natoinal Park - Los Angeles - 3u 27m
Dag 5 - Los Angeles
Dag 6 - Los Angeles
Dag 7 - Los Angeles - Kingman - 5u
Dag 8 - Kingman - Grand Canyon - 2u 30m
Dag 9 - Grand Canyon
Dag 10 - Grand Canyon - Zion - 1u 56m
Dag 11 - Zion
Dag 12 - Zion - Las Vegas - 2u 30m
Dag 13 - Las Vegas
Dag 14 - Las Vegas - Death Valley - 2u 20m
Dag 15 - Death Valley - Mammoth Lakes - 2u 25m
Dag 16 - Mammoth Lakes - Yosemite - 45m
Dag 17 - Yosemite
Dag 18 - Yosemite - San Francisco - 3u 12m
Dag 19 - San Francisco
Dag 20 - San Francisco
Dag 21 - San Francisco
Booking.com korting - FlyingBlue Platinum member - Topbonus Gold - American Express (Amex) - AirBnB & Uber gebruiker =)
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik weet niet welke routeplanner je gebruikt, maar op sommige dagen moet je echt andere plekken aanhouden en ga je andere tijden zien.

- Gebruik voor Grand Canyon, Grand Canyon Village als basis. Dan zie je dat het vanaf Kingman bijna 3u is.
- Grand Canyon - Zion zou ik het visitor center in Springdale aanhouden. Ipv de bijna 2u die jij aangeeft is dat bijna 5u rijden. En je verliest een uur ivm de tijdzone...
- Stovepipe Wells (noem ik even het midden van death valley) - Mammoth Lakes = meer dan 3u, vanaf Furnace Creek 30min langer.
- Mammoth Lakes naar de oostingang van Yosemite kant best 45min zijn, maar hou voor Yosemite, Yosemite Valley aan. Dat is zuivere rijtijd 2,5u..
- Sequoia - LA...reken eerder op 5u als je vanaf de Sherman Tree in het park rekent.

Al deze tijden zijn auto rijtijden. Met de camper, afhankelijk van snelweg, dorpsweg of bergweg tussen de 15 & 25% trager.
RickTSD
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door RickTSD »

Hey PSVWally

Thanks. Dat geeft wederom beter inzicht. Ik heb na een nacht woelen en wikken en wegen ook besloten om monterey te laten voor wat het is. Ik rijd ineens naar Sequoia en blijf daar een dag. Dat is inderdaad een pittige rit, maar ik wil die bomen zien. Een aquarium en/of een mooie weg vind ik elders (denk ik) ook en anders kom ik gewoon nog eens terug ;)

Ik heb de ankerpunten aangepast: https://goo.gl/in4pEo

Ik heb ook de reistijden via mn documentje op factor 1,2 gezet zodat ik beter inzicht heb ik de reistijd met een camper o.b.v. de punten die jij hebt aangegeven. Dan kom ik op het volgende.

Dag 1 - San Francisco
Dag 2 - San Francisco - Sequoia Natoinal Park - 6u
Dag 3 - Sequoia Natoinal Park
Dag 4 - Sequoia Natoinal Park - Los Angeles - 5u 12m
Dag 5 - Los Angeles (is in LA een auto huur echt aan te raden of is het met de camper te doen?)
Dag 6 - Los Angeles
Dag 7 - Los Angeles - Kingman - 6u 8m
Dag 8 - Kingman - Grand Canyon - 3u 49m (hier heb ik een stuk route 66 ingelast)
Dag 9 - Grand Canyon
Dag 10 - Grand Canyon - Zion - 5u 37m
Dag 11 - Zion
Dag 12 - Zion - Las Vegas - 3u
Dag 13 - Las Vegas
Dag 14 - Las Vegas - Death Valley - 2u 52m
Dag 15 - Death Valley - Mammoth Lakes - 3u 45m
Dag 16 - Mammoth Lakes - Yosemite - 2u 55m
Dag 17 - Yosemite
Dag 18 - Yosemite - San Francisco - 4u 40m
Dag 19 - San Francisco
Dag 20 - San Francisco
Dag 21 - San Francisco
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Ik ben denk ik een van de grootste Sequoia NP fans van dit forum, maar voor een eerste VS trip zit het in jouw route toch niet helemaal lekker naar mijn mening.

Je slaat nu highlights als Page (Antelope Canyon) en Bryce over. Dat is best zonde! Het kan een gewogen beslissing zijn en dan kan het zo ook. Als het echt om de bomen gaat kun je deze ook in Yosemite zien, namelijk op jouw dag 16, aan de Tioga Road. Tuolomne Grove of Merced Grove herbergen beide sequoiabomen en je komt er langs.
Groetjes,
Daniel
RickTSD
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door RickTSD »

Ah.. kijk dat wist ik dan weer niet (dat die bomen ook daar te vinden zijn).

Eigenlijk kom je dan - simpelgezegd - gewoon alsnog op deze reis, maar met een start & finish in San Francisco: http://www.allesamerika.com/rondreis-zu ... erika.html
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Je kunt je prima vermaken in Sequoia hoor, maar jij moet er enkele lange reisdagen voor maken. Plus je mist Antelope Canyon en Bryce Canyon. De meeste mensen vinden dat prachtige plekken die ze niet hadden willen missen.

Of dat ook voor jou geld durf ik niet te zeggen, maar het is het onderzoeken waard :)!
Groetjes,
Daniel
RickTSD
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door RickTSD »

Absoluut. Als ik daar snel op Google zijn het ook de meeste vakantie-kiekjes die ik voorbij zie komen van vrienden / kennissen (met name Antelope).
Daarbij twijfel ik ook of ik niet gewoon het reisverslag van allesamerika moet gaan volgen. Dat is ook niet voor niets opgezet.

Ik zit alleen met Yosemite; daar is in de vallei alleen nog plek op 18/10 - 20/10 en niet meer van 19/10 tot 21/10 en zo zou het in dat geval uitkomen.
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

En als je de route omdraait? Is er dan wel plaats?
Groetjes,
Daniel
RickTSD
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door RickTSD »

Nope.. Daar was ik in eerste instantie ook naar op zoek, maar dan is er nog minder. Alleen in Crane Flat, maar dan moet ik dus die dagen met de camper het park in.. Weet niet hoe vervelend / lastig dat is

Een andere optie is om een dag te skippen in LA; daar een avond, dag en ochtend en dan door naar Kingman in plaats van avond / dag / dag / ochtend.
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Ik vind LA super. Maar de meeste mensen vinden een volle dag of anderlhalve dag meer dan genoeg. Ik weet niet of je van plan bent om bv een pretpark te bezoeken maar anders is een dag LA skippen zeker een optie. Zeker omdat je met de camper bent lijkt me het een stuk fijner de natuur in te gaan. Je wint dan dus ook een nacht die je nog elders kunt plaatsen?
Groetjes,
Daniel
RickTSD
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door RickTSD »

Dan moet 't goedkomen.

Laatste vraag;
Ik wil nu Upper Pines reserveren.
- https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/campgrounds.htm hier staat dat je RV 35ft mag zijn
- Tijdens het reserveren mag een RV ineens max 24 ft zijn.

De Cruise America C25 is 24ft en 11". Kan ik daar gewoon mee terecht daar? Mensen met ervaring?

*
Moet ik overigens voor álle parken een campground reserveren of kun je daar ook gewoon aanrijden en zien of er dan nog plek is?
Hans B
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Hans B »

Het zee aquarium bij Monterey is erg mooi.
Een walvistocht kan ook.
Verddr heb je de 17mile drive een prachtige route langs de kust.
En vanaf Monterey langs zee naar San Francisco is sowieso mooi.
In 29x
1685
dagen en
151.800

1988 campervan
1998 en 2000 auto

Home is were we park it.
Tucson AZ
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik ben denk ik een van de grootste Sequoia NP fans van dit forum,
Ik na vorig jaar ook hoor. Prachtig park en als je daar bent zeker ook Kings Canyon NP aandoen.
RickTSD
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door RickTSD »

Hoe ik die eerste hoek inricht en of ik LA een dag skip moet ik dan komende dagen / weken nog goed bedenken.

18/20 oktober staat in ieder geval vast (gereserveerd) in Upper Pines.

Voor nu dan de vraag;
- Kan dat qua camper lengte (ik denk overigens dat ik ook best kan downscalen qua camper, omdat ik in mn eentje ga (ik zou dus niet alleen ;))
- Moet ik in elk park een campground reserveren of zijn er parken waar dat niet nodig is?
- kan het kloppen dat ik tussen Monterey en Pismo met geen mogelijkheid Highway 1 als optie krijg?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Die camperlengte lijkt me geen probleem.
Ik had in een eerder bericht al aangegeven dat reserveren zoor Zion ook aan te raden is.
Je kunt per park eens op http://www.recreation.gov kijken hoeveel er nog vrij is.
Annuleren kost niet veel geld, dus bij twijfel zou ik zeker iets vastleggen.

Voor Highway 1 zie dit topic.

In Yosemite is de Mariposa Grove misschien al weer open als jij er bent. zie http://www.nps.gov/yose onder alerts (sowieso handig om dat regelmatig te checken, ook bij andere parken).

Marianne
RickTSD
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door RickTSD »

Hey Marianne,

Thanks voor de info qua Highway 1. Dat verklaart helaas een hoop. Highway 1 was toch een van de redenen om dan toch maar die kant op te gaan, maar goed. Dat kan altijd nog gewisseld (of niet) en misschien is 'ie tegen die tijd wel weer bereikbaar.

Zion is redelijk vol, maar hier en daar nog een plekje. Dus dat moet goedkomen!

Thanks voor de hulp tot voor zover
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer