Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Rosie: route okt-nov, 27 dagen SF-SF

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Rosie
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Rosie: route okt-nov, 27 dagen SF-SF

Bericht door Rosie »

Hallo allemaal,

Van 13 oktober t/m 8 november gaan wij (vriend en ik) naar het Zuidwesten, op dit moment hebben we alleen nog tickets geboekt en ESTA's aangevraagd. Hieronder onze ruwe planning tot nu toe, ik zou heel graag feedback krijgen op de route en waar jullie aanraden meer tijd te nemen! We willen veel wandelen/hiken, gaan een auto huren en hebben er heel veel zin in! :D

Dag 1: AMS- San fransisco
Dag 2: San Fransisco
Dag 3: San Fransisco - Yosemite (waar verblijven?)
Dag 4: Yosemite (meer dagen?)
Dag 5: Yosemite - Tioga Pass (als open)- Mariposa Grove (als open) - Death Valley
Dag 6: Death Valley - Las Vegas
Dag 7: Las Vegas - Valley of fire - Zion
Dag 8: Zion
Dag 9: Zion - Bryce (Waar verblijven?)
Dag 10: Bryce
Dag 11: Bryce - Page (Horseshoe Bend)
Dag 12: Page (antelope Canyon, lake Powell, the wave?)
Dag 13: Page - Monument Valley (overnachten? Capitol Reef?)
Dag 14: Monument Valley - Grand Canyon (waar overnachten?)
Dag 15: Grand Canyon
Dag 16: Grand Canyon - Palm Springs/ Joshua Tree NP?
Dag 17: Palm Springs/Joshua Tree NP - LA
Dag 18: LA (WB Studio's)
Dag 19: LA (Strand)
Dag 20: LA - ? Highway 1 als open? Pismo beach?
Dag 21: ? - Monterey
Dag 22: Monterey (walvissen)
Dag 23: Monterey - San Fransisco
Dag 24 - 27 ? (uitloop)

Nog een paar vragen:

- Is het handig om meteen een auto te huren bij aankomst op het vliegveld (wel vooraf reserveren) of pas als je uit de stad gaat?
- Op 31 oktober is het Halloween, is het de moeite waard om zo te plannen dat we dan in Las Vegas of LA zijn?
- Hebben jullie tips waar te overnachten voor de parken?
- Is oktober een goede periode om te hiken in Death Valley of is dat sowieso geen goed plan?

Alvast bedankt!!
Laatst gewijzigd door Rosie op 29 jul 2017, 16:27, 1 keer totaal gewijzigd.
SanFran
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Route okt-nov

Bericht door SanFran »

Mooi vooruitzicht! In SF heb je in principe geen auto nodig en de parkeerkosten zijn daar vaak vrij hoog. Yosemite - Death Valley is een te grote afstand voor 1 dag. Een extra overnachting op dat stuk zou mooi zijn. Je tijd voor Las Vegas is krap, een extra overnachting zou ook daar mooi zijn. Als je monument valley wilt zien zou ik ook daar overnachten. Tussen Grand Canyon en LA zou je bijvoorbeeld nog kunnen overnachten in Kingman. Als je nog dagen over hebt zou je Moab of Sequoia nog kunnen toevoegen.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
Anne-Marie86
Amerika-ontdekker

Re: Route okt-nov

Bericht door Anne-Marie86 »

Mooie reis, gave plannen. Paar opmerkingen:
Van Yosemite Valley in 1 keer doorrijden naar Death Valley is wat ver, ik zou adviseren nog ergens een tussenstop te doen in Bishop of Mammoth Lakes.
Wandelen in Death Valley kan, maar is wel heet! Ook als je alleen de bekende viewpoints doet heb je al een mooie dagbesteding.
Als je niet lang wil wandelen in Bryce kun je ook met 1 nacht uit de voeten, idem voor Grand Canyon. Bekijk ook eens de voorbeeldroute op deze website. Ik zou een dag extra SF doen.

Ik zou je auto gelijk ophalen op het vliegveld, is net zo makkelijk, die ene dag maakt dan ook niks uit, anders ben je ook weer geld en/of tijd kwijt aan een taxi of OV. Wel even een overnachtingsplaats zoeken waar je gratis of voor weinig mag parkeren.
Qua overnachting zou ik adviseren om in de parken te overnachten, maar dat is vaak, als je in een hotel wil zitten wel wat duurder dan buiten het park, maar dat compenseer je natuurlijk weer met benzine en tijdswinst. Kamperen is de goedkoopste optie en dan zit je midden in de actie. ;-) Is mij, ondanks dat ik geen raskampeerder ben, vorig jaar zeer goed bevallen. Voor meer tips, bekijk ook eens de vele reisverslagen, de info op deze website en de website ontdek-amerika.nl. Succes!
Ons reisverslag van onze reis naar Amerika (zomer 2016) vind je op: http://bazannemarie.blogspot.nl/
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Re: Reis Rosie: route okt-nov, 27 dagen SF-SF

Bericht door Anneleen »

Ik zou die volle dag Bryce inruilen voor een dag extra in Yosemite. En in plaats van die volle dag Monterey (zo'n walvistocht duurt enkele uurtjes, dus dat kan je de volgende of vorige dag doen) kan je een extra overnachting plannen tussen Yosemite en Death Valley.
Verder een mooie route, vind ik.
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw »

Wij hadden de volle dagen San Francisco aan het einde van onze vakantie. Hebben toen de auto gelijk ingeleverd en de stad verder verkend met het openbaar vervoer. Dat ging prima.
Met 1 overnachting in Las Vegas zie je maar erg weinig van de stad. Ik zou daar een extra dag toevoegen.
Qua betaalbare en gunstig gelegen overnachtingen in de nationale parken: voor Grand Canyon - GC Village (bijv. Maswig Lodge) voor Zion - Springdale (bijv. Zion park motel) Bryce Canyon - Ruby's Inn of een overnachting in Tropic.
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Ik zou na aankomst direct de auto afhalen en al logeren nabij de luchthaven (indien late aankomst) of al richting Yosemite rijden (paar uurtjes indien vroege aankomst). De volle dagen SF kan je voor het einde houden.

Of je dan al dan niet de wagen houdt kan je van een aantal zaken laten afhangen:
- 1) de prijs van de huur voor de gehele periode of enkele dagen minder
- 2) de parkeermogelijkheden (en eventuele kosten)
Je zal uiteraard de wagen in SF zelf weinig of niet gebruiken.

In Yosemite is de winter in aantocht. Dat wil zeggen dat er op hoogte al sneeuw valt en of de Tioga Pass open is zal je van dag tot dag moeten bekijken. Voor het seizoen is hij zeker nog niet dicht, maar een dag of enkele dagen kan als er net een flinke hoeveelheid sneeuw is gevallen. Verwacht zowiezo op hoogte koude temperaturen. De tocht doen en doorrijden naar Death Valley dezelfde dag lijkt me allesbehalve een goed idee, want als je moet omrijden kost je dat uiteraard flink wat extra tijd.

In de vallei zelf zou ik niet meer dan 1 volle dag besteden. Als de Mariposa Grove open is en je wilt erheen dan doe je dat best wanneer je naar Yosemite gaat via Oakhurst.

Slechts 1 nacht in Vegas is bitter weinig. Zo heb je weinig tijd om ook iets te zien/doen. Een extra nacht is toch echt wel aangewezen. Deze zou je van Bryce kunnen afhalen.

Een volle dag Bryce zou ik niet doen, Bryce is klein, hoog gelegen en dus ook al koud in die periode. Logeren doe je best in Bryce zelf.

Een volle dag Page eind oktober is misschien ook niet echt meer ideaal. Tenzij je The Wave kan doen, maar je weet denk ik toch dat dit via loting gaat.

MV: logeren best daar zelf of in Gouldings. Capitol Reef ligt niet echt in de buurt en ook niet op je route.

Maak je geen illusies over de highway 1, de kans dat deze volledig open is is nagenoeg onbestaande. Je zal dus zeker een omweg moeten maken, maar 95% van de highway 1 moet je wel kunnen doen. Het eerste deel tot Pismo Beach is zowiezo geen probleem. Voor het tweede deel kan je doorsteken via de Nacimiento-fergusson road.

Het volle dagje in Monterey zou ik er zeker inhouden.

Aangezien je nog een uitloop hebt tot de 27ste dag kan je zonder probleem nog een dag gebruiken tussen Yosemite en Death Valley in. Je zou de twee opties kunnen openhouden inzake route en op twee locaties reserveren om dan de dag ervoor te beslissen welke het wordt en de andere te annuleren.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Rosie
Amerika-ontdekker

Bericht door Rosie »

Bedankt voor alle reacties, daar hebben we zeker wat aan!

Een extra nacht in Las Vegas en tussen Yosemite en Death Valley ga ik toevoegen in de planning. :) En ik zal de plaatsen in de buurt van de parken bekijken (voor de overnachtingen).

Waar is een goede plek om te overnachten voor Yosemite? Ik zag op een blog iets over tent cabins in Halfdome Village maar kan niets vinden over prijzen en beschikbaarheid. Is er een plek in de buurt van het park waar het handig overnachten is? Op booking.com heb ik gekeken voor in het park maar vond ik voornamelijk belachelijk dure vakantiehuizen..

Wat betreft Bryce; we willen erg graag wandelen in het park, zou het weer echt al te slecht zijn daarvoor?

Kamperen in de parken lijkt me heel leuk maar ook wel erg koud en we hebben geen kampeerspullen, dus die optie is er alleen als we een volledige tent o.i.d. kunnen huren.

Zijn er nog plekken die jullie missen in de planning of zouden toevoegen (aangezien we nog redelijke ruim in onze tijd zitten)?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Zie voor accommodatie in Yosemite zelf http://www.travelyosemite.com.

Marianne
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Rosie schreef:
Wat betreft Bryce; we willen erg graag wandelen in het park, zou het weer echt al te slecht zijn daarvoor?
Niets zo veranderlijk als het weer dus daar valt niets van te zeggen. Ik zou zeker een wandeling proberen te maken; Bryce is vooral indrukwekkend als je een stuk de canyon in daalt. Mocht het nu enorm slecht weer zijn dan kun je altijd in het visitor center vragen wat er wel en niet te doen is.
Groetjes,
Daniel
Rosie
Amerika-ontdekker

Bericht door Rosie »

Martin & Marianne schreef:Zie voor accommodatie in Yosemite zelf http://www.travelyosemite.com.

Marianne
Bedankt! Ik vind het wel erg duur dus ga toch naar goedkopere opties op zoek.
SanFran
Amerikakenner

Bericht door SanFran »

Mocht je in het park zelf niks kunnen vinden naar je zin kun je nog kijken naar El portal, mariposa of oakhurst.
amboly
Amerikafan

Bericht door amboly »

Rosie schreef:

Kamperen in de parken lijkt me heel leuk maar ook wel erg koud en we hebben geen kampeerspullen, dus die optie is er alleen als we een volledige tent o.i.d. kunnen huren.
Wij hebben in oktober gekampeerd in de parken. We hebben de tent enzo daar gekocht. Met goede slaapzakken en matjes was het wel te doen. De avonden bij de GC, Zion, Bryce en Yosemite waren wel fris.
amboly
Amerikafan

Bericht door amboly »

Zo hebben wij het gedaan trouwens in 27 dagen:

1 16-Sep San Francisco Airport - Manteca (Motel 6)
2 17-Sep Manteca - Yosemite (North Pines)
3 18-Sep Yosemite - Yosemite (North Pines)
4 19-Sep Yosemite - Mammoth Lakes (Convict Lake CG, nog niet gereserveerd)
5 20-Sep Mammoth Lakes - Death Valley
6 21-Sep Death Valley - Las Vegas (Treasure Island)
7 22-Sep Las Vegas - Las Vegas (Treasure Island)
8 23-Sep Las Vegas - Zion (Watchman)
9 24-Sep Zion - Zion (Watchman)
10 25-Sep Zion - Bryce ( Hotel (vanwege kou…) )
11 26-Sep Bryce -> Capitol Reef - Capitol Reef (Fruita campground (first come))
12 27-Sep Capitol Reef - Moab (Devil's garden)
13 28-Sep Moab - Moab (Devil's garden)
14 29-Sep Moab - Moab (Devil's garden)
15 30-Sep Moab - Monument Valley (The View campground)
16 01-Oct Monument Valley - Page (Wahweap, nog niet gereserveerd)
17 02-Oct Page - Grand Canyon (Mather GC/Desert View, niet gereserveerd)
18 03-Oct Grand Canyon - Kingman of Needles
19 04-Oct Kingman/Needles - Los Angeles (Kennissen)
20 05-Oct LA - Los Angeles (Kennissen)
21 06-Oct LA - Los Angeles (Kennissen)
22 07-Oct LA - Pismo Beach
23 08-Oct Pismo Beach - Monterey
24 09-Oct Monterey - San Francisco
25 10-Oct San Francisco - San Francisco
26 11-Oct San Francisco - San Francisco
27 12-Oct Naar huis - Thuis
Rosie
Amerika-ontdekker

Bericht door Rosie »

Bedankt voor de reacties! Ik heb de planning wat aangepast (lijkt nu erg op de planning van amboly :)). Ik heb Moab toegevoegd. Hoop wel dat ik nu niet teveel in 27 dagen heb gepropt.. :wink:

Dag 1: AMS- San fransisco - ? (hotel niet te ver weg)
Dag 2: ? - Yosemite (waar verblijven?)
Dag 3: Yosemite Panorama Trail?
Dag 4: Yosemite - Tioga Pass (als open)- Mariposa Grove (als open)/Toulomne - mono Lake - Bodie? - Mammoth Lakes?/bishop?
Dag 5: Mammoth Lakes/bishop - Death Valley (Stovepipe wells?)
Dag 6: Death Valley - Las Vegas
Dag 7: Las Vegas
Dag 8: Las Vegas - (Valley of fire) - Zion
Dag 9: Zion (Angel’s Landing)
Dag 10: Zion - Bryce wandelen
Dag 11: Bryce - (Capitol Reef/scenic byway 12/capitol gorge road) - Moab
Dag 12: Moab (Arches, canyonlands NP) (extra dag Moab ipv dag Grand Canyon?)
Dag 13: Moab - Monument Valley - Page
Dag 14: Page (antelope Canyon, lake Powell, Horseshoe Bend)
Dag 15: Page - Grand Canyon
Dag 16: Grand Canyon (wandelen)
Dag 17: Grand Canyon - Palm Springs/ Joshua Tree NP?/ Kingman
Dag 18: Palm Springs/Joshua Tree NP/Kingman - LA
Dag 19: LA (Strand, Halloween)
Dag 20: LA (WB Studio’s)
Dag 21: LA - Pismo beach
Dag 22: Pismo Beach - Monterey
Dag 23: Monterey (walvissen, Big Sur)
Dag 24: Monterey - San Fransisco
Dag 25: SF
Dag 26: SF
Dag 27: SF - AMS
SanFran
Amerikakenner

Bericht door SanFran »

Het is nu wel wat aan de volle kant. Voor Moab heb je toch minimaal wel 2 volle dagen nodig. Monument Valley op de route meepakken is ook niet aan te raden. Zonsopgang en zonsondergang zijn daar juist het mooiste, dus een overnachting zou daar wel fijn zijn. Bryce - Moab kan, maar een overnachting bij Capitol Reef zou beter zijn omdat je dan meer tijd hebt voor de prachtige route die je rijdt.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Ik ben het er mee eens, nu wordt het te druk vanaf dag 11.

Dag 11 zelf wordt zonder tussenovernachting een gevulde dag.
Dag 12: Arches en Canyonlands op een dag is wel erg veel en dan mis je nog Dead Horsepoint SP
Dag 13 is inderdaad zonde, ik zou pas de volgende dag naar Page rijden.
Dag 16 is niet absoluut noodzakelijk, zeker niet als je kiest voor Kingman de dag erna
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik zou Moab er in jullie geval misschien uithalen. Dan van Bryce naar Capitol Reef, de dag erna van CR naar Monument Valley en de dag daarna naar Page.

Als jullie zulke wandelaars zijn is de volle dag Grand Canyon misschien juist wel handig. De halve dag vanaf Page om de highlights aan de oost en westkant van de southrim te zien en de volle dag voor diverse wandelingen. Dan heb je de volgende dag tijd om via route66 te rijden en dan zou ik minimaal tot Needles, of misschien een wat langere rijdag naar Twentynine Palms maken.. Dat geeft je ook meer tijd voor Joshua Tree voor je naar LA gaat.

Dag 11: Bryce - Capitol Reef
Dag 12: Capitol Reef - Monument Valley (via de ut95, moki dugway en gooseneck sp)
Dag 13: Monument Valley - Page (pak al één vd zaken van dag 14 mee.)
Dag 14: Page (antelope Canyon, lake Powell, Horseshoe Bend)
Dag 15: Page - Grand Canyon
Dag 16: Grand Canyon
Dag 17: Grand Canyon via route 66 naar Twentynine Palms (rijdag)
Dag 18: Twentynine Palms - Joshua Tree NP - LA
Dag 19: LA (Strand, Halloween)
Dag 20: LA (WB Studio’s)
Dag 21: LA - Pismo beach
Dag 22: Pismo Beach - Monterey
Dag 23: Monterey (walvissen, Big Sur)
Dag 24: Monterey - San Fransisco

Als Moab een must is zou ik daar een dag meer nemen. Dat kan in principe makkelijk door de volle dag GC te verplaatsen of door de volle dag Page te verplaatsen.
Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Hans B »

Het lijkt mij ook allemaal een beetje veel.

Neem nou dag 4, daar doet een normaal mens 2 of 3 dagen over.

Dag 11 qua afstand kan het wel, maar wat zien je dan onderweg, even er uit, even een foto maken, het kost allemaal tijd.

Moab : Arches meer dan 1 volle dag, Canyonlands ook 1 dag

Ja, en in Monument Valley is het wel leuk overnachten, maar ook geen tijd voor.

Al met al kom ik tot de conclusie dat je een week aan tijd te kort komt.
In 29x
1685
dagen en
151.800
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Anonymous123

Bericht door Anonymous123 »

Rosie schreef:
Martin & Marianne schreef:Zie voor accommodatie in Yosemite zelf http://www.travelyosemite.com.

Marianne
Bedankt! Ik vind het wel erg duur dus ga toch naar goedkopere opties op zoek.
Ik snap nooit zo waarom je op B of C locatie's gaat zitten in dit soort gebieden. Ik heb voor ongeveer dezelfde tijd gekozen voor een Cabin in Half Dome Village(120 dollar per nacht uit mijn hoofd) en ja het is wat duurder, maar als jij liever wat uurtjes meer in de auto zit om wat tientjes te besparen moet je dat zeker doen.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Hangt er vanaf vind ik. Ik praat wel over 5 jaar geleden maar toen kon ik voor $160 excl tax in een ingesteld tent in toen nog Curry Village overnachten. 2 nachten zou dus op het dubbele uitkomen dus $320 excl tax. Aangezien wij uit SF kwamen en die dag ook nog de USS Hornet aan zouden doen in Alameda en dus niet wisten Hoeilaart we in Yosemite zouden aankomen hebben we eens verder gekeken. Wij hebben toen 2 nachten in Oakhurst in een Comfort Inn overnacht voor €51 excl tax. Dus €102. Dat verschil vond ik toch aannemelijk om daar te overnachten. Achteraf was ik qua locatie ook blij omdat die tenten er toen echt ontzettend ranzig bijlagen.

De andere kant van het verhaal is/was dat er 's nachts een ongeluk was op de 41 net voor de zuidingang van Yosemite en dat er een vrachtwagen met zwavelzuur gecrashed was. De 41 was dus afgesloten en dat kregen wij pas net voor we daar aankwamen door. Dus: vele uren omrijden om in Yosemite te geraken... ook 's avonds een extra lange rit terug. Hadden we pech of was het een slechte keuze om niet meer te betalen?

Het kan altijd 2 kanten op vallen zeg ik maar. Ik vond Yosemite geen park waar ik persé met zonsopkomst/zonsondergang moest zijn. Dus voor mij geen prioriteitpark om IN het park te slapen. Onredelijke prijs-kwaliteit verhouding. Death Valley (furnace Freek) was het mij (vooraf) wel waard, maar daar betaalde ik toen een te prijs voor die ik te billijken vond. Nu is dat ook vele malen duurder en zou ik daar ook over twijfelen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer