Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6
Ow goede tip dat ik wel van de amex FB naar de amex platinum over kan stappen door de ene op te zeggen en andere aan te vragen. Dacht dat dit niet kon.
No show bij Alamo kost niks toch?
Suzie
2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Niet bij postpaid rates, de reservering vervalt na 24 uur automatisch. Dat geldt ook als de reservering al is ingecheckt en/of skip-the-counter is gedaan.
Als je vooraf hebt betaald (via Alamo UK of een travel agent) is het een ander verhaal.
Als je vooraf hebt betaald (via Alamo UK of een travel agent) is het een ander verhaal.
Bedankt. Wel ingecheckt maar niks betaald gelukkig.
Suzie
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
-
- Amerikafan
Weet iemand of er websites/verhuurders zijn waarbij je van San Francisco naar Denver geen one-waykosten betaalt?
Heb net mijn alamo brits kunnen inchecken en skip the counter doen.
Echter doe ik nu mijn 1e reservatie via d rive usa: inchecken lukt, maar skip the counter niet. Is dit normaal? HAd gehoopt dat het wel zou lukken
. Met die checkin ben je niets zeker en moet je alsnog naar de balie?
*edit: als ik in de balk bypass.html intik kom ik wel op pagina uit. Zal wel lukken dan zeker:)
*edit 2: als je pickup time bv om 11.30 staat . Maar je komt pas om 12u. Dan moet je voor 12u hem terug afgeven? Maw de 24u periodes starten bij pickup? Want ik zie nu dat ik wat vroeger heb genomen, maar het zal iets later zijn. Is dan handig dat we ook iets later auto kunnen inleveren.
Is bij Alamo dus
Echter doe ik nu mijn 1e reservatie via d rive usa: inchecken lukt, maar skip the counter niet. Is dit normaal? HAd gehoopt dat het wel zou lukken

*edit: als ik in de balk bypass.html intik kom ik wel op pagina uit. Zal wel lukken dan zeker:)
*edit 2: als je pickup time bv om 11.30 staat . Maar je komt pas om 12u. Dan moet je voor 12u hem terug afgeven? Maw de 24u periodes starten bij pickup? Want ik zie nu dat ik wat vroeger heb genomen, maar het zal iets later zijn. Is dan handig dat we ook iets later auto kunnen inleveren.
Is bij Alamo dus
http://www.frankdochy.be/ --> Reisblog
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Usareisen.de berekend bij meerdere verhuurders geen onze wat kosten tussen die plaatsen.Lianne1989 schreef:Weet iemand of er websites/verhuurders zijn waarbij je van San Francisco naar Denver geen one-waykosten betaalt?
-
- Amerikakenner
Vanaf welke locatie wil je de auto ophalen?Matan schreef:Heb net mijn alamo brits kunnen inchecken en skip the counter doen.
Echter doe ik nu mijn 1e reservatie via d rive usa: inchecken lukt, maar skip the counter niet. Is dit normaal? HAd gehoopt dat het wel zou lukken. Met die checkin ben je niets zeker en moet je alsnog naar de balie?
Is bij Alamo dus
Niet alle locaties hebben namelijk skip the counter.
Ik kan bijv in San Diego geen skip the counter doen omdat ze dit hier niet aanbieden. Maar dan gebruik ik wel de incheckzuilen om in ieder geval de baliemedewerker te ontwijke.
Van de 5 locaties kon ik skip the counter op 3 gebruiken. Met die andere 2 kon ik wel inchecken. In dat geval werken via de balie of die kiosk waar mogelijk? Via die kiosk moet je dan ook gewoon je credit card enz invullen neem ik aan?
-
- Amerikakenner
Als je bij de check-in alle gegevens hebt ingevuld (dus ook de rijbewijs gegevens van de eventuele bijrijder) dan hoef je alleen met je reserveringsnummer je boeking op te zoeken in de kiosk en de gegevens te controleren. Daarna print je het contract uit en ga je naar de garage.
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Het gaat niet automatisch in jouw voordeel. Je moet het wel melden tijdens het op halen.Matan schreef:*edit 2: als je pickup time bv om 11.30 staat . Maar je komt pas om 12u. Dan moet je voor 12u hem terug afgeven? Maw de 24u periodes starten bij pickup? Want ik zie nu dat ik wat vroeger heb genomen, maar het zal iets later zijn. Is dan handig dat we ook iets later auto kunnen inleveren.
Is bij Alamo dus
Mij is het een keer gebeurd dat ik door een vluchtwijziging uren eerder aankwam. Toen bleek dat ik een dag extra berekend kreeg: volgens de boeking zou ik om 15u ophalen en 14 dagen later ook om 15u inleveren. Nu was het pas 14u maar ze had inleveren om 15u laten staan; dus 14 dagen en 1 uur (= 15 dagen huur). Laten aanpassen en zonder problemen of bijbetaling vertrokken.

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
In jouw voorbeeld is de overeenkomst waarschijnlijk bij de balie aangepast.
Normaal gesproken wordt, bij de bekende verhuurders, de tijd gerekend vanaf het /uitrijden/ tot en met het inleveren.
Je huurt voor X maal 24 uur.
Als je bij het inleveren die X periodes van 24 uur niet hebt overschreden is het in orde. Overschrijding tot 29 minuten is meestal geen probleem, maar je moet even de voorwaarden van de specifieke verhuurder doorspitten. Bij sommige speciale contracten zijn langere overschrijdingen toegestaan, tot soms wel 4 uur.
Normaal gesproken wordt, bij de bekende verhuurders, de tijd gerekend vanaf het /uitrijden/ tot en met het inleveren.
Je huurt voor X maal 24 uur.
Als je bij het inleveren die X periodes van 24 uur niet hebt overschreden is het in orde. Overschrijding tot 29 minuten is meestal geen probleem, maar je moet even de voorwaarden van de specifieke verhuurder doorspitten. Bij sommige speciale contracten zijn langere overschrijdingen toegestaan, tot soms wel 4 uur.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Vraagje:
Doe ik nou iets verkeerd of zijn de prijzen gewoon zo hoog? Lees hier heel vaak dat men voor 10+ dagen huurt en dan een bedrag van plusminus 500, 600 Euro betaald.
Ik moet voor slechts 3 dagen, 466 dollar dokken. Is dit normaal of word ik nou "belazerd" omdat ik laat boek? Probeerde het bij Hertz, btw.
Moet wel zeggen: het is een one way rental.
Doe ik nou iets verkeerd of zijn de prijzen gewoon zo hoog? Lees hier heel vaak dat men voor 10+ dagen huurt en dan een bedrag van plusminus 500, 600 Euro betaald.
Ik moet voor slechts 3 dagen, 466 dollar dokken. Is dit normaal of word ik nou "belazerd" omdat ik laat boek? Probeerde het bij Hertz, btw.
Moet wel zeggen: het is een one way rental.
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
De drop off kosten zouden heel goed de oorzaak kunnen zijn. Kun je meer info geven, datums, categorie en vooral locaties? Dan kunnen anderen meekijken.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Old Faithful, bedankt.
In dit geval gaat het om Brooklyn, NY naar Philadelphia. Van 8 augustus 7:30 uur tot en met 10 augustus 21:30 uur.
In total 442 dollar, een mid-size SUV. Ik vind het een beetje gortig.
In dit geval gaat het om Brooklyn, NY naar Philadelphia. Van 8 augustus 7:30 uur tot en met 10 augustus 21:30 uur.
Het staat hier vast al ergens maar het is voor ons allemaal even kort dag/ veel uitzoek werk. Moet de auto nu huren vanaf las vegas en inleveren in los angeles. Is de spouse dan ( bij alamo) ook gratis 2e bestuurder of niet?
Suzie
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Amtrak naar Philly is een stuk voordeliger. En dan daar ter plaatse een auto huren. Heb je geen drop fee. En geen tolkosten.1BJK903 schreef:Old Faithful, bedankt.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Ja! One way doet daar niets aan af.SuzieQ schreef:Het staat hier vast al ergens maar het is voor ons allemaal even kort dag/ veel uitzoek werk. Moet de auto nu huren vanaf las vegas en inleveren in los angeles. Is de spouse dan ( bij alamo) ook gratis 2e bestuurder of niet?
Van de alamo site:
Exception states that allow the spouse to be an "Automatic" Authorized Driver under all circumstances are; California, Illinois, Missouri, Nevada, Oregon, and Wisconsin. There is no additional fee for the spouse to drive the vehicle in these states.
Reisgeschiedenis:
https://my.flightradar24.com/peterd87
Op zoek naar een Amex referral link voor reguliere of FB kaart? PB mij.
https://my.flightradar24.com/peterd87
Op zoek naar een Amex referral link voor reguliere of FB kaart? PB mij.
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
@1BJK903. Bij usareisen.de
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
De prijs komt aardig overeen met het bedrag dat jij kreeg. Daar zit $119.00 drop off fee in. Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
@ frasi en roelb: voor mij is het bij alamo. Vraag ik het dan best bij het uitrijden ( als ik werk met skip the counter of kiosk)?
Ik heb enkel die vouchers van drive usa en dan mijn check in/ skip the counter ticket. Maar daar staan gewoon die uren op en spreken ze niet echt van periodes per 24u.
Maar ik was eigenlijk ook in de veronderstelling dat dit zo is en dat je ophaaltijd ook je eindtijd zou bepalen. In dit geval heb ik iets te vroeg genomen met 1 uur.
Ik heb enkel die vouchers van drive usa en dan mijn check in/ skip the counter ticket. Maar daar staan gewoon die uren op en spreken ze niet echt van periodes per 24u.
Maar ik was eigenlijk ook in de veronderstelling dat dit zo is en dat je ophaaltijd ook je eindtijd zou bepalen. In dit geval heb ik iets te vroeg genomen met 1 uur.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 20317 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-