Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

kinderautostoel huren?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
dirkmuis
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: kinderautostoel huren?

Bericht door dirkmuis »

hemmie schreef:
dirkmuis schreef:Leuk verhaal hierboven maar zo kan ik nog wel 20 dingen bedenken die je dan niet zou hoeven doen omdat men er toch niet naar kijkt.
Geef mij dan een goede reden waarom je dan wel perse een Amerikaans stoeltje moeten gebruiken. Het is natuurlijk niet zo dat een Amerikaans stoeltje (in de VS) veiliger is. Een Amerikaans stoeltje kost geld, en een stoel die je enkele keren gebruikt en dan weg doet is ook verspillend en vervuilend.
1. Nederlandse stoeltjes werken meestal met een 3-punts gordel, amerikaanse vaak met de heupgordel
2. Een Nederlands stoeltje verschepen kost (soms) ook geld
3. Wellicht wil je je stoeltje vanuit Nederland niet meenemen omdat je niet weet hoe men er achter de schermen mee om gaat. Namelijk een scheur onder de bekleding zie je niet maar maakt hem wel onveilig
4. Ik heb destijds diverse leveranciers aangeschreven waaronder Maxi-Cosi en die raadde mij aan om niet het stoeltje uit Nederland mee te nemen om mede bovenstaande redenen.
5. Waarom zijn er keurmerken als je je er toch niet aan hoeft te houden? Ik bedenk die dingen niet natuurlijk. Je rijdt in Amerika toch ook niet 20 keer door rood zolang je geen politie auto ziet omdat je weet dat je toch wel veilig bent?
6. Kosten geld....tja een dollar of 40-50 bij de Walmart inderdaad. Huren meestal ergens rond de 10 dollar per dag.
7. Bij een huurstoel weet je én niet of deze ergens gescheurd is en of de vorige eigenaar deze in het rond heeft geslingerd maar ook niet of er een keer een baby in gekotst heeft ofwel een doorgelekte luier heeft gehad en hoe dat toen gereinigd is.

etcetera. Maar nogmaals, ieder zijn mening. Ik denk voor de TS handig verschillende meningen te lezen en dan je eigen plan te trekken.
Fellow2012

Bericht door Fellow2012 »

Alleen al vanwege reden #7 zou ik een autostoel vanuit Nederland meenemen. Als je er een hoesje omdoet dan moet het toch goedkomen? En een scheurtje in de bekleding gaat hem toch niet onveilig maken?

We hebben een infant car seat vanuit Amerika naar Nederland meegnomen (2x), op de heen weg was het goed en op de terugweg kregen we hem helemaal onder het vet en stof– eigen fout we hadden er geen hoesje omgedaan.
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

@dirkmuis, nu spreek je jezelf tegen. Je geeft aan in de VS een stoeltje te hebben gekocht en dat je dat stoeltje mee terug naar NL hebt genomen en weer mee gaat nemen naar de VS. Dus blijkbaar vind je punten 2, 3 en 4 zelf ook niet belangrijk. Overigens ben ik het er wel mee eens dat het niet ideaal is om een stoeltje mee te nemen in het vliegtuig, je weet immers niet of er mee gegooid wordt en wat dat voor interne schade (niet de bekleding, ik neem aan dat je dat niet bedoelde) veroorzaakt. Ik kies er daarom bij voorkeur voor om een apart stoeltje te gebruiken om mee te reizen, zodat de stoel waar ze thuis echt dagelijks inzitten sowieso geen onzichtbare schade oploopt. Maar als je, zoals wij, regelmatig internationaal bent verhuisd, dan is het onvermijdelijk om met je stoel te vliegen, en inmiddels is dat voor ons dus een risico dat we aanvaarden. Hier ind e VS is het ook heel normaal met autostoeltjes te vliegen, wij melden het altijd en dan hoop ik maar dat er wat voorzichtiger mee wordt omgesprongen. We hebben een paar grote Fragile stickers op de hoes :-D. We zijn ook regelmatig in/naar landen gereisd waar autostoeltjes kopen of huren niet zomaar mogelijk is, dus dan moet je wel meenemen.

Amerikaanse stoeltjes werken net als Europese stoeltjes met een 3-puntsgordel (of LATCH, zoiets als isofix). Dat je ze soms OOK met een heupgordel kunt installeren verandert daar niets aan. Punt 1 klopt dus niet.

Dat keurmerk is er natuurlijk met een reden. Overal ter wereld willen instanties dat je je kind in een geschikt, oftewel goedgekeurd, autostoeltje vervoert. Helaas werken de verschillende landen hierin niet samen, en dus zijn de eisen en stoeltjes in elk land/werelddeel net weer wat anders, waardoor een stoeltje dat in NL wordt verkocht een ander keurmerk heeft dan een stoeltje dat je in de VS koopt. Dat betekent niet dat 1 van die stoeltjes niet veilig is. Als ik zo punt 5 lees dan ga ik bijna denken dat jij denkt dat Europese stoeltjes niet veilig zijn, er zit geen Amerikaans keurmerk op. Of zijn Amerikaanse kinderen anders? Verschil in auto zal het ook niet zijn, mijn Amerikaanse Ford Focus wordt ook in Europa verkocht.

Kosten is altijd een afweging. Voor een langer bezoek is kopen goedkoper dan huren (maar dan moet je dus weer die 1e rit vanaf het vliegveld zien te overbruggen), maar als je je stoeltje gratis mee kunt nemen is dat nog altijd de goedkoopste optie. Dat mag bijvoorbeeld bij BA. Daarnaast reizen wij met 5 personen, en wij hebben normaal gesproken meer dan genoeg aan 4 koffers/tassen, dus de stoel gaat alsnog gratis mee. Maar goed, dit soort zaken zullen dus per situatie verschillen, en dat is dus een perzoonlijke afweging. Een stoeltje dat je eenmalig enkele weken gebruikt en dan weg gooit is in elk geval niet een milieuvriendelijke oplossing.
Terug in Texas!
Fellow2012

hemmie schreef:Overigens ben ik het er wel mee eens dat het niet ideaal is om een stoeltje mee te nemen in het vliegtuig, je weet immers niet of er mee gegooid wordt en wat dat voor interne schade (niet de bekleding, ik neem aan dat je dat niet bedoelde) veroorzaakt.
De car seats van bijvoorbeeld Britax – die jij ook hebt – zijn toch zo ontworpen om behoorlijke krachten van botsingen op te vangen, dus het lijkt me dat ie tegen een stootje moet kunnen als iemand hem zomaar op het bagageruim van het vliegtuig gooit? Die van ons weegt meer dan 30lbs en vraag me af waarom iemand met zo’n zwaar ding gaat gooien.
Gast

Bericht door Gast »

Kan dat stoeltje dan niet mee in de cabine?
Fellow2012

Ik vraag me trouwens af hoe veilig een autostoeltje van slechts $40-$50 van de Walmart kan zijn. Als ik van plan ben om duizenden euro’s aan vakantie uit te geven ga ik mijn kind niet in een stoeltje van $40 zetten.
dirkmuis
Amerikakenner

Bericht door dirkmuis »

@dirkmuis, nu spreek je jezelf tegen. Je geeft aan in de VS een stoeltje te hebben gekocht en dat je dat stoeltje mee terug naar NL hebt genomen en weer mee gaat nemen naar de VS. Dus blijkbaar vind je punten 2, 3 en 4 zelf ook niet belangrijk.
Klopt, om dezelfde reden die jij beschrijft. Wij hebben een apart stoeltje om te reizen. En ja, ook daar kan mee gegooid worden en onzichtbare schade ontstaan. Het risico dat wij voor lief nemen is dat dat dan slechts 3-4 weken is ipv een heel jaar.

Wij hebben een Cosco die alleen met een 2 punts gordel te bevestigen is (ik heb het dan wel over rear-faced, front-faced moeten we nog bekijken). Inderdaad 45 dollar bij Walmart maar wel voorzien van alle keurmerken om ze ook in het vliegtuig te mogen zetten.
Waarom ze geen 300-400 euro zijn zoals de maxi-cosi die wij hebben, tja.....
https://www.walmart.com/ip/Cosco-Scener ... tual_color
adam747 schreef:Ik vraag me trouwens af hoe veilig een autostoeltje van slechts $40-$50 van de Walmart kan zijn. Als ik van plan ben om duizenden euro’s aan vakantie uit te geven ga ik mijn kind niet in een stoeltje van $40 zetten.
Die stelling deel ik niet. Prijs vind ik niet altijd gelijk staan aan kwaliteit. Natuurlijk is deze wat goedkoop te noemen.
Het is niet zo dat hoe duurder de vakantie hoe duurder het stoeltje.
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

adam747 schreef: De car seats van bijvoorbeeld Britax – die jij ook hebt – zijn toch zo ontworpen om behoorlijke krachten van botsingen op te vangen, dus het lijkt me dat ie tegen een stootje moet kunnen als iemand hem zomaar op het bagageruim van het vliegtuig gooit? Die van ons weegt meer dan 30lbs en vraag me af waarom iemand met zo’n zwaar ding gaat gooien.
Volgens mij is nog steeds het advies om na een aanrijding het stoeltje te vervangen, omdat er niet zichtbare schade kan zijn, dat kan natuurlijk ook na gegooi op het vliegveld zo zijn. En 30lbs is niets natuurlijk, ik zie ze wel gooien met zwaardere koffers.
Terug in Texas!
Sentinel
Amerikafan

Bericht door Sentinel »

Het is volgens mij net zoals met een (motor) helm. Als die valt, en hij valt verkeerd kan er door een piekspanning een breuk ontstaan.
Je hoeft het niet te kunnen zien maar de breuk kan er dus wel zitten.

Met een kinderstoel of maxi-cosie ben ik wat voorzichtiger dan een zitverhoger
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

dirkmuis schreef: Wij hebben een Cosco die alleen met een 2 punts gordel te bevestigen is (ik heb het dan wel over rear-faced, front-faced moeten we nog bekijken).
Nu ben ik wel heel nieuwsgierig geworden, want hoe installeer je in een normale auto (waar overal 3-puntsgordels zitten) dan zo'n stoeltje?
Terug in Texas!
dirkmuis
Amerikakenner

Bericht door dirkmuis »

Deze knappe dame legt het je wel uit:
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Zij gebruikt toch gewoon de 3-puntsgordel?
Terug in Texas!
dirkmuis
Amerikakenner

Bericht door dirkmuis »

Ah ik verwoorde het verkeerd. De onze wordt slechts op 2 plaatsen bevestigd.
Een Nederlandse heeft de schuine gordel achterlangs.
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Een achterwaarts gekeerd stoeltje wordt anders geinstalleerd dan een voorwaarts stoeltje, en daarnaast is er sowieso per merk nog wel verschil in de installatie. Het stoeltje zit nog steeds met een 3-puntsgordel vast, dat vind ik niet slechts 2 punten. En als je latch/isofix gebruikt is het al helemaal niet meer relevant. Maar goed, ik snap dus nog steeds niet je punt 1 van redenen om een Amerikaans stoeltje te kopen en niet je Nederlandse mee te nemen.
Terug in Texas!
pollyblue
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 30

Bericht door pollyblue »

Hallo, wij hebben er ooit eens eentje gehuurd. Comfortabele stoel (plaats voor 2 drinkbekers). Maar veel te duur (zo'n €120 voor 14 dagen). Sindsdien nemen we onze eigen stoel mee, zolang het nodig is. Een beetje gesleur, maar best wel haalbaar.
xlies
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1
Contacteer:

Bericht door xlies »

Mijn kids zijn 4 en 6, we gingen vier weken en twee stoeltjes huren was dan echt ontzettend duur. Wij hadden er twee besteld bij Walmart (20 dollar per stuk) en die waren super, zo fijn zelfs dat we ze met de terugvlucht mee naar huis hebben genomen. Was gratis bij AirBerlin.

Het stukje van vliegveld maar Walmart zaten ze los in de auto, voor deze leeftijd vind ik dat niet zo'n probleem. Ze kunnen de gordel ook zonder stoeltje al gebruiken maar dat is anders met peuters of baby's natuurlijk.
Rondreis zuid-west 2017: http://www.rovitravels.nl
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

@Xlies, een kind van 4 kan natuurlijk niet de gordel zonder verhoger gebruiken. Zelfs een kind van 6 is misschien nog te klein. De gordel gaat dan te hoog op de buik en verkeerd langs de nek. Als de heupgordel hoog over de buik gaat is de kans op serieuse inwendige verwondingen heel groot en de gordel verkeerd langs de nek is natuurlijk levensgevaarlijk.

Niet dat ik je aanval omdat je er voor kiest om het stukje van vliegveld naar Walmart zonder stoeltje te doen. En het kind in de gordel zonder verhoger is veiliger dan helemaal los in de auto. Een kind dat helemaal niet in de gordel zit kan uit de auto geslingerd worden en dat maakt de kans op overleven veel kleiner. Maar een te klein kind dat zonder verhoger of stoeltje in de gordel zit kan ook uit de auto geslingerd worden! Kleine kinderen zijn heel flexibel en kunnen makkelijk uit de gordel glippen tijdens een ongeluk.
xlies
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1
Contacteer:

Bericht door xlies »

LittlePhoenix schreef:@Xlies, een kind van 4 kan natuurlijk niet de gordel zonder verhoger gebruiken. Zelfs een kind van 6 is misschien nog te klein. De gordel gaat dan te hoog op de buik en verkeerd langs de nek. Als de heupgordel hoog over de buik gaat is de kans op serieuse inwendige verwondingen heel groot en de gordel verkeerd langs de nek is natuurlijk levensgevaarlijk.

Niet dat ik je aanval omdat je er voor kiest om het stukje van vliegveld naar Walmart zonder stoeltje te doen. En het kind in de gordel zonder verhoger is veiliger dan helemaal los in de auto. Een kind dat helemaal niet in de gordel zit kan uit de auto geslingerd worden en dat maakt de kans op overleven veel kleiner. Maar een te klein kind dat zonder verhoger of stoeltje in de gordel zit kan ook uit de auto geslingerd worden! Kleine kinderen zijn heel flexibel en kunnen makkelijk uit de gordel glippen tijdens een ongeluk.
Ja je hebt gelijk hoor. Het ligt ook wel aan de lengte en het gewicht van je kind. Niet iedere 4 jarige is hetzelfde. Maar anders zou je nog een stoeltje voor een paar uur of voor 1 dag kunnen huren en deze weer terug brengen. Dan zitten ze altijd in een stoel.
Rondreis zuid-west 2017: http://www.rovitravels.nl
MiniMe
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door MiniMe »

In het geval je gewoon een verhoogzitje nodig hebt en dus geen stoeltje waarbij je het kindje echt in het stoeltje vastgespt, is de keuze voor ons snel gemaakt. Voor pakweg 10 dollar kopen wij zo'n ding bij Walmart en daarna laten we het gewoon in de auto achter als we hem weer inleveren. Een goedkopere en handigere manier is er niet.

Het is natuurlijk een ander verhaal als je kind jonger is en je echt een volwaardige autostoel nodig hebt.
Sommige airlines checken deze inderdaad gratis in, bij sommige kun je ze meenemen tot aan de gate en worden ze vanaf daar samen met plooibuggy's e.d. ingeladen. Sommige - in de VS goedgekeurde - zitjes mag je bij bepaalde Amerikaanse maatschappijen (United al zeker, de rest zou ik moeten nakijken) ook gebruiken om je kind in de vliegtuigstoel te laten zitten als je voor die stoel hebt betaald, dus niet als je kind gratis of aan kindertarief op de schoot reist.
Memories...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer